ကားမ်ား၏ ေမာင္းႏွင္ႏုိင္စြမ္း သက္တမ္းကို
ဆြဲဆန္႔ေပးရန္ အေျခခံအက်ဆံုး သတိျပဳရမည့္
အခ်က္ ၇ ခ်က္
ကားတစ္စီး ပိုင္ဆိုင္ထားၿပီဆိုလွ်င္
မိမိကား၏ သက္တမ္းကို
ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ အသံုးခံေအာင္
ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္း ကိုင္တြယ္မလဲ ဆိုတာက
အေရးႀကီးေသာ အခ်က္ျဖစ္ပါသည္။
ကားပိုင္ရွင္ အမ်ားစုသည္
ကားသက္တမ္း ၾကာရွည္ခံရန္
မွန္ကန္ေသာ နည္းလမ္းမ်ိဳးႏွင့္ ကိုင္တြယ္ဂ႐ုစိုက္မႈ မရွိဘူးဟု
ႏုိင္ငံတကာ ေစ်းကြက္ ေလ့လာသူေတြက ဆိုပါသည္။
ကားတစ္စီးကို
သင့္ေတာ္မွန္ကန္သည့္ နည္းလမ္းမ်ားႏွင့္
ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မည္ ဆိုလွ်င္
ခရီးမိုင္ႏွစ္သိန္းေလာက္ထိ ေမာင္းႏွင္ အသံုးျပဳႏုိင္မည္ဟု
ဆိုပါသည္။
မိမိကား၏ ေမာင္းႏွင္မႈခရီးတာကို ျပသေသာ ဒိုင္ခြက္မွာ
ျပန္ၾကည့္ပါ။
မုိင္ငါးေသာင္းခန္႔ ေမာင္းၿပီးၿပီဆိုလွ်င္
ကားတစ္စီး၏ ေမာင္းႏွင္ႏုိင္စြမ္း
၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းေလာက္ကို အသံုးခ်ၿပီးၿပီဆိုေသာ
သေဘာျဖစ္ပါသည္။
က်န္သည့္သက္တမ္း ၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္းကို
ျပည့္ျပည့္ဝဝ အသံုးခ်ခ်င္ေသးသည္ဆိုလွ်င္ေတာ့
နည္းမွန္လမ္းမွန္ ဂ႐ုစိုက္မႈေလးမ်ား လိုအပ္ပါလိမ့္မည္။
ထိုအရာမ်ားမွာ ကားမ်ား၏ ေမာင္းႏွင္ႏုိင္စြမ္း သက္တမ္းကို
ဆြဲဆန္႔ေပးရန္
အေျခခံအက်ဆံုး သတိျပဳရမည့္ အခ်က္ေလးမ်ား ျဖစ္ပါသည္။
၁။ ခရီးတိုမ်ားကို တတ္ႏုိင္သေလာက္ ေရွာင္ပါ။
ခရီးတိုႏွင့္ ခရီးရွည္ ေမာင္းႏွင္မႈမ်ားတြင္ အင္ဂ်င္အေပၚ သက္ေရာက္မႈက ကြဲလြဲမႈ ႀကီးႀကီးမားမား ရွိပါသည္။
ခရီးတိုမ်ားတြင္ ကား၏ အင္ဂ်င္သည္ ျဖစ္သင့္ေသာ စံႏႈန္းအပူခ်ိန္ကို ဘယ္ေတာ့မွ ေရာက္မလာဘူးဆိုလွ်င္ ျပႆနာရွိပါသည္။
ေရသည္ အင္ဂ်င္၏ ေပါက္ကြဲ အလုပ္လုပ္မႈမွာ ေဘးထြက္ပစၥည္း ျဖစ္သျဖင့္ သင့္ေတာ္ေသာ အပူခ်ိန္မွာ အင္ဂ်င္ဟာ ပူေႏြးလာၿပီး ေရက အေငြ႕ျပန္ သြားပါသည္။
ေရေငြ႔မ်ားကို အင္ ဂ်င္အျပင္ဘက္ စြန္႔ထုတ္ေသာ္လည္း ခရီးတိုမ်ားတြင္ သင့္ေတာ္ေသာ အင္ဂ်င္အပူခ်ိန္ မရွိျခင္းေၾကာင့္ ေရက အင္ဂ်င္ထဲမွာ က်န္ေနသည္။
အပူစြန္႔ထုတ္စနစ္မွာလည္း ေရရွည္ထိခိုက္မႈမ်ား ျဖစ္လာတတ္သျဖင့္ ခရီးတိုမ်ားမ်ားသြားေလေလ အင္ဂ်င္ႏိႈးရခက္ရန္ ျဖစ္ႏုိင္ေျခဆီ ပိုၿပီး ဦးတည္လာေလေလ ဆိုသည္ကို သိသင့္ပါသည္။
အင္ဂ်င္တြင္ သင့္ေတာ္ေသာ အပူခ်ိန္မရွိဘူးဆိုလွ်င္ အင္ဂ်င္ဝိုင္ကလည္း လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ စီးဆင္းေရြ႕လ်ားႏုိင္မႈ မရွိေတာ့ေပ။
၂။ သင့္ေတာ္ေသာ စက္ျပင္ဆရာကို ရွာထားပါ။
မိမိကားႏွင့္ပတ္သက္လွ်င္ အေကာင္းဆံုး ကိုင္တြယ္ႏုိင္သည္ဟု မိမိကိုယ္တုိင္ ယံုၾကည္ေသာ စက္ျပင္ဆရာတစ္ေယာက္ကို ရွာေဖြထား သင့္ပါသည္။
မိုင္ေပါင္းႏွစ္သိန္းထိ ေမာင္းႏွင္ ႏုိင္ေလာက္ ေအာင္ ႀကံ႕ႀကံ႕ခံဖို႔ဆိုျခင္းက အင္မတန္ ေတာင္းဆိုမႈႀကီးမားေသာ ရည္မွန္းခ်က္ျဖစ္ပါသည္။
မိမိကားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ထဲထဲဝင္ဝင္ ဂဃနဏ နားလည္ထားေသာ စက္ျပင္ဆရာ တစ္ေယာက္သည္ ကားႀကံ႕ခုိင္ေရးကို အေကာင္းဆံုးပံ့ပိုးေပးႏုိင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
လက္ေတြ႔တြင္ ကားစက္ျပင္ဆရာမ်ားသည္ သူတို႔၏ စြမ္းရည္အလုိက္ ကား၏ က်န္းမာေရးကလည္း ေကာင္းမြန္ေနႏိုင္ေသာေၾကာင့္ မိမိသေဘာက်ၿပီး ယံုၾကည္ရေသာ စက္ျပင္ဆရာ
တစ္ေယာက္ႏွင့္ အေသအခ်ာမိတ္ဖြဲ႕ထားသင့္ပါသည္။
၃။ ကားႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ လမ္းၫႊန္ခ်က္မ်ားကို ေသခ်ာဖတ္ထားပါ။
ကားတစ္စီးႏွင့္တစ္စီး ပါဝင္ေသာ အစိတ္အပိုင္းမ်ား၊ ပစၥည္းမ်ား မတူညီႏုိင္သျဖင့္ မိမိက ကားမ်ားႏွင့္အကၽြမ္းတဝင္ျဖစ္ေနလွ်င္ေတာင္မွ မိမိဝယ္ယူထားေသာ ကား၏ စြမ္းေဆာင္မႈ၊ အားသာခ်က္၊
အားနည္းခ်က္မ်ားကို ေသခ်ာေပါက္ သိေနမည္ဟု မယူဆႏိုင္ေပ။
ကားပိုင္ရွင္အတြက္ လမ္းၫႊန္စာအုပ္မွာ အင္မတန္အေရးႀကီးတဲ့ ေဖာ္ျပခ်က္ေတြ ပါရွိေနသျဖင့္ ေသေသခ်ာခ်ာဖတ္႐ႈေလ့လာထားၿပီး ေဆာင္ရန္၊ ေရွာင္ရန္ အခ်က္မ်ားကို မွတ္သားထားပါ။
ဘယ္အစိတ္အပိုင္းကို ဘယ္အေျခအေနမွာ ျပန္စစ္သင့္ၿပီ၊ ဘယ္အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ လဲလွယ္သင့္ၿပီဆိုျခင္းမ်ားကို သိရွိထားရန္ အေထာက္ အကူ ျဖစ္ေစပါလိမ့္မည္။
ထို႔အျပင္ ဘယ္လို စက္ဆီ၊ ေခ်ာဆီ အမ်ိဳးအစားကို ေရြးခ်ယ္သင့္သလဲဆိုျခင္းမ်ားကို နားလည္ထားသည့္အခါ ကား၏ႀကံ႕ခုိင္မႈကို ေရရွည္ထိန္းသိမ္းရာ ေရာက္လာ ပါလိမ့္မည္။
၄။ ကားႀကံ႕ခုိင္မႈအတြက္ သတ္မွတ္အခ်ိန္ဇယား အတိုင္း စစ္ေဆးပါ။
ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈမရွိသည့္အခါ ကားတစ္စီး၏ သက္တမ္းက ပိုၿပီး တိုေတာင္းသြားပါသျဖင့္ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဘယ္အပိုင္းကို ျပန္စစ္မလဲဆိုျခင္းကို အသင့္ေတာ္ဆံုး အခ်ိန္ဇယားတစ္ခု ေရးဆြဲသတ္မွတ္
ထားသင့္ ပါသည္။
ကား၏ ကိုယ္ထည္ပိုင္းအျပင္ စြမ္းေဆာင္ရည္ပိုင္းအတြက္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈမ်ားကိုပါ ဂ႐ုတစိုက္လုပ္ေဆာင္သင့္သည့္အျပင္ ကား၏ ကူးလန္႔၊ဘရိတ္၊ ပါဝါစတီယာရင္၊ ေခ်ာဆီ၊ ဆီသန္႔စနစ္၊
ေနာက္ၾကည့္မွန္မ်ားကိုလည္း မွန္မွန္စစ္ေဆးဖုိ႔ လုိပါသည္။
အထက္မွာ ေျပာထားတဲ့ ယံုၾကည္ရတဲ့ စက္ျပင္ဆရာ တစ္ေယာက္ ပိုင္ဆိုင္ထားမႈသည္ ထိုလုပ္ေဆာင္မႈမ်ားကို အေကာင္းဆံုး အကူအညီေပးႏုိင္ပါလိမ့္မည္။
၅။ ကား၏ အေျပာင္းအလဲကို အၿမဲဆန္းစစ္ပါ။
မိမိကားကို တယုတယႏွင့္ တသသ လုပ္မေနႏိုင္ဘူးဆိုလွ်င္ေတာင္ ေညႇာ္နံ႔ထြက္ေနသလား၊ ကား၏ စက္သံ ေျပာင္းလာသလား၊ သို႔မဟုတ္ ကားစီးရသည့္ ခံစားခ်က္က အရင္လိုမဟုတ္ ေတာ့ဘူးလား
ဆိုသည္မ်ားကို အာ႐ံုခံသိရွိေနရန္ လုိပါသည္။
မိမိကားမွာ ပံုမွန္မဟုတ္ဘဲ တစ္ခုခုေျပာင္းလဲေနၿပီဆိုသည္ႏွင့္ လုိအပ္ေသာ စစ္ေဆးမႈမ်ား လုပ္သင့္ပါသည္။
ကားေအာက္ပိုင္းတြင္ ဆီယိုျခင္းမ်ိဳးမ်ားမွအစ ေပါ့ေပါ့ဆဆ မရွိသင့္ေပ။
မိမိကား ပံုမွန္အတိုင္း အလုပ္လုပ္ႏိုင္ရန္ သတိထားထိန္းသိမ္းျခင္းသည္ ဆိုးဆုိးရြားရြား ျပႆနာမ်ား ႀကံဳမလာေအာင္ ႀကိဳတင္ကာကြယ္ရာလည္း ေရာက္ပါသည္။
စက္ျပင္ဆရာဆီ ေစာေစာပို႔ေပးႏုိင္ခဲ့မည္ဆိုလွ်င္ အပ္ႏွင့္ထြင္းရမည့္ကိစၥ ပုဆိန္ႏွင့္ ေပါက္ရသလို မျဖစ္ေစရန္ တားဆီးႏုိင္ပါ လိမ့္မည္။
၆။ ကားကုမၸဏီ၏အသံကို နားစြင့္ပါ။
မိမိကားကို ထုတ္လုပ္သည့္ကုမၸဏီဆီက ဘယ္လိုေၾကညာခ်က္မ်ား ထုတ္မလဲဆိုသည္ကို ဂ႐ုတစိုက္ ေစာင့္နားေထာင္သင့္ ပါသည္။
ကားကုမၸဏီမ်ားက သူတို႔ ထုတ္လုပ္ထားေသာ ကားေမာ္ဒယ္တခ်ိဳ႕မွာ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္၊ အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိေနသည့္အခါ ျပန္လည္သိမ္းယူၿပီး ျပင္ဆင္ေပးျခင္းမိ်ဳးမ်ား လုပ္ေလ့ရွိသည္။
ထိုအခါမ်ိဳးတြင္ မိမိကား၏ ေမာ္ဒယ္အေၾကာင္း သတင္းေတြမ်ားပါလာမလားဆိုသည္ကို သတိထားၿပီး နားစြင့္ေနသင့္ပါသည္။
အထူးသျဖင့္ ကား၏ စြမ္းေဆာင္ရည္ပိုင္း၊ လံုၿခံဳေရးပိုင္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး အားနည္းခ်က္မ်ားကို ျပင္ဆင္ေပးရန္ေၾကညာလွ်င္ အေရးတႀကီး တံု႔ျပန္ဆက္သြယ္သင့္ပါသည္။
၇။ ကားကို သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္း ထားပါ။
ကားအတြင္းပိုင္းေရာ အျပင္ပိုင္းပါ သန္႔ရွင္းေတာက္ေျပာင္ေနျခင္းသည္ ကိုယ္တိုင္ ကားေမာင္းရ ခ်ိန္မွာ စိတ္ၾကည္လင္ေက်နပ္ေစ ႐ံုမကဘဲ ကားကို ေရရွည္အသံုးခံဖုိ႔ပါ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစပါသည္။
ကားမွာရွိေသာ ဖုန္မ်ား၊ အညစ္အေၾကးမ်ား၊ ပိုးမႊားမ်ား၊ ဓာတုပစၥည္း အႂကြင္းအက်န္မ်ား၊ ဆားဓာတ္မ်ားကို ရွင္းလင္းထားသည့္အခါ ကိုယ္ထည္ ေဆြးျမည့္မႈကို ကာကြယ္ၿပီးသား ျဖစ္ေစပါသည္။
ကားအတြင္းပိုင္း အျပင္အဆင္မ်ားျဖစ္ေသာ သားေရမ်ား၊ အဝတ္မ်ားကိုလည္း သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္း ထားေပးသည့္အခါ ပိုၿပီးေရရွည္အသံုးခံ ပါလိမ့္မည္။
ကားထဲတြင္ ႐ႈပ္ပြမေနျခင္း၏ ေနာက္ထပ္သိသာေသာ ေကာင္းက်ိဳးတစ္ခုမွာ ကားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုခု ပ်က္စီးက်ိဳးပဲ့ေနလွ်င္ (သုိ႔မဟုတ္) ေပ်ာက္ဆံုးေနလွ်င္ ခ်က္ခ်င္း သတိျပဳမိႏုိင္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။
Credit.. automobile