Diesel Common Rail အေၾကာင္း
Common Rail ဒီဇယ္စနစ္က
Common Rail ဒီဇယ္စနစ္က
ေနာက္ပိုင္းဒီဇယ္ကားေတြမွာ
မျဖစ္မေနပါ၀င္လာတဲ့ ဆီျဖန္႕ေ၀ေပးမႈစနစ္ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီစနစ္ဟာ အေရွ႕မွာထြက္ရွိခဲ့တဲ့
နည္းပညာေတြထက္သာလြန္ျပီး
ဆီစားသက္သာမႈ၊ ပါ၀ါပိုမိုေကာင္းမြန္မႈ၊
Emission ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္မႈ
စတဲ့ထိပ္တန္းအရည္အေသြးေတြကို ဖန္တီးေပးပါတယ္။
အထူးသျဖင့္
အေမရိကန္နဲ႕ဥေရာပႏိုင္ငံေတြမွာ
Emission ကိုပိုမိုထိန္းခ်ဳပ္လာလို႕
Diesel Common Rail ကဒီဇယ္ကားေတြမွာ
မျဖစ္မေနပါ၀င္ရမယ့္ စနစ္တစ္ခုျဖစ္လာပါတယ္။
ဒီပို႕စ္မွာ
Diesel Common Rail နဲ႕ပတ္သက္ျပီး
ဒီစနစ္ဘယ္လိုအလုပ္လုပ္တယ္၊
ဘယ္လိုအက်ိဳးေက်းဇူးေတြရွိတယ္ဆိုတာေတြကို
ေဖာ္ျပေပးခ်င္ပါတယ္။
အလုပ္လုပ္ပုံ
Common Rail စနစ္မွာ Injection Pressure Control ၊ Injection Rate Control ၊ Injection Timing Control ဆိုျပီးထိန္းခ်ဳပ္မႈ ၃ ခုရွိတယ္။ အစိတ္အပိုင္းအေနနဲ႕ဆိုရင္
D4D Common Rail စနစ္မွာ Pump အပိုင္း၊
Common Rail အပိုင္း၊
Injector အပိုင္းဆိုျပီး
၃ ပိုင္းခဲြရင္ ပိုျမင္လြယ္မယ္လို႕ထင္ပါတယ္။
Pump ကေနသင့္ေတာ္တဲ့ Pressure တစ္ခုနဲ႕
Common Rail ထဲကိုဆီလႊတ္တယ္။
Pump ကို ECU ကတိုက္ရုိက္ထိန္းခ်ဳပ္တယ္။
ECU က Sensors ေတြကေန
ရရွိတဲ့အခ်က္အလက္ေတြေပၚအေျခခံျပီး
Pump ရဲ႕ Fuel Pressure ကိုထိန္းခ်ဳပ္တယ္။
Pump မွာတပ္ထားတဲ့ Fuel Temperature Sensor နဲ႕ Common Rail မွာတပ္ထားတဲ့ Fuel Pressure Sensor ေတြကတဆင့္ ECU ကအခ်က္အလက္ေတြရယူတယ္။ ျပီးေတာ့မွ ကားရဲ႕အရွိန္ (Speed Sensor) ၊ လီဗာနင္းတဲ့ပမာဏ (Throttle Position Sensor)၊ စတဲ့အခ်က္ေတြနဲ႕ပူးေပါင္းတြက္ခ်က္ျပီး Pump ရဲ႕ SCV (Suction Control Valve) ကိုသင့္ေတာ္တဲ့ ဗို႕အားပမာဏေပးပို႕တယ္။ ဒီဗားကဆီပမာဏကိုထိန္းခ်ဳပ္တယ္။ Pump ကိုေတာ့ အင္ဂ်င္ကေန ၁အခ်ိဳး ၂ ပမာဏနဲ႕ ေမာင္းႏွင္တယ္။
Injection Pump အေၾကာင္းေျပာရင္ရွည္သြားမွာစိုးလို႕ ေနာက္ပို႕စ္ေတြမွာပဲရွင္းျပပါ့မယ္။ SCV ကဆီပမာဏကိုထိန္းခ်ဳပ္ျပီး ဒီဆီပမာဏက Common Rail ထဲကဆီဖိအားကိုထိန္းခ်ဳပ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ Common Rail ထဲကဖိအားကို ECU က SCV ကေနတဆင့္ထိန္းခ်ဳပ္တယ္လို႕ယူဆႏိုင္တယ္။ ဒါက Injection Pressure Control ျဖစ္ပါတယ္။
Common Rail မွာ Pressure Limiter (pressure relief valve) နဲ႕ Pressure Sensor တို႕ရွိတယ္။ Pressure Sensor ကေနတဆင့္ Common Rail ထဲကဆီဖိအားပမာဏကို ECU ကတိုင္းတာတယ္။
တကယ္လို႕ဆီဖိအားပမာဏနည္းေနရင္ ECU က SCV ကေနတဆင့္သင့္ေတာ္သလိုထိန္းခ်ဳပ္တယ္။ တကယ္လို႕ ဖိအားမ်ားေနရင္ (200MPa ထက္မ်ားရင္) Pressure Limiter ကေနဆင့္ဆီတိုင္ကီထဲကို ဆီျပန္ပို႕တယ္။
ဒီလိုလုပ္ေဆာင္ျခင္းအားျဖင့္ အင္ဂ်င္ထဲမွာ Optimum Combustion ရသလို အင္ဂ်င္ဆူညံသံကိုလည္း ေလ်ာ့ခ်ေပးတယ္။ Common Rail ထဲမွာ ဆီဖိအားပမာဏ 160 MPa ေလာက္အထိထိန္းသိမ္းထားႏိုင္တယ္။ ဒီဖိအားျမင့္ဆီေတြကို Fuel Injector အားလုံးဆီကိုညီတူမွ်တူထည့္သြင္းတယ္။
Injector ဆီျဖန္းတဲ့တိုင္ပင္ကို Injector ကို္ယ္တိုင္ကပဲထိန္းခ်ဳပ္တယ္။ ဘယ္ Injector က ဘယ္အခ်ိန္မွာဆီပန္းရမယ္ဆိုတာကို Engine ECU က သက္ဆိုင္ရာ Injector ဆီကို ဗို႕အားတစ္ခုပို႕ျပီး ထိန္းခ်ဳပ္တယ္။ ဒါက Injection Timing Control ျဖစ္ပါတယ္။ Fuel Injector ကေနအင္ဂ်င္ထဲကိုဆီပမာဏဘယ္ေလာက္ထည့္ရမလဲဆိုတဲ့ အခ်က္အလက္ကို Injector Opening Time နဲ႕ထိန္းခ်ဳပ္တယ္။ ဒီ Injector Opening Time ကိုလည္း Engine ECU ကပဲထိန္းခ်ဳပ္ထားပါတယ္။ ဒါက Injection Rate Control ျဖစ္ပါတယ္။
Injection Pressure Control ၊ Injection Rate Control ၊ Injection Timing Control သုံးခုလုံးက သာမန္ ဒီဇယ္ကားေတြမွာလိုတသမတ္တည္းမဟုတ္ပဲ ကားရဲ႕အလ်င္၊ လီဗာပမာဏ၊ ဆီဖိအားပမာဏ၊ ဆီအပူခ်ိန္၊ ေလအ၀င္ပမာဏ (Air Flow Rate) ၊ အင္ဂ်င္အေအးခံရည္အပူခ်ိန္ (Coolant Temperature) စတဲ့ Sensor ေတြကရတဲ့ အခ်က္ေတြကိုအေျခခံျပီး တက္လိုက္က်လိုက္ျဖစ္ေနမယ္။ ဒီလိုလုပ္ေပးထားလို႕ ဆီစားႏႈန္းအနည္းဆုံး၊ Emission အနည္းဆုံးနဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ဖန္တီးထားပါတယ္။
။
Common Rail ရဲ႕အဓိကျပႆနာေတြ
အမ်ားအားျဖင့္ဆီမသန္႕လို႕ Pump ပ်က္ျခင္း၊ Injector ပ်က္ျခင္းေတြျဖစ္တတ္ပါတယ္။ လကၡဏာေတြကေတာ့ မီးခိုးထြက္တာ၊ ရုန္းအားမေကာင္းတာ၊ စက္သံၾကမ္းလာတာ၊ အင္ဂ်င္၀ိုင္ညစ္ပတ္လာတာ စတာေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိမ်ိဳးျပႆနာေတြၾကံဳေတြ႕လာရင္ တိက်တဲ့အေျဖကိုေပးႏိုင္တဲ့ စစ္ေဆးကိရိယာ Tester ေတြလုိအပ္ပါတယ္။ Bosch Diesel Set 1 နဲ႕ Bosch Diesel Set 3 တို႕ကိုအသုံးျပဳျပီး ဆီျဖန္႕ေ၀မႈစနစ္ကို စစ္ေဆးလို႕ရပါတယ္။ Diesel Testing Set ေတြမွာ Low Pressure Side နဲ႕ High Pressure Side ဆိုျပီး ႏွစ္မ်ိဳးခဲြထားတာကို သတိျပဳဖို႕လိုပါတယ္။
အမ်ားအားျဖင့္ဆီမသန္႕လို႕ Pump ပ်က္ျခင္း၊ Injector ပ်က္ျခင္းေတြျဖစ္တတ္ပါတယ္။ လကၡဏာေတြကေတာ့ မီးခိုးထြက္တာ၊ ရုန္းအားမေကာင္းတာ၊ စက္သံၾကမ္းလာတာ၊ အင္ဂ်င္၀ိုင္ညစ္ပတ္လာတာ စတာေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိမ်ိဳးျပႆနာေတြၾကံဳေတြ႕လာရင္ တိက်တဲ့အေျဖကိုေပးႏိုင္တဲ့ စစ္ေဆးကိရိယာ Tester ေတြလုိအပ္ပါတယ္။ Bosch Diesel Set 1 နဲ႕ Bosch Diesel Set 3 တို႕ကိုအသုံးျပဳျပီး ဆီျဖန္႕ေ၀မႈစနစ္ကို စစ္ေဆးလို႕ရပါတယ္။ Diesel Testing Set ေတြမွာ Low Pressure Side နဲ႕ High Pressure Side ဆိုျပီး ႏွစ္မ်ိဳးခဲြထားတာကို သတိျပဳဖို႕လိုပါတယ္။
ဒီဇယ္ကားေတြမွာ Common Rail စနစ္ေၾကာင့္ ဆူညံသံနဲ႕တုန္ခါမႈေတြေလ်ာ့က်သြားျပီး ဒီဇယ္အင္ဂ်င္သံပိုညက္လာတယ္။ ဒါ့အျပင္ Common Rail စနစ္ေၾကာင့္ Combustion Efficiency ေကာင္းလို႕ Emission ေလ်ာ့က်လာျပီး သာမန္ဒီဇယ္ကားေတြထက္ ဆီစားပိုသက္သာတယ္။ Common Rail ဒီဇယ္ကားေတြကို၀ယ္မယ္ဆိုရင္ Premium Diesel ထည့္သုံးႏိုင္ဖို႕ေတာ့လိုပါတယ္။ ဒါမွ ကားအင္ဂ်င္၊ Injection Pump ၊ Common Rail ၊ Fuel Injector ေတြကိုသက္တမ္းေစ့သုံးႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
Credit..... MV-TECH
။
Goodluck