ဆိုင္ကယ္ CARBURETOR ရဲ႕ ပါဝင္ပစၥည္းမ်ားနွင့္
သေဘာတရားကို သိလိုတဲ့သူမ်ား အတြက္ပါ။
ဖြဲ႕စည္းပုံပါ လို ့ေျပာေျပာ
သေဘာတရားပါ ေျပာေျပာ
ကာျဗဴရီတာကေန မီးေလာင္ခန္းအတြင္း
ေလာင္စာ ဓါတ္ဆီ ေရာက္သြားပုံကို တစိတ္တပိုင္း ေျပာပါမယ္။
1989 ခုနစ္ထိ ဓါတ္ဆီကားတြင္ ေလာင္စာဆီကို တိုင္ကီမွ ကာျဗဴရီတာကို ဆီစစ္ဘူးမွတဆင့္ ပန္ ့ျဖင့္ ပို ့တယ္။
ဆိုင္ကယ္မွာ ဆီတိုင္ကီအျမင့္တြင္ထား
ကာျဗရီတာ ေအာက္ အနိမ့္ထား စီးဆင္းစနစ္
ကို သုံးတာေတြ႕ရတယ္။
သေဘာတရားကို သိလိုတဲ့သူမ်ား အတြက္ပါ။
ဖြဲ႕စည္းပုံပါ လို ့ေျပာေျပာ
သေဘာတရားပါ ေျပာေျပာ
ကာျဗဴရီတာကေန မီးေလာင္ခန္းအတြင္း
ေလာင္စာ ဓါတ္ဆီ ေရာက္သြားပုံကို တစိတ္တပိုင္း ေျပာပါမယ္။
1989 ခုနစ္ထိ ဓါတ္ဆီကားတြင္ ေလာင္စာဆီကို တိုင္ကီမွ ကာျဗဴရီတာကို ဆီစစ္ဘူးမွတဆင့္ ပန္ ့ျဖင့္ ပို ့တယ္။
ဆိုင္ကယ္မွာ ဆီတိုင္ကီအျမင့္တြင္ထား
ကာျဗရီတာ ေအာက္ အနိမ့္ထား စီးဆင္းစနစ္
ကို သုံးတာေတြ႕ရတယ္။
ယေန ့ေခတ္ အခ်ိဳ႕ေသာ ဆိုင္ကယ္တြင္မူ
ဆီတိုင္ကီသည္ ေအာက္အေနအထား
ကာျဗဴရီတာကို အေပၚ အေနအထား ပုံစံနွင့္
ေတြ႕ရျပန္တယ္။
ဆီတိုင္ကီသည္ ေအာက္အေနအထား
ကာျဗဴရီတာကို အေပၚ အေနအထား ပုံစံနွင့္
ေတြ႕ရျပန္တယ္။
ဒီဆီပို ့စနစ္ကို အင္ဂ်င္ရဲ႕ စုပ္ယူအားျဖင့္
suction valve ကိုျကားခံ၍ ဆီကို ပို႔ ေပးတယ္။
တိုင္ကီ အျမင့္ထားစနစ္က ဆီကုန္တာနဲ႕
ဆီျပန္ထည့္ရာမွာ ကာျဗဴရီတာကို ဆီေရာက္ဘို႔ ခက္ခဲမွဳ မေတြ႕ ရဘူး ။ ဆီသြားလမ္းပိတ္
ဆို ့ေနမွသာ ( ဆီေကာက္ ပိတ္ေနမိလ်ွင္သာ)
ကာျဗဴရီတာမွာ ဆီမေရာက္လို ့ အခက္ေတြ႕
တာပါ။
suction valve ကိုျကားခံ၍ ဆီကို ပို႔ ေပးတယ္။
တိုင္ကီ အျမင့္ထားစနစ္က ဆီကုန္တာနဲ႕
ဆီျပန္ထည့္ရာမွာ ကာျဗဴရီတာကို ဆီေရာက္ဘို႔ ခက္ခဲမွဳ မေတြ႕ ရဘူး ။ ဆီသြားလမ္းပိတ္
ဆို ့ေနမွသာ ( ဆီေကာက္ ပိတ္ေနမိလ်ွင္သာ)
ကာျဗဴရီတာမွာ ဆီမေရာက္လို ့ အခက္ေတြ႕
တာပါ။
ပုံမွန္သုံးေနျကတဲ့ ကာျဗဴရီတာမွာ ဆီေကာက္ ေနာက္တြင္ ေခ်းနဲ႔ ေရကို စစ္ေပးေသာ အခန္းငယ္ ပါရွိတယ္။
ဒီအခန္းကို ေက်ာ္ျဖတ္ျပီးဆီဟာ ကာျဗဴရီတာ ဆီသိုေလာင္ ထားရာခြက္ ( float chamber ) ကို ဝင္ေရာက္ပါမယ္။
ဆီဝင္ေပါက္မွာ float valve ထားရိွတယ္။
ဒီဘားဟာ ခ်ိန္ဘာခန္းအတြင္း ဆီကို ကန္႔သတ္ ခ်ိန္တြယ္ ထားရွိေစတယ္။
ေလာင္စာထားနိင္သည္ထက္ ေက်ာ္လြန္သြား
ခဲ့လ်ွင္ အင္ဂ်င္ခန္းအတြင္းသ္ို ့စီးဆင္းမွဳ႕မွ
ကာကြယ္ရန္ over exit ပိုက္လိုင္း ထားရွိ
တယ္။
ဒီပိုက္လိုင္းက ဆီ စီးဆင္းလာလ်င္ ဖလုပ္
ဘား ေခ်းခု ့ေနျခင္း ဘားခ်ိဳ႕ယြင္းျခင္း ဖလုပ္
ခ်ိဳ႕ယြင္းျခင္း ကို သိသာ ေျဖရွင္းနိင္ပါတယ္။
float chamber မွာ လိုအပ္သည္ထက္ ပိုမို
ပါကလည္း စက္မမွန္ ေရာေထြး ေပါက္ကြဲသံ
ျဖစ္တတ္တယ္ ။
ကာျဗဴရီတာ အေပၚျခမ္းကို magazine
chamber ေလ/ဆီေရာေနွာ ခန္းလို ့ဆိုပါမယ္။
ဒီအေပၚမွာ ေလအဝင္ကို ထိန္းေက်ာင္းမယ့္
throttle cylinder တခါး ကိုေတြ႕ရမယ္။
ဒီတခါးမွာ ဆီကို ထိန္းခ်ဳပ္ေပးမယ့္ ဆီသြား
လမ္းထိန္း ပင္အပ္ ရွိပါမယ္။
အဲဒီအပ္တိုင္မွာ ဆီကို အနည္းအမ်ား
လုပ္ေဆာင္နိင္ေအာင္ ကလစ္လိုင္းထားတယ္။
အပ္တိုင္မွာ လိုင္းေရွြ႕ေျပာင္းနိုင္ရန္ လိုင္းမ်ား
ျပဳ႕ထားတယ္ ။
UP အေပၚ ေရွြ႕ျခင္းသည္ ဆီနည္းေစရန္ ျဖစ္ျပီး
Down ေအာက္သို ့ေရွြ႕ျခင္းသည္ ဆီမ်ား ေစပါသည္။
အင္ဂ်င္မွ suction ျပဳလုပ္ရာ ကာျဗဴရီတာ
အတြင္းရွိ ေလာင္စာဆီတို ့ မိန္းဂ်က္ မွဝင္၍ အပ္တိုင္လမ္း needle het ကိုျဖတ္သန္းကာ
ေလတခါးတြင္ ေလနွင့္အေရာ အေနွာျပဳ႕ကာ
မီးေလာင္ခန္းသို ့industion ဝင္ေရာက္ကာ
မီးျဖစ္ေစပါေတာ့တယ္ ။
ဒီအခန္းကို ေက်ာ္ျဖတ္ျပီးဆီဟာ ကာျဗဴရီတာ ဆီသိုေလာင္ ထားရာခြက္ ( float chamber ) ကို ဝင္ေရာက္ပါမယ္။
ဆီဝင္ေပါက္မွာ float valve ထားရိွတယ္။
ဒီဘားဟာ ခ်ိန္ဘာခန္းအတြင္း ဆီကို ကန္႔သတ္ ခ်ိန္တြယ္ ထားရွိေစတယ္။
ေလာင္စာထားနိင္သည္ထက္ ေက်ာ္လြန္သြား
ခဲ့လ်ွင္ အင္ဂ်င္ခန္းအတြင္းသ္ို ့စီးဆင္းမွဳ႕မွ
ကာကြယ္ရန္ over exit ပိုက္လိုင္း ထားရွိ
တယ္။
ဒီပိုက္လိုင္းက ဆီ စီးဆင္းလာလ်င္ ဖလုပ္
ဘား ေခ်းခု ့ေနျခင္း ဘားခ်ိဳ႕ယြင္းျခင္း ဖလုပ္
ခ်ိဳ႕ယြင္းျခင္း ကို သိသာ ေျဖရွင္းနိင္ပါတယ္။
float chamber မွာ လိုအပ္သည္ထက္ ပိုမို
ပါကလည္း စက္မမွန္ ေရာေထြး ေပါက္ကြဲသံ
ျဖစ္တတ္တယ္ ။
ကာျဗဴရီတာ အေပၚျခမ္းကို magazine
chamber ေလ/ဆီေရာေနွာ ခန္းလို ့ဆိုပါမယ္။
ဒီအေပၚမွာ ေလအဝင္ကို ထိန္းေက်ာင္းမယ့္
throttle cylinder တခါး ကိုေတြ႕ရမယ္။
ဒီတခါးမွာ ဆီကို ထိန္းခ်ဳပ္ေပးမယ့္ ဆီသြား
လမ္းထိန္း ပင္အပ္ ရွိပါမယ္။
အဲဒီအပ္တိုင္မွာ ဆီကို အနည္းအမ်ား
လုပ္ေဆာင္နိင္ေအာင္ ကလစ္လိုင္းထားတယ္။
အပ္တိုင္မွာ လိုင္းေရွြ႕ေျပာင္းနိုင္ရန္ လိုင္းမ်ား
ျပဳ႕ထားတယ္ ။
UP အေပၚ ေရွြ႕ျခင္းသည္ ဆီနည္းေစရန္ ျဖစ္ျပီး
Down ေအာက္သို ့ေရွြ႕ျခင္းသည္ ဆီမ်ား ေစပါသည္။
အင္ဂ်င္မွ suction ျပဳလုပ္ရာ ကာျဗဴရီတာ
အတြင္းရွိ ေလာင္စာဆီတို ့ မိန္းဂ်က္ မွဝင္၍ အပ္တိုင္လမ္း needle het ကိုျဖတ္သန္းကာ
ေလတခါးတြင္ ေလနွင့္အေရာ အေနွာျပဳ႕ကာ
မီးေလာင္ခန္းသို ့industion ဝင္ေရာက္ကာ
မီးျဖစ္ေစပါေတာ့တယ္ ။
Unicode
ဆိုင်ကယ် CARBURETOR ရဲ့ ပါဝင်ပစ္စည်းများနှင့်
သဘောတရားကို သိလိုတဲ့သူများ အတွက်ပါ။
ဖွဲ့စည်းပုံပါ လို့ပြောပြော
သဘောတရားပါ ပြောပြော
ကာဗြူရီတာကနေ မီးလောင်ခန်းအတွင်း
လောင်စာ ဓါတ်ဆီ ရောက်သွားပုံကို တစိတ်တပိုင်း ပြောပါမယ်။
1989 ခုနစ်ထိ ဓါတ်ဆီကားတွင် လောင်စာဆီကို တိုင်ကီမှ ကာဗြူရီတာကို ဆီစစ်ဘူးမှတဆင့် ပန့်ဖြင့် ပို့တယ်။
ဆိုင်ကယ်မှာ ဆီတိုင်ကီအမြင့်တွင်ထား
ကာဗြရီတာ အောက် အနိမ့်ထား စီးဆင်းစနစ်
ကို သုံးတာတွေ့ရတယ်။
ယနေ့ခေတ် အချို့သော ဆိုင်ကယ်တွင်မူ
ဆီတိုင်ကီသည် အောက်အနေအထား
ကာဗြူရီတာကို အပေါ် အနေအထား ပုံစံနှင့်
တွေ့ရပြန်တယ်။
ဒီဆီပို့စနစ်ကို အင်ဂျင်ရဲ့ စုပ်ယူအားဖြင့်
suction valve ကိုကြားခံ၍ ဆီကို ပို့ ပေးတယ်။
တိုင်ကီ အမြင့်ထားစနစ်က ဆီကုန်တာနဲ့
ဆီပြန်ထည့်ရာမှာ ကာဗြူရီတာကို ဆီရောက်ဘို့ ခက်ခဲမှု မတွေ့ ရဘူး ။ ဆီသွားလမ်းပိတ်
ဆို့နေမှသာ ( ဆီကောက် ပိတ်နေမိလျှင်သာ)
ကာဗြူရီတာမှာ ဆီမရောက်လို့ အခက်တွေ့
တာပါ။
ပုံမှန်သုံးနေကြတဲ့ ကာဗြူရီတာမှာ ဆီကောက် နောက်တွင် ချေးနဲ့ ရေကို စစ်ပေးသော အခန်းငယ် ပါရှိတယ်။
ဒီအခန်းကို ကျော်ဖြတ်ပြီးဆီဟာ ကာဗြူရီတာ ဆီသိုလောင် ထားရာခွက် ( float chamber ) ကို ဝင်ရောက်ပါမယ်။
ဆီဝင်ပေါက်မှာ float valve ထားရှိတယ်။
ဒီဘားဟာ ချိန်ဘာခန်းအတွင်း ဆီကို ကန့်သတ် ချိန်တွယ် ထားရှိစေတယ်။
လောင်စာထားနိင်သည်ထက် ကျော်လွန်သွား
ခဲ့လျှင် အင်ဂျင်ခန်းအတွင်းသို့စီးဆင်းမှု့မှ
ကာကွယ်ရန် over exit ပိုက်လိုင်း ထားရှိ
တယ်။
ဒီပိုက်လိုင်းက ဆီ စီးဆင်းလာလျင် ဖလုပ်
ဘား ချေးခု့နေခြင်း ဘားချို့ယွင်းခြင်း ဖလုပ်
ချို့ယွင်းခြင်း ကို သိသာ ဖြေရှင်းနိင်ပါတယ်။
float chamber မှာ လိုအပ်သည်ထက် ပိုမို
ပါကလည်း စက်မမှန် ရောထွေး ပေါက်ကွဲသံ
ဖြစ်တတ်တယ် ။
ကာဗြူရီတာ အပေါ်ခြမ်းကို magazine
chamber လေ/ဆီရောနှော ခန်းလို့ဆိုပါမယ်။
ဒီအပေါ်မှာ လေအဝင်ကို ထိန်းကျောင်းမယ့်
throttle cylinder တခါး ကိုတွေ့ရမယ်။
ဒီတခါးမှာ ဆီကို ထိန်းချုပ်ပေးမယ့် ဆီသွား
လမ်းထိန်း ပင်အပ် ရှိပါမယ်။
အဲဒီအပ်တိုင်မှာ ဆီကို အနည်းအများ
လုပ်ဆောင်နိင်အောင် ကလစ်လိုင်းထားတယ်။
အပ်တိုင်မှာ လိုင်းရှေွ့ပြောင်းနိုင်ရန် လိုင်းများ
ပြု့ထားတယ် ။
UP အပေါ် ရှေွ့ခြင်းသည် ဆီနည်းစေရန် ဖြစ်ပြီး
Down အောက်သို့ရှေွ့ခြင်းသည် ဆီများ စေပါသည်။
အင်ဂျင်မှ suction ပြုလုပ်ရာ ကာဗြူရီတာ
အတွင်းရှိ လောင်စာဆီတို့ မိန်းဂျက် မှဝင်၍ အပ်တိုင်လမ်း needle het ကိုဖြတ်သန်းကာ
လေတခါးတွင် လေနှင့်အရော အနှောပြု့ကာ
မီးလောင်ခန်းသို့industion ဝင်ရောက်ကာ
မီးဖြစ်စေပါတော့တယ် ။
ရှွင်လန်းကြပါစေ။
Sir U Thein Swe
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=132143604112341&id=100019501057048
Goodluck