ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

ကားဆရာနွင့္ အင္ဂ်င္မီးေပးစနစ္ ေဆာင္းပါးအမွတ္ 16

ကားဆရာနွင့္ အင္ဂ်င္မီးေပးစနစ္
ေဆာင္းပါးအမွတ္ (16)


ကားေမာင္းတတ္ရင္ ဆီေပ်ာက္၊ မီးေပ်ာက္ေလးေတာ့ သိထားဖို့လိုတယ္လို့ ကားေမာင္းသင္ခါစမွာ ဆရာေတြကေျပာၾကပါတယ္။ ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္တစ္လံုးမွာ “မီး” နဲ့ “ဆီ” မွန္ေနမွ ကားေမာင္းလို့ေကာင္းပါတယ္။ “မီး” ဆိုတာ ပလပ္အလံုးတိုင္း “Spark မီးပြား” တိုင္မင္ကိုက္ ပြင့္ဖို့လိုတယ္လို့ ေျပာတာပါ။ ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္တစ္လံုးမွာ ေလာင္စာနွင့္ ေရအေရာအေနွာ၊ မီးေလာင္ေပါက္ကြဲနိုင္ဖို့၊ ပလပ္ေတြ၊ ကြိုင္ (Coil) ေတြေကာင္းဖို့လိုပါတယ္။ CNG (သဘာဝဓာတ္ေငြ့ဆီစား)၊ LPG (ပရိုပိန္းေငြ့ဆီစား) ကားေတြ မွာလည္း ဒီအတိုင္းပါပဲ။ အင္ဂ်င္ Power Stroke မွာ အခ်ိန္ကိုက္တိုင္ မင္ကိုက္ မီးပြားပြင့္ေပးနိုင္ဖို့ မီးေပးစနစ္လိုပါတယ္။ မီးေပးစနစ္ကို Ignition System လို့ေခၚပါတယ္။
ဓာတ္ဆီကား၊ CNG ကားေမာင္း တဲ့ ကားဆရာေတြ အမ်ားဆံုးၾကံုရ တာေတာ့ “မီး” မမွန္တဲ့ျပႆနာပါပဲ။ ပစၥတင္ ၄ လံုးထိုး၊ ၆ လံုးထိုး အင္ဂ်င္တစ္လံုးမွာ မီးမမွန္ရင္ စက္နွိုးရခက္ပါတယ္။ ပလပ္တစ္လံုးေလာက္ ညာေနရင္ အင္ဂ်င္ေကာင္းေကာင္းမဆြဲပါဘူး။ ဆီလည္းပိုကုန္ပါတယ္။
မိုးရာသီကားလမ္းေတြ ေရၾကီးတာ မၾကာခဏၾကံုရပါတယ္။ ေရၾကီးတဲ့လမ္းကို ျဖတ္ေမာင္းမိရင္ “မီး”လံုးဝေပ်ာက္ျပီး မိုးေရထဲမွာ ဒုကၡေရာက္ၾကရတာက ကားဆရာေတြပါ။ မီးေပးစနစ္က ေရေၾကာက္ပါတယ္။ ဒစ္စၾတီဗ်ူတာေတြ၊ ပလပ္ၾကိုးေတြ၊ ပလပ္ေတြ၊ ေရစိုသြားရင္ မီးမကူးေတာ့ ပါဘူး။ မီးေပးစနစ္ရဲ့ အေျခခံသေဘာ တရားနဲ့ ဒီစနစ္မွာ ျဖစ္ေလ့ရွိတဲ့ ခ်ို့ယြင္းအားနည္းခ်က္ ျပႆနာေတြကို နားလည္သေဘာေပါက္ထားခဲ့ရင္ ထိန္းသိမ္းျပုျပင္ရတာ လြယ္ပါတယ္။ “မီး” ေပ်ာက္တဲ့ေရာဂါကိုလည္း မိမိကိုယ္တိုင္ ရွာေဖြစစ္ေဆးဖို့ အေထာက္အကူျပုပါတယ္။
ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္တစ္လံုးမွာ ပစၥတင္ဆလင္ဒါအလံုးတိုင္း အခ်ိန္ကိုက္ မီးေလာင္ေပါက္ကြဲနိုင္ဖို့ Spark Plug ေတြက စြမ္းအားျမင့္ မီးပြားေတြ ဖန္တီးေပးရပါတယ္။ ကားဘက္ထရီတစ္လံုးက 12 Volt ဘဲထြက္ပါတယ္။ ပလပ္ေတြမီးကူးဖို့ ဗို့အားေသာင္းဂဏန္းထြက္ဖို့ လိုပါတယ္။ ျမင့္မားလြန္းတဲ့ High Voltage ကို Ignition Coil က ထုတ္လုပ္ေပးပါတယ္။
Ignition Car Engine Motors Myanmar
ေရွးရိုးစံထား မီးေပးစနစ္ျဖစ္တဲ့ ဒစ္တၾတီဗ်ူတာသံုး မီးေပးစနစ္တစ္ခုမွာ ဘက္ထရီ၊ Ignition Switch မီးေပးကြိုင္ (Ignition Coil)၊ ဒစ္စၾတီဗ်ူတာ၊ ဗို့အားျမင့္ပလပ္ၾကိုးေတြ နဲ့ ပလပ္ (Plug)ေတြ ပါဝင္ဖြဲ့စည္းထားပါတယ္။
မီးေပးစနစ္နည္းပညာေတြ တျဖည္းျဖည္းတိုးတက္လာလို့ ဒီကေန့ ေခတ္ေပၚကားေတြမွာေတာ့ ဒစ္စၾတီဗ်ူတာေတြ ပလပ္ၾကိုးေတြေတာင္ မပါဝင္ေတာ့တဲ့ Distributorless Electronic Ignition System ကို ျမင္ေတြ့နိုင္ပါတယ္။ ဒီစနစ္မွာ မီးကြိုင္ တစ္လံုးတည္းကထြက္တဲ့ High Voltage ကို ဒစ္စၾတီဗ်ူတာနဲ့ ျဖန့္ေဝျပီး မသံုးေတာ့ပါဘူး။ ပလပ္တစ္လံုးကို မီးကြိုင္တစ္လံုးဆီက ဗို့အားျမင့္ မီးေပးပါတယ္။ ပလပ္နဲ့ကြိုင္ကို တိုက္ရိုက္ ဆက္သြယ္ထားပါတယ္။ ပလပ္ၾကိုးေတာင္မသံုးေတာ့ပါဘူး။ မီးကြိုင္တစ္လံုးခ်င္းရဲ့ မီးတိုင္မင္ (Firing Timing) ကို ICU (Ignition Control Unit) နဲ့ ECU (Engine Control Unit) က ထိန္းခ်ုပ္ေပးပါတယ္။ ပလပ္ထိပ္မွာတပ္ဆင္ထားတဲ့ကြိုင္ကို Ignitor လို့ေခၚပါတယ္။
Ignition Car Engine Motors Myanmar
ဒစ္တၾတီဗ်ူတာစနစ္သံုး မီးေပးစနစ္မွာေတာ့ Point-type Ignition System နဲ့ Transistor-type Ignition System ဆိုျပီး ၂ မ်ိုးရွိပါတယ္။ ထရန္စစၥတာအမ်ိုးအစားမီးေပးစနစ္ကို ကားဆရာအမ်ားစုက မက္ကနက္ I.C
ေက ်ာပိုးအိတ္လို့ေခၚျကပါတယ္။ ဒစ္စၾတီဗ်ူတာ Breaker Point ေနရာမွ သံလိုက္ညွို့အားသံုး Signal Rotor နဲ့ ထရန္စၥတာသံုး I.C ယူနစ္ (ေက ်ာပိုးအိတ္)ကို အစားထိုးသံုးထားပါတယ္။ Point-type စနစ္မွာ အားနည္းခ်က္ေတြအမ်ားၾကီးပါပဲ။ ပြိုင့္ ၂ ခုအကြာအေဝးမညီေတာ့ပါဘူး။ ကြန္ဒင္ဆာမေကာင္းရင္လဲ ပြိုင့္မ်က္နွာျပင္မီးေအာင္းျပီး မီးကြိုင္က မီးထြက္နည္းပါတယ္။ ပြိုင့္မ်က္နွာျပင္ထိပ္ကို ေကာ္ပတ္စားရ၊ ျပန္ညွိရ၊ ကြန္ဒင္ဆာလဲရ စသည္ျဖင့္ အလုပ္ရႈပ္ပါတယ္။ ပြိုင့္ေနရာမွာ မက္ကနက္ Signal Rotor နဲ့ I.C (ထရန္စစၥတာသံုး Igniter)ကို အစားထိုးသံုးလိုက္ေတာ့မွ ပြိုင့္ျပႆနာေတြ ေျပလည္သြားပါတယ္။ ကြိုင္ကမီးထြက္အားလည္း ပိုေကာင္းလာပါတယ္။
၂၀၁၁ ခုနွစ္ေနာက္ပိုင္းဝင္လာတဲ့ကားေတြမွာ ဒစ္စၾတီဗ်ူတာမပါဘဲ အီလက္ထရြန္နစ္ မီးေပးစနစ္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေရွးရိုးစနစ္သံုး ဒစ္စၾတီဗ်ူတာ မီးေပးစနစ္သံုးတဲ့ ကားေဟာင္းေတြလည္း အမ်ားၾကီးက ်န္ပါေသးတယ္။ အသံုးမ်ားတဲ့ Point-type Igniter System အေျခခံနဲ့ မီးေပးစနစ္ ထိန္းသိမ္းေပးရမယ့္ အခ်က္ေတြကို ေဆြးေနြးသြားပါမယ္။
Point-type မီးေပးစနစ္မွာပါဝင္တဲ့ အစိတ္အပိုင္းေတြကေတာ့ ကားဘက္ထရီ၊ Ignition Switch၊ မီးေပးကြိုင္ (Ignition Coil)၊ ဒစ္စၾတီ ဗ်ူတာ၊ Breaker Point ၊ ရိုတာနဲ့ ကပ္ဖံုး (Cap)၊ ပလပ္ၾကိုးနဲ့ Spark Plugs ေတြဘဲျဖစ္ပါတယ္။ မီးေပးစနစ္တစ္ခုလံုးအတြက္ လိုအပ္တဲ့ လွ်ပ္စစ္ပါဝါစြမ္းအင္ကို ဘက္ထရီေထာက္ပံ့ပါတယ္။ ဘက္ထရီအားနည္းေနရင္ အားကုန္လုနီးပါးျဖစ္ေနရင္ မီးေပးစနစ္ အလုပ္မလုပ္နိုင္ပါဘူး။ မက္ကနက္တို စနစ္သံုးတဲ့ မီးစက္အင္ဂ်င္ အေသးေလးေတြမွာေတာ့ ဘက္ထရီ မပါေပမဲ့ အင္ဂ်င္ကို ၾကိုးနဲ့ဆြဲနိုးတဲ့ အခါမွာ မက္ကနက္တိုစနစ္ေၾကာင့္ မီးထြက္ပါတယ္။
Car Engine 2 Motors Myanmar
မီးေပးစနစ္မွာ အဓိကက ်တာက ေတာ့ မီးေပးကြိုင္ ပါပဲ။ ကားဘက္ထရီကထုတ္ေပးတာ 12 Volt ဘဲရွိပါတယ္။ ပလပ္ေတြ၊ မီး ပြားပြင့္ျပီး မီးခုန္ကူးနိုင္ဖို့ ဗို့အားျမင့္လိုပါတယ္။ Ignition Coil ေတြဟာ ဗို့အား ၁၅၀ဝဝ ကေန ၃၀ဝဝဝ ေက ်ာ္အထိ ထြက္ပါ တယ္။ မီးေပးကြိုင္မွာ Primary Winding နဲ့ Secondary Winding ဆိုျပီး ကြိုင္ ၂ မ်ိုးပါဝင္ပါတယ္။ Primary Winding မွာပတ္ထားတဲ့ အီနာမယ္ဝါယာက အလံုးၾကီးျပီး ပတ္ ေရ ၂၀ဝ ကေန ၃၀ဝ အထိ ရွိပါတယ္။ Secondary Winding မွာေတာ့ ဝါယာအလံုးေသးတဲ့အတြက္ ပတ္ေရ ၁၅၀ဝဝ ကေန ၃၀ဝဝဝ အထိ ပတ္ထားပါတယ္။ ကြိုင္ရဲ့အလယ္မွာ Core ရွိပါတယ္။ ကြိုင္တစ္လွြာနဲ့တစ္လွြာၾကားမွာ လွ်ပ္ကာစကၠူေတြ ခံထားပါတယ္။ ကြိုင္က အပူေတြအျပင္ထြက္ဖို့လြယ္ေအာင္ လွ်ပ္ကာဆီ စိမ္ထားပါတယ္။
4
Secondary Winding ကို အ တြင္းထဲမွာပတ္ထားျပီး အျပင္က Primary Winding ကို ထပ္ပတ္ထားပါတယ္။ ငုတ္ ၂ စရွိျပီး (+)ေပါင္းငုတ္ကို Primary Winding ကလာတဲ့ ၾကိုးစနဲ့ ဆက္ ထားပါတယ္။ (-) အနႈတ္ငုတ္ကို ဒစ္ စၾတီဗ်ူတာ နဲ့ ဆက္ထားပါတယ္။ ဘရိတ္ကာ ပြိုင့္ထိပ္ ၂ ခုကြာသြားရင္ မီးျဖတ္လိုက္တာေၾကာင့္ ကြိုင္မွာျဖစ္ေပၚေနတဲ့ သံလိုက္စက္ကြင္းျပင္းအား သြားပါတယ္။လြင့္သြားတဲ့ သံလိုက္အားေၾကာင့္ ၾကီးမားတဲ့ ဗို့အားျဖစ္ေပၚလာတယ္။ ဒီဗို့အားကို ဒစ္စၾတီဗ်ူတာ၊ ရိုတာကတစ္ဆင့္ ဖံုးမွာစြပ္ထားတဲ့ ပလပ္ၾကိုးေတြကို အလွဲ့က်မီးျဖန့္ ေပးတယ္။ မီးကြိုင္ကထြက္လာျပီး ပလပ္ၾကိုးကေန ပလပ္ေတြဆီေရာက္သြားျပီး မီးပြားပြင့္ေစတာျဖစ္တယ္။ မီးတိုင္မင္အစီအစဉ္အတိုင္း ပလပ္ေတြ၊ မီးပြားျဖစ္ရင္ ပစၥတင္ေတြတစ္လံုးျပီးတစ္လံုး ေပါက္ကြဲအားျဖစ္ေပၚျပီး အင္ဂ်င္ကို အဆက္မျပတ္လည္ပတ္ေစတာျဖစ္တယ္။
ဒစ္စၾတီဗ်ူတာမွာ မီးတိုင္မင္အတြက္ Governor နဲ့ Cap ဖံုးတို့ပါ ဝင္တယ္။ မီးတိုင္မင္ေစာေပးတာကို Advancer က ေဆာင္ရြက္ေပးတယ္။ Cap ဖံုးရဲ့ အလယ္ေပါက္မွာ မီးေပးကြိုင္ကလာတဲ့ မိန္းပလပ္ၾကိုးစြပ္ထားျပီး ရိုတာက ပလပ္အသီးသီးကို မီးျဖန့္ေဝေပးတယ္။ Cap ဖံုးရဲ့ ေဘးပတ္လည္မွာ ပလပ္အသီးသီးနဲ့ ဆက္သြယ္ေပးရတဲ့ပလပ္ၾကိုးစြပ္တဲ့ အေပါက္ေတြပါတယ္။
Car Engine Motors Myanmar
မီးေပးစနစ္မွာအျဖစ္မ်ားတဲ့ ျပစ္ခ်က္ေတြ၊ အားနည္းခ်က္ေတြကေတာ့ ဒစ္စၾတီဗ်ူတာ ပြိုင့္မီးစားတဲ့အျပစ္ပါ။ ပြိုင့္အကြာအေဝး ပံုမွန္ျဖစ္ေအာင္ ျပန္ ခ်ိန္ရပါတယ္။ မီးစားတဲ့ပြိုင့္ထိပ္ကို ေကာ္ပတ္စားေပးရတယ္။ မရေတာ့ ရင္ေတာ့ ပြိုင့္အသစ္အစားထိုးလဲေပး ရပါတယ္။
ကြန္ဒင္ဆာမေကာင္းရင္ ပြိုင့္ေတြ မီးစားသြားတာျမန္ပါတယ္။ ကြန္ဒင္ဆာက မီးစားသက္သာေအာင္ လုပ္ေပးတယ္။ ဒစ္စၾတီဗ်ူတာစနစ္မွာ ေရနဲ့ ေရေငြ့ဟာ ရန္သူပါဘဲ။ ဒစ္စၾတီဗ်ူတာထဲ ေရေငြ့ရိုက္ရင္၊ ေရဝင္သြားရင္ ပလပ္ကို မီးမေရာက္ေတာ့ပါ ဘူ။ အေၾကာင္းအမ်ိုးမ်ိုးေျကာင့္ မိုးရာသီမွာ Cap ဖံုေရစိုသြားရင္၊ ေရေျခာက္သြားေအာင္ မီးကင္အပူေပးရပါတယ္။
မီးေပးစနစ္မွာ အမ်ားဆံုးဒုကၡေပးတာ ပလပ္ၾကိုးနဲ့ ပလပ္ေတြပါဘဲ။ ပလပ္ၾကိုးျပတ္ေနမယ္၊ ကာဘာအစြပ္ ေပါက္ေနမယ္ဆိုရင္ ပလပ္ကို မီးအေရာက္နည္းသြားပါတယ္။ ပလပ္မခုတ္တဲ့ျပႆနာက ပလပ္မွာ ဆီခ်ိုးေတြညစ္ပတ္ေနျပီး မီးပြားမကူးနိုင္တဲ့ ျပႆနာပါ။ ပလပ္ငုတ္အကြာအေဝး ျပန္ခ်ိန္ရပါတယ္။ ပလပ္ငုတ္ေတြသန့္စင္ေအာင္ ေဆးေၾကာေပးရပါတယ္။ ပလပ္ငုတ္ေတြလည္း ၾကာၾကာသံုးရင္ မီးစားျပီး တိုသြားတတ္ပါတယ္။ ပလပ္ေကာင္း၊ မေကာင္းစမ္းသပ္ျပီး အသစ္လဲသင့္ရင္ လဲေပးရပါတယ္။ ဆီအရည္အေသြးမေကာင္းရင္ ပလပ္ေတြ ၾကာၾကာမခံပါဘူး။ မၾကာခဏေဆးေၾကာေပးရပါတယ္။ ပလက္တီနမ္ ၄ ငုတ္ပလပ္ကေတာ့ ေဈးၾကီးေပမဲ့ၾကာၾကာအသံုးခံပါတယ္။ ပလပ္ၾကိုးေတြ၊ ကာဘာအစြပ္ေတြ၊ စစ္ေဆးဖို့လိုပါတယ္။ ပလပ္ၾကိုးေတြေပါက္ျပဲကြဲ အတ္ေနရင္ ပလပ္ကို မီးမေရာက္ေတာ့ပါဘူး။ ေပါက္တဲ့ေနရာမွာ မီးခုန္ကူးေနတတ္ပါတယ္။
ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္အစ္လံုးဟာ မီးေပးစနစ္၊ ေလာင္စာဆီပို့စနစ္ နွစ္မ်ိုးစလံုးေကာင္းမွ အင္ဂ်င္စြမ္းေဆာင္ရည္ အျပည့္အဝရနိုင္ပါတယ္။ ပြိုင့္စနစ္မွာ အားနည္းခ်က္ေတြ ေက်ာ္လွြားနိုင္ဖို့ တခ်ို့ကားဆရာေတြ မက္ကနက္ I.C-type ကို ေျပာင္းပစ္ၾကပါတယ္။ မက္ကနက္ I.C စနစ္မွာေတာ့ ကြိုင္က မီးထြက္အားပိုေကာင္းပါတယ္။ ပလပ္နဲ့ ပလပ္ၾကိုးေတြ၊ မီးကြိုင္ေတြကိုေတာ့ စစ္ေဆးထိန္းသိမ္းဖို့လိုပါတယ္
လိုအပ္တာမ်ားရိွခဲ့ရင္ ...နားလည္ ေပးပါ


Cred to
Thein phyu


lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html