အင္ဂ်င္ အေအးခံရည္ (Coolant)
⃣ အင္ဂ်င္ အေအးခံရည္ (coolant) တြင္
• ေရ (water)၊
• ေရအလြယ္တကူမခဲေစရန္ သံုးသည့္ ဓါတု ေဆးရည္ (antifreeze) ႏွင့္
• SCA (Supplemental Cooling Additives) ဟုေခၚေသာ သံေခ်းတက္ျခင္း၊ သံေခ်းစားျခင္းမွ ကာကြယ္ေပး ႏိုင္ရန္အသံုးျပဳေသာ additives မ်ားႏွင့္ cooling system အတြက္ လိုအပ္ေသာ အျခား additives မ်ား ေရာေႏွာပါဝင္သည္။
• ေရ (water)၊
• ေရအလြယ္တကူမခဲေစရန္ သံုးသည့္ ဓါတု ေဆးရည္ (antifreeze) ႏွင့္
• SCA (Supplemental Cooling Additives) ဟုေခၚေသာ သံေခ်းတက္ျခင္း၊ သံေခ်းစားျခင္းမွ ကာကြယ္ေပး ႏိုင္ရန္အသံုးျပဳေသာ additives မ်ားႏွင့္ cooling system အတြက္ လိုအပ္ေသာ အျခား additives မ်ား ေရာေႏွာပါဝင္သည္။
⃣ Coolant ၏ အဓိကတာဝန္မွာ
✔(၁) အင္ဂ်င္မွ ထြက္ရွိလာေသာ အပူကို သယ္ေဆာင္လာၿပီး ေရတိုင္ကီ၌ ျပင္ပေလျဖင့္ အေအးခံရန္
✔(၂) အင္ဂ်င္ႏွင့္ အေအးခံစနစ္ (cooling system) ကို သံေခ်းတက္ျခင္းႏွင့္ သံေခ်းစားျခင္းမွ ကာကြယ္ေပးႏိုင္ ရန္ႏွင့္
✔(၃) ေအးေသာရာသီဥတု အေျခအေနမ်ားတြင္ coolant ေအးခဲသြားျခင္းမွ ကာကြယ္ေပးႏိုင္ရန္ တို႔ျဖစ္သည္။
✔(၁) အင္ဂ်င္မွ ထြက္ရွိလာေသာ အပူကို သယ္ေဆာင္လာၿပီး ေရတိုင္ကီ၌ ျပင္ပေလျဖင့္ အေအးခံရန္
✔(၂) အင္ဂ်င္ႏွင့္ အေအးခံစနစ္ (cooling system) ကို သံေခ်းတက္ျခင္းႏွင့္ သံေခ်းစားျခင္းမွ ကာကြယ္ေပးႏိုင္ ရန္ႏွင့္
✔(၃) ေအးေသာရာသီဥတု အေျခအေနမ်ားတြင္ coolant ေအးခဲသြားျခင္းမွ ကာကြယ္ေပးႏိုင္ရန္ တို႔ျဖစ္သည္။
⃣ ေရသည္ အျခားေသာအရည္မ်ားထက္ အပူကိုပို၍ စုပ္ယူႏိုင္ေသာ္လည္း ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္ အေျခအေန၌
• ၁ဝဝ ဒီဂရီစင္တီဂရိတ္တြင္ ေရဆူၿပီး
• ဝ ဒီဂရီ စင္တီဂရိတ္တြင္ ေရခဲသည္။ ေရသည္ခဲသြားလ်င္ မူလရွိေသာ ထုထည္ထက္
၉ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ တိုးလာေလ့ရွိသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အင္ဂ်င္အတြင္း ေရခဲလ်င္ အင္ဂ်င္ဘေလာက္တံုး၊ စလင္ဒါဟက္ႏွင့္ ေရတိုင္ကီတို႔ အလြယ္တကူ ကြဲအက္ေစႏိုင္သည္။
• ၁ဝဝ ဒီဂရီစင္တီဂရိတ္တြင္ ေရဆူၿပီး
• ဝ ဒီဂရီ စင္တီဂရိတ္တြင္ ေရခဲသည္။ ေရသည္ခဲသြားလ်င္ မူလရွိေသာ ထုထည္ထက္
၉ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ တိုးလာေလ့ရွိသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အင္ဂ်င္အတြင္း ေရခဲလ်င္ အင္ဂ်င္ဘေလာက္တံုး၊ စလင္ဒါဟက္ႏွင့္ ေရတိုင္ကီတို႔ အလြယ္တကူ ကြဲအက္ေစႏိုင္သည္။
⃣ Antifreeze ၏ အရည္ခဲမွတ္မွာ
၁၈ ဒီဂရီစင္တီဂရိတ္ ျဖစ္သည္။
✔Antifreeze ၅ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ႏွင့္ ေရ ၅ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ေရာထားေသာ coolant ၏
• အရည္ခဲမွတ္မွာ ၃၇ ဒီဂရီစင္တီဂရိတ္ ျဖစ္ၿပီး
• အရည္ဆူမွတ္မွာ ၁ဝ၃ ဒီဂရီစင္တီဂရိတ္ ျဖစ္သည္။
✔Antifreeze ၇ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ႏွင့္ ေရ ၃ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ေရာထားေသာ coolant ၏
• အရည္ခဲမွတ္မွာ ၆၄ ဒီဂရီစင္တီဂရိတ္ျဖစ္ၿပီး
• အရည္ဆူမွတ္မွာ ၁ဝ၇ ဒီဂရီစင္တီဂရိတ္ ျဖစ္သည္။
၁၈ ဒီဂရီစင္တီဂရိတ္ ျဖစ္သည္။
✔Antifreeze ၅ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ႏွင့္ ေရ ၅ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ေရာထားေသာ coolant ၏
• အရည္ခဲမွတ္မွာ ၃၇ ဒီဂရီစင္တီဂရိတ္ ျဖစ္ၿပီး
• အရည္ဆူမွတ္မွာ ၁ဝ၃ ဒီဂရီစင္တီဂရိတ္ ျဖစ္သည္။
✔Antifreeze ၇ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ႏွင့္ ေရ ၃ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ေရာထားေသာ coolant ၏
• အရည္ခဲမွတ္မွာ ၆၄ ဒီဂရီစင္တီဂရိတ္ျဖစ္ၿပီး
• အရည္ဆူမွတ္မွာ ၁ဝ၇ ဒီဂရီစင္တီဂရိတ္ ျဖစ္သည္။
⃣ Coolant တြင္ antifreeze ပါဝင္မႈ အခ်ိဳးအစား မ်ားေလေလ အရည္ဆူမွတ္ ျမင့္လာေလေလ ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ Coolant တြင္ antifreeze ပါဝင္မႈ အခ်ိဳးအစား ၇ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း အထိသာ အရည္ခဲမွတ္ ပို၍နိမ့္က်ေစႏိုင္ၿပီး ၇ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ေက်ာ္သြားပါက အရည္ခဲမွတ္ ျပန္၍ျမင့္တက္ လာေစသည္။ Antifreeze ပါဝင္မႈမ်ားလ်င္ coolant ၏ အပူစုပ္ယူမႈ က်ဆင္းၿပီး အေအးခံႏိုင္မႈ စြမ္းေဆာင္ရည္ က်ဆင္းလာ ႏိုင္သည္။
သို႔ေသာ္ Coolant တြင္ antifreeze ပါဝင္မႈ အခ်ိဳးအစား ၇ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း အထိသာ အရည္ခဲမွတ္ ပို၍နိမ့္က်ေစႏိုင္ၿပီး ၇ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ေက်ာ္သြားပါက အရည္ခဲမွတ္ ျပန္၍ျမင့္တက္ လာေစသည္။ Antifreeze ပါဝင္မႈမ်ားလ်င္ coolant ၏ အပူစုပ္ယူမႈ က်ဆင္းၿပီး အေအးခံႏိုင္မႈ စြမ္းေဆာင္ရည္ က်ဆင္းလာ ႏိုင္သည္။
⃣ ထို႔ေၾကာင့္ အင္ဂ်င္ထုတ္လုပ္သူ အမ်ားစုသည္ coolant ကို ေရခ်ည္းသက္သက္ အသံုးျပဳျခင္းကို recommend လုပ္ေလ့မရွိဘဲ antifreeze ၅ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ႏွင့္ ေရ ၅ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ေရာထားေသာ coolant ကိုသံုးရန္ recommend လုပ္ၾကသည္။
✔ ၎ antifreeze ၅ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ ေရ ၅ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ေရာထားေသာ coolant သည္ cooling system ၏ လိုအပ္ေသာ အပူကူးေျပာင္းမႈႏွင့္ ေအးခဲမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ေသာ အင္ဂ်င္ အစိတ္အပိုင္းမ်ား ပ်က္စီးျခင္း တို႔ႏွစ္ခုၾကားတြင္ သင့္ေတာ္မွ်တေသာ အေရာေႏွာ အခ်ိဳးျဖစ္သည္။
ထို႔ေျကာင့္ အသင့္ ေရာစပ္ပီးထုတ္လုပ္ ထားေသာ coolant အရည္မ်ား ကို ေရထပ္ မေရာသင့္ေတာ့ပါ။
✔ ၎ antifreeze ၅ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ ေရ ၅ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ေရာထားေသာ coolant သည္ cooling system ၏ လိုအပ္ေသာ အပူကူးေျပာင္းမႈႏွင့္ ေအးခဲမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ေသာ အင္ဂ်င္ အစိတ္အပိုင္းမ်ား ပ်က္စီးျခင္း တို႔ႏွစ္ခုၾကားတြင္ သင့္ေတာ္မွ်တေသာ အေရာေႏွာ အခ်ိဳးျဖစ္သည္။
ထို႔ေျကာင့္ အသင့္ ေရာစပ္ပီးထုတ္လုပ္ ထားေသာ coolant အရည္မ်ား ကို ေရထပ္ မေရာသင့္ေတာ့ပါ။
#ကားခ်စ္သူ
Credit》》
၀ိုင္ေကတီ (စက္မႈ)