ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

ေရခဲ​ေသတၱာ​ေခၚတဲ့ refrigeration မ်ားအ​ေၾကာင္​း သိခ်င္​ပါသလား ? ဖတ္​ၾကည္​့ပါ :)

​ေရခဲ​ေသတၱာ​ေခၚတဲ့ refrigeration မ်ားအ​ေၾကာင္​း သိခ်င္​ပါသလား ? ဖတ္​ၾကည္​့ပါ :)

1, Refrigeration ဆိုတာဘာလဲ ?
- Space တစ္ခု (သို႔) Space ထဲရွိ Contents မ်ား၏ Temp; ကို Surrounding Temp;
ေအာက္သို႔ေလွ်ာ့ခ်ေပးေသာ Process တစ္ခုျဖစ္သည္။
2, Primary Refrigerant ဆိုတာဘာလဲ ?
 မ်ားေသာအားျဖင့္ Volatile Liquid မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ( R12, R22, R134a, R404 )
 Direct Expansion Close System တြင္ အသုံးျပဳသည္။
 Low Temp; တြင္ Evaporation ျဖစ္နိုင္ျပီး၊ Sea Water Temp တြင္ Condense ျဖစ္နိုင္သည္။
3, Secondary Refrigerant အေၾကာင္းေျပျပပါ။
 Non – Volatile Liquid ျဖစ္ျပီး၊ Conduction ႏွင့္ Convection နည္းျဖင့္ Heat ကို Transfer လုပ္ေပးသည္။
 Evaporater Coil မ်ားကို Brine TK ထဲတြင္ႏွစ္ထားျပီး Brine Pump ျဖင့္စုပ္ကာ Cold Room အသီးသီးသို႔ ပို႔ေပးျပီး Blower ျဖင့္မႈတ္ေပးျခင္းျဖင့္ C/R ကိုေအးေစသည္။
 Indirect Cooling Method ျဖစ္သည္။
 Large And Complex System ျဖစ္သည္။
4, Secondary Cooling System ကဘာေတြအားသာသလဲ ?
- အလြယ္တကူ ျပဳလုပ္၍ရေသာေၾကာင့္ Cheap ျဖစ္သည္။
- Maintenance လုပ္ရလြယ္ကူသည္။
- Economy ျဖစ္သည္။ ( စီးပြားေရးအရ တြက္ေျခကိုက္သည္ )
5, ‘O’ Zone Layer အေၾကာင္းေျပာျပပါ။
- ‘O’ Zone Layer သည္ ကမာၻ႕ေျမမ်က္ႏွာျပင္အထက္ 12 ~ 13 Miles အတြင္း ရွိျပီး Stratosphere Layer တြင္ ပါဝင္သည္။
- ထိုအလႊာသည္ ကမာၻေျမသို႔ UV Radiation မ်ားက်ေရာက္ျခင္းကို ကာကြယ္ေပးျပီး ရာသီဥတု မွ်တေအာင္ ဖန္တီးေပးသည္။
- စက္ရုံမ်ားမွ Waste မ်ားႏွင့္ အျခားေသာ Process မ်ားသည္ ‘O’ Zone Layer ကို ပ်က္ီးေစကာ
Natural Balance ကို Unbalance ျဖစ္ေစသည္။
- CFC တြင္ပါဝင္ေသာ Chlorine သည္ ‘O’ Zone Layer သို႔ေရာက္ရွိျပီး ‘O’ Zone ႏွင့္ ဓါတ္ျပဳကာ   ‘O’ Zone Layer ကို ပ်က္စီးေစသည္။
- Chlorine Atom တစ္လုံးသည္ ‘O’ Zone Molecule ေပါင္း 10 ~ 1,000,000 အထိကို ဓါတ္ျပဳႏိုင္သည္။
6, ‘O’ Zone Layer ကို ပ်က္စီးေစေသာ Refrigerant နဲ႔ မပ်က္စီးေစေသာ Refrigerant  တစ္ခ်ိဳ႕ကို ေျပျပပါ။
- ‘O’ Zone Layer ကိုပ်က္စီးေစေသာ Refrigerant မ်ားမွာ -  Freon ( R12, R22 )
- ‘O’ Zone Layer ကို မပ်က္စီးေစေသာ Refrigerant မ်ား -  Ammonia, R134a
7, Critical Temp; ဆိုတာ ဘာလဲ ?
 Temp; တစ္ခုျဖစ္ျပီး ၊ ထို Temp; အထက္သို႔ေရာက္ေသာအခါ Refrigerant မ်ား Liquefy
မျဖစ္နိုင္ပါ။
 Critical Temp; ျမင့္ေလ၊ ေကာင္းေလ ျဖစ္သည္။
 Maximum Expected Condenser Temp; ၏ အထက္တြင္ရွိရမည္။
8, Refer Compressor အေၾကာင္းေျပျပပါ။
 Reciprocating, Screw, Rotary, Centrifugal Type အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္နိုင္သည္။
 System အတြင္း Refrigerant Circulation ျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးသည္။
 Evaporator မွ Low Pressure Warm Gas မ်ားကို Compress လုပ္ကာ Condenser သို႔
High Pressure Hot Gas အျဖစ္သို႔ပို႔ေပးသည္။
9, Refer Compressor နဲ႔ Air Compressor တို႔ရဲ႕ ကြာျခားခ်က္ေတြက ဘာေတြလဲ ?
Refer Compressor Air Compressor
1.   Close System တြင္သုံးထားသည္။ Open System တြင္ သုံးထားသည္။
2. Jacket Cooling ေပးရန္ မလိုအပ္ပါ။ Jacket Cooling ေပးရန္ လိုအပ္သည္။
3.    Reciprocating, Screw, Rotary, Centrifugal အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစိႏိုင္သည္။ Reciprocating သာ အသုံးျပဳသည္။
4.  Air In The System Effect ရွိသည္။ Air In The Line System Effect မရွိပါ။
5. Cold Room Temp; ကိုမူတည္၍ Cut In/Out ျဖစ္သည္။ Air Bottle Pressure ကိုမူတည္၍ Cut In/Out ျဖစ္သည္။
10, Oil Separator ဆိုတာ ဘာလဲ ?
- Refrigerant ႏွင့္အတူပါလာေသာ Oil ကို ခြဲျခားျပီး Compressor Crank Case  ထဲသို႔ျပန္ပို႔ေပးေသာ အရာတစ္ခုျဖစ္သည္။
11,  Condenser ဆိုတာဘာလဲ ?
 Compressor မွထြက္လာေသာ Hot Gas မ်ားကို Sea Water Cooling ေပးျပီး၊ Liquefy ျဖစ္ေစကာ Warm Liquid အျဖစ္ Dehydrator ( Filter Dryer ) ကို ျဖတ္ေစသည္။
12, Condenser Safety မ်ားကို ေျပာျပပါ။
i. Sight Glass
ii. Relief v/v
iii. Purging v/v
iv. Sea Water In and Out Thermometers
13, Liquid Receiver တြင္ Sight Glass ကို ဘာေၾကာင့္ တပ္ထားတာလဲ ?
- System အတြင္းမွ ေလမ်ားႏွင့္ Overcharge Refrigerant မ်ားကို Purge လုပ္ရန္
တပ္ဆင္ထားသည္။
14, Purging Valve တပ္ဆင္ထားရျခင္း ရည္ရြယ္ခ်က္က ဘာလဲ ?
- System အတြင္းမွေလမ်ားႏွင့္ Overcharge Refrigerant မ်ားကို Purge လုပ္ရန္
တပ္ဆင္ထားသည္။
15, Liquid Receiver ကို ဘာလို႔ တပ္ထားတာလဲ ?
- Condense လုပ္ျပီးေသာ Refrigerant မ်ားကို Store လုပ္ရန္ တပ္ဆင္ထားသည္။
16, Dehydrator (or) Dryer အေၾကာင္းကို ေျပာျပပါ။
 Condenser ႏွင့္ Solenoid v/v ၾကားတြင္ တပ္ဆင္ထားသည္။
 Dehydrator အတြင္းတြင္ Silica Gel (သို႔) Activated Alum ကိုထည့္ထားသည္။
 Condenser အထြက္ Liquid Line တြင္ Refrigerant ႏွင့္အတူပါလာနိုင္ေသာ Moisture မ်ားကို   Absorb လုပ္ေပးကာ Dry Liquid Refrigerant ကိုျဖစ္ေစသည္။
 Dehydrator Moisture Absorb မလုပ္နိုင္ေသာအခါ  TEV တြင္ Choke  ျဖစ္မည္။
 Normal Working Condition တြင္ Dehydrator ကို လက္ျဖင့္စမ္းၾကည့္ေသာအခါ ေႏြးေနမည္။
17, Solenoid v/v ကို ဘယ္ေနရာမွာ တပ္ထားလဲ ? ဘယ္လိုအလုပ္ လုပ္သလဲ ?
• Dehydrator ႏွင့္ TEV ၾကားတြင္ ရွိသည္။
• Room Temp; ကို Thermostat ျဖင့္ Sense လုပ္သည္။
• Cold Room ၏ Setting Temp; သို႔ေရာက္ေသာအခါ Solenoid v/v လုံးဝ ပိတ္သြားျပီး
Temp; ျပန္တက္လာေသာအခါ Solenoid v/v ကိုဖြင့္ေပးသည္။
• Operation လုပ္ေနေသာအလ်ိန္တြင္ ေႏြးေနမည္။
18, Thermostatic Expansion Valve ( TEV ) ရဲ႕ အေၾကာင္းကို ကိုေျပာျပပါ။
1. Solenoid v/v ႏွင့္ Evaporator Coil ၾကားတြင္ ရွိသည္။
2. Evaporator Coil သို႔သြားေသာ Refrigerant Amount ကို Control လုပ္ေပးသည္။
3. Evaporator အတြက္ Refrigerant ကို Constsnt Superheat ရရွိေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးသည္။
4. Compressor သို႔ Liquid Flooding Back မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပးသည္။
5. Evaporator Coil Outlet Temp; ကို Sensing Bulb ျဖင့္ Sense လုပ္ျပီး Diaphragm မွ တစ္ဆင့္  Evaporator အဝင္ Refrigerant ကို Control လုပ္ေပးသည္။
6. Normal Working Condition တြင္ TEV အဝင္ပူေနျပီး အထြက္တြင္ ေအးေနမည္။
7. TEV အထြက္တြင္ ရခဲမႈန္မ်ား ကပ္ေနျခင္းသည္ Normal Condition သာျဖစ္သည္။
19, TEV အလုပ္လုပ္ပုံကို ေျပာျပပါ။
• Valve Operating ကို Diaphragm ေပၚသို႔သက္ေရာက္ေသာ Pressure Vibration ျဖင့္ Control လုပ္သည္။
• Sensing Bulb ကို Evaporator Outlet တြင္ထားရွိျပီး Diaphragm ၏ Top Chamber ႏွင့္ Capillart Tube ကို အသုံးျပဳ၍ ဆက္သြယ္ထားသည္။
• Sensing Bulb, Capillary Tube ႏွင့္ Top Chamber Of Diaphragm တြင္လည္း Same Refrigerant ကိုျဖည့္ထားသည္။
• Evaporator အထြက္တြင္ Superheat မရွိလ်င္ Diaphragm ၏ အေပၚႏွင့္ေအာက္ Press; တူေနမည္။
• Diaphragm သည္ Spring Loaded ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ Evaporator Outlet တြင္ Refrigerant ကို Superheat ရရွိေစသည္။
• TEV ၏ Orifice တြင္ Clog မျဖစ္ေစရန္ TEV မဝင္ခင္ Line တြင္ TEV Filter ကို တပ္ဆင္ထားသည္။
20, Superheat ဆိုတာ ဘာလဲ ?
- Liquid အားလုံး အေငြ႕ျပန္ျပီးေနာက္ ထပ္ျပီးေပး၇ေသာ အပူအမာဏ ျဖစ္သည္။
- Superheat သည္ သတ္မွတ္ထားေသာ ပမာဏေအာက္နည္းေနေသာအခါ Compressor
သို႔ Liquid Flow Back ျဖစ္ျပီး Compressor အစိတ္အပိုင္းမ်ား Damage ျဖစ္မည္။
- Superheat သည္ သတ္မွတ္ထားေသာ ပမာဏထက္မ်ားေနေသာ အခါ Evaporator အထြက္
Discharge Temp; အရမ္းျမင့္ုပီး Compressor Overload ျဖစ္မည္။
21, Sensing Bulb ကိုဘာေၾကာင့္ တပ္ထားသလဲ ?
 Outside Termal Effect ေၾကာင့္ TEV Operation ကို အေႏွာင့္အယွက္ မျဖစ္ေစရန္။
 Evaporator Coil ၏ အတြင္းဘက္ေအာက္ေျခတြင္ ဆီမ်ားရွိေနႏိုင္ေသာေၾကာင့္ Sensing Bulb ကို Evaporator Coil ၏ အေပၚဘက္တြင္သာ ကပ္ထားရမည္။
22, TEV Sensing Bulb ကို Evaporator Coil အထြက္တြင္မထားရွိဘဲ Coil အလယ္တြင္ ထားလ်င္ ဘာျဖစ္မလဲ ?
- Coil Effect က်လ်င္ Cold Room Temp; တက္မည္။
- Compressor Overheat ျဖစ္မည္။
- Compressor Continous Running ျဖစ္မည္။
24,  Back Pressure v/v အေၾကာင္း ေျပျပပါ။
 Evaporator Coil အထြက္တြင္ ရွိသည္။
 Non-Return Valve အမ်ိဳးအစားျဖစ္ျပီး  Vegetable Room တြင္တပ္ဆင္ထားရွိသည္။
( Setting Pressure ေရာက္၍ Vegetable Room ႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ Solenoid v/v ပိတ္သြားေသာအခါ အျခားေသာ Low Temp; Room မွ Disturb လုပ္ကာ Vegetable Room
Under Cooling မျဖစ္ေစရန္ Back Pressure Valve ကိုတပ္ဆင္ထားသည္။ )
25, Refrigeration System တြင္ တပ္ဆင္ထားတ့ဲ  Safety Device ေတြကိုေျပာျပပါ။
1. L.P Cut In / Cut Out Switch
2. H.P Cut Out
3. Low L.O Pressure Cut Out
4. Crank Case L.O Failure Cut Out
5. Relief v/v On Condenser
6. Cooling Water L.P Cut Out
7. Purging v/v On Condenser
8. Thermostatic Expansion v/v
9. Back Pressure v/v
26, High Press; Cut Out နဲ႔ Low Press; Cut Out ၏ ကြာျခားခ်က္မ်ားကို ေျပာျပပါ။
- High Pressure Cut Out သည္ System Failure ျဖစ္ျပီး ရပ္ေသာေၾကာင့္ ရပ္ျပီးေသာအခါ ျပန္မလည္ပါ။ Fault ရွာကာ ျပင္ဆင္ျပီးမွ Reset လုပ္ကာ ျပန္ေမာင္းရမည္။
- Low Pressure Cut Out သည္ System ၏ Suction Press; တစ္ခုတြင္ Setting လုပ္ထားေသာေၾကာင့္ ထို Press; သို႔ေရာက္ေသာအခါ System ကို Cut Out ျဖစ္ျပီးရပ္ေစသည္။
- Suction Press; ျပန္တက္လာျပီး Set Press; တစ္ခုတြင္ System ကို Cut In ျဖစ္ေစကာ ျပန္လည္ပတ္ေစသည္။
27, High Press; Cut Out Switch ဆိုတာဘာလဲ ၊ ဘာအစိတ္အပိုင္းေတြ ပါဝင္လဲ ?
- Compressor Discharge Line ႏွင့္ ဆက္ထားျပီး Excessive Discharge Pressure ျဖစ္ေသာအခါ Compressor ကို Trip ျဖစ္ျပီး ရပ္ေစသည္။
- H.P Cut Out တြင္ပါဝင္ေသာ အစိတ္အပိုင္းမ်ားမွာ -
i. Connection Pipe
ii. Bellow
iii. Spring
iv. Switch Alarm Catch
v. Electrical Contact
28, H.P Switch အလုပ္လုပ္ပုံ ကိုေျပာျပပါ။
 Normal Operation တြင္ Catch သည္ Switch Arm ကို မထားေပးထားျပီး Electrical  Contact ျဖစ္ေပၚေစသည္။
 Excessive Press; ျဖစ္လာေသာအခါ Bellow သည္ Expand ျဖစ္သြားျပီး Switch Arm Catch ကိုတြန္းသည္။
 Switch Arm Catch သည္ ညာဘက္သို႔ေရြ႕သြားျပီး Electrical Contact ကို ျပတ္ေတာက္ေစျခင္းျဖင့္ Compressor ကို Cut Out ျဖစ္ေစသည္။
 ျဖစ္ေပၚလာေသာ Fault ကို ျပဳျပင္ျပီး Switch ကို Reset ျပန္လုပ္ေပးသည္။
29, High Press; Cut Out ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္ေသာ အေၾကာင္းေတြကို ေျပာျပပါ။
1. Condenser ၏ Coolant Failure ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
2. Coolant Press; က်သြားေသာေၾကာင့္
3. Cooler ၏  Operation မွားေသာေၾကာင့္
4. Condenser Tubes မ်ား Dirty ႏွင့္ Choke ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္
5. Refrigerant Liquefy ျမန္ျမန္ မျဖစ္နိုင္ေသာေၾကာင့္
6. Overcharge ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္
7. High Press; Switch Setting မမွန္ေသာေၾကာင့္
30, Abnormal Low Press; Curt Out ကိုျဖစ္ေပၚေစေသာ အေၾကာင္းေတြက ဘာလဲ ?
1. Under Charge ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္
2. Dehydrator ( Filter Dryer ) Choke ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္
3. TEV Filter Choke ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္
4. TEV Choke ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္
5. Evaporator Coil မ်ားတြင္ Refrigerant Starving ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္
6. Light Load ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္
31, Under Charge ဘာ့ေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာလဲ ? Under Charge ျဖစ္ရင္ ဘယ္လိုလကၡဏာေတြျပမလဲ ?
- Insufficient Refrigerant ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
Under Charge ျဖစ္ရင္ ---
i. Discharge Pressure က်မည္။ Compressor Delivery Temperature တက္မည္။
ii. Liquid Sight Glass တြင္ Large Bubbles မ်ား ျဖစ္ေပၚေနမည္။
iii. Refrigerant Level သည္ Normal Lenel ေအာက္ေရာက္ေနမည္။
iv. Cut Out တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခုၾကား ၾကာမည္။
v. Compressor အဝင္ Suction Line ပူေနမည္။
( အဲလိုျဖစ္ရင္ သတ္မွတ္ Level အထိေရာက္ေအာင္ Refrigerant ျပန္ျဖည့္မည္။ Leakage ရွာကာ   ျပဳျပင္မည္။ )
32, Overcharge ျဖစ္ရင္ ဘယ္လိုလကၡဏာေတြျပမလဲ ?
1. Compressor Discharge Pressure တက္မည္။
2. Compressor လည္ေနေသာ္လည္း ေအးေနမည္။
3. Liquid Sight Glass တြင္ Refrigerant Level သည္ Normal ထက္ျမင့္ေနမည္။
4. Compressor Suction Line တြင္ Frost ကပ္ေနမည္။
5. Flooding Back ျဖစ္မည္။
Remedy
- Pumping Down လုပ္ကာ Compressor Discharge Pressure ပုံမွန္ျဖစ္သည္အထိ Gas Purging လုပ္မည္။
33, Short Cycling ( Compressor လည္လိုက္ရပ္လိုက္ ခဏခဏ ျဖစ္တ့ဲအေၾကာင္းကို ေျပာျပပါ။ )
1. Overcharge ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
2. System ထဲတြင္ Leakage Point ရွိေနေသာေၾကာင့္
3. Differential Setting Pressure နည္းေနေသာေၾကာင့္
4. Suction Line ပိတ္ျပီး၊ Suction Pressure က်ေနေသာေၾကာင့္
5. Light Load ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္
6. Dehydrator Choke ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္
7. Filter Choke ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္
8. TEV Choke ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္
Remedy
- Dehydrator အသစ္လဲမည္။
- Filter Cleaning လုပ္မည္။
- Excess Refrigerant ကို Purge လုပ္မည္။
- Leakage ကိုရွာျပီး Repair လုပ္မည္။
34, System ထဲကို ဘယ္လိုအေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ ေလဝင္နိုင္သလဲ ?
1. Compressor Overhaul လုပ္ေသာအခါ
2. L.O Filling လုပ္ေသာအခါ
3. Oil Separator အသစ္လဲေသာအခါ
4. Condenser Cleaning လုပ္ေသာအခါ
5. Dehydrator လဲေသာအခါ
6. TEV Filter Cleaning လုပ္ေသာအခါ
7. Refrigerant Charging လုပ္ေသာအခါ
8. Compressor Vacuum Running ျဖစ္ေနေသာအခါတို႔တြင္ System ထဲကိုေလဝင္ႏိုင္ပါတယ္။
35, System ထဲမွာေလရွိေနရင္ ဘယ္လိုလကၡဏာေတြျပမလဲ ?
  Compressor ပူေနမည္။
  Condenser ပူေနမည္။
  Discharge Pressure တက္မည္။
  Discharge Pressure Gauge Jerking ျဖစ္ေနမည္။
  Liquid Sight Glass တြင္ Small Bubbles မ်ားေတြ႕ရမည္။
36, System ထဲကေလကို ဘယ္လိုထုတ္မလဲ ?
  Pumping Down လုပ္ကာ Plant ကိုရပ္မည္။
  Compressor In And Out Valves မ်ားကို ပိတ္မည္။
  Cooling Water ကို In and Out Temp; တူသည္အထိ ထားေပးမည္။
  Temp; တူေသာအခါ Cooler In and Out v/v မ်ားကို ပိတ္မည္။
  Condenser ေပၚရွိ Purging v/v ကို ျဖည္းျဖည္းဖြင့္ကာ ေလခ်ဴမည္။ ေလထြက္လာလ်င္ အေရာင္
မရွိပါ။ Gas ထြက္လာေသာအခါ အျဖဴေရာင္ ျဖစ္သြားမည္။
37, System ထဲကို ဆီေရာက္ရျခင္း အေၾကာင္းကို ေျပာျပပါ။
1. Compressor Sump Oil Level ျမင့္ေနေသာေၾကာင့္
2. Compressor Ring မ်ား မေကာင္းေသာေၾကာင့္
3. Oil Separator မေ႕ာင္းေသာေၾကာင့္
4. Suction Pressure က်ကာ Vacuum ျဖစ္ျပီး Sump ထဲမွ ဆီမ်ား စုပ္ယူေသာေၾကာင့္
38, System ထဲဆီေရာက္ေနရင္ ဘယ္လိုလကၡဏာေတြျပမလဲ ?
 Crankcase L.O Level က်မည္။
 L.O Low Pressure ျဖစ္မည္။
 Discharge Pressure တက္မည္။
 Evaporator ႏွင့္ Condenser ၾကား Temp; Difference မ်ားမည္။
(ပုံမွန္အားျဖင့္ -  1°C ~ 1.5°C  ကြာသည္။ )
 Oil Separator တြင္ ဆီေပ်ာက္ေနမည္။
 Compressor Suction Line တြင္ Frost မ်ားကပ္ေနမည္။
 Liquid Flooding Back ျဖစ္မည္။
39, System ထဲမွာ ဆီပါလာရင္ ဘယ္လိုထုတ္မလဲ ?
 Pumping Down လုပ္ျပီး Plant ကိုရပ္မည္။
 Piping ႏွင့္ Evaporator Pipe Connection ျဖဳတ္ျပီး Compressed Air ျဖင့္မႈတ္မည္။
 အေျခအေနဆိုးေသာအခါ Oil Separator လဲမည္။ Piston Rings လဲမည္။ Crankcase L.O ကို
အသစ္ျပန္ထည့္မည္။
40, Ststem ထဲကို Moisture ဘယ္လိုေရာက္လာသလဲ ?
 Dehydrator မေကာင္း၍  System ထဲသို႔ေရဝင္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
41, System ထဲမွာ Moisture ရွိေနရင္ ဘယ္လိုျဖစ္ေနမလဲ ?
1. Compressor Short Cycling ျဖစ္ေနမည္။
2. Condenser Pressure ရုတ္တရက္ ျမင့္တက္မည္။
3. Dehydrator Choke ျဖစ္မည္။
4. Dehydrator ကိုလက္ျဖင့္ စမ္းၾကည့္ေသာအခါ ေအးေနမည္။
5. Evaporator Refrigerant Starving ျဖစ္ေနမည္။
6. TEV Choke ျဖစ္မည္။
( ထိုသို႔ျဖစ္လ်င္ Dehydrator မွ Drying Filter ကိုလဲမည္။ TEV Filter Cleaning လုပ္မည္။ )
42, System ကို Pumping Down လုပ္ျပပါ။
 Plant ကို Auto မွ Manual သို႔ေျပာင္းမည္။
 Condenser Outlet v/v ( King v/v) ကို ပိတ္မည္။
 Refrigerant မ်ား Condenser ထဲတြင္ သြားစုေနမည္။
 Suction Press; Just Above Zero တြင္ Compressor ကိုရပ္မည္။
 Condenser အဝင္ v/v ကိုပိတ္မည္။ Condenser S.W Inlet ႏွင့္ Outlet Temp; တူသည္အထိ
Cooling ဆက္ေပးထားမည္။
43, Refer Compressor ကို Manual ေမာင္းျပပါ။
1. Compressor Sump Oil Level ကိုစစ္မည္။ Liquid Sight Glass မွ Refrigerant Level ကိုစစ္မည္။
2. Switch ကို Manual ေျပာင္းမည္။
3. Compressor Suction v/v မွလြဲ၍ က်န္ရွိေနေသာ v/v အားလုံးကို ဖြင့္မည္။
4. Suction v/v မဖြင့္ေသးဘဲ Compressor ကို ( 2 ~ 3 ) Time မွ် ေမာင္းလိုက္ ရပ္လိုက္လုပ္မည္။
( Compressor အတြင္းရွိေနႏိုင္ေသာ Condensate မ်ားကို Liquid မ်ား၊ Air မ်ားကို Clear ျဖစ္ေစရန္။)
5. Suction v/v ကို Crack ဖြင့္ျပီး Compressor ကို ေမာင္းမည္။ Press; ႏွင့္ Temp; မ်ားကိုစစ္ေဆးမည္။
6. Suction v/v ကို Fully Open ေရာက္သည္အထိ တျဖည္းျဖည္းျခင္းဖြင့္သြားမည္။
7. Press; , Temp; မ်ား Normal တြင္ရွိေနေသာအခါ Auto ကို ျပန္ေျပာင္းထားမည္။
44, Refer Compressor ကို L.o ျဖည့္ျပပါ။
ေမာင္းေနေသာအခါ ----
 Compressor ကို Auto မွ manual ေျပာင္းေမာင္းမည္။
 Pumping Down လုပ္ျပီး Condenser တြင္ Refrigerant မ်ားကိုစုမည္။
 Suction Press; Just Above Zero တြင္ L.O ထည့္ထားေသာ Hand Pump ကို Filling Connection v/v
ဖြင့္ျပီး L.O ကို Hand Pump ျဖင့္ညွစ္ထည့္မည္။
 Filling Connection v/v ျပန္ပိတ္မည္။ Hand pump ကို ျပန္ျဖဳတ္မည္။
 Just Above Zero တြင္ Compressor ကို႔၇္ျပီး Air Purging လုပ္မည္။
ရပ္ထားေသာအခါ ----
 Pumping Down လုပ္ျပီး Plant ကိုရပ္မည္။
 Compressor သို႔အဝင္ အထြက္ v/v မ်ားကို ပိတ္မည္။
 L.O Press; Gauge မွေန၍ Crankcase ထဲမွ Press; ကိုေလ်ာ့မည္။
 Charging v/v ဖြင့္ျပီး သတ္မွတ္ Level သို႔ေရက္သည္အထိ L.O ကိုျဖည့္မည္။
45, System ကေန Gas Leakage ျဖစ္ေနရင္ ဘယ္လိုလကၡဏေတြ ျပမလဲ ?
1. Compressor Suction and Discharge Press; က်ေနျခင္း
2. Compressor Running Period ၾကာျခင္း
3. Condenser တြင္ Liquid Level က်ေနျခင္း
4. Cold Room Temp; တက္ေနျခင္း။
46, Compressor Discharge Side မွာ Leakage ျဖစ္ရင္ ဘယ္လိုျဖစ္ေနမလဲ ?
- Small Leakage  : Constant Running / Short Cycling
- Large Leakage : Continuous Running
47, System Leakage ျဖစ္ေနတာကို ဘယ္လိုနည္းေတြနဲ႔ ရွာမလဲ ?
o Freon (R12 , R22 ) အတြက္ Small Leakage ကို Halide Torch ျဖင့္ရွာႏိုင္သည္။
( Torch သည္ ပုံမွန္အားျဖင့္ အျပာေရာင္ျဖစ္ျပီး၊ Leakage ကို Detect လုပ္မိေသာအခါ
  အစိမ္းေရာင္သို႔ ေျပာင္းသြားသည္။ )
o Large Leakage အား ဆပ္ျပာရည္ကို အသုံးျပဳ၍ ရွာေဖြႏိုင္သည္။
o Electronic Leakage Detector ျဖင့္  Small ႏွင့္ Large Leakage ႏွစ္မ်ိဳးစလုံးကို ရွာေဖြႏိုင္သည္။
o Ammonia  အတြက္  Wet Litmus Paper ကိုအသုံးျပဳ၍ Leakage ကို ရွာႏိုင္သည္။
( Paper သည္ Red ျဖစ္ျပီး Leakage ကို Detect လုပ္မိသည္ႏွင့္ Green သို႔ေုပာင္းသြားသည္။)
o Sulphur Candle ျဖင့္လည္း Leakage ကိုရွာေဖြနိုင္သည္။
( Ammonia ႏွင့္ေတြ႕ေသာအခါ Candle မွ White Dense Smoke မ်ားထြက္လာမည္။)
o Co2  အတြက္ ဆပ္ျပာရည္ကို အသုံးျပဳ၍ Leakage ကိုရွာေဖြႏိုင္သည္။
48, Suction v/v Defect ျဖစ္ေသာအခါ ျဖစ္လာနိုင္တ့ဲ လကၡဏေတြကိ ဘာေတြလဲ ?
1. Suction Press; တက္မည္။
2. Discharge Press; က်မည္။
3. Compressor Continuous Running ျဖစ္ေနမည္။
4. Insufficient Cooling ျဖစ္မည္။
5. Noise ထြက္မည္။
49, Discharge v/v Defect ျဖစ္ေသာအခါ ျဖစ္ေပၚလာနိုင္ေသာ လကၡဏာေတြကို ေျပာျပပါ။
1. Suction Press; တက္မည္။
2. Discharge Press; က်မည္။
3. Compressor Press; Gauge Jerking ျဖစ္မည္။
4. Compressor Continuous Running ဲဖစ္ေနမည္။
5. Insufficient Cooling ျဖစ္မည္။
6. Noise ထြက္မည္။
7. Shut Down လုပ္ျပီးေသာအခါ Back Flow ေၾကာင့္ Suction Press; ျမန္ျမန္တက္လာမည္။
50, Defrosting ဆိုတာ ဘာလဲ ?
- Evaporator Coil မ်ားတြင္ ကပ္ေနေသာ Frost မ်ားကို ဖယ္ရွားျခင္းျဖစ္သည္။
- Frost Thickness  1/4” ထက္မပိုခင္ Defrosting လုပ္ရမည္။
52, Defrosting လုပ္ရတ့ဲ ရည္ရြယ္ခ်က္က ဘာလဲ ?
1. Heat Transfer ကိုေကာင္းမြန္ေစရန္
2. Cooling Efficiency ေကာင္းေစရန္
3. Flooding Back ကို ကာကြယ္ရန္။
53, Defrosting Methods ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိလဲ ?
1. Normal Defrosting : Plant ကို Pumping Down လုပ္ကာ Cold Room Door မ်ားကိုဖြင့္ျပီး Defrosting
                                  လုပ္ျခင္း။             
2. Cold Room Drain Line ကိုဖြင့္ကာ Warm Water ျဖင့္ျဖန္းကာ Defrosting လုပ္ျခင္း။
3. Evaporator Coil မ်ားတြင္ တပ္ဆင္ထားေသာ Heater Coli ကိုအသုံးျပဳ၍ Defrosting လုပ္ျခင္း။
4. Compressor အထြက္ Line မွေန၍ Evaporator Coil သို႔  Hot Gas ျဖင့္ Defrosying လုပ္ျခင္း။
53, Evaporator Coil မွာ Frost ေတြကပ္ေနေသာ အေေၾကာင္းအရင္းက ဘာလဲ ?
- Plant Overload ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္
- Meat , Fish, Vegetable တို႔ႏွင့္ အတူပါလာေသာ ေရ ႏွင့္ Moisture တို႔ Condensation ျဖစ္ေသာေၾကာင့္။
54, Ventilation System ကို Refer System တြင္တပ္ဆင္ထားရတ့ဲ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ေျပာျပပါ။
 Heat ႏွင့္ Humidity ကိုဖယ္ရွားရန္။
 Cargo မ်ားေပၚမွ Moisture မ်ား Condensation ျဖစ္ျခင္းကို ကာကြယ္ရန္။
 အခ်ိဳ႕ေသာ Fruit ႏွင့္ Vegetable မ်ားမွည့္ေသာအခါ ထြက္ေပၚလာေသာ Gas မ်ားကို ဖယ္ရွားရန္။
55, Flooding Back ဆိုတာ ဘာလဲ ?
- Compressor Suction သို႔ Liquid Refrigerant မ်ား ဝင္ေရာက္လာျခင္းျဖစ္သည္။
56, Flooding Back ျဖစ္ရတ့ဲ အေၾကာင္းမ်ားကို ေျပာျပပါ။
1. Oil In The System ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္
2. Oil Separator မေကာင္းေသာေၾကာင့္
3. Overcharge ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္
4. Dehydrator မေကာင္းေသာေၾကာင့္
5. Solenoid Valve Stick Open ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္
6. TEV Stick Open ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္
7. Evaporator Coil တြင္ Frost မ်ားကပ္ေနေသာေၾကာင့္
57, Flooding Back ျဖစ္ရင္ ဘယ္လိုလကၡဏာေတြ ျပမလဲ ?
 Compressor Suction တြင္ Frost မ်ားကပ္ေနျခင္း
 Compressor Knocking သံထြက္ေနျခင္း
 Compressor Sweating ျဖစ္မည္။
58, Flooding Back မျဖစ္ေအာင္ System ဘယ္လို arrangement ေတြလုပ္ထားလဲ?
1. Compressor Cylinder Head တြင္ Liquid Shock v/v တပ္ဆင္ထားျခင္း။
2. TEV ျဖင့္ Superheat ရေအာင္ ျပဳလုပ္ထားျခင္း။
3. Large Pant မ်ားတြင္ Master Solenoid v/v ကို တပ္ဆင္ထားျခင္း။
4. Defrosting Arrangement မ်ားကို တပ္ဆင္ထားျခင္း။
5. Compressor ၏ Suction ႏွင့္ Discharge Manifold ၾကား Cylinder Head တြင္ Bursting Disc တပ္ဆင္ထားျခင္း။
59, Large Plant မ်ားမွာ Master Solenoid v/v ကို ဘာလို႔တပ္ရတာလဲ ?
- Compressor Fault ျဖစ္၍ ရပ္သြားေသာအခါ Master Solenoid v/v ပါပိတ္သြားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္
Compressor အတြင္းသို႔ Liquid Refrigerant မ်ားဝင္ေရာက္ကာ Compressor Damage ျဖစ္ျခင္းကို ကာကြယ္ႏိုင္သည္။
60, TEV Diaphragm Crack ျဖစ္သြားရင္ System ဘာျဖစ္နိုင္လဲ ?
- Spring Pressure ေၾကာင့္ Diaphragm ပိတ္သြားမည္။
- System Low Press; Cut Out ျဖင့္ရပ္သြားမည္။
61, Cold Room Temp; တစ္ခန္းတည္းတက္တ့ဲ အေၾကာင္းကိုေျပာျပပါ။
1. Load မ်ားေနေသာေၾကာင့္
2. Solenoid v/v Malfunction ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္
3. TEV Chock ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္
4. Sensing Bulb ကြာေနေသာေၾကာင့္
5. Evaporator Coil Fault ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္
6. Evaporator Coil တြင္ Frost ကပ္ေနေသာေၾကာင့္
7. Thermostat ကပ္ေနေသာေၾကာင့္။
62, Refrigerant ( Liquid ) Charging ျဖည့္ျပပါ။
 ျဖည့္မည့္ Bottle ကို Weight ခ်ိန္ကာ Record ယူထားမည္။
 Bottle ကို Liquid Charging v/v ႏွင့္ Connection လုပ္မည္။
( Liquid Charge v/v သည္ Condenser ႏွင့္ TEV ၾကား High Pressure Side တြင္ ရွိသည္။ )
 Bottle ကို Connection Pipe ႏွင့္ အၾကပ္တိုက္ျပီး Connection v/v ဘက္တြင္ အနည္းငယ္ေလ်ာ့တိုက္မည္။
 Bottle v/v ကိုဖြင့္ျပီး Connection Pipe အတြင္းရွိ ေလမ်ားကို Purging လုပ္မည္။ Refrigerant ထြက္လာ
ေသာအခါ Connection v/v ႏွင့္ အၾကပ္တိုက္မည္။ Bottle v/v ကို Fully Open ဖြင့္မည္။
 Condenser အထြက္ v/v ကို ပိတ္ျပီး Compressor ကိုေမာင္းမည္။
 Charging v/v ကို ျဖည္းညွင္းစြာ ဖြင့္မည္။ Compressor Sction Line တြင္ Frog လိုက္မလာခင္အထိ ျဖည့္မည္။
 Filling လုပ္ျပီးေသာအခါ Compressor ကိုရပ္မည္။ Condenser သို႔ေပးေနေသာ Cooling Sea Water ကို
အခ်ိန္အနည္းငယ္ ၾကာသည္အထိဆက္ေပးထားမည္။
 Air Purging v/v ကိုအသုံးျပဳ၍ OverRefrigerant ႏွင့္ ေလကို ထုတ္မည္.
 Bottle ကို Weight ျပန္ခ်ိန္ကာ Charge လုပ္ခ့ဲေသာ Refrigerant Amount ကို Log Book တြင္ Record လုပ္မည္။
63, Refrigerant ( Gas ) Charging ျဖည့္ပါ။
 ျဖည့္မည့္ Bottle ကို Weight ခ်ိန္ကာ Record ယူထားမည္။
 Bottle ၏ Gas v/v တြင္ Connection Pipe ကိုတပ္မည္။ Compressor ၏ Charging v/v တြင္ Connection
ယူျပီး ေလ်ာ့တိုက္ထားမည္။
 Bottle Gas v/v ကို Crack ဖြင့္မည္။ ေလ်ာ့တိုက္ထားေသာေနရာမွ Gas ထြက္လာေသာအခါ Charging v/v
Connection ကို အၾကပ္တိုက္မည္။ Bottle Gas v/v ကို Fully Open ဖြင့္မည္။
 Compressor ကို Manual ေျပာင္းေမာင္းကာ Condenser Outlet v/v ကိုပိတ္ျပီး Pumping Down လုပ္မည္။
 Just Above Zero ေရာက္ေသာအခါ Charging v/v ကို ျဖည္ူျဖည္းဖြင့္မည္။
( Charging v/v ကိုအမ်ားၾကီးဖြင့္မိေသာအခါ Liquid Flooding Back ျဖစ္ျပီး Compressor ပ်က္စီးႏိုင္သည္။ )
 သတ္မွတ္ Level သို႔ေရာက္ေသာအခါ Charging v/v ကို ပိတ္မည္။ Bottle v/v ကို ပိတ္မည္။ Compressor ကိုရပ္မည္။ Compressor ကိုရပ္မည္။ Condenser Inlet v/v ပိတ္မည္။ Sea Water Inlet ႏွင့္ Outlet တူသည္အထိထားေပးျပီး Air Purging လုပ္မည္။
64, အေအးခန္း Temp; ေတြ ပုံမွန္ဘယ္ေလာက္ ရွိရမလဲ ?
- Meet Room Temp;  ( Minus) - ( 0 to -25°C )
- Fish Room Temp;    ( Minus ) - ( 0 to -18°C )
- Vegetable Room Temp; ( Plus) - ( 0 to +10°C )
- Provision Room ( Dry Store ) Temp; - ( 0 to +15°C )
65, Purpose Of Air Condition ကိုေျပာျပပါ။  ( Air Con; တပ္ဆင္ရျခင္းရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က ဘာလဲ )
- Purpose Of Air Condition က -----
i. To Comfort The Human Body Sensation
ii. To Maintain The Suitable Room Temp;
iii. To Control The Humidity And Cleanliness Of Air
66, Refrigeration System ဘာေၾကာင့္ေအးသလဲ ? ( System ကိုေျပာျပရမယ္ )
 EX;ansion v/v အဝင္မွာ High Press; Warm Liquid နဲ႔ဝင္တယ္။ Expan; v/v မွာ Sudden Pressure Drop
ျဖစ္ျပီး Temperature က်မယ္။ အေငြ႕ျပန္မယ္။
 Latent Heat Of Vaporization လိုတယ္။ အဲဒါကို Refrigeration ထဲကပဲရတယ္။ Temp; က်တယ္။
 Low Press; Cool Liquid & Gas အေနနဲ႔ Exaporator ဝင္မယ္။
 Evaporator မွာ Heat Transfer လုပ္မယ္။
 Latent Heat Of Vaporization + Transfer Heat ကို Cool Room ထဲကယူျပီး Low Pressure Warm Gas ျဖစ္သြားတယ္။
 တစ္ၾကိမ္တစ္ခါျဖတ္တိုင္း Cool Room ထဲက Same Amount Of Sensible & Latent Heat Of Vaporization ေတြယူသြားျပီး အၾကိမ္မ်ားစြာ ျဖတ္တ့ဲအတြက္ Cool Room ကေအးလာတယ္။
 Transfer လုပ္တယ္။ Refrigerant က Latent Heat Of Vaporization Absorbed လုပ္သည္။
67, R12 Combine Gauge ကို R22 System မွာ သုံးလို႔ရသလား ?
- သုံးလို႔ မရပါ။
- Pressure အတြက္သာသုံးႏိုင္ျပီး ၊ Temperature မမွန္လို႔ပါ။
- ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ R12 နဲ႔ R22 တို႔ရဲ႕ Atm Pressure မွာ ရွိၾကတ့ဲ Boiling Point ေတြ မတူလို႔ျဖစ္ပါတယ္။
68, Refre Compressor မွာ Fitted လုပ္ထားတ့ဲ Safety Device ေတြက ဘာေတြလဲ ?
1. Safety Head (or) Unloader
2. L.P Cut-In and Cut-Out
3. H.P Cut-Out
4. L.O  Low Press; Cut-Out
5. Condenser Cooling Water Low Press; Cut-Out
69, R12,  R22,  NH3  Refrigerant ေတြရ႕ဲ Suction & Discharge Pressure ေတြဘယ္ေလာက္လဲ ?
                     Suc; Pressure              Oil                    Disch; Pressure
   R12            1.8 ~ 2 Kg/cm2                                    7.4 ~ 7.5 Kg?cm2
   R22            3 ~ 5 Kg/cm2             3 ~ 8                  13 ~ 15 Kg/cm2
   NH3            2.5 Kg/cm2                                            11.5 Kg/cm2
70, Thermostatic Expansion v/v က ဘာကို Control လုပ္သလဲ ?
 Room Temp; ကို Control လုပ္တယ္။ ( Solenoid ) ခ်ိန္ထားတ့ဲ Room Temp; ေရာက္ရင္ Solenoid v/v ပိတ္သြားတယ္။
 Solenoid v/v ကို အျမဲတမ္းဖြင့္ထားတယ္။ Temp; Stop v/v လို႔လဲေခၚတယ္။
 Thermostatic Expansion v/v  က  Refrigerant Pass In To The Evaporator ကို Control လုပ္တယ္။
 Cool Room  က Temp; တက္ရင္ Gas မ်ားမ်ားလြတ္တယ္။ Cool Room Temp; က်ေနရင္ Gas နဲနဲပဲလႊတ္ေပးမယ္။ TEV က အနည္း အမ်ားကိုပဲ Control လုပ္ Never Close )
71, Refrigeration System မွာ Magnetic Filter ဘာေၾကာင့္ တပ္ရတာလဲ ?
 Refrigeration System မွာ Gear P/P, Screw P/P တို႔ဟာ Very Fine Clearance နဲ႔ အလုပ္လုပ္တ့ဲ အတြက္ Metallic Parts ေတြ ဝင္သြားမွာစိုးရိမ္တ့ဲအတြက္ Magnetic Filter တပ္ထားရတာျဖစ္တယ္။
73, Refrigeration System မွာ Refrigerant ကို Purging လုပ္ရင္ ဘယ္လ ိုလုပ္မလဲ ?
- Freon sys ဆိုရင္ ေလထဲကိုပဲ ထုတ္ပစ္တယ္။
- NH3 ဆိုရင္ ေရပုံးခံျပီး ေရထဲကိုထုတ္ပစ္မယ္။ NH3 က ေရထဲမွာ ေပ်ာ္ဝင္ႏိုင္တယ္။
- NH3 sys မွာ Relief v/v ေပါက္ရင္ Comp; Suction ဘက္ျပန္ဝင္တယ္။
74, Ref; Sys မွာသုံးတ့ဲ Crank Case Oil က ဘာအမ်ိဳးအစားလဲ ?
- Straight Mineral Oil
75, Discharge v/v Leakage ျဖစ္တာကို ဘယ္လိုသိနိုင္သလဲ ?
- Fluctuating Or Jerking High Pressure Gauge
- A Drop In Cold Room Temperature
- Discharge Pressure Lower Than Normal
76, Ref; sys မွာ L.P Cut Out နဲ႔ရပ္သြားျပီး ဘယ္အခ်ိန္ျပန္စ ေမာင္းမလဲ ?
 Suction Pressure ျပန္တက္လာျပီး Cut-In ျဖစ္မယ့္ Set Press; မွာ စျပီး ေမာင္းမယ္။
77, Ref; sys; T.E.V Choke ျဖစ္တာ ဘာေၾကာင့္လဲ ? ဘာလုပ္မလဲ ?
- Sys; ထဲတြင္ ေရ Moisture ေရာက္ရွိေနတ့ဲအတြက္ Dirty ျဖစ္ေနတာရယ္။
- TEV အျပင္ဘက္တြင္ Frost ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ Evaporator တြင္ Ref; ျပတ္ျပီး Compressor မွာ Short Cycling ျဖစ္ေနမယ္။
- Compressor Press; လည္းလ်င္ျမန္စြာ တက္သြားတာေတြ႕ရမယ္။
- ထိုသို႔ျဖစ္လ်င္  TEV ကို သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ပါ။ Dehydrator ကို အသစ္လဲပါမယ္။
78,  Evaporation Coil ေတြမွာ Frost ျဖစ္ရင္ ဘာလုပ္မလဲ ?
- Frost ျဖစ္ရင္ Defrost လုပ္မယ္။
- Frost ျဖစ္ရင္ Heat Transfer ည့ံေသာေၾကာင့္ Cooling Efficiency ေတြက်သြားမယ္။
79, Air Conduction  System မွာ Temp; ဘယ္လိုခ်ိန္မလဲ ?
- Temp; ခ်ိန္ဖို႔ Thermostat ရွိတယ္။
- အခန္းရဲ႕  Temp ဘယ္ေလာက္ ခ်ခ်င္သလဲ တိုးခ်င္သလဲ  Thermostat ေပၚမူတည္တယ္။
80, Air Con; System မွာ Temp; ကိုဘယ္လိုခ်ိန္မလဲ ? ဘယ္လို Control လုပ္မလဲ ?
- Temp; ကိုခ်ိန္ဖို႔ Thermostat ရွိပါတယ္။
- အခန္းရဲ႕ Temp; ကို ဘယ္ေလာက္ခ်ခ်င္လဲ၊ တိုးခ်င္လဲ ဆိုတာ Thermostat ေပၚမူတည္တယ္။
- အရင္ဆုံး  Individual Type လား ၊ Common Type လားၾကည့္ရမယ္။
- Individual ကိုယ့္အခန္းနဲ႔ ကိုယ္ဆိုရင္  Thermostat Setting နဲ႔ေျပာင္းပါတယ္။ Push Button ကိုႏွိပ္ျပီး Temp; ကိုေျပာင္းနိုင္သည္။
- Common Room System ဆိုရင္ ဘုံေနရာကေန ေလ်ာ့လို႔ တင္လို႔ မရပါဘူး။ ကိုယ့္အခန္းထဲဝင္တ့ဲ ေလရဲ႕ Volune ကိုပဲ ေလ်ာ့လို႔ တင္လို႔ရပါမယ္။
81, Humidification ႏွင့္ Dehumidification ဆိုတာ ဘာလဲ ?
- ၄င္းတို႔သည္ Air Cond; Sys; မွာ လုပ္ပါတယ္။
- Humidification ဆိုတာ Air Con; Space ထဲမွာ Humidity ( စိုထိုင္းျခင္း )  နဲေနလို႔ မ်ားေအာင္ Water Moisture ေရမႈန္ေတြေပးတာျဖစ္တယ္။
- Dehumidification ဆိုတာ Air Con; Space ထဲမွာ Humidify ( ေလကိုပူေႏြးစိုထိုင္းေစမႈ) မ်ားေနလို႔ နဲေအာင္ ေရေငြ႕ ( Steam ) ထုတ္ပစ္တာျဖစ္တယ္။
82, NH3  Refrigerant System က v/v ေတြ Pipe ေတြက ဘာ Metal လဲ ?
- Iron (သံ) နဲ႔ျပဳလုပ္ထားတယ္။ Copper နဲ႔ လုပ္လို႔မရဘူး NH3  က Copper နဲ႔ဓါတ္ျပဳလို႔ပါ။
83, R12   Combine Gauge ကို R22 မွာသုံးလို႔ရသလား ? မရရင္ ဘာေၾကာင့္လဲ ?
- မရပါ။
- Pressure သာမွန္ျပျပီး Temp; အမွန္မျပေတာ့ပါ။
- ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ R12 ႏွင့္ R22 Boiling Point Temp; မတူလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

Cd
​ေမတၱာျဖင္​့
T.Y.M.M.... Cerd


lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html