ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

Carသမားတိုင္းသိထားသင့္တဲ့ ကားေဘာနက္ဟစိ နဲ ႔ Engin Heat တက္တဲ့ အယူအဆ အမွားမ်ား

ကားေဘာနက္ဟစိ နဲ ႔ 
Heat တက္တဲ့ အယူအဆ အမွားမ်ား


အခု ရန္ကုန္က Taxi တခ်ဳိ႕ 
Car Bonnet ကို lock က်ေအာင္ မပိတ္ဘဲ 
ဟစိေလးလုပ္ၿပီး ေမာင္းေနတာေတြ႕ရတယ္ဗ် ။

အရင္က အဲ့ဒါမ်ဳိးေတြ႕ရနည္းၿပီး ၊ 
အခုေနာက္ပိုင္း Taxi ေတြေရာ 
အိမ္စီးကား တခ်ဳိ႕လည္း
 ေဘာအနက္ကို ဟစိေလးလုပ္ေမာင္းေနတာ ေတြ႕ရတယ္ ။

အဲ့ဒါနဲ႔ ဘာလို႔ ဟစိေလးလုပ္ထားရတာလဲ ေမးၾကည့္ေတာ့
 အျပင္မွာ ေနပူလို႔ အင္ဂ်င္ Heat တက္သက္သာေအာင္
ဖြင့္ထားတာတဲ့ ။

အဲ့ဒီအယူအဆ လံုးဝ(လံုးဝ) မွားပါတယ္ ။

Technology


ဘာလို႔မွားလဲ
 က်ေတာ္ နည္းပညာအယူအဆ အရရွင္းျပပါမယ္ ။


Engine မွာ အေျခခံအားျဖင့္ အမ်ဳိးအစား ႏွစ္မ်ဳိးရွိပါတယ္ ။
(1) Internal Combustion Engine
(အတြင္းပူအင္ဂ်င္)
(2) External Combustion Engine
(အျပင္ပူအင္ဂ်င္)
ဆိုၿပီးေတာ့ ၂ မ်ဳိးပါ ။

အခု က်ေနာ္တို႔ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ
 ေတြ႕ေနရတဲ့ Engine ေတြအကုန္လံုးနီးပါးဟာ
Internal Combustion Engine ျဖစ္တဲ့ 
အတြင္းပိုင္းမီးေလာင္ေပါက္ကြဲမႈနဲ႔ 
လည္ပတ္ရတဲ့အင္ဂ်င္ေတြပါ ။ 

ဒီအင္ဂ်င္ေတြလည္ပတ္ႏိုင္ဖို႔ NOT ( Normal Operation Temperature ) ဆိုတဲ့ သတ္မွတ္
အပူခ်ိန္ တခုလိုပါတယ္ ။

ဒီေတာ့ တခ်ဳိ႕ လူေတြထင္သလို အင္ဂ်င္ေအးရင္ေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆဟာလံုးဝမွားပါတယ္ ။ 

အင္ဂ်င္ဟာ မေအးလြန္း မပူလြန္းဘဲ သတ္မွတ္အပူခ်ိန္ စင္တီဂရိတ္ၾကားမွာရွိေနမွ ဒီအင္ဂ်င္လည္ပတ္ႏိုင္သလို ၊ အင္ဂ်င္သက္တမ္းၾကာရွည္ခံပါမယ္ ။

ေအးလြန္းရင္အင္ဂ်င္ မလည္ပတ္ႏိုင္သလို ( ေအးေသာရာသီမွာ ဆိုင္ကယ္ ၊ ကားအင္ဂ်င္ေတြ ႏႈိးရခက္တာ သတိရပါ )
၊ ပူလြန္းရင္ အင္ဂ်င္ထဲက စလစ္ ( Slip ) ဟာ ပြလာၿပီး စလစ္ ရဲ႕အခ်င္း Diameter ေတြက်ဥ္းသြားပါမယ္ ၊ စလစ္ထဲမွာ အတက္အဆင္းလုပ္ရတဲ့ Piston (ပစ္စတင္) ေတြ ပြလာၿပီး အခ်င္း Diameter က်ယ္လာပါမယ္ ။ အဲ့ဒီမွာ Piston နဲ႔ Slip ဖမ္းၿပီး အင္ဂ်င္ပ်က္စီးပါမယ္ ။

ေနာက္ Engine head နဲ႔ Engine Block ၾကားက Gasket ပ်က္ပါမယ္ ၊ ေနာက္ထပ္ Engine Head ခံုးတာ ေကာ့တာ လိမ္တာျဖစ္ႏိုင္ပါေသးတယ္ ။

ဒီလို မျဖစ္ရေအာင္ ကားအင္ဂ်င္ ထုတ္လုပ္တဲ့ Company ေတြက Normal Operation Temperature တခုသတ္မွတ္ေပးၿပီး သတ္မွတ္အပူခ်ိန္ မေက်ာ္လြန္ေအာင္ အေအးေပးစနစ္ေတြ သံုးၿပီးထိန္းခ်ဳပ္ပါတယ္ ။

Normal Opeartion Temperature ကိုေတာ့ ကား
Company ေတြရဲ႕ Engineering Design အေပၚမူတည္ၿပီး ေယဘူယ်အားျဖင့္ 80 Degrees Celsius ကေန 95 Degree Celsius အထိ သတ္မွတ္ထားၿပီး အပူခ်ိန္သတ္မွတ္ေပးထားပါတယ္ ။ ( အင္ဂ်င္ဒီဇိုင္းေပၚမူတည္ၿပီး သတ္မွတ္အပူခ်ိန္ အတိအက်ကေတာ့ ကြဲျပားပါတယ္ )

အဲ့ဒီလို NOT အပူအတြင္းရွိေအာင္ ဘာနဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္သလဲဆိုရင္
Cooling System ဆိုတဲ့ အေအးေပးစနစ္နဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ပါတယ္ ။
Cooling System မွာ

(1) Air Cool
(2) Water Cool ဆိုၿပီး အေျခခံ အေအးေပးစနစ္ႏွစ္မ်ဳိးရွိပါတယ္ ။
Technology
ယခုေခတ္ ကားေတြမွာ အသံုးျပဳေနတာက ေရတိုင္ကီလို႔ ေခၚတဲ့ Radiator ေတြထဲကေရေတြကို Impeller Pump နဲ႔ Circulation လုပ္ၿပီး အေအးခံတဲ့ Water Cool System ပါ ။ ဒါေၾကာင့္ ေဘာနက္ ဟစိပဲလုပ္လုပ္ မလုပ္လုပ္ ၊ အျပင္ေနပူပူ မပူူပူ အင္ဂ်င္ပူတာ မပူတာ ဘာမွ ကြာျခားမႈမရွိပါဘူး ။
အင္ဂ်င္ရဲ႕ Cooling System မွာရွိတဲ့ ပစၥည္းေတြအကုန္ေကာင္းၿပီး သူတို႔ရဲ႕ Mechanism ေတြ တိက်မွန္ကန္စြာ အလုပ္လုပ္ေနသ၍ အင္ဂ်င္ဟာ မပူလြန္း မေအးလြန္းဘဲ  Normal Operation Temperature အတြင္းမွာပဲရွိေနမွာပါ ။
ေဘာနက္ဟစိလုပ္လို႔ ဒီ အပူခ်ိန္ က်မသြားသလို ၊ ေဘာနက္ပိတ္ထားလို႔လဲ ပိုမပူပါဘူး ။

သတ္မွတ္အပူခ်ိန္ 80 to 85 ေလာက္ျဖစ္လာရင္ အင္ဂ်င္မွာရွိတဲ့ Thermostat ဆိုတဲ့ ဘားကဖြင့္မယ္ ေရတိုင္ကီနဲ႔ အင္ဂ်င္ထဲက ေရေတြ လည္ပတ္မယ္ 85 ကေန 90 ေက်ာ္လာရင္ Radiator မွာရွိတဲ့ Fan က ထလည္ၿပီး ေရတိုင္ကီကို အေအးခံမယ္ ။ ေရတိုင္ကီျပန္ေအးရင္ သာမိုစတတ္ျပန္ပိတ္မယ္ ။ ျပန္ပူလာမယ္ ။

အစရွိသျဖင့္ အေအးေပးစနစ္ သံသရာလည္ပါမယ္ ။
ေဘာနက္ဟစိလုပ္လို႔ ဘာမွ မထူးျခားပါ ။ ေနာက္ပိုင္းဘယ္ကား Company မွ အပူခ်ိန္ သက္သာေအာင္ ေဘာနက္ဖြင့္ေမာင္းရမယ္ဆိုၿပီး Recommendation ေပးထားတာ မေတြ႕ဖူးပါ ။ ဒီေတာ့ ေဘာနက္ဖြင့္ေမာင္းလို႔ အပူသက္သာတယ္ဆိုတာ လံုးဝမွားပါတယ္ ။

ျမဳိ႕ထဲမွာ ေမာင္းေနရင္း ေဘာနက္ဟစိလုပ္တာ မသိသာေပမယ့္ ၊ အေဝးေျပးလမ္းမေပၚတက္လို႔ ေဘာနက္ Lock က်ေအာင္မပိတ္ဘဲ ဟစိေလးလုပ္ေမာင္းေနရင္
100 Km/h ႏႈန္းေလာက္နဲ႔ ေမာင္းေနခ်ိန္ Lock ျပဳတ္ၿပီး ေလတိုးအားအရွိန္နဲ႔ ေဘာနက္ထပြင့္ရင္ ေရွ႕ျမင္ကြင္းကြယ္ၿပီး အားလံုး ဒုကၡေရာက္ႏိုင္ပါတယ္ ။

ေနာက္ထပ္ ကားကို ေတာက္ေလွ်ာက္ေမာင္းလို႔ အင္ဂ်င္ပူေနခ်ိန္ ၊ အင္ဂ်င္ကိုေရေလာင္းတာလည္း နည္းစနစ္မွားပါတယ္ ။
အင္ဂ်င္ေတြဟာ သတၱဳအင္ဂ်င္ သံအင္ဂ်င္ေတြပါ ။ သတၱဳေတြ သံေတြဟာ အရမ္းပူေနခ်ိန္ ခ်က္ျခင္း ႐ုတ္တ႐ုတ္ေအးတာ ၊ အရမ္းေအးေနခ်ိန္ ႐ုတ္တရက္ပူတာမ်ဳိးျဖစ္ရင္ သတၱဳအဆြဲအၾကံဳ႕သေဘာအရ Crack ျဖစ္ၿပီး ကြဲတတ္ပါတယ္ ။

ဒီေလာက္ဆို မိတ္ေဆြေတြ မွားေနတဲ့ 
အယူအဆအမွားတခ်ဳိ့ ေၾကပ်က္ေလာက္မယ္ထင္ပါတယ္ ။
ဒီ Normal Operation Temperature အေၾကာင္းသေဘာေပါက္ၿပီဆိုရင္ ေနပူလို႔ ကားHeat တက္တယ္ဆိုတာ 
ျဖစ္ႏိုင္မျဖစ္ႏိုင္ ဆက္စပ္စဥ္းစားႏိုင္ၾကပါေစဗ်ာ ။
နည္းပညာဗဟုသုတ တိုးတက္ၾကပါေစခမ်ာ ။


Crefit
Lynn Zarni (P.T.U)
Prime Auto Technology


Goodluck

lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html