ညီေလးတို႔အတြက္
ကားအဲကြန္းအေၾကာင္း အခန္း(၅)
ကားအဲကြန္းအေၾကာင္း အခန္း(၅)
#Chapter(5)
#Condensor
#Condensor
#ကားအဲကြန္းရဲ႕ Condensor ေတြရဲ႕အလုပ္လုပ္ပံုကလည္း သာမာန္အိမ္သံုး၊လုပ္ငန္သံုး Condensor
ေတြရဲ႕အလုပ္လုပ္ပံုနဲ႔ အတူတူပါပဲ ။
သူ႔ရဲ႕အဓိက အလုပ္ကေတာ့ အေအးကြိဳင္ Evaporator ကအခန္းထဲကစုပ္လာတဲ့ အပူနဲ႔နဲ႔ Compressor ကထပ္တိုးၿပီး ဂက္စ္ကစုပ္လာတဲ့ အပူႏွစ္ခုေပါင္းကို ပတ္ဝန္းက်င္ေလထုထဲစြန႔္ပစ္ေပးဖိုပါ။ အဲကြန္းဂက္စ္ (Refrigerant)ဟာ Condensor ကိုစတင္ဝင္ေရာက္လာခ်ိန္မွာ
အပူခ်ိန္ 105'F အထက္႐ွိတဲ့ ဖိအားျမင့္အေငြ
(High pressure vapour)အေျခအေနပါ။
အပူခ်ိန္အေနနဲ႔ဆိုရင္ ပတ္ဝန္းက်င္ေလထုရဲ႕
အပူခ်ိန္ထက္ ျမင့္ေနတဲ့အေျခအေနပါ။
အဲဒီအေျခအေနမွာ Condensor ကို ပန္ကာနဲ႔
မႈတ္ၿပီး ပိုၿပီးေအးတဲ့ပတ္ဝန္းက်င္ေလထုကို
အ႐ွိန္နဲ႔ျဖတ္သန္းေစတဲ့အခါ Condensor ထဲက
ဂက္စ္ရဲ႕အပူဟာ ပတ္ဝန္းက်င္ေလထုထဲကိုေရာက္သြားၿပိး Condensor ထဲက ဂက္စ္ကေအးသြားပါတယ္။အဲဒီအခ်ိန္မွာ အထဲက အဲကြန္းဂက္စ္ဟာ
အေငြ႕အျဖစ္ကေနအရည္အျဖစ္ေျပာင္းသြားပါတယ္။ အဲဒီကမွတဆင့္ အပူထုတ္ျပီးသားအဲဒီဖိအားျမင့္ အရည္ (High pressure vapour )ဟာ
Expansion Valve ဆီဦးတည္သြားပါတယ္။
ေတြရဲ႕အလုပ္လုပ္ပံုနဲ႔ အတူတူပါပဲ ။
သူ႔ရဲ႕အဓိက အလုပ္ကေတာ့ အေအးကြိဳင္ Evaporator ကအခန္းထဲကစုပ္လာတဲ့ အပူနဲ႔နဲ႔ Compressor ကထပ္တိုးၿပီး ဂက္စ္ကစုပ္လာတဲ့ အပူႏွစ္ခုေပါင္းကို ပတ္ဝန္းက်င္ေလထုထဲစြန႔္ပစ္ေပးဖိုပါ။ အဲကြန္းဂက္စ္ (Refrigerant)ဟာ Condensor ကိုစတင္ဝင္ေရာက္လာခ်ိန္မွာ
အပူခ်ိန္ 105'F အထက္႐ွိတဲ့ ဖိအားျမင့္အေငြ
(High pressure vapour)အေျခအေနပါ။
အပူခ်ိန္အေနနဲ႔ဆိုရင္ ပတ္ဝန္းက်င္ေလထုရဲ႕
အပူခ်ိန္ထက္ ျမင့္ေနတဲ့အေျခအေနပါ။
အဲဒီအေျခအေနမွာ Condensor ကို ပန္ကာနဲ႔
မႈတ္ၿပီး ပိုၿပီးေအးတဲ့ပတ္ဝန္းက်င္ေလထုကို
အ႐ွိန္နဲ႔ျဖတ္သန္းေစတဲ့အခါ Condensor ထဲက
ဂက္စ္ရဲ႕အပူဟာ ပတ္ဝန္းက်င္ေလထုထဲကိုေရာက္သြားၿပိး Condensor ထဲက ဂက္စ္ကေအးသြားပါတယ္။အဲဒီအခ်ိန္မွာ အထဲက အဲကြန္းဂက္စ္ဟာ
အေငြ႕အျဖစ္ကေနအရည္အျဖစ္ေျပာင္းသြားပါတယ္။ အဲဒီကမွတဆင့္ အပူထုတ္ျပီးသားအဲဒီဖိအားျမင့္ အရည္ (High pressure vapour )ဟာ
Expansion Valve ဆီဦးတည္သြားပါတယ္။
Condensor ဟာ အပူထုတ္ေပးရတဲ့ အလုပ္လုပ္ရတဲ့ေနရာမွာ Evaporator ကစုပ္လာတဲ့အပူသာမက
ပတ္ဝန္းက်င္အပူခ်ိန္ထက္ျမင့္ေအာင္ Compressorက ထပ္ေဆာင္ၿပီးထည့္ေပးလိုက္တဲ့
အပူကိုပါ ထုတ္ေပးရတာျဖစ္လို႔ Condensor ရဲ႕အရြယ္အစားဟာ Evaporator ရဲ႕အရြယ္အစားထက္
သံုးပံုတပံုဝန္းက်င္ေလာက္ပိုႀကီးပါတယ္။
ပတ္ဝန္းက်င္အပူခ်ိန္ထက္ျမင့္ေအာင္ Compressorက ထပ္ေဆာင္ၿပီးထည့္ေပးလိုက္တဲ့
အပူကိုပါ ထုတ္ေပးရတာျဖစ္လို႔ Condensor ရဲ႕အရြယ္အစားဟာ Evaporator ရဲ႕အရြယ္အစားထက္
သံုးပံုတပံုဝန္းက်င္ေလာက္ပိုႀကီးပါတယ္။
အပူကို ထိထိေရာက္ေရာက္ထုတ္ႏိုင္ဖို႔ ထုတ္လုပ္တဲ့
ကားကုမၸဏီေတြအလိုက္ ပံုးစံအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔
densign လုပ္ၿပီး ကားရဲ႕ဖြဲ႔စည္းပံုနဲ႔ကိုက္ေအာင္
ပံုစံထုတ္ေလ့႐ွိပါတယ္။
ကားကုမၸဏီေတြအလိုက္ ပံုးစံအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔
densign လုပ္ၿပီး ကားရဲ႕ဖြဲ႔စည္းပံုနဲ႔ကိုက္ေအာင္
ပံုစံထုတ္ေလ့႐ွိပါတယ္။
ေမာ္ေတာ္ကားေတြမွာ သံုးတဲ့ Condensor အမ်ိဳးအစားေတြကေတာ့ ေလနဲ႔အေအးခံအပူထုတ္တဲ့
Air cooled Condensor အမ်ိဳးအစားေတြျဖစ္ၿပီး
တည္ေဆာက္ပံုအရ
Air cooled Condensor အမ်ိဳးအစားေတြျဖစ္ၿပီး
တည္ေဆာက္ပံုအရ
#Serpentine Condensor
#Parallel flow condensor ဆိုၿပီးႏွစ္မ်ိဳး႐ွိပါတယ္။
#Parallel flow condensor ဆိုၿပီးႏွစ္မ်ိဳး႐ွိပါတယ္။
Serpentine Condensor ရဲ႕တည္ေဆာက္ပံုကေတာ့ Condensor ကိုျဖတ္သြားမယ့္ အဲကြန္းဂက္စ္
(Refrigerant)ဟာ ေခြထားတဲ့ Condensor Coilတေလ်ွာက္အစအဆံုး စီးဆင္းေအာင္ လုပ္ထားလို႔ ျဖတ္သန္းခ်ိန္ၾကာပါတယ္။အားသာခ်က္က
အပူထုတ္တဲ့အခ်ိန္ၾကာလို႔ ထိေရာက္ေပမယ့္
အားနည္းခ်က္က Condensor Coil ရဲ႕ အပူထုတ္ဧရီယာ ပိုလိုတဲ့အခ်ိန္မွာ ေနရာပိုယူပါတယ္။
(Refrigerant)ဟာ ေခြထားတဲ့ Condensor Coilတေလ်ွာက္အစအဆံုး စီးဆင္းေအာင္ လုပ္ထားလို႔ ျဖတ္သန္းခ်ိန္ၾကာပါတယ္။အားသာခ်က္က
အပူထုတ္တဲ့အခ်ိန္ၾကာလို႔ ထိေရာက္ေပမယ့္
အားနည္းခ်က္က Condensor Coil ရဲ႕ အပူထုတ္ဧရီယာ ပိုလိုတဲ့အခ်ိန္မွာ ေနရာပိုယူပါတယ္။
Parallel flow Condensor ကေတာ့ Condensor ထဲဝင္မယ့္ အဲကြန္းဂက္စ္ကို
အဝင္မွာကတည္းကေနရာစံုျဖန္႔ခြဲဝင္ေစၿပီး
အထြက္မွာလည္းေနရာစံု ျဖန္႔ခြဲထြက္ေစလို႔
Condensor အတြင့္ဂက္စ္ရဲ႕ ျဖတ္သန္းခ်ိန္
ျမန္ေစတယ္၊ေနရာက်ံဳ႕ေစပါတယ္။
ျဖတ္သန္းခ်ိန္ျမန္တဲ့အတြက္အပူထုတ္ႏႈန္းမထိခိုက္
ေစဖို႔ အပူျဖန္႔ေပးတဲ့ဆူးေတာင္ (Fin)ဧရိယာပိုတပ္ထားေလ့႐ွိပါတယ္။
အဝင္မွာကတည္းကေနရာစံုျဖန္႔ခြဲဝင္ေစၿပီး
အထြက္မွာလည္းေနရာစံု ျဖန္႔ခြဲထြက္ေစလို႔
Condensor အတြင့္ဂက္စ္ရဲ႕ ျဖတ္သန္းခ်ိန္
ျမန္ေစတယ္၊ေနရာက်ံဳ႕ေစပါတယ္။
ျဖတ္သန္းခ်ိန္ျမန္တဲ့အတြက္အပူထုတ္ႏႈန္းမထိခိုက္
ေစဖို႔ အပူျဖန္႔ေပးတဲ့ဆူးေတာင္ (Fin)ဧရိယာပိုတပ္ထားေလ့႐ွိပါတယ္။
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ အဓိကမွတ္ရမွာက Condensor
ရဲ႕အလုပ္ဟာ အခန္းထဲကေန Evaporator ကစုပ္လာတဲ့ အပူနဲ႔ Compressor ကထပ္ပိုးေပးလိုက္တဲ့
အပူႏွစ္မ်ိဳးလံုးကို ထုတ္ေပးရတဲ့အလုပ္လုပ္တယ္
ေမာ္ေတာ္ကားေတြမွာ တည္ေဆာက္ပံုႏွစ္မ်ိဳးနဲ႔ဘအမ်ားဆံုးသံုးေလ့႐ွိတယ္ဆိုတာသိရင္လံုေလာက္ပါၿပီ။
ရဲ႕အလုပ္ဟာ အခန္းထဲကေန Evaporator ကစုပ္လာတဲ့ အပူနဲ႔ Compressor ကထပ္ပိုးေပးလိုက္တဲ့
အပူႏွစ္မ်ိဳးလံုးကို ထုတ္ေပးရတဲ့အလုပ္လုပ္တယ္
ေမာ္ေတာ္ကားေတြမွာ တည္ေဆာက္ပံုႏွစ္မ်ိဳးနဲ႔ဘအမ်ားဆံုးသံုးေလ့႐ွိတယ္ဆိုတာသိရင္လံုေလာက္ပါၿပီ။
မွတ္ထားရမွာက Condensor ေတြရဲ႕ အပူထုတ္ဆူးေတာင္ေတြၾကား၊ ပိုက္ေတြၾကားမွာ
ဖုန္ေတြ ၊ အညစ္အေၾကးေတြ ႐ွိေနရင္
Condensor ကိုျဖတ္သန္းၿပီး အပူထုတ္မယ့္
ပန္ကာ (Condensor fan)ကမႈတ္ထုတ္ေပးမည့္
ပတ္ဝန္းက်င္ေလအတြက္ အေႏွာက္အယွက္အတားအဆီးျဖစ္ေနရင္ ေလထဲကို Condensor ကေနအပူစီးကူးႏႈန္း အပူထုတ္ႏႈန္း က်ဆင္းသြားမွာျဖစ္လို႔
ေမာ္ေတာ္ကားထဲမွာ မေအးေတာ့တာ၊ အပူခ်ိန္မက်ဆင္းေတာ့တာ ျဖစ္ႏိုင္လို႔ Condensor Coilေတြကို
ကားေရေဆးခံုတင္တိုင္း ေရပန္႔နဲ႔ ထိုးေဆးသင့္ပါတယ္။
ဖုန္ေတြ ၊ အညစ္အေၾကးေတြ ႐ွိေနရင္
Condensor ကိုျဖတ္သန္းၿပီး အပူထုတ္မယ့္
ပန္ကာ (Condensor fan)ကမႈတ္ထုတ္ေပးမည့္
ပတ္ဝန္းက်င္ေလအတြက္ အေႏွာက္အယွက္အတားအဆီးျဖစ္ေနရင္ ေလထဲကို Condensor ကေနအပူစီးကူးႏႈန္း အပူထုတ္ႏႈန္း က်ဆင္းသြားမွာျဖစ္လို႔
ေမာ္ေတာ္ကားထဲမွာ မေအးေတာ့တာ၊ အပူခ်ိန္မက်ဆင္းေတာ့တာ ျဖစ္ႏိုင္လို႔ Condensor Coilေတြကို
ကားေရေဆးခံုတင္တိုင္း ေရပန္႔နဲ႔ ထိုးေဆးသင့္ပါတယ္။
Credit
#ကိုနႏၵမိုး
#ကိုနႏၵမိုး
H