ကားမွာပါတဲ့ အသက္ကယ္ေလအိတ္စနစ္အေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ ⚾⚾⚾⚾⚾⚾⚾⚾⚾⚾⚾
🚌 ေမာ္ေတာ္ကားေတြမွာ တပ္ဆင္ပါရွိတဲ့ စနစ္တခုျဖစ္တဲ့ Airbag လို႔ ေခၚတဲ့ အသက္ကယ္ေလ အိတ္စနစ္အေၾကာင္းကို ျပန္ၿပီး ေဝမွ်ေပးခ်င္ပါတယ္။
🔎 ဒီစနစ္ကို အဂၤလိပ္ဘာသာနဲ႕ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုထားတာက စက္ပစၥည္းဆိုင္ရာ ေဘးကင္း လုံၿခဳံေရးစနစ္ရယ္လို႔ ျဖစ္ၿပီး သူက သတ္မွတ္ထားတဲ့ အရွိန္နဲ႕အထက္ ေ႐ြ႕လ်ားေနတဲ့ စက္၊ ယာဥ္တခုကို ႐ုတ္တရက္ ရပ္တန႔္လိုက္တာမ်ိဳး ဒါမွမဟုတ္ ရပ္တန႔္ေစနိုင္ေလာက္ေအာင္ တစုံတရာနဲ႕ ေဆာင့္မိတိုက္မိတာမ်ိဳး ျဖစ္ေပၚတဲ့အခါေတြမွာ အလိုအေလ်ာက္စနစ္က စတင္ အသက္ဝင္လႈပ္ရွားေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
♒ သူ႕ရဲ႕စနစ္မွာ အေလ်ာ့အတင္း၊ အေကြးအဆန႔္ လုပ္နိုင္တဲ့ေလအိတ္ေတြကို အဓိက အေျခခံထားၿပီး ထုတ္လုပ္ဖန္တီးထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
🔝 တကယ္လို႔ အထက္မွာ ေျပာခဲ့သလို စနစ္မွာ သတ္မွတ္ထားတဲ့အရွိန္နဲ႕အထက္ သြားလာေမာင္းႏွင္ေနတဲ့ ကား တစီးဟာ ႐ုတ္တရက္ ရပ္တန႔္လိုက္ရၿပီဆိုရင္ အလိုအေလ်ာက္ ေလအိတ္ေတြ ပြင့္လာမွာ ျဖစ္သလို အဲဒီေလအိတ္ေတြ ထဲကို ျပင္ပက ေလေတြ ခ်က္ခ်င္း ဝင္ေရာက္ ျပည့္ဝသြားေစေအာင္ ဖန္တီးထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
🏃 သတ္မွတ္ထားတဲ့ အရွိန္ဆိုတာကလည္း စက္ ဒါမွမဟုတ္ ေမာ္ေတာ္ကားကို ေမာင္းႏွင္ေနသူအပါအဝင္ လိုက္ပါေနသူေတြ အားလုံးအတြက္ ႐ုတ္တရက္ ရပ္တန႔္လိုက္မႈေၾကာင့္ ယာဥ္အတြင္းပိုင္းတစုံတရာနဲ႕ ခိုက္မိ ဒဏ္ရာရေစနိုင္ေလာက္တဲ့ အရွိန္ ဒါမွမဟုတ္ ျပင္ပကို လြင့္စင္ခိုက္မိေစနိုင္ေလာက္တဲ့ ပ်မ္းမွ်အရွိန္ကို ဆိုလိုတာ ျဖစ္ပါတယ္။
🔜 ကနဦး အသက္ကယ္ေလအိတ္စနစ္ေတြက ယာဥ္ေမာင္းသူအတြက္ေလာက္သာ ထည့္သြင္း တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကတာေတြ႕ ရ ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ယာဥ္ေပၚမွာပါရွိတဲ့ ခရီးသည္အကုန္လုံးအတြက္ အသက္ကယ္ ေလအိတ္တလုံးစီ ျဖစ္ေစ၊ စုေပါင္း အသက္ကယ္ ေလအိတ္စနစ္ေတြ ျဖစ္ေစ သီးသန႔္စီ တပ္ဆင္ ထည့္သြင္းလာၾကပါတယ္။
📃 အဲဒီလို ယာဥ္တစီးမွာ အသက္ကယ္ေလအိတ္စနစ္ေတြ အမ်ားအျပား တပ္ဆင္လာၾကတဲ့အခါ ပုံေသပုံစံ တပ္ဆင္တာမ်ိဳး ေတြဘဲ ကုမၸဏီ ကြဲျပားရင္ ကြဲျပားသလို တပ္ဆင္တဲ့စနစ္၊ တပ္ဆင္တဲ့ေနရာ အပါအဝင္ အာ႐ုံခံစနစ္ အလုပ္လုပ္ပုံေတြ ေတာင္မွ ကြဲျပားတာ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။
✌ ဒါေပမယ့္ တူညီစြာ လုပ္ေဆာင္တတ္တဲ့အခ်က္ တခ်က္ေတာ့ ရွိပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ အသက္ကယ္ေလအိတ္စနစ္တိုင္း ဟာ ေရွ႕ဘက္တိုက္ခိုက္ ရပ္တန႔္မႈေတြအတြက္ပဲ ထုတ္လုပ္ထားတာ ေတြ႕ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
🔧 ႁခြင္းခ်က္အေနနဲ႕ေတာ့ အခ်ိဳ႕ေသာကားေတြမွာ ေဘးဘက္ တိုက္ခိုက္ပ်က္စီးမႈေတြအတြက္ပါ အသက္ကယ္ေလအိတ္စ နစ္ကို တပ္ဆင္ထည့္သြင္းထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
☝ သူ႕ရဲ႕သမိုင္းေၾကာင္းကို ေျပာပါဆိုရင္ေတာ့ ၁၉၇၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္ေတြေလာက္ကစၿပီး ခရီးသည္တင္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြမွာ ဒီစနစ္ကို စတင္ စမ္းသပ္တပ္ဆင္ ထုတ္လုပ္ခဲ့တာ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ၿပီးျပည့္စုံတဲ့စနစ္အျဖစ္ေတာ့ အသက္မဝင္ခဲ့ပါဘူး။
📅 ေနာက္ပိုင္း ၁၉၈၀နဲ႕ ၁၉၉၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္ေတြ ေရာက္မွ အသက္ကယ္ေလအိတ္စနစ္ေတြ ကားေတြမွာ တပ္ဆင္တာ ေခတ္စားလာၿပီး အရင္ဆုံး တပ္ဆင္မႈေတြမွာ ေျပာခဲ့ၿပီးသလို ယာဥ္ေမာင္းတေယာက္တည္း အတြက္ အသက္ကယ္ေလအိတ္ စနစ္ တပ္ဆင္ရာကေန ေနာက္ပိုင္း ေရွ႕ဘက္ထိုင္ခုံတတန္းစာ အသက္ကယ္ေလအိတ္စနစ္ေတြ တပ္ဆင္လာခဲ့ပါတယ္။
📅လက္ရွိ အခ်ိန္ထိေတာ့ ေမာ္ဒယ္ျမင့္ ကားတစီးအတြက္ အသက္ကယ္ေလအိတ္စနစ္ တပ္ဆင္မႈေတြက အနည္းဆုံး ေလအိတ္ေလးလုံး ကေန ပိုမို မ်ားျပားတဲ့ ပမာဏေလာက္ထိေအာင္ ေမာ္ဒယ္အေပၚလိုက္ၿပီး တပ္ဆင္လာတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
🌀 အသက္ကယ္ ေလအိတ္စနစ္ Airbag ရယ္လို႔ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ မေခၚေသးခ်ိန္က ဒီစနစ္ကို အမည္နာမေတြ ေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ား ေပးၿပီး ေခၚခဲ့ပါေသးတယ္။ အလြယ္ေျပာရရင္ General Motors က ၁၉၇၀ ျပည့္ႏွစ္မွာ ဖန္တီး ထုတ္လုပ္ခဲ့ တဲ့ သူ႕ရဲ႕ပထမဆုံး အသက္ကယ္ေလအိတ္စနစ္ကို Air Cushion Restraint System (ACRS) လို႔ ေခၚခဲ့ေသးတာကိုပဲ ၾကည့္ရင္ သိနိုင္ပါတယ္။
⚾ ဒီစနစ္ဟာ ကိုယ္သိုင္းခါးပတ္ႀကိဳးစနစ္ရဲ႕ ေနာက္မွ ေပၚထြက္လာတဲ့စနစ္ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ႀကီးမားတဲ့ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္ေပၚတဲ့ အခါေတြမွာ ကိုယ္သိုင္းခါးပတ္ေတြရဲ႕ အထိန္းအသိမ္းေလာက္နဲ႕ မလုံေလာက္ေတာ့ဘူး ဆိုတာကို သိလာတဲ့ ေနာက္ပိုင္း အာ႐ုံခံစနစ္တခုနဲ႕ ခ်ိတ္ဆက္ လုပ္ေဆာင္နိုင္မယ့္စနစ္တခုကို ဖန္တီးရင္းကေန ေပၚေပါက္လာတာ ျဖစ္ပါ တယ္။
🔜 ေနာက္ထပ္ ဒီစနစ္ကို ဖန္တီးရျခင္းရဲ႕ ေနာက္ထက္ ရည္႐ြယ္ခ်က္တခုက ကိုယ္သိုင္းခါးပတ္ႀကိဳးေတြကို အစားထိုး တပ္ ဆင္ဖို႔ ျဖစ္ၿပီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေမာင္းသူတိုင္းဟာ ကိုယ္သိုင္းခါးပတ္ပတ္ဖို႔ ေမ့ေလ်ာ့ၾကတာေၾကာင့္နဲ႕ မပတ္ခ်င္ၾကတာ ေတြေၾကာင့္ ဒီစနစ္နဲ႕ အစားထိုးၿပီး ကိုယ္သိုင္းခါးပတ္စနစ္ကို ဖယ္ထုတ္ဖို႔ ရည္႐ြယ္ထားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
⏩ ဒါေပမယ့္ တကယ္တမ္း စမ္းသပ္လုပ္ေဆာင္မႈေတြမွာ အသက္ကယ္ေလအိတ္စနစ္ကလည္း ရာႏႈန္းျပည့္ ေကာင္းမြန္ ေအာင္ ကာကြယ္နိုင္တဲ့ စနစ္တခု ျဖစ္မလာေသးသလို ကိုယ္သိုင္း ခါးပတ္စနစ္ကလည္း သူလိုလိုပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ လက္ရွိ အခ်ိန္အထိ အသက္ကယ္ေလအိတ္စနစ္နဲ႕ ကိုယ္သိုင္း ခါးပတ္စနစ္ေတြက ကြၽန္းကိုင္းမီ၊ ကိုင္းကြၽန္းမီ ျဖစ္ေနရေသးတာ ပါ။
🔜 ေနာက္ပိုင္းမွာ တပ္ဆင္လာတဲ့ အသက္ကယ္ေလအိတ္စနစ္ေတြက ဘယ္ေလာက္ထိေအာင္ မ်ားျပား ေစ့စပ္လာလဲဆိုရင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အတြင္းမွာ ထိုင္ေနတဲ့ ခရီးသည္ တေယာက္အတြက္ ေသြးထြက္ဒဏ္ရာ တခု ခုရေစနိုင္ေလာက္ေအာင္ မာေက်ာတဲ့အရာေတြ မွန္သမွ်ကို ဖုံးလႊမ္းေပးထားနိုင္ေလာက္ေအာင္၊ ဒါမွမဟုတ္ အဲဒီလို မာေက်ာတဲ့ေနရာေတြဆီကို ခရီး သည္ လြင့္စင္ေရာက္ရွိ မသြားေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ ထားနိုင္ေလာက္ေအာင္ပါပဲ။
⚓ ေနာက္ဆုံး အခ်က္ ကေတာ့အဓိက အသက္ကယ္ေလအိတ္စနစ္ႏွစ္မ်ိဳး အေၾကာင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ ကေတာ့ Side Torso စနစ္နဲ႕ Side Curtain စနစ္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ပထမစနစ္ကို ေျပာရရင္ တင္ပါးဆုံရိုးနဲ႕ ဝမ္းဗိုက္ ေအာက္ပိုင္းလို ေနရာေတြကို ထိခိုက္ဒဏ္ရာရျခင္းက ကာကြယ္ေပးနိုင္ေအာင္ တပ္ဆင္တာ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ဒီစနစ္မွာေလ အိတ္ခန္းႏွစ္ခန္း ပါဝင္တာ ေတြ႕ရပါတယ္။
⛄ ေအာက္ဘက္ေလအိတ္ခန္းကေတာ့ အနည္းငယ္ မာေက်ာတင္းမာမွာ ျဖစ္ၿပီး တင္ပါးဆုံရိုးကို ဖိညွပ္ထိန္းခ်ဳပ္ထားနိုင္ ေအာင္ ရည္႐ြယ္တာေၾကာင့္ျဖစ္ၿပီး အေပၚဘက္ေလအိတ္ကေတာ့ ဝမ္းဗိုက္ပိုင္းကို ညွပ္ထားမွာ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ႏူးညံ့ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းပါလိမ့္မယ္။
💨 ဒုတိယစနစ္ကေတာ့ ဦးေခါင္းပိုင္းဆိုင္ရာ အသက္ကယ္ေလအိတ္စနစ္ျဖစ္ၿပီးေတာ့ Head Protection System(HPS) ရဲ႕ ၿပီးျပည့္စုံတဲ့စနစ္ပါ။ ဒီစနစ္ရဲ႕ ပုံစံက ႁပြန္ပုံစံတည္ေဆာက္ပုံ ရွိၿပီးေတာ့ ေဘးဘက္ထိန္းခ်ဳပ္မႈပုံစံနဲ႕လည္း တပ္ဆင္ထုတ္လုပ္ တတ္တာ ေတြ႕ရပါတယ္။
🆙 ေနာက္ထပ္ ထည့္သြင္းတပ္ဆင္တတ္ေသးတဲ့ အသက္ကယ္ေလအိတ္စနစ္ေတြက Knee Airbag နဲ႕ Rear Curtain Airbag ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
TrustDelivery
Credit©လင္းထက္(IA)Irrawa
No comments:
Post a Comment