#ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ မီးခိုးအထြက္မ်ားျခင္း ျပသနာမ်ား
🚖🚗🚘🚐🚑🚒🚓🚔🚕🚛🚚🚙🚜
🚖🚗🚘🚐🚑🚒🚓🚔🚕🚛🚚🚙🚜
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္သည္ ဓာတ္ဆီ အင္ဂ်င္ထက္ အသံုးမ်ားသည္။ ဒီဇယ္ အင္ဂ်င္သည္
ပါ၀ါစြမ္းအား ေကာင္း ျခင္း၊
ကုန္က်စရိတ္ သက္သာျခင္း၊
ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းစရိတ္ နည္းပါးျခင္း၊
အၾကမ္းခံ၍ ၾကာရွည္အသံုးခံျခင္း စေသာ အားသာခ်က္မ်ား ရွိသည္။
ပါ၀ါစြမ္းအား ေကာင္း ျခင္း၊
ကုန္က်စရိတ္ သက္သာျခင္း၊
ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းစရိတ္ နည္းပါးျခင္း၊
အၾကမ္းခံ၍ ၾကာရွည္အသံုးခံျခင္း စေသာ အားသာခ်က္မ်ား ရွိသည္။
® အားနည္းခ်က္မ်ားမွာ
အင္ဂ်င္သံ ဆူညံလြန္းျခင္း၊
ဒီဇယ္မီးခိုးထြက္ျခင္း ႏွင့္
ပတ္၀န္းက်င္ ေလထုညစ္ညမ္းျခင္း တို႔ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ျပင္ ဒီဇယ္ အိတ္ေဇာ မီးခိုးေၾကာင့္ အနီးပတ္၀န္းက်င္မွ လူ မ်ားကုိ က်န္းမာေရးထိခိုက္ေစႏုိင္ သည္။
နည္းပညာျမင့္ေသာ ဒီဇယ္ ကားမ်ားတြင္ အိတ္ေဇာမီးခိုးအထြက္ နည္းေစရန္
Clean Diesel Technology ကို အသံုးျပဳထားသည္။ ဒီဇယ္ အင္ဂ်င္အသံုးခ်မႈ နယ္ပယ္က်ယ္ျပန္႔ သျဖင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားတြင္သာ မက အျခားက႑မ်ားတြင္လည္း ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ကုိ ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ အသံုးျပဳေနၾကသည္။
Clean Diesel Technology ကို အသံုးျပဳထားသည္။ ဒီဇယ္ အင္ဂ်င္အသံုးခ်မႈ နယ္ပယ္က်ယ္ျပန္႔ သျဖင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားတြင္သာ မက အျခားက႑မ်ားတြင္လည္း ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ကုိ ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ အသံုးျပဳေနၾကသည္။
သက္တမ္းၾကာ အိုေဟာင္းေန ေသာ ဒီဇယ္ကားမ်ားႏွင့္ ဒီဇယ္ အင္ ဂ်င္မ်ားတြင္ ထူးျခားခ်က္တစ္ခုမွာ အိတ္ေဇာမီးခိုး အထြက္မ်ားေနျခင္း ျဖစ္သည္။ မီးခိုး ထြက္သင့္သည္ထက္ ပုိမုိမ်ားျပားေနျခင္းသည္ ထုိအင္ဂ်င္၌ ခြၽတ္ယြင္းခ်က္ အျပစ္မ်ားရွိေန၍ ျဖစ္ သည္။
ၿပီးျပည့္စံုေသာ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ တစ္လံုးသည္ စက္ႏိုးရလြယ္ကူသကဲ့ သုိ႔ အိတ္ေဇာမီးခိုးလည္း မထြက္သ ေလာက္ နည္းပါသည္။ အင္ဂ်င္ Compression ေကာင္းျခင္း၊ ပန္႔၊ ေနာ္ဇယ္မ်ား ေကာင္းျခင္း၊ ေလႏွင့္ ေလာင္စာဆီအခ်ဳိး မွန္ကန္ျခင္း၊ အင္ဂ်င္၀ုိင္ အေကာင္းစားသံုးထား ျခင္း၊ စက္ႏိုးေမာ္တာေကာင္းျခင္း၊ အင္ဂ်င္ ေလအ၀င္ေကာင္းျခင္း၊ တာဘုိ ခ်ာဂ်ာသံုးထားျခင္း စေသာ အခ်က္မ်ား ျပည့္စံုသျဖင့္ စြမ္းရည္ျပည့္၀ေသာ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္တစ္လံုး ျဖစ္ေနသည္။
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ တစ္လံုးတြင္ ဒီဇယ္အိတ္ေဇာ မီးခိုးမဲမ်ားထြက္ျခင္း သည္ မေကာင္းေသာလကၡဏာျဖစ္ သည္။ ဒီဇယ္မီးခိုး (Soot) မ်ားသည္ အင္ဂ်င္၀ိုင္တြင္ ေပ်ာ္၀င္ၿပီး အင္ဂ်င္ ၀ိုင္၏ အရည္အေသြးမ်ားကုိက်ဆင္း ေစသည္။ Soot မီးခိုးအမႈန္မ်ား ေၾကာင့္ အင္ဂ်င္၀ုိင္မ်ားကုိ ပုိမိုပ်စ္ခြၽဲ လာၿပီး ဒီဇယ္အင္ဂ်င္၏ ေခ်ာဆီ လည္ပတ္မႈစနစ္ကုိ အဟန္႔အတားျဖစ္ ေစသည္။
>> မီးခိုး (Soot) အမႈန္မ်ား သည္ ဗားနစ္ (Varnish) ႏွင့္ ကာဗြန္ အျဖစ္ေျပာင္းလဲ၍ အင္ဂ်င္၀ိုင္ထဲတြင္ အနယ္အႏွစ္ (Sludge) မ်ားျဖစ္သြား သည္။ ထုိအရာမ်ားသည္ အင္ဂ်င္ အတြင္းပုိင္းပစၥည္းမ်ား ျဖစ္ေသာ Piston Ring, ဆလင္ဒါ၊ ဗားမ်ားႏွင့္ ဘယ္ရင္မ်ားကုိ ပြန္းစားေစၿပီးအင္ဂ်င္ သက္တမ္းတိုေစသည္။ အင္ဂ်င္၀ုိင္ Filter ဘူးတြင္လည္း ကာဗြန္အမႈန္မ်ား ႏွင့္ Sludge အနယ္ အႏွစ္မ်ားေၾကာင့္ အင္ဂ်င္၀ိုင္သန္႔စင္ေအာင္ စစ္ေပးႏုိင္ ေသာ စြမ္းရည္က်ဆင္းေစသည္။
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ ကိုင္တြယ္ေမာင္း ႏွင္ရေသာ ေအာ္ပေရတာမ်ားႏွင့္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားသည္ ဒီဇယ္မီးခိုး အထြက္မ်ားေသာ အေျခအေနမ်ဳိးႀကံဳ ရပါက အဘယ္ေၾကာင့္ျဖစ္ရသည္ကုိ သိရွိထားသင့္္သည္။ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ တစ္လံုးတြင္ မူမမွန္ေသာမီးခိုးမ်ား ထြက္ေပၚေနေသာ အေၾကာင္း တရားမ်ားမွာ -
ဒီဇယ္ဆီ အရည္အေသြးညံ့ျခင္း
ေနာ္ဇယ္မ်ား၊ ဆီပန္းမႈ စပေရး ပံုစံမမွန္ျခင္း၊ ေနာ္ဇယ္မ်ား ပြန္း စားၿပီးက်ေနျခင္း
Injection Pump က်ေနျခင္း၊ ဒီဇယ္ကယ္လီဘေရးရွင္း (Cali-bration)ခ်ိန္တြယ္မူမမွန္ျခင္း
တိုင္မင္မမွန္ျခင္း
Idle Speed ျမန္လြန္းေနျခင္း
Air Cleaner မွ ေလစစ္ပိတ္ေန ၍ အင္ဂ်င္အသက္႐ွဴၾကပ္ျခင္း
Piston Ring ကြင္းမ်ား စားၿပီး ေခ်ာင္လြန္းေနျခင္း
Valve အထိုင္ႏွင့္ Valve Seal, Valve Guide မ်ားမလံုေတာ့ျခင္း
အတြင္းမီးေလာင္ေပါက္ကြဲေသာ အင္ဂ်င္ (Internal Combustion Engine, ICE)မ်ား တြင္ Soot မီးခိုးမဲ (က်ပ္ခိုး) မ်ား ျဖစ္ေပၚလာရျခင္းမွာ ေလာင္စာဆီမ်ား အျပည့္အ၀ မီးမ ေလာင္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ အျပည့္ အ၀ မီးေလာင္ေပါက္ကြဲျခင္းကို Complete Combustion ျဖစ္သည္ ဟုေခၚသည္။
>> အင္ဂ်င္အတြင္း၌ ေလ ႏွင့္ ေလာင္စာဆီ အခ်ဳိးမွန္ကန္ၿပီး အျပည့္အ၀ မီးေလာင္ေပါက္ကြဲျခင္း (Complete Combustion) ျဖစ္ပါက ကာဗြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုက္ဓာတ္ေငြ႔ႏွင့္ ေရ (H2O) သာထြက္လာရမည္။
အင္ဂ်င္အတြင္း၌ ထုိကဲ့သုိ႔ အျပည့္အ၀ ေလာင္ကြၽမ္းမႈမ်ဳိး မျဖစ္ သည္က မ်ားသည္။ ေလာင္စာဆီမ်ား သည္ ဟိုက္ၿဒိဳကာဗြန္ (Hydrocarbons) ျဒပ္ေပါင္းမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ မျပည့္၀ေသာ ေလာင္ကြၽမ္းမႈ (Incomplete Comubstion) မႈေၾကာင့္ မသန္႔ ရွင္းေသာ ကာဗြန္အမႈန္အမႊားမ်ားသည္ အင္ဂ်င္ အိတ္ေဇာပုိက္မွ တစ္ဆင့္ ျပည္ပေလထဲသုိ႔ ျပန္႔ႏွံ႔သြားသည္။
>> အင္ဂ်င္အိတ္ေဇာအေငြ႔မ်ားတြင္ မီးခိုး က်ပ္ခိုး (soot) အမႈန္မ်ားမ်ား ပါ၀င္ ပါက အင္ဂ်င္အတြင္း အစိတ္အပိုင္း မ်ားျဖစ္ေသာ Piston, Ring, Valve ႏွင့္ အိတ္ေဇာ မန္နီဖို႔ပုိက္လုိင္းမ်ား တြင္ ကာဗြန္ခ်ဳိးမ်ား စုပံုပိတ္ဆို႔လာ မည္။ အင္ဂ်င္အတြင္း လည္ပတ္ေန ေသာ ေခ်ာဆီအင္ဂ်င္၀ုိင္၏ အရည္အ ေသြးမ်ားကုိလည္း က်ဆင္းသြားေစ သည္။
အားနည္းခ်က္မ်ားကို
စစ္ေဆး ျပဳျပင္ျခင္း
စစ္ေဆး ျပဳျပင္ျခင္း
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ တစ္လံုးသည္ အိတ္ေဇာမီးခိုးမဲမ်ား အလြန္အကြၽံ ထြက္ေနလွ်င္ တစ္ခုခုမွားေနသည္မွာ ေသခ်ာသည္။ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ခြၽတ္ ယြင္းအားနည္းခ်က္ကို ရွာရမည္။
ဒီဇယ္ေနာ္ဇယ္ (Nozzle) ထိပ္ဖ်ားမ်ားတြင္ ကာဗြန္ခ်ဳိးမ်ားပိတ္ ၍ ဆီျဖန္းေပးေသာပံုစံမွန္ကန္မႈရွိ ^ မရွိစစ္ေဆးပါ။ ေနာ္ဇယ္အားလံုးကုိ သန္႔ရွင္းေဆးေၾကာ၍ Nozzle Tester ျဖင့္ျပန္ခ်ိန္ပါ။ ဆီပန္းပံုစံ (Spray Patterns) မွန္ကန္မႈရွိပါေစ။
Injection Pump ကုိ ျပန္ခ်ိန္ ပါ။ Pump Testing ျပန္လုပ္ပါ။
Air Cleaner မွ ေလစစ္မ်ား ကုိ ဖုန္၊ သဲ၊ အမိႈက္မ်ားရွင္းလင္းေပးပါ။ ေလစစ္ဇကာ မေကာင္းပါက အသစ္ လဲပါ။
အင္ဂ်င္၀ုိင္ႏွင့္ ဆီစစ္ဘူး အသစ္လဲေပးပါ။ အင္ဂ်င္၀ိုင္ေရြးခ်ယ္ သံုးစြဲရာတြင္ အင္ဂ်င္ထုတ္လုပ္သူ ၫႊန္ၾကားေသာ အင္ဂ်င္၀ုိင္ဂရိတ္ကုိ သံုးပါ။ (သုိ႔မဟုတ္) ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ အတြက္ သီးသန္႔လာေသာ မာတီ ဂရိတ္ အင္ဂ်င္၀ိုင္ အေကာင္းစားကုိ သံုးပါ။ တတ္ႏိုင္လွ်င္ Fully Syn-thetic အင္ဂ်င္၀ုိင္ကုိ သံုးပါ။
ဒီဇယ္ Fuel Filter အသစ္ လဲေပးပါ။
ဆာလဖာပါ၀င္မႈနည္းေသာ Low Sulfur Diesel အမ်ဳိးအစားကုိ သံုးပါ။
အင္ဂ်င္တိုင္မင္ (Engine Timing) ကို ျပန္စစ္ေဆးၿပီးခ်ိန္ပါ။ ဒီဇယ္ပန္႔တုိင္မင္ ေစာလြန္းျခင္း၊ ေနာက္က်ျခင္းသည္ ဒီဇယ္ေပါက္ကြဲ ေလာင္ကြၽမ္းမႈကုိ ေျပာင္းလဲေစသည္။
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္၏ သဘာ၀ သည္ Compression ဖိသိပ္အားျဖင့္ သာ မီးေလာင္ ေပါက္ကြဲပါသည္။ အင္ဂ်င္ Compression က်လွ်င္ မီးေလာင္ကြၽမ္းမႈ အျပည့္အ၀မျဖစ္ပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္အင္ဂ်င္ Compression Test လုပ္ပါ။
အင္ဂ်င္ Compression က်ေနလွ်င္ အင္ဂ်င္ Head ဖြင့္ပါ။ Exhaust Valve ႏွင့္ Inlet Valve အေျခအေနမ်ားကို စစ္ေဆးပါ။ အင္ဂ်င္ Head အိတ္ေဇာ အထြက္ေပါက္တြင္ ကာဗြန္ခ်ဳိးမ်ား ပိတ္ဆုိ႔ ညစ္ပတ္ေနပါ က သန္႔ရွင္းေဆးေၾကာ ရပါမည္။
ဗားဆီးလ္ (Seal)၊ ဗား Guide မ်ား ေကာင္း / မေကာင္း၊
အင္ဂ်င္၀ုိင္လံု / မလံု၊
ဗားမ်က္ႏွာျပင္မ်ားလံု / မလံု စစ္ေဆးပါ။ အေကာင္းဆံုးမွာ Engine Head ဆားဗစ္ဆုိင္တြင္ အပ္ႏွံ၍ Head ကို အေကာင္းဆံုး ျဖစ္သြားေစရန္ ျပဳျပင္သင့္သည္။
ဗားဆီးလ္ (Seal)၊ ဗား Guide မ်ား ေကာင္း / မေကာင္း၊
အင္ဂ်င္၀ုိင္လံု / မလံု၊
ဗားမ်က္ႏွာျပင္မ်ားလံု / မလံု စစ္ေဆးပါ။ အေကာင္းဆံုးမွာ Engine Head ဆားဗစ္ဆုိင္တြင္ အပ္ႏွံ၍ Head ကို အေကာင္းဆံုး ျဖစ္သြားေစရန္ ျပဳျပင္သင့္သည္။
အင္ဂ်င္ Compression က် ေနလွ်င္ ပစၥတင္ Ring ကြင္းႏွင့္ ဆလင္ဒါနံရံ မ်က္ႏွာျပင္မ်ားလည္း စားႏုိင္သည္။ Ring ကြင္းမ်ားအစံု လုိက္လဲ႐ံုျဖင့္ရလွ်င္ Ring ကြင္းမ်ား အသစ္လဲပါ။ အကယ္၍ ဆလင္ဒါ ပြန္းစားၿပီး Piston ပါစားေနလွ်င္ အင္ဂ်င္ဘေလာက္ ခ်ရပါမည္။ အင္ဂ်င္အႀကီးစား ျပင္ဆင္မႈကဲ့သုိ႔ ပတ္ကား လုပ္ရပါေတာ့မည္။
အိတ္ေဇာစနစ္တြင္ ကာဗြန္ ခ်ဳိးမ်ား ပိတ္ဆို႔ေနႏိုင္သည္။ အိတ္ ေဇာ EGR ဗားမ်ားပါ၀င္ေသာ အမ်ဳိး အစားျဖစ္ပါက EGR ဗားမွ ကာဗြန္ ခ်ဳိးမ်ားကုိ သန္႔ရွင္းပါ။ အိတ္ေဇာ စနစ္ပိတ္ဆို႔ေနလွ်င္ Back Pressure ျဖစ္ၿပီး အင္ဂ်င္၏ေလအ၀င္ကုိ ထိ ခိုက္ေစႏိုင္သည္။ အိတ္ေဇာမာဖလာ ဘူးတြင္ ကာဗြန္ခ်ဳိးမ်ား ပိတ္ေနပါက အိတ္ေဇာဘူး အသစ္တစ္လံုး လဲေပး ပါ။
တာဘုိခ်ာဂ်ာသံုးေသာ ကား မ်ား တာဘုိခ်ာဂ်ာကုိ စစ္ေဆးပါ။ ဆာဗစ္စင္လုပ္ပါ။ ကာဗြန္ခ်ဳိးမ်ား သည္ တာဘိုခ်ာဂ်ာအံုတြင္လည္း ကပ္တြယ္ေနတတ္သည္။
ေခတ္ေပၚ ကားမ်ားတြင္ ေအာက္ဆီဂ်င္ ဆင္ဆာ ေကာင္း / မ ေကာင္း စစ္ေဆးဖို႔လိုပါသည္။
ဒီဇယ္မီးခိုး (Soot) မ်ားသည္ သင့္ကားအင္ဂ်င္သက္တမ္းကုိ တိုေစ ႐ံုသာမက ပတ္၀န္းက်င္ေလထုကုိ လည္း ညစ္ညမ္းေစသည္။ သင္၏ အသက္႐ႈလမ္းေၾကာင္းဆိုင္ရာ က်န္း မာေရးကုိလည္း ထိခိုက္ေစႏိုင္သည္။ ၿမိဳ႕ျပေလထုညစ္ညမ္းမႈကို တိုးျမင့္ ေစသည္။ ဒီဇယ္အိတ္ေဇာ မီးခိုး (Soot) မ်ားေၾကာင့္ ဖန္လံုအိမ္ အာနိ သင္ကုိ တိုးပြားေစၿပီး (Global Warming) ကမၻာႀကီး ပူေႏြးလာမႈကုိလည္း ျဖစ္ေပၚေစသည္။
သင့္ကား ဒီဇယ္မီးခိုးမ်ား အလြန္အကြၽံထြက္ေနျခင္းသည္ တည္ ဆဲ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒႏွင့္လည္း ၿငိစြန္းေနေသာ ကိစၥျဖစ္သည္။ ထုိ႔ ေၾကာင့္ မီးခိုးအထြက္မ်ားေနျခင္းကုိ လ်စ္လ်ဴ႐ႈမထားပါႏွင့္။
အားလံုး အက်ဳိးရွိဖို႔ အျမန္ဆံုးျပဳျပင္ပါ။
🚐🚑🚒🚓🚔🚕🚙🚚🚛🚨🚨🚨🚨
အားလံုး အက်ဳိးရွိဖို႔ အျမန္ဆံုးျပဳျပင္ပါ။
🚐🚑🚒🚓🚔🚕🚙🚚🚛🚨🚨🚨🚨
Credit t
,,,awjmyanmar