ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

အဂ်ၤင္တစ္လုံးရဲ႕ DENSO SYSTEM Injecting Timing (ECD -Electronically Controlled Diesel)system အ​ေၾကာင္​း အေသးစိတ္ ေလ့လာၾကည့္မယ္

DENSO SYSTEM
Injecting Timing (ECD -Electronically Controlled Diesel)system အ​ေၾကာင္​း
🚒💛🚌🛂🚘🚨🚨🏍🚙🚔🚍🚕🚚🚎🚒

ဒီ စနစ္​ နဲ႔ ပက္​သက္​လာရင္​
Gasoline ​ေရာ diesel ​ေရာ ပါဝင္​မယ္​

ဒီဇယ္​ မွာ လဲ အ​ေရးႀကီး သလို
ဓာတ္​ဆီမွာလဲ ​အ​ေရး ပါတဲ့
ရႈ​ေထာင္​့တ​ေနရာက​ေန ပါဝင္​​ေနတဲ့ အ​ေၾကာင္​းရာတခုပါ

ကဲ...ထား​ေတာ့ စ​ေျပာၾကမယ္​
ECD system မွာ ပါဝင္​လာတာက​ေတာ့ ECD V -series (V3 V4 V5 ) နဲ႔ CRS common rail စနစ္​

* ECD V1 နဲ႔ V3 က​ေတာ့ ခုျမင္​​ေနရတဲ့ 1KZ engine က
fuel injection pump ..maximum injection pressur.က​ေတာ့ 60Mpa
သူမွာ Injection Quantity Control ကို Electromagnetic Spill Valve က​ေန cylinder တခုျခင္​းဆီတြက္​ ထိန္​းခ်ဳပ္​မယ္​

* ECD V4 (inner cam pumping)
maximum injection pressure က 130 MPa ရွိတယ္​

* ​ေနာက္​တခု က ECD V4 V5 maximum injection Quantity control ကို magnetic valve က​ေနပဲ လုပ္​မယ္​ maximum injection pressure က 100Mpa ရွိမယ္​ ခု ECD V4 နဲ႔ V5 က ​ခုနွစ္​​ေျပာင္​းတဲ့အတြက္​ သူ႔မွာ
combustion noisy ကို ​ေလ်ာ့ဖို႔ pilot injection စနစ္​ကိုသံုးထားမယ္​

အ​ေပၚက pump ​​ေတြ စနစ္​ မွာ injection Quantity control ဆိုတာကို SPV နဲ႔ ထိန္​းခ်ဳပ္​တယ္​
​ေနာက္​ပီ သူတိုရဲ႕ ကိုယ္​ပိုင္​ ဂါဗာနာ နဲ႔ တိုင္​ဗာ ​ေတြနဲ႔ ထိန္​းခ်ဳပ္​မယ္​ အဲဒီဇယ္​အင္​ဂ်င္​​ေတြမွာ driverရဲ႕ လီဗာ ​ေျခ​နင္​းကို နင္​းထားတဲ့( ​ေထာင္​့ဒီဂရီ )က ဘယ္​​ေလာက္​ရွိရွိ injection Quantity က ဂါဗနာ တိုင္​မာ က​ေနပဲ ထိန္​းခ်ဳပ္​​ေပးတယ္​ ဥပမာ ​ေတာင္​တက္​ တို႔ ဝန္​နဲ႔ ​ေတာင္​းဆင္​းတို႔မွာ ​ေပါ့ ဆီအ​ေလ်ာ့ အတင္​း ကို ​ေပါ့ ..အဲတာ အရပ္​​ေခၚ EPump ​ေပါ့ Nozzle ​ေတြက​ေတာ့ အရွည္​ ​ေတြ pilot injection စနစ္​ပါတာ​ေတြ သံုးသလို ​ေနာ္​ဇယ္​အတို လဲ သံုးတာကို ​ေတြ႕နိုင္​မွာပါ
Epump ​ေတြမွာ injection quantity control အတြက္​
magnetic spv ပဲသံုးတာလားလို႔ ​ေမးစရာရွိလာနိုင္​ပါတယ္​
အဲလို​ေမးလာရင္​ မဟုတ္​ဘူး လို႔​ေျဖ ရမွာပါ
-prestroke quantity adjustment
-magnetic spv အဲနွစ္​ခုလံုး သံုးပါတယ္​
Imline pump ​ေတြမွာ ၾကည္​ပါ spvစနစ္​ ကို သံုးတာနဲ​ေၾကာင္​း​ေတြ႕ရမယ္​
distributor type .VE type ​pump ​ေတြနဲ႔ ယွည္​ၾကည္​့မယ္​ဆို ကြက္​ကြက္​ကြင္​းကြင္​း injection quantity control စနစ္​ကို ​ေတြ႕နိုင္​မွာပါ

ခုCommon rail ဘက္​ကိုသြားၾကမယ္​
large truck ​ေတြ medium truck ​ေတြ passanger car ​ေတြမွာ သံုးၾကတဲ့ high pressure pump စနစ္​
ဒီစနစ္​မွာ ဘာပန္​႔​ေတြ သံုးၾကတာလဲ
*HPO pump ..injection quantity control ကို
prestroke quantity adjust စနစ္​သံုးမယ္​
injection pressure က​ေတာ့ 120 Mpa ရွိမယ္​
nozzle ​ေတြက pilot injection စနစ္​သံုးထားတယ္​

*HP2 pump...injection quantity control ကို
suction quantity adjustment စနစ္​သံုးထားမယ္​
injection pressure က 135Mpa ရွိမယ္​
သူလဲ pilot injection စနစ္​ သံုးထားမယ္​

*​ေနာက္​တခု HP3 HP4 type pum...injection quantity control ကို suction စနစ္​ပဲ သံုးမယ္​
pressureက ​ေျပာင္​းသြားပီ 180Mpaရွိမယ္​
nozzle ​ေတြမွာ Multi injection စနစ္​သံုးထားမယ္​

*CRS က epump နဲ႔ ကြဲလြဲပါတယ္​ အားလံုး pump ​ေတြ တြက္​ injection rate control ကို Ecu က various sensor ​ေတြ႕ရဲ႕ data ​ေထာက္​ပံမႈ ecuက လက္​ခံရရွ္​မွ ecu က​ေန ခိုင္​းမွာပါ

#Injection Timing

-injection timing ဆိုတာဘာလဲ
ဒီ​ေနရာမွာ လြယ္​ကူ​ေအာင္​ ဓာတ္​ဆီ အင္​ဂ်င္​ ကို ယူလာပါ့မယ္​
gasoline အင္​ဂ်င္​မွာ ရိုးရိုး ​ေနာ္​ဇယ္​ သံုးသံုး D4 Nozzle သံုးသံုး scan ရဲ႕ Data stream ထဲ ဝင္​ၾကည္​့ၾကည္​့
အဲမွာ Ignition timing advance ဆိုတာရွိတယ္​
slow မွာ ဘယ္​​ေနလဲ ဘာ​ေတြ​ေဖာ္​ျပ​ေပးလဲ
engine revolution ျမင္​့လိုက္​တာနဲ႔ ဘာ​ေတြ​ေဖာ္​ျပ​ေပး​ေနလဲ ဘယ္​လို​ေျပာင္​းသြားလဲ ဆိုတာကို ႀကံဳႀကိဳက္​လာရင္​ၾကည္​့ၾကည္​့ ထူးျခားတာ​ေတြ​ေတြ႕ရမယ္​
ဥပမာ gasoline အင္​ဂ်င္​မွာ slow မွာ မီး​ေပးနႈန္​းအတိုင္​း
ယာဥ္​​ေမာင္​း တ​ေယာက္​ရဲ႕ လိုအပ္​ခ်က္​အရ rpm ျမင္​့ပီဆိုၾကပါဆို slow မွာ မီးတိုင္​ပင္​အတိုင္​းပဲ rpm 2000​ေလာက္​မွာ မီး​ေပးမယ္​ဆို ဘာျဖစ္​သြားမလဲ ​ေတြးၾကည္​ပါ
ကားဆြဲ နိုင္​ပါ့မလား ဂီယာပတ္​ဆို​ေဝး​ေလစြ
slow rpm မွာ No.1 cylinder ထဲ မွာ cranking လုပ္​​ေပး​ေနတဲ့ piston က Slow ပတ္​မွာ TDC ကို​ေ႐ြ႕လာမဲ့ အခ်န္​နဲ႔ rpm 2000​ေလာက္​မွာ ​ေ႐ြ႕လာတဲ့ အခ်ိန္​နဲ႔ တူလာမွာ မဟုတ္​ဘူး အဲ​ေတာ့ ​ေ႐ြ႕တာ ျမန္​လာ​ေလ​ေလ မီးႀကိဳ​ေပးဖို႔လိုအပ္​လာပီ ဒီ​ေနရာ က်ြန္​​ေတာ္​တို႔ရဲ႕ဆရာ​ေတြ ဒစ္​စျဗဴတာ စနစ္​မွာ ဒစ္​ စျဗဴတာကို​ေလဗား​ေလးနဲ႔ ဆြဲပီး မီးျမင္​့​ေပးတဲ့ အခ်ိန္​​ေတြကို အားလံုးသိၾကမွာပါ အဲဒါပါပဲ ​ေခတ္​စနစ္​ရဲ႕ ​အ​ေျခ​ေန​ေၾကာင္​့ ​ေျပာင္​းလဲသြားၾက​ေပမဲ့ အားလံုးက​ေတာ့ engine​ေတြပါပဲ
အဲ​ေတာ့ Ignition timing advance ဆိုတာ အင္​ဂ်င္​တလံုးနဲ႔တလံုးမတူ ၾကဘူး​ေပါ့ ဘာ​ေၾကာင္​့ မတူတာလဲcompany သာသြား​ေမး
ဥပမာ 15C'A ​ေပါ့ ignition timing advance က
လီဗာနင္​း​ေနတဲ့ အခ်ိန္​မွာ အႏုတ္​ဘက္​ကို ဆြၾက​ေနတယ္​ဆိုပါစို႔ အဲ​ေတာ့ ဘာ​ေၾကာင္​့ဆြဲခ်​ေနတာလဲ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္​ ဒီ​ေနမွာ တခု ပဲယူလာမယ္​ ဆိုၾကပါစို႔ knocking Sensor ​ေဆာ့ကဒ္​ ပ်က္​​ေနတယ္​ ဗ်ာ socket တပ္​မထားဘူး ဗ်ာ losing ျဖစ္​​ေနတယ္​ဗ်ာ ecu မသိ​ေတာ့ဘူး သူမသိရင္​ဘာလုပ္​မလဲ သူလုပ္​ပါ့လိမ္​့မယ္​ ​ေလ်ာ့ပီ ​အဲမွာ ​ေမာင္​းတဲ့ ငပိန္​းက လႊတ္​နင္​း​ေနတယ္​ အထဲမွာ ​ေခါက္​သံ သူမသိဘူးလား ဆိုပီး ecu က ignition timing advance ကိုအႏုတ္​ဘက္​ကို ဆြဲ​ေခၚ ​ေနပီ top ဂီယာရမဝင္​​ေတာ့ဘူး
ထိုင္​ခံု ​ေပၚက driverက ​နင္​း​ေနတုန္​း ဟား check lampလင္​းမွ ကားက မဆြဲ​ေတာ့ဘူးဆို ဝပ္​​ေရွာ႔လာျပတယ္​

ဒီဇယ္​ မွာလဲ အဲတိုင္​းပဲ ဆက္​စပ္​ပါတယ္​ injection Timing ကလဲဒီဇယ္​အင္​ဂ်င္​တြက္​ အဲလိုပါပဲ
ဒီ​ေနရာမွာ wiring ကိုခဏ​ေမ့ထားမယ္​
ဘာ​ေတြပါဝင္​ပက္​သတ္​​ေနတာလဲ
high pumpနဲ႔ nozzle  တင္​မဟုတ္​ဘူး ကုန္​ကုန္​ ​ေျပာရရင္​ျဖင္​့ fuel filtet ဆီမဝ တာကအစပါဝင္​ပက္​သတ္​​ေနတယ္​ ကားက scan ထိုး​ေတာ့ No DTC .ကားက မဆြဲဘူး ဝန္​နဲ႔ ဘာျဖစ္​တယ္​ ညာျဖစ္​တယ္​ အနႈိးကလဲ လြယ္​တယ္​ အင္​ဂ်င္​ကလဲ ဘာမွ မလုပ္​ရ​ေသးဘူး စက္​ျပင္​ေခါင္​းကုတ္​ပီ အဲလိုအခ်ိန္​အခါမ်ိဳးမွာ Injection Timing ဆိုတဲ့ data steram ​ေလးကို သတိထား​ေစခ်င္​ပါတယ္​ slow မွာ ဘယ္​လို နင္​းရင္​ဘယ္​လို အႏုတ္​ဘက္​ကို ဆြဲ​ေနလား အ​ေပါင္​းဘက္​ကိုပဲ တက္​သြားလား ဂရုျပဳ​ေစခ်င္​ပါတယ္​
ဘာလိုလဲ ဆို Diesel engine မွာ ဆီလိုင္​းက 60% ​ေလာက္​ စိုးမိုးးထားလို႔ပါ
injection quantity control ​ေရာ
injection rate control ​ေရာကိုပါကိုယ္​ပိုင္​ ထိန္​းခ်ဳပ္​တဲ့
Zd30 လို epum ​ေတြ ​ေၾကာင္​တာတို႔ ​ေမာင္​း​ေနရင္​း ထိုးရပ္​တာတို႔မွာ အဲ​ေကာင္​​ေလး​ေတြ က data stream မွာ
ကြက္​ကြက္​ကြင္​းကြင္​းျမင္​နိုင္​မွာပါ Injection Timing ဆိုတာ အ​ေရးႀကီးတယ္​ဆိုတာ data stream မွာ ၾကည္​့​ေစခ်င္​တာပါ No dtc ဆိုပီး မလန္​႔ပါနဲ႔
code ​ေပးတဲ့ စနစ္​ရွိသလို မ​ေပးတဲ့စနစ္​လဲရွိပါတယ္ခု​ေရးထားတာ​ေတြက ဟိုး​ေအာက္​​ေျခအဆင္​့ပဲ ရွိ​ေန​ေသးတယ္​
complex ရႈပ္​​ေထြးတယ္​ pumping element ​ေတြရဲ႕အ​
​ေၾကာင္​းက မ​ေကာင္​းရင္​​ေတာ့လဲ​ေပါ့ ဒါပါပဲ

က်ြန္​​ေတာ္​သိတာ​ေလး ​ေရးမိပါတယ္​
ဆရာ ​ေတြ ဒီအခ်က္​​ေတြကို ​အ​ေသးစိတ္​ သိၾကတဲ့ ဆရာ​ေတြ ပါဝင္​ျဖည္​့စြက္​​ေပးၾကပါ
ခုလဲ အမွာ​း​ေတြ အမ်ားႀကီးပါ ပါတယ္​ ​ေနာက္​​ေနာင္​လဲပါ​ေနဦးမွာပါ အဲ​ေၾကာင္​့ ပါဝင္​ျဖည္​့စြက္​​ေပးၾကပါ

​ေလးစားစြာျဖင္​့ ဆရာသမားမ်ားအား
injector (မတတ္​တ​ေခါက္​)

Credit to show khant aung

No comments:

lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html