ကားေဘာနက္ဟစိ နဲ ႔
Heat တက္တဲ့ အယူအဆ အမွားမ်ား
အခု ရန္ကုန္က Taxi တခ်ဳိ႕
Car Bonnet ကို lock က်ေအာင္ မပိတ္ဘဲ
ဟစိေလးလုပ္ၿပီး ေမာင္းေနတာေတြ႕ရတယ္ဗ် ။
အရင္က အဲ့ဒါမ်ဳိးေတြ႕ရနည္းၿပီး ၊
အခုေနာက္ပိုင္း Taxi ေတြေရာ
အိမ္စီးကား တခ်ဳိ႕လည္း
ေဘာအနက္ကို ဟစိေလးလုပ္ေမာင္းေနတာ ေတြ႕ရတယ္ ။
အဲ့ဒါနဲ႔ ဘာလို႔ ဟစိေလးလုပ္ထားရတာလဲ ေမးၾကည့္ေတာ့
အျပင္မွာ ေနပူလို႔ အင္ဂ်င္ Heat တက္သက္သာေအာင္
ဖြင့္ထားတာတဲ့ ။
အဲ့ဒီအယူအဆ လံုးဝ(လံုးဝ) မွားပါတယ္ ။
Technology
ဘာလို႔မွားလဲ
က်ေတာ္ နည္းပညာအယူအဆ အရရွင္းျပပါမယ္ ။
Engine မွာ အေျခခံအားျဖင့္ အမ်ဳိးအစား ႏွစ္မ်ဳိးရွိပါတယ္ ။
(1) Internal Combustion Engine
(အတြင္းပူအင္ဂ်င္)
(2) External Combustion Engine
(အျပင္ပူအင္ဂ်င္)
(အတြင္းပူအင္ဂ်င္)
(2) External Combustion Engine
(အျပင္ပူအင္ဂ်င္)
ဆိုၿပီးေတာ့ ၂ မ်ဳိးပါ ။
အခု က်ေနာ္တို႔ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ
ေတြ႕ေနရတဲ့ Engine ေတြအကုန္လံုးနီးပါးဟာ
Internal Combustion Engine ျဖစ္တဲ့
အတြင္းပိုင္းမီးေလာင္ေပါက္ကြဲမႈနဲ႔
လည္ပတ္ရတဲ့အင္ဂ်င္ေတြပါ ။
ဒီအင္ဂ်င္ေတြလည္ပတ္ႏိုင္ဖို႔ NOT ( Normal Operation Temperature ) ဆိုတဲ့ သတ္မွတ္
အပူခ်ိန္ တခုလိုပါတယ္ ။
ဒီေတာ့ တခ်ဳိ႕ လူေတြထင္သလို အင္ဂ်င္ေအးရင္ေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆဟာလံုးဝမွားပါတယ္ ။
အင္ဂ်င္ဟာ မေအးလြန္း မပူလြန္းဘဲ သတ္မွတ္အပူခ်ိန္ စင္တီဂရိတ္ၾကားမွာရွိေနမွ ဒီအင္ဂ်င္လည္ပတ္ႏိုင္သလို ၊ အင္ဂ်င္သက္တမ္းၾကာရွည္ခံပါမယ္ ။
ေအးလြန္းရင္အင္ဂ်င္ မလည္ပတ္ႏိုင္သလို ( ေအးေသာရာသီမွာ ဆိုင္ကယ္ ၊ ကားအင္ဂ်င္ေတြ ႏႈိးရခက္တာ သတိရပါ )
၊ ပူလြန္းရင္ အင္ဂ်င္ထဲက စလစ္ ( Slip ) ဟာ ပြလာၿပီး စလစ္ ရဲ႕အခ်င္း Diameter ေတြက်ဥ္းသြားပါမယ္ ၊ စလစ္ထဲမွာ အတက္အဆင္းလုပ္ရတဲ့ Piston (ပစ္စတင္) ေတြ ပြလာၿပီး အခ်င္း Diameter က်ယ္လာပါမယ္ ။ အဲ့ဒီမွာ Piston နဲ႔ Slip ဖမ္းၿပီး အင္ဂ်င္ပ်က္စီးပါမယ္ ။
၊ ပူလြန္းရင္ အင္ဂ်င္ထဲက စလစ္ ( Slip ) ဟာ ပြလာၿပီး စလစ္ ရဲ႕အခ်င္း Diameter ေတြက်ဥ္းသြားပါမယ္ ၊ စလစ္ထဲမွာ အတက္အဆင္းလုပ္ရတဲ့ Piston (ပစ္စတင္) ေတြ ပြလာၿပီး အခ်င္း Diameter က်ယ္လာပါမယ္ ။ အဲ့ဒီမွာ Piston နဲ႔ Slip ဖမ္းၿပီး အင္ဂ်င္ပ်က္စီးပါမယ္ ။
ေနာက္ Engine head နဲ႔ Engine Block ၾကားက Gasket ပ်က္ပါမယ္ ၊ ေနာက္ထပ္ Engine Head ခံုးတာ ေကာ့တာ လိမ္တာျဖစ္ႏိုင္ပါေသးတယ္ ။
ဒီလို မျဖစ္ရေအာင္ ကားအင္ဂ်င္ ထုတ္လုပ္တဲ့ Company ေတြက Normal Operation Temperature တခုသတ္မွတ္ေပးၿပီး သတ္မွတ္အပူခ်ိန္ မေက်ာ္လြန္ေအာင္ အေအးေပးစနစ္ေတြ သံုးၿပီးထိန္းခ်ဳပ္ပါတယ္ ။
Normal Opeartion Temperature ကိုေတာ့ ကား
Company ေတြရဲ႕ Engineering Design အေပၚမူတည္ၿပီး ေယဘူယ်အားျဖင့္ 80 Degrees Celsius ကေန 95 Degree Celsius အထိ သတ္မွတ္ထားၿပီး အပူခ်ိန္သတ္မွတ္ေပးထားပါတယ္ ။ ( အင္ဂ်င္ဒီဇိုင္းေပၚမူတည္ၿပီး သတ္မွတ္အပူခ်ိန္ အတိအက်ကေတာ့ ကြဲျပားပါတယ္ )
Company ေတြရဲ႕ Engineering Design အေပၚမူတည္ၿပီး ေယဘူယ်အားျဖင့္ 80 Degrees Celsius ကေန 95 Degree Celsius အထိ သတ္မွတ္ထားၿပီး အပူခ်ိန္သတ္မွတ္ေပးထားပါတယ္ ။ ( အင္ဂ်င္ဒီဇိုင္းေပၚမူတည္ၿပီး သတ္မွတ္အပူခ်ိန္ အတိအက်ကေတာ့ ကြဲျပားပါတယ္ )
အဲ့ဒီလို NOT အပူအတြင္းရွိေအာင္ ဘာနဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္သလဲဆိုရင္
Cooling System ဆိုတဲ့ အေအးေပးစနစ္နဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ပါတယ္ ။
Cooling System မွာ
(1) Air Cool
(2) Water Cool ဆိုၿပီး အေျခခံ အေအးေပးစနစ္ႏွစ္မ်ဳိးရွိပါတယ္ ။
(2) Water Cool ဆိုၿပီး အေျခခံ အေအးေပးစနစ္ႏွစ္မ်ဳိးရွိပါတယ္ ။
Technology
ယခုေခတ္ ကားေတြမွာ အသံုးျပဳေနတာက ေရတိုင္ကီလို႔ ေခၚတဲ့ Radiator ေတြထဲကေရေတြကို Impeller Pump နဲ႔ Circulation လုပ္ၿပီး အေအးခံတဲ့ Water Cool System ပါ ။ ဒါေၾကာင့္ ေဘာနက္ ဟစိပဲလုပ္လုပ္ မလုပ္လုပ္ ၊ အျပင္ေနပူပူ မပူူပူ အင္ဂ်င္ပူတာ မပူတာ ဘာမွ ကြာျခားမႈမရွိပါဘူး ။
အင္ဂ်င္ရဲ႕ Cooling System မွာရွိတဲ့ ပစၥည္းေတြအကုန္ေကာင္းၿပီး သူတို႔ရဲ႕ Mechanism ေတြ တိက်မွန္ကန္စြာ အလုပ္လုပ္ေနသ၍ အင္ဂ်င္ဟာ မပူလြန္း မေအးလြန္းဘဲ Normal Operation Temperature အတြင္းမွာပဲရွိေနမွာပါ ။
ေဘာနက္ဟစိလုပ္လို႔ ဒီ အပူခ်ိန္ က်မသြားသလို ၊ ေဘာနက္ပိတ္ထားလို႔လဲ ပိုမပူပါဘူး ။
သတ္မွတ္အပူခ်ိန္ 80 to 85 ေလာက္ျဖစ္လာရင္ အင္ဂ်င္မွာရွိတဲ့ Thermostat ဆိုတဲ့ ဘားကဖြင့္မယ္ ေရတိုင္ကီနဲ႔ အင္ဂ်င္ထဲက ေရေတြ လည္ပတ္မယ္ 85 ကေန 90 ေက်ာ္လာရင္ Radiator မွာရွိတဲ့ Fan က ထလည္ၿပီး ေရတိုင္ကီကို အေအးခံမယ္ ။ ေရတိုင္ကီျပန္ေအးရင္ သာမိုစတတ္ျပန္ပိတ္မယ္ ။ ျပန္ပူလာမယ္ ။
အစရွိသျဖင့္ အေအးေပးစနစ္ သံသရာလည္ပါမယ္ ။
ေဘာနက္ဟစိလုပ္လို႔ ဘာမွ မထူးျခားပါ ။ ေနာက္ပိုင္းဘယ္ကား Company မွ အပူခ်ိန္ သက္သာေအာင္ ေဘာနက္ဖြင့္ေမာင္းရမယ္ဆိုၿပီး Recommendation ေပးထားတာ မေတြ႕ဖူးပါ ။ ဒီေတာ့ ေဘာနက္ဖြင့္ေမာင္းလို႔ အပူသက္သာတယ္ဆိုတာ လံုးဝမွားပါတယ္ ။
ျမဳိ႕ထဲမွာ ေမာင္းေနရင္း ေဘာနက္ဟစိလုပ္တာ မသိသာေပမယ့္ ၊ အေဝးေျပးလမ္းမေပၚတက္လို႔ ေဘာနက္ Lock က်ေအာင္မပိတ္ဘဲ ဟစိေလးလုပ္ေမာင္းေနရင္
100 Km/h ႏႈန္းေလာက္နဲ႔ ေမာင္းေနခ်ိန္ Lock ျပဳတ္ၿပီး ေလတိုးအားအရွိန္နဲ႔ ေဘာနက္ထပြင့္ရင္ ေရွ႕ျမင္ကြင္းကြယ္ၿပီး အားလံုး ဒုကၡေရာက္ႏိုင္ပါတယ္ ။
100 Km/h ႏႈန္းေလာက္နဲ႔ ေမာင္းေနခ်ိန္ Lock ျပဳတ္ၿပီး ေလတိုးအားအရွိန္နဲ႔ ေဘာနက္ထပြင့္ရင္ ေရွ႕ျမင္ကြင္းကြယ္ၿပီး အားလံုး ဒုကၡေရာက္ႏိုင္ပါတယ္ ။
ေနာက္ထပ္ ကားကို ေတာက္ေလွ်ာက္ေမာင္းလို႔ အင္ဂ်င္ပူေနခ်ိန္ ၊ အင္ဂ်င္ကိုေရေလာင္းတာလည္း နည္းစနစ္မွားပါတယ္ ။
အင္ဂ်င္ေတြဟာ သတၱဳအင္ဂ်င္ သံအင္ဂ်င္ေတြပါ ။ သတၱဳေတြ သံေတြဟာ အရမ္းပူေနခ်ိန္ ခ်က္ျခင္း ႐ုတ္တ႐ုတ္ေအးတာ ၊ အရမ္းေအးေနခ်ိန္ ႐ုတ္တရက္ပူတာမ်ဳိးျဖစ္ရင္ သတၱဳအဆြဲအၾကံဳ႕သေဘာအရ Crack ျဖစ္ၿပီး ကြဲတတ္ပါတယ္ ။
ဒီေလာက္ဆို မိတ္ေဆြေတြ မွားေနတဲ့
အယူအဆအမွားတခ်ဳိ့ ေၾကပ်က္ေလာက္မယ္ထင္ပါတယ္ ။
ဒီ Normal Operation Temperature အေၾကာင္းသေဘာေပါက္ၿပီဆိုရင္ ေနပူလို႔ ကားHeat တက္တယ္ဆိုတာ
ျဖစ္ႏိုင္မျဖစ္ႏိုင္ ဆက္စပ္စဥ္းစားႏိုင္ၾကပါေစဗ်ာ ။
နည္းပညာဗဟုသုတ တိုးတက္ၾကပါေစခမ်ာ ။
Crefit
Lynn Zarni (P.T.U)
Prime Auto Technology
Lynn Zarni (P.T.U)
Prime Auto Technology
Goodluck