DENSO SYSTEM
Injecting Timing (ECD -Electronically Controlled Diesel)system အေၾကာင္း
🚒💛🚌🛂🚘🚨🚨🏍🚙🚔🚍🚕🚚🚎🚒
ဒီ စနစ္ နဲ႔ ပက္သက္လာရင္
Gasoline ေရာ diesel ေရာ ပါဝင္မယ္
ဒီဇယ္ မွာ လဲ အေရးႀကီး သလို
ဓာတ္ဆီမွာလဲ အေရး ပါတဲ့
ရႈေထာင့္တေနရာကေန ပါဝင္ေနတဲ့ အေၾကာင္းရာတခုပါ
ကဲ...ထားေတာ့ စေျပာၾကမယ္
ECD system မွာ ပါဝင္လာတာကေတာ့ ECD V -series (V3 V4 V5 ) နဲ႔ CRS common rail စနစ္
* ECD V1 နဲ႔ V3 ကေတာ့ ခုျမင္ေနရတဲ့ 1KZ engine က
fuel injection pump ..maximum injection pressur.ကေတာ့ 60Mpa
သူမွာ Injection Quantity Control ကို Electromagnetic Spill Valve ကေန cylinder တခုျခင္းဆီတြက္ ထိန္းခ်ဳပ္မယ္
* ECD V4 (inner cam pumping)
maximum injection pressure က 130 MPa ရွိတယ္
* ေနာက္တခု က ECD V4 V5 maximum injection Quantity control ကို magnetic valve ကေနပဲ လုပ္မယ္ maximum injection pressure က 100Mpa ရွိမယ္ ခု ECD V4 နဲ႔ V5 က ခုနွစ္ေျပာင္းတဲ့အတြက္ သူ႔မွာ
combustion noisy ကို ေလ်ာ့ဖို႔ pilot injection စနစ္ကိုသံုးထားမယ္
အေပၚက pump ေတြ စနစ္ မွာ injection Quantity control ဆိုတာကို SPV နဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္တယ္
ေနာက္ပီ သူတိုရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ ဂါဗာနာ နဲ႔ တိုင္ဗာ ေတြနဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္မယ္ အဲဒီဇယ္အင္ဂ်င္ေတြမွာ driverရဲ႕ လီဗာ ေျခနင္းကို နင္းထားတဲ့( ေထာင့္ဒီဂရီ )က ဘယ္ေလာက္ရွိရွိ injection Quantity က ဂါဗနာ တိုင္မာ ကေနပဲ ထိန္းခ်ဳပ္ေပးတယ္ ဥပမာ ေတာင္တက္ တို႔ ဝန္နဲ႔ ေတာင္းဆင္းတို႔မွာ ေပါ့ ဆီအေလ်ာ့ အတင္း ကို ေပါ့ ..အဲတာ အရပ္ေခၚ EPump ေပါ့ Nozzle ေတြကေတာ့ အရွည္ ေတြ pilot injection စနစ္ပါတာေတြ သံုးသလို ေနာ္ဇယ္အတို လဲ သံုးတာကို ေတြ႕နိုင္မွာပါ
Epump ေတြမွာ injection quantity control အတြက္
magnetic spv ပဲသံုးတာလားလို႔ ေမးစရာရွိလာနိုင္ပါတယ္
အဲလိုေမးလာရင္ မဟုတ္ဘူး လို႔ေျဖ ရမွာပါ
-prestroke quantity adjustment
-magnetic spv အဲနွစ္ခုလံုး သံုးပါတယ္
Imline pump ေတြမွာ ၾကည္ပါ spvစနစ္ ကို သံုးတာနဲေၾကာင္းေတြ႕ရမယ္
distributor type .VE type pump ေတြနဲ႔ ယွည္ၾကည့္မယ္ဆို ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း injection quantity control စနစ္ကို ေတြ႕နိုင္မွာပါ
ခုCommon rail ဘက္ကိုသြားၾကမယ္
large truck ေတြ medium truck ေတြ passanger car ေတြမွာ သံုးၾကတဲ့ high pressure pump စနစ္
ဒီစနစ္မွာ ဘာပန္႔ေတြ သံုးၾကတာလဲ
*HPO pump ..injection quantity control ကို
prestroke quantity adjust စနစ္သံုးမယ္
injection pressure ကေတာ့ 120 Mpa ရွိမယ္
nozzle ေတြက pilot injection စနစ္သံုးထားတယ္
*HP2 pump...injection quantity control ကို
suction quantity adjustment စနစ္သံုးထားမယ္
injection pressure က 135Mpa ရွိမယ္
သူလဲ pilot injection စနစ္ သံုးထားမယ္
*ေနာက္တခု HP3 HP4 type pum...injection quantity control ကို suction စနစ္ပဲ သံုးမယ္
pressureက ေျပာင္းသြားပီ 180Mpaရွိမယ္
nozzle ေတြမွာ Multi injection စနစ္သံုးထားမယ္
*CRS က epump နဲ႔ ကြဲလြဲပါတယ္ အားလံုး pump ေတြ တြက္ injection rate control ကို Ecu က various sensor ေတြ႕ရဲ႕ data ေထာက္ပံမႈ ecuက လက္ခံရရွ္မွ ecu ကေန ခိုင္းမွာပါ
#Injection Timing
-injection timing ဆိုတာဘာလဲ
ဒီေနရာမွာ လြယ္ကူေအာင္ ဓာတ္ဆီ အင္ဂ်င္ ကို ယူလာပါ့မယ္
gasoline အင္ဂ်င္မွာ ရိုးရိုး ေနာ္ဇယ္ သံုးသံုး D4 Nozzle သံုးသံုး scan ရဲ႕ Data stream ထဲ ဝင္ၾကည့္ၾကည့္
အဲမွာ Ignition timing advance ဆိုတာရွိတယ္
slow မွာ ဘယ္ေနလဲ ဘာေတြေဖာ္ျပေပးလဲ
engine revolution ျမင့္လိုက္တာနဲ႔ ဘာေတြေဖာ္ျပေပးေနလဲ ဘယ္လိုေျပာင္းသြားလဲ ဆိုတာကို ႀကံဳႀကိဳက္လာရင္ၾကည့္ၾကည့္ ထူးျခားတာေတြေတြ႕ရမယ္
ဥပမာ gasoline အင္ဂ်င္မွာ slow မွာ မီးေပးနႈန္းအတိုင္း
ယာဥ္ေမာင္း တေယာက္ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္အရ rpm ျမင့္ပီဆိုၾကပါဆို slow မွာ မီးတိုင္ပင္အတိုင္းပဲ rpm 2000ေလာက္မွာ မီးေပးမယ္ဆို ဘာျဖစ္သြားမလဲ ေတြးၾကည္ပါ
ကားဆြဲ နိုင္ပါ့မလား ဂီယာပတ္ဆိုေဝးေလစြ
slow rpm မွာ No.1 cylinder ထဲ မွာ cranking လုပ္ေပးေနတဲ့ piston က Slow ပတ္မွာ TDC ကိုေ႐ြ႕လာမဲ့ အခ်န္နဲ႔ rpm 2000ေလာက္မွာ ေ႐ြ႕လာတဲ့ အခ်ိန္နဲ႔ တူလာမွာ မဟုတ္ဘူး အဲေတာ့ ေ႐ြ႕တာ ျမန္လာေလေလ မီးႀကိဳေပးဖို႔လိုအပ္လာပီ ဒီေနရာ က်ြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ဆရာေတြ ဒစ္စျဗဴတာ စနစ္မွာ ဒစ္ စျဗဴတာကိုေလဗားေလးနဲ႔ ဆြဲပီး မီးျမင့္ေပးတဲ့ အခ်ိန္ေတြကို အားလံုးသိၾကမွာပါ အဲဒါပါပဲ ေခတ္စနစ္ရဲ႕ အေျခေနေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲသြားၾကေပမဲ့ အားလံုးကေတာ့ engineေတြပါပဲ
အဲေတာ့ Ignition timing advance ဆိုတာ အင္ဂ်င္တလံုးနဲ႔တလံုးမတူ ၾကဘူးေပါ့ ဘာေၾကာင့္ မတူတာလဲcompany သာသြားေမး
ဥပမာ 15C'A ေပါ့ ignition timing advance က
လီဗာနင္းေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ အႏုတ္ဘက္ကို ဆြၾကေနတယ္ဆိုပါစို႔ အဲေတာ့ ဘာေၾကာင့္ဆြဲခ်ေနတာလဲ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္ ဒီေနမွာ တခု ပဲယူလာမယ္ ဆိုၾကပါစို႔ knocking Sensor ေဆာ့ကဒ္ ပ်က္ေနတယ္ ဗ်ာ socket တပ္မထားဘူး ဗ်ာ losing ျဖစ္ေနတယ္ဗ်ာ ecu မသိေတာ့ဘူး သူမသိရင္ဘာလုပ္မလဲ သူလုပ္ပါ့လိမ့္မယ္ ေလ်ာ့ပီ အဲမွာ ေမာင္းတဲ့ ငပိန္းက လႊတ္နင္းေနတယ္ အထဲမွာ ေခါက္သံ သူမသိဘူးလား ဆိုပီး ecu က ignition timing advance ကိုအႏုတ္ဘက္ကို ဆြဲေခၚ ေနပီ top ဂီယာရမဝင္ေတာ့ဘူး
ထိုင္ခံု ေပၚက driverက နင္းေနတုန္း ဟား check lampလင္းမွ ကားက မဆြဲေတာ့ဘူးဆို ဝပ္ေရွာ႔လာျပတယ္
ဒီဇယ္ မွာလဲ အဲတိုင္းပဲ ဆက္စပ္ပါတယ္ injection Timing ကလဲဒီဇယ္အင္ဂ်င္တြက္ အဲလိုပါပဲ
ဒီေနရာမွာ wiring ကိုခဏေမ့ထားမယ္
ဘာေတြပါဝင္ပက္သတ္ေနတာလဲ
high pumpနဲ႔ nozzle တင္မဟုတ္ဘူး ကုန္ကုန္ ေျပာရရင္ျဖင့္ fuel filtet ဆီမဝ တာကအစပါဝင္ပက္သတ္ေနတယ္ ကားက scan ထိုးေတာ့ No DTC .ကားက မဆြဲဘူး ဝန္နဲ႔ ဘာျဖစ္တယ္ ညာျဖစ္တယ္ အနႈိးကလဲ လြယ္တယ္ အင္ဂ်င္ကလဲ ဘာမွ မလုပ္ရေသးဘူး စက္ျပင္ေခါင္းကုတ္ပီ အဲလိုအခ်ိန္အခါမ်ိဳးမွာ Injection Timing ဆိုတဲ့ data steram ေလးကို သတိထားေစခ်င္ပါတယ္ slow မွာ ဘယ္လို နင္းရင္ဘယ္လို အႏုတ္ဘက္ကို ဆြဲေနလား အေပါင္းဘက္ကိုပဲ တက္သြားလား ဂရုျပဳေစခ်င္ပါတယ္
ဘာလိုလဲ ဆို Diesel engine မွာ ဆီလိုင္းက 60% ေလာက္ စိုးမိုးးထားလို႔ပါ
injection quantity control ေရာ
injection rate control ေရာကိုပါကိုယ္ပိုင္ ထိန္းခ်ဳပ္တဲ့
Zd30 လို epum ေတြ ေၾကာင္တာတို႔ ေမာင္းေနရင္း ထိုးရပ္တာတို႔မွာ အဲေကာင္ေလးေတြ က data stream မွာ
ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္းျမင္နိုင္မွာပါ Injection Timing ဆိုတာ အေရးႀကီးတယ္ဆိုတာ data stream မွာ ၾကည့္ေစခ်င္တာပါ No dtc ဆိုပီး မလန္႔ပါနဲ႔
code ေပးတဲ့ စနစ္ရွိသလို မေပးတဲ့စနစ္လဲရွိပါတယ္ခုေရးထားတာေတြက ဟိုးေအာက္ေျခအဆင့္ပဲ ရွိေနေသးတယ္
complex ရႈပ္ေထြးတယ္ pumping element ေတြရဲ႕အ
ေၾကာင္းက မေကာင္းရင္ေတာ့လဲေပါ့ ဒါပါပဲ
က်ြန္ေတာ္သိတာေလး ေရးမိပါတယ္
ဆရာ ေတြ ဒီအခ်က္ေတြကို အေသးစိတ္ သိၾကတဲ့ ဆရာေတြ ပါဝင္ျဖည့္စြက္ေပးၾကပါ
ခုလဲ အမွားေတြ အမ်ားႀကီးပါ ပါတယ္ ေနာက္ေနာင္လဲပါေနဦးမွာပါ အဲေၾကာင့္ ပါဝင္ျဖည့္စြက္ေပးၾကပါ
ေလးစားစြာျဖင့္ ဆရာသမားမ်ားအား
injector (မတတ္တေခါက္)
Credit to show khant aung
No comments:
Post a Comment