ဒီဇယ္အင္ဂ်င္က ဓာတ္ဆအင္ဂ်င္ထက္ Torque အားပိုမ်ားရခ်င္းေဆာင္းပါး အပိုင္း 1/2/3
ကိုစုစည္းတင္ျပထားတာျဖစ္ပါတယ္
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္က ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ထက္
Torque အား ပိုမ်ားရျခင္းအေၾကာင္းရင္းမ်ား
Torque အား ပိုမ်ားရျခင္းအေၾကာင္းရင္းမ်ား
(ကိုမ်ိဳးေဇာ္ဦးအသံျဖင့္ Torqueကို ေတာ့ခ္ ဟုဖက္ပါ)
အရင္တစ္ပါတ္မွာ
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္နဲ႔ ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္တို႔ရဲ႕
အဓိကကြာျခားမႈမ်ား ေဆာင္းပါးကိုေရးသားခဲ့ၿပီဆိုေတာ့
အဓိကကြာျခားမႈမ်ား ေဆာင္းပါးကိုေရးသားခဲ့ၿပီဆိုေတာ့
တစ္ဆက္တည္းအေနနဲ႔ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္က ဓာတ္ဆီအင္
ဂ်င္ထက္ Torque အား ပိုမ်ားရျခင္းအေၾကာင္းရင္းမ်ား
ကို ေရးသားသြားပါမယ္။
Torque ဆိုတာက
အရာဝတၱဳတစ္ခုကို လည္ထြက္သြား
ေစတဲ့ အား ကို ဆိုလိုတာပါ။
ေစတဲ့ အား ကို ဆိုလိုတာပါ။
ဥပမာ ------
မူလီတစ္ခုကို ဂြ တစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ လွည့္တယ္ ဆိုပါစို႔။
ဂြ ရဲ႕အစြန္းတစ္ဖက္
ကေနၿပီး လက္နဲ႔အားမ်ားမ်ားထည့္ၿပီး လွည့္မယ္ ဆိုရင္
ကေနၿပီး လက္နဲ႔အားမ်ားမ်ားထည့္ၿပီး လွည့္မယ္ ဆိုရင္
မူလီလည္သြားမယ္။
ဒါမွမဟုတ္ ဂြ က႐ွည္ေနမယ္ဆိုရင္
လက္က အားသိပ္စိုက္စရာမလိုပဲ လွည့္ႏိုင္မယ္။
အဲ့ဒီ ဂြရဲ႕အ႐ွည္နဲ႔ လက္ရဲ႕အား ေျမႇာက္လဒ္က
Torque အား ပဲျဖစ္ပါတယ္။
ဂြရဲ႕ အလ်ား႐ွည္ေလ Torque အား ေကာင္းေလ၊ လက္ရဲ႕ စိုက္အားျပင္းေလ Torque အား
ေကာင္းေလ၊ ဒါမွမဟုတ္ ဂြလည္း႐ွည္မယ္ လက္ရဲ႕ အား
လည္းျပင္းမယ္ဆိုလည္း Torque အား ေကာင္းေလပါပဲ။
Engineering Terms ေတြနဲ႔ေဖာ္ျပရရင္ေတာ့ ဂြရဲ႕အ႐ွည္
က Movement Arm ျဖစ္ၿပီး ဂြရဲ႕တစ္ဖက္စြန္းမွာလက္နဲ႔
ဆြဲလွည့္တဲ့ အား ကိုေတာ့ Force လို႔ သက္မွတ္ႏိုင္ပါ
တယ္။ အဲ့ဒာေၾကာင့္ Torque ရဲ႕ ယူနစ္က အား (Force) နဲ႔ အလ်ား (Length) ေျမႇာက္ထားတဲ့အတြက္ SI Unit မွာ Newton-meter (N-m) ျဖစ္ၿပီး Imperial Unit မွာ ေတာ့ Foot-pounds (ft-lbs သို႔မဟုတ္ lb-ft) အျဖစ္ ေဖာ္ျပၾကပါတယ္။ ဥပမာ မူလီတစ္ခုကို ဂြ (Wrench) တစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ 100 ft-lbs Torque အားသံုးၿပီးလွည့္တယ္ ဆိုပါစို႔။ ဂြရဲ႕ အ႐ွည္က တစ္ေပတိတိ႐ွိၿပီး ဂြရဲ႕တစ္ဖက္ စြန္းကေန ေပါင္ ၁၀၀ အတိ႐ွိတဲ့ အေလးခ်ိန္နဲ႔ဆက္တိုက္ ဖိလိုက္တယ္လို႔ သတ္မွတ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ Torque ကို နားလည္ေအာင္ ဥပမာေပးတာပါ။ Torque ကို ျမန္မာလိုအဓိပၸါယ္ျပန္ရရင္ေတာ့ လိမ္က်စ္အား လို႔ ျပန္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ Torque ကို Torque လို႔ ေခၚ တာပဲ ပိုၿပီး ေကာင္းပါတယ္။
ေကာင္းေလ၊ ဒါမွမဟုတ္ ဂြလည္း႐ွည္မယ္ လက္ရဲ႕ အား
လည္းျပင္းမယ္ဆိုလည္း Torque အား ေကာင္းေလပါပဲ။
Engineering Terms ေတြနဲ႔ေဖာ္ျပရရင္ေတာ့ ဂြရဲ႕အ႐ွည္
က Movement Arm ျဖစ္ၿပီး ဂြရဲ႕တစ္ဖက္စြန္းမွာလက္နဲ႔
ဆြဲလွည့္တဲ့ အား ကိုေတာ့ Force လို႔ သက္မွတ္ႏိုင္ပါ
တယ္။ အဲ့ဒာေၾကာင့္ Torque ရဲ႕ ယူနစ္က အား (Force) နဲ႔ အလ်ား (Length) ေျမႇာက္ထားတဲ့အတြက္ SI Unit မွာ Newton-meter (N-m) ျဖစ္ၿပီး Imperial Unit မွာ ေတာ့ Foot-pounds (ft-lbs သို႔မဟုတ္ lb-ft) အျဖစ္ ေဖာ္ျပၾကပါတယ္။ ဥပမာ မူလီတစ္ခုကို ဂြ (Wrench) တစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ 100 ft-lbs Torque အားသံုးၿပီးလွည့္တယ္ ဆိုပါစို႔။ ဂြရဲ႕ အ႐ွည္က တစ္ေပတိတိ႐ွိၿပီး ဂြရဲ႕တစ္ဖက္ စြန္းကေန ေပါင္ ၁၀၀ အတိ႐ွိတဲ့ အေလးခ်ိန္နဲ႔ဆက္တိုက္ ဖိလိုက္တယ္လို႔ သတ္မွတ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ Torque ကို နားလည္ေအာင္ ဥပမာေပးတာပါ။ Torque ကို ျမန္မာလိုအဓိပၸါယ္ျပန္ရရင္ေတာ့ လိမ္က်စ္အား လို႔ ျပန္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ Torque ကို Torque လို႔ ေခၚ တာပဲ ပိုၿပီး ေကာင္းပါတယ္။
အင္ဂ်င္ထဲမွာ႐ွိတဲ့ Torque အား ကိုေလ့လာၾကည့္မယ္
ဆိုရင္ေတာ့ အထက္ကေျပာခဲ့တဲ့ ဂြတစ္ဖက္စြန္းက အား
က Piston မ်က္ႏွာျပင္မွာျဖစ္ေပၚတဲ့ Combustion Force ေခၚ ေပါက္ကြဲအားပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဂြရဲ႕အ႐ွည္
(Movement Arm) က Crankshaft ဝင္႐ိုးကေန Connecting Rod တပ္ဆင္ထားတဲ့ Crankweb ရဲ႕ အလယ္ဗဟိုအထိ အကြာအေဝးကို ဆိုလိုပါတယ္။
ဆိုရင္ေတာ့ အထက္ကေျပာခဲ့တဲ့ ဂြတစ္ဖက္စြန္းက အား
က Piston မ်က္ႏွာျပင္မွာျဖစ္ေပၚတဲ့ Combustion Force ေခၚ ေပါက္ကြဲအားပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဂြရဲ႕အ႐ွည္
(Movement Arm) က Crankshaft ဝင္႐ိုးကေန Connecting Rod တပ္ဆင္ထားတဲ့ Crankweb ရဲ႕ အလယ္ဗဟိုအထိ အကြာအေဝးကို ဆိုလိုပါတယ္။
အဲ့ဒီ Crankshaft ဝင္႐ိုးနဲ႔
Crankweb အလယ္ဗဟို အကြာအေဝးက
(Movement Arm အ႐ွည္က) Stroke Length နဲ႔
သက္ဆိုင္မႈ႐ွိပါတယ္။ Stroke Length ႐ွည္
ေလ Movement Arm ႐ွည္ေလပါပဲ။ Movement Arm ႐ွည္ေလ Crankshaft ကို အလြယ္တကူဆြဲလွည့္ႏိုင္ေလ
ပါပဲ။ အဲ့ဒီေတာ့ Piston မ်က္ႏွာျပင္လည္းက်ယ္မယ္ဆို
ရင္ ေပါက္ကြဲအားပိုေကာင္းမယ္၊ Stroke Length လည္း
႐ွည္မယ္ဆိုရင္ Movement Arm ပို႐ွည္ၿပီး Torque အား
ပို ေကာင္းႏိုင္ပါတယ္။ Piston နဲ႔ Crankshaft အသံုးျပဳ
ထားတဲ့ အင္ဂ်င္ေတြကို အသံုးျပဳပံုကိုမူတည္ၿပီး ၃မ်ိဳး
ေလာက္ ခြဲျခားႏိုင္ပါတယ္။
ေလ Movement Arm ႐ွည္ေလပါပဲ။ Movement Arm ႐ွည္ေလ Crankshaft ကို အလြယ္တကူဆြဲလွည့္ႏိုင္ေလ
ပါပဲ။ အဲ့ဒီေတာ့ Piston မ်က္ႏွာျပင္လည္းက်ယ္မယ္ဆို
ရင္ ေပါက္ကြဲအားပိုေကာင္းမယ္၊ Stroke Length လည္း
႐ွည္မယ္ဆိုရင္ Movement Arm ပို႐ွည္ၿပီး Torque အား
ပို ေကာင္းႏိုင္ပါတယ္။ Piston နဲ႔ Crankshaft အသံုးျပဳ
ထားတဲ့ အင္ဂ်င္ေတြကို အသံုးျပဳပံုကိုမူတည္ၿပီး ၃မ်ိဳး
ေလာက္ ခြဲျခားႏိုင္ပါတယ္။
Square Engine ၊ Over Square Engine နဲ႔ Under Square Engine ဆိုၿပီး ၃မ်ိဳး
ခြဲျခားလို႔ရပါတယ္။
ခြဲျခားလို႔ရပါတယ္။
Square Engine ဆိုတာက Cylinder Bore အခ်င္းနဲ႔ Stroke Length တူညီတဲ့ အင္ဂ်င္ေတြပါ။
Torque နဲ႔ HP ညီမွ်တဲ့ အင္ဂ်င္ေတြလို႔ေျပာႏိုင္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ Bore နဲ့ Stroke လံုးဝတူညီတဲ့ အင္ဂ်င္ေတြက
ေတာ့ အင္မတန္မွကို ႐ွားပါးပါတယ္။ Over Square Engine ဆိုတာက Cylinder Bore အခ်င္းက Stroke Length ထက္ ပို႐ွည္တဲ့ အင္ဂ်င္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ Short Stroke Engine လို႔လည္းေခၚဆိုၾကပါတယ္။ အိမ္စီး ကားေတြနဲ႔ အျမန္ႏႈန္းကိုဦးစားေပးတဲ့ Sport ကားေတြမွာ ေတြ႔ရပါတယ္။ Stroke Length အရမ္းတိုတဲ့အတြက္ Piston က လွ်င္ျမန္စြာသြားလာႏိုင္ၿပီး RPM ျမင့္မားစြာ လည္ပတ္ႏိုင္ပါတယ္။ Under Square Engine ေတြက ေတာ့ Stroke Length က Cylinder Bore အခ်င္းထက္ ပိုၿပီး႐ွည္ၾကပါတယ္။ Long Stroke Engine လို႔လည္း ေခၚဆိုၾကၿပီး Pick Up ၊ Truck နဲ႔ ကုန္တင္ကားႀကီးေတြ
မွာ အမ်ားဆံုးေတြ႔ျမင္ရပါတယ္။ ဓာတ္ဆီေရာ ဒီဇယ္နဲ႔ပါ
ေတြ႔ရေပမယ့္ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ေတြကပိုမ်ားပါတယ္။Torque ကိုဦးစားေပးၿပီး Stroke Length ႐ွည္တဲ့ အတြက္ RPM ျမင့္မားစြာ မလည္ပတ္ႏိုင္ၾကပါဘူး။ RPM အနိမ့္ေလးမွာပဲ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔လည္ပတ္ၿပီး ဝန္ကိုႀကိတ္ ႐ုန္းသြားတဲ့ အင္ဂ်င္ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ဆီမွာေတာ့ Torquey Engine လို႔ေခၚၾကပါတယ္။
အဲ့ဒါေၾကာင့္ အင္ဂ်င္တစ္လံုးမွာ Displacement/Volume/Capacity လည္းမ်ားမယ္ Stroke Length လည္း Bore အခ်င္း ထက္ ပို႐ွည္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေသခ်ာေပါက္ အဲ့ဒီအင္ဂ်င္ ဟာ Torque အား ေကာင္းပါတယ္
ေမာ္ေတာ္ကားေတြမွာေတာ့ အင္ဂ်င္ရဲ႕စြမ္းအားကို Power ေရာ Torque နဲ့ပာေဖာ္ျပၾကပါတယ္။ မ်ားေသာ
အားျဖင့္ေတာ့ Power နဲ႔ပဲေဖာ္ျပၾကၿပီး ကီလိုဝပ္ပါဝါ kW သို႔မဟုတ္ ျမင္းေကာင္ေရ Horse Power နဲ႔ ေဖာ္ျပၾကပါ
တယ္။ အင္ဂ်င္ရဲ႕ Crankshaft မွာ ထြက္ၾကတဲ့ Power
နဲ့ Torque အား ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဘီးေတြမွာထြက္တဲ့
ပါဝါေတြကေတာ့ Dyno Test နဲ႔ စမ္းသပ္ေမာင္းႏွင္ၿပီးမွ
ရ႐ွိတဲ့ ပါဝါေတြပါ။ Dyno Test Power လို႔ ေခၚဆိုၾကၿပီး
Crankshaft မွာ ထြက္တဲ့ ပါဝါေတြထက္ေတာ့ေလ်ာ့နည္း
ၾကပါတယ္။ Power ဆိုတာ စြမ္းအားျဖစ္ၿပီး သက္မွတ္ ထားတဲ့ အခ်ိန္တစ္ခုအတြင္းမွာ ၿပီးေျမာက္သြားတဲ့အလုပ္
(Work done) ကို ဆိုလိုတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ အင္ဂ်င္ေတြ
မွာေတာ့ Power နဲ႔ Torque အား က ဆက္ႏြယ္မႈ႐ွိပါ
တယ္။ အင္ဂ်င္ေတြအတြက္ေတာ့ Torque မ႐ွိပဲ Power ျဖစ္ေပၚလာစရာ အေၾကာင္းမ႐ွိပါဘူး။
အားျဖင့္ေတာ့ Power နဲ႔ပဲေဖာ္ျပၾကၿပီး ကီလိုဝပ္ပါဝါ kW သို႔မဟုတ္ ျမင္းေကာင္ေရ Horse Power နဲ႔ ေဖာ္ျပၾကပါ
တယ္။ အင္ဂ်င္ရဲ႕ Crankshaft မွာ ထြက္ၾကတဲ့ Power
နဲ့ Torque အား ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဘီးေတြမွာထြက္တဲ့
ပါဝါေတြကေတာ့ Dyno Test နဲ႔ စမ္းသပ္ေမာင္းႏွင္ၿပီးမွ
ရ႐ွိတဲ့ ပါဝါေတြပါ။ Dyno Test Power လို႔ ေခၚဆိုၾကၿပီး
Crankshaft မွာ ထြက္တဲ့ ပါဝါေတြထက္ေတာ့ေလ်ာ့နည္း
ၾကပါတယ္။ Power ဆိုတာ စြမ္းအားျဖစ္ၿပီး သက္မွတ္ ထားတဲ့ အခ်ိန္တစ္ခုအတြင္းမွာ ၿပီးေျမာက္သြားတဲ့အလုပ္
(Work done) ကို ဆိုလိုတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ အင္ဂ်င္ေတြ
မွာေတာ့ Power နဲ႔ Torque အား က ဆက္ႏြယ္မႈ႐ွိပါ
တယ္။ အင္ဂ်င္ေတြအတြက္ေတာ့ Torque မ႐ွိပဲ Power ျဖစ္ေပၚလာစရာ အေၾကာင္းမ႐ွိပါဘူး။
Power နဲ႔ Torque ဆက္သြယ္မႈ ပံုေသနည္းကေတာ့
Horse Power = Torque (ft-lbs) × RPM ÷ 5252
ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမင္းေကာင္ေရပါဝါ Horse Power ရၿပီး ယူနစ္ကေတာ့ HP ျဖစ္ပါတယ္။ Torque ရဲ႕ ယူနစ္က
ေတာ့ ft-lbs ပဲ သံုးရမွာပါ။ RPM ကေတာ့ Revolution per Minute တစ္မိနစ္လည္ပတ္ေရပဲျဖစ္ပါတယ္။ 5252 ကေတာ့ ယူနစ္ေျပာင္းလဲမႈအတြက္သံုးတဲ့ ကိန္းေသပဲျဖစ္
ပါတယ္။ အင္ဂ်င္တစ္လံုးရဲ႕ Torque နဲ႔ ၎ Torque အား ထြက္႐ွိတဲ့ RPM ကို သိရင္ HP ကို တြက္ထုတ္ႏိုင္
ပါတယ္။ အဲ့ဒီလိုပဲ အျပန္အလွန္အေနနဲ႕ အင္ဂ်င္တစ္လံုး ရဲ့ HP နဲ႔ ၎ HP ထြက္႐ွိတဲ့ RPM ကို သိရင္ Torque အား ကို တြက္ထုတ္ႏိုင္ပါတယ္။ HP ကေန kW ေျပာင္း
မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဆက္သြယ္ခ်က္က 1 HP မွာ 0.746 kW ႐ွိပါတယ္။
Horse Power = Torque (ft-lbs) × RPM ÷ 5252
ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမင္းေကာင္ေရပါဝါ Horse Power ရၿပီး ယူနစ္ကေတာ့ HP ျဖစ္ပါတယ္။ Torque ရဲ႕ ယူနစ္က
ေတာ့ ft-lbs ပဲ သံုးရမွာပါ။ RPM ကေတာ့ Revolution per Minute တစ္မိနစ္လည္ပတ္ေရပဲျဖစ္ပါတယ္။ 5252 ကေတာ့ ယူနစ္ေျပာင္းလဲမႈအတြက္သံုးတဲ့ ကိန္းေသပဲျဖစ္
ပါတယ္။ အင္ဂ်င္တစ္လံုးရဲ႕ Torque နဲ႔ ၎ Torque အား ထြက္႐ွိတဲ့ RPM ကို သိရင္ HP ကို တြက္ထုတ္ႏိုင္
ပါတယ္။ အဲ့ဒီလိုပဲ အျပန္အလွန္အေနနဲ႕ အင္ဂ်င္တစ္လံုး ရဲ့ HP နဲ႔ ၎ HP ထြက္႐ွိတဲ့ RPM ကို သိရင္ Torque အား ကို တြက္ထုတ္ႏိုင္ပါတယ္။ HP ကေန kW ေျပာင္း
မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဆက္သြယ္ခ်က္က 1 HP မွာ 0.746 kW ႐ွိပါတယ္။
အင္ဂ်င္တစ္လံုးမွာေတာ့ Torque အား က HP ျဖစ္လာ
ေအာင္ ေဖာ္ေဆာင္ေပးပါတယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ အျမင့္ဆံုး Torque အား ထြက္တဲ့ RPM က အျမင့္ဆံုး HP ထြက္တဲ့
RPM ထက္ အျမဲတမ္း နည္းေလ့႐ွိပါတယ္။ ဥပမာ ၂၀၁၀
မိုဒယ္ Toyota Tundra ရဲ႕ V8 5.7L အင္ဂ်င္က 381 HP
@ 5600 RPM နဲ႔ 401 ft-lbs 3600 RPM ေတြကိုထုတ္
ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္တစ္စင္းျဖစ္တဲ့
၂၀၁၅ မိုဒယ္ Harley Davidson Softail Fat Boy ရဲ႕
V Twin 1690cc အင္ဂ်င္က 78 HP @ 5250 RPM နဲ႔
97 ft-lbs @ 3250 RPM တို႔ကို ထုတ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။
ေအာင္ ေဖာ္ေဆာင္ေပးပါတယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ အျမင့္ဆံုး Torque အား ထြက္တဲ့ RPM က အျမင့္ဆံုး HP ထြက္တဲ့
RPM ထက္ အျမဲတမ္း နည္းေလ့႐ွိပါတယ္။ ဥပမာ ၂၀၁၀
မိုဒယ္ Toyota Tundra ရဲ႕ V8 5.7L အင္ဂ်င္က 381 HP
@ 5600 RPM နဲ႔ 401 ft-lbs 3600 RPM ေတြကိုထုတ္
ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္တစ္စင္းျဖစ္တဲ့
၂၀၁၅ မိုဒယ္ Harley Davidson Softail Fat Boy ရဲ႕
V Twin 1690cc အင္ဂ်င္က 78 HP @ 5250 RPM နဲ႔
97 ft-lbs @ 3250 RPM တို႔ကို ထုတ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။
အဲ့ဒီမွာ အျမင့္ဆံုး Torque အား ထြက္တဲ့ RPM ေတြက
အျမင့္ဆံုး HP ထြက္တဲ့ RPM ေတြထက္ နည္းေနတာ ေတြ႔ရမွာပါ။ အျမင့္ဆံုး Power နဲ႔ Torque ေတြက ခဏ
ေလး ထြက္ေပၚလာတာကို တိုင္းတာထားတာမဟုတ္ပါ
ဘူး။ Continuously ေခၚ စဥ္ဆက္မျပတ္ထြက္ေပၚေနတဲ့
ပါဝါေတြကိုပဲ ယူရတာပါ။ ကားေတြမွာ အင္ဂ်င္ Volume တူေပမယ့္ Torque အား ပိုမ်ားတဲ့ ကားေတြ႐ွိသလို HP က ပိုမ်ားေနတဲ့ ကားေတြလည္း႐ွိၾကပါတယ္။ Torque အား ပိုမ်ားတဲ့ ကားေတြကဝန္မ်ားမ်ားကိုတင္ႏိုင္ပါတယ္။ Truck ၊ Pick up ၊ ကုန္တင္ကား ၊ လယ္ထြန္စက္ စတဲ့ ဝန္အမ်ားႀကီးကိုတင္ရတဲ့ ကားေတြမွာ Torque အား ပို မ်ားတဲ့အင္ဂ်င္ေတြကိုပဲ အသံုးျပဳၾကပါတယ္။
ဒီဇယ္အင္ ဂ်င္လည္း႐ွိသလို ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ေတြလည္း႐ွိၾကပါ
တယ္။ အျမန္ႏႈန္းကို ဦးစားေပးတဲ့ကားေတြျဖစ္တဲ့ ၿပိဳင္ ကားေတြ၊ အိမ္စီးကားေလးေတြမွာေတာ့ HP ပိုမ်ားတဲ့ အင္ဂ်င္ေတြကိုပဲ အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ေတြ ပိုမ်ားပါတယ္။
တယ္။ အျမန္ႏႈန္းကို ဦးစားေပးတဲ့ကားေတြျဖစ္တဲ့ ၿပိဳင္ ကားေတြ၊ အိမ္စီးကားေလးေတြမွာေတာ့ HP ပိုမ်ားတဲ့ အင္ဂ်င္ေတြကိုပဲ အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ေတြ ပိုမ်ားပါတယ္။
ဥပမာ Supercar ေခၚ ၿပိဳင္ကား တစ္ စင္းျဖစ္တဲ့ Audi R8 မွာ 4.2L V8 ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္တပ္
ဆင္ထားၿပီး 430 HP @ 7900 RPM နဲ႔ 317 ft-lbs @ 6000 RPM ေတြကို ထုတ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။
ဆင္ထားၿပီး 430 HP @ 7900 RPM နဲ႔ 317 ft-lbs @ 6000 RPM ေတြကို ထုတ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။
430 HP က Torque 317 ft-lbs ထက္ ပိုမ်ားေနၿပီး RPM 7900 ဆို
တာကလည္း ျမင့္မားလြန္းတဲ့ RPM ျဖစ္တာေၾကာင့္ အျမန္ႏႈန္းကိုဦးစားေပးထားတဲ့ ကားမွန္းသိသာေစပါ
တယ္။ ဝန္တင္ဖို႔အတြက္ထုတ္ထားတဲ့ Toyota Tundra Pick-up မွာေတာ့ 4.6L V8 ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္တပ္ဆင္ ထားၿပီး 310 HP @ 5600 RPM နဲ႔ 327 ft-lbs @ 3400 RPM ကို ထုတ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ Torque 327 ft-lbs က 310 HP ထက္မ်ားၿပီး နိမ့္လြန္းတဲ့ RPM ျဖစ္တဲ့ 3400 RPM မွာ ထြက္တာေၾကာင့္ ဝန္တင္တဲ့ကား အေလး အပင္ေတြကိုဆြဲတဲ့ကားမွန္း သိသာေစပါတယ္။ 4.2L နဲ႔
4.6L Volume ခ်င္းအတူတူ၊ Engine တည္ေဆာက္ပံုနဲ႔
Cylinder အေရအတြက္ခ်င္းအတူတူ ( V8 ခ်င္းအတူတူ
ေပမယ့္) ကားရဲ႕ Type ကိုလိုက္ၿပီး Torque နဲ႔ HP ထြက္
ပံုခ်င္းမတူညီၾကတာကို ဥပမာေပးတာပါ။ အင္ဂ်င္တစ္
လံုးမွာ Torque အား ေကာင္းေလ ႐ုန္းအားဆြဲအား
ေကာင္းေလပါပဲ။ HP ေကာင္းေလ အျမင့္ဆံုးအျမန္ႏႈန္း
(Top Speed) ေကာင္းေလပါပဲ။ Over Square Engine ေတြက HP ပိုေကာင္းတာ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အျမဲ
တမ္းေတာ့ မမွန္ပါဘူး။ ဆီေလနဲ႔ Ignition ေတြရဲ႕ Tuning အေပၚလိုက္ၿပီး Over Square Engine က Torque အား ပိုေကာင္းႏိုင္ပါတယ္။ ဥပမာ အေပၚက Toyota Tundra Pick Up အင္ဂ်င္ရဲ႕ Bore က Stroke Length ထက္ 0.4 လက္မ ပို႐ွည္ပါတယ္။ Over Square ျဖစ္႐ုံေလးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ 310 HP နဲ႔ 327 ft-lbs ထြက္တဲ့အတြက္ Torque အား ပိုေကာင္းတာကို
ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ Over Square ျဖစ္႐ုံေလး ျဖစ္တဲ့ အတြက္ Torque အား ပိုေကာင္းေအာင္ Tuning လုပ္
ႏိုင္တာပါ။ Bore က Stroke ထက္ အမ်ားႀကီးပို႐ွည္ၿပီး
Over Square အရမ္းျဖစ္ေနရင္ေတာ့ Torque အား ပို
ေကာင္းေအာင္ မလုပ္ႏိုင္ပါဘူး။ Under Square Engine ေတြကေတာ့ ေသခ်ာေပါက္ Torque အား ပိုေကာင္းၾက
ပါတယ္။
တာကလည္း ျမင့္မားလြန္းတဲ့ RPM ျဖစ္တာေၾကာင့္ အျမန္ႏႈန္းကိုဦးစားေပးထားတဲ့ ကားမွန္းသိသာေစပါ
တယ္။ ဝန္တင္ဖို႔အတြက္ထုတ္ထားတဲ့ Toyota Tundra Pick-up မွာေတာ့ 4.6L V8 ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္တပ္ဆင္ ထားၿပီး 310 HP @ 5600 RPM နဲ႔ 327 ft-lbs @ 3400 RPM ကို ထုတ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ Torque 327 ft-lbs က 310 HP ထက္မ်ားၿပီး နိမ့္လြန္းတဲ့ RPM ျဖစ္တဲ့ 3400 RPM မွာ ထြက္တာေၾကာင့္ ဝန္တင္တဲ့ကား အေလး အပင္ေတြကိုဆြဲတဲ့ကားမွန္း သိသာေစပါတယ္။ 4.2L နဲ႔
4.6L Volume ခ်င္းအတူတူ၊ Engine တည္ေဆာက္ပံုနဲ႔
Cylinder အေရအတြက္ခ်င္းအတူတူ ( V8 ခ်င္းအတူတူ
ေပမယ့္) ကားရဲ႕ Type ကိုလိုက္ၿပီး Torque နဲ႔ HP ထြက္
ပံုခ်င္းမတူညီၾကတာကို ဥပမာေပးတာပါ။ အင္ဂ်င္တစ္
လံုးမွာ Torque အား ေကာင္းေလ ႐ုန္းအားဆြဲအား
ေကာင္းေလပါပဲ။ HP ေကာင္းေလ အျမင့္ဆံုးအျမန္ႏႈန္း
(Top Speed) ေကာင္းေလပါပဲ။ Over Square Engine ေတြက HP ပိုေကာင္းတာ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အျမဲ
တမ္းေတာ့ မမွန္ပါဘူး။ ဆီေလနဲ႔ Ignition ေတြရဲ႕ Tuning အေပၚလိုက္ၿပီး Over Square Engine က Torque အား ပိုေကာင္းႏိုင္ပါတယ္။ ဥပမာ အေပၚက Toyota Tundra Pick Up အင္ဂ်င္ရဲ႕ Bore က Stroke Length ထက္ 0.4 လက္မ ပို႐ွည္ပါတယ္။ Over Square ျဖစ္႐ုံေလးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ 310 HP နဲ႔ 327 ft-lbs ထြက္တဲ့အတြက္ Torque အား ပိုေကာင္းတာကို
ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ Over Square ျဖစ္႐ုံေလး ျဖစ္တဲ့ အတြက္ Torque အား ပိုေကာင္းေအာင္ Tuning လုပ္
ႏိုင္တာပါ။ Bore က Stroke ထက္ အမ်ားႀကီးပို႐ွည္ၿပီး
Over Square အရမ္းျဖစ္ေနရင္ေတာ့ Torque အား ပို
ေကာင္းေအာင္ မလုပ္ႏိုင္ပါဘူး။ Under Square Engine ေတြကေတာ့ ေသခ်ာေပါက္ Torque အား ပိုေကာင္းၾက
ပါတယ္။
Kk
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္က ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ထက္
Torque အား ပိုမ်ားရျခင္းအေၾကာင္းရင္းမ်ား အပိုင္း (၃)
Torque နဲ႔ Power ေတြ အေၾကာင္းေျပာၿပီးၿပီဆိုေတာ့
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္က ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ထက္ Torque အား ပို
မ်ားရျခင္း အေၾကာင္းရင္းမ်ားကို ဆက္လက္ေဖာ္ျပေပး
သြားပါမယ္။
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္က ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ထက္ Torque အား ပို
မ်ားရျခင္း အေၾကာင္းရင္းမ်ားကို ဆက္လက္ေဖာ္ျပေပး
သြားပါမယ္။
(၁) Compression Ratio ပိုျမင့္တာေၾကာင္း Torque
အား ပိုေကာင္းပါတယ္။
အား ပိုေကာင္းပါတယ္။
အိမ္သံုးဓာတ္ဆီကားေတြရဲ႕ Compression Ratio က
8:1 ကေန 13:1 အထိ႐ွိၾကပါတယ္။ အိမ္သံုးဒီဇယ္ကား
ေတြရဲ႕ Compression Ratio က 14:1 ကေန 25:1 အထိ ႐ွိၾကပါတယ္။ Compression Ratio အေၾကာင္းကို အရင္ကေဆာင္းပါးေတြမွာ အေသးစိတ္႐ွင္းျပၿပီးပါၿပီ။ ၿပီးေတာ့ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္က ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ထက္ Compression Ratio ျမင့္ရျခင္း အေၾကာင္းရင္းမ်ားကို လည္း ေဖာ္ျပၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ Compression Ratio ျမင့္ ေလ Combustion Chamber က်ဥ္းေျမာင္းေလျဖစ္ၿပီး ေပါက္ကြဲအားျပင္းထန္ေလပဲျဖစ္ပါတယ္။ Pistion မ်က္ ႏွာျပင္ေပၚက ေပါက္ကြဲအားျပင္းေလ Crankshaft ကိုဆြဲ လွည့္တဲ့အား ျပင္းေလျဖစ္ၿပီး Torque အား ပိုေကာင္း
ေလပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
8:1 ကေန 13:1 အထိ႐ွိၾကပါတယ္။ အိမ္သံုးဒီဇယ္ကား
ေတြရဲ႕ Compression Ratio က 14:1 ကေန 25:1 အထိ ႐ွိၾကပါတယ္။ Compression Ratio အေၾကာင္းကို အရင္ကေဆာင္းပါးေတြမွာ အေသးစိတ္႐ွင္းျပၿပီးပါၿပီ။ ၿပီးေတာ့ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္က ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ထက္ Compression Ratio ျမင့္ရျခင္း အေၾကာင္းရင္းမ်ားကို လည္း ေဖာ္ျပၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ Compression Ratio ျမင့္ ေလ Combustion Chamber က်ဥ္းေျမာင္းေလျဖစ္ၿပီး ေပါက္ကြဲအားျပင္းထန္ေလပဲျဖစ္ပါတယ္။ Pistion မ်က္ ႏွာျပင္ေပၚက ေပါက္ကြဲအားျပင္းေလ Crankshaft ကိုဆြဲ လွည့္တဲ့အား ျပင္းေလျဖစ္ၿပီး Torque အား ပိုေကာင္း
ေလပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
(၂) ဒီဇယ္ရဲ႕ Fuel Ignition ေၾကာင့္လည္း Torque အား
ပို ေကာင္းရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ပို ေကာင္းရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ေတြက ေလသီးသန္႔ကိုပဲ ဖိက်စ္လာၿပီး TDC ေရာက္ခါနီးေလးမွ ဒီဇယ္ဆီျဖန္းေပးလိုက္ၿပီး ေပါက္
ကြဲမႈကိုျဖစ္ေပၚေစတာပါ။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ ေသခ်ာေလ့လာ
ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ Combustion Chamber အတြင္းမွာ
ဒီဇယ္ေရာက္တဲ့ေနရာေတြပဲ ေပါက္ကြဲမႈျဖစ္ေပၚပါတယ္။
ဖိက်စ္ၿပီးသားေလေတြထဲမွာ ဒီဇယ္ဆီ႐ွိတဲ့ေနရာပဲ ေပါက္
ကြဲတဲ့သေဘာေပါ့။ ေပါက္ကြဲတဲ့ပံုစံကလည္း ႐ုပ္တရက္
ေပါက္ကြဲတဲ့ပံုစံပါ။ Piston ကို ႐ုပ္တရက္ေပါက္ကြဲတဲ့
အားနဲ႔ ေဆာင့္ၿပီးဖိခ်လိုက္တဲ့ပံုစံပါ။ ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္မွာ
ေတာ့ ေလဆီေရာကို ဖိက်စ္လာတဲ့အတြက္ ေပါက္ကြဲတဲ့
အခါမွာ Combustion Chamber အႏံွ့မွာေပါက္ကြဲမႈကို
ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။ Piston ကို ေလဆီေရာကို ဖိက်စ္
လာတယ္။ TDC ေရာက္ခါနီးမွာ Spark Plug က မီးပြင့္
ေပးလိုက္တာေၾကာင့္ ဖိက်စ္လာတဲ့ေလဆီေရာေတြ မီး
ေလာင္ေပါက္ကြဲသြားတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ Piston က
လည္း ေအာက္ကိုျပန္ဆင္းေနၿပီးျဖစ္တာေၾကာင့္ ျပန္ၿပီး
ပြလာတဲ့ ေလဆီေရာကိုပါ မီးလိုက္ေလာင္ၿပီး ေပါက္ကြဲ
ေစပါတယ္။ အဆင့္လိုက္ အဆင့္လိုက္နဲ႔ေပါက္ကြဲမႈေတြ
ျဖစ္ၿပီး Piston ကို ဖိခ်သြားတဲ့ပံုစံပါ။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ ဓာတ္
ဆီအင္ဂ်င္က ေပါက္ကြဲမႈညက္ေညာပါတယ္။ ဒီဇယ္အင္
ဂ်င္ရဲ႕ ေပါက္ကြဲမႈပံုစံကေတာ့ ဆတ္ကနဲေဆာင့္ခ်လိုက္
သလိုျဖစ္ေစၿပီး ပိုၿပီးျပင္းထန္ပါတယ္။ အဆိုပါအခ်က္
ေၾကာင့္လည္း ဒီဇယ္အင္ဂ်င္က Torque အား ပိုေကာင္း
ပါတယ္။
ကြဲမႈကိုျဖစ္ေပၚေစတာပါ။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ ေသခ်ာေလ့လာ
ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ Combustion Chamber အတြင္းမွာ
ဒီဇယ္ေရာက္တဲ့ေနရာေတြပဲ ေပါက္ကြဲမႈျဖစ္ေပၚပါတယ္။
ဖိက်စ္ၿပီးသားေလေတြထဲမွာ ဒီဇယ္ဆီ႐ွိတဲ့ေနရာပဲ ေပါက္
ကြဲတဲ့သေဘာေပါ့။ ေပါက္ကြဲတဲ့ပံုစံကလည္း ႐ုပ္တရက္
ေပါက္ကြဲတဲ့ပံုစံပါ။ Piston ကို ႐ုပ္တရက္ေပါက္ကြဲတဲ့
အားနဲ႔ ေဆာင့္ၿပီးဖိခ်လိုက္တဲ့ပံုစံပါ။ ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္မွာ
ေတာ့ ေလဆီေရာကို ဖိက်စ္လာတဲ့အတြက္ ေပါက္ကြဲတဲ့
အခါမွာ Combustion Chamber အႏံွ့မွာေပါက္ကြဲမႈကို
ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။ Piston ကို ေလဆီေရာကို ဖိက်စ္
လာတယ္။ TDC ေရာက္ခါနီးမွာ Spark Plug က မီးပြင့္
ေပးလိုက္တာေၾကာင့္ ဖိက်စ္လာတဲ့ေလဆီေရာေတြ မီး
ေလာင္ေပါက္ကြဲသြားတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ Piston က
လည္း ေအာက္ကိုျပန္ဆင္းေနၿပီးျဖစ္တာေၾကာင့္ ျပန္ၿပီး
ပြလာတဲ့ ေလဆီေရာကိုပါ မီးလိုက္ေလာင္ၿပီး ေပါက္ကြဲ
ေစပါတယ္။ အဆင့္လိုက္ အဆင့္လိုက္နဲ႔ေပါက္ကြဲမႈေတြ
ျဖစ္ၿပီး Piston ကို ဖိခ်သြားတဲ့ပံုစံပါ။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ ဓာတ္
ဆီအင္ဂ်င္က ေပါက္ကြဲမႈညက္ေညာပါတယ္။ ဒီဇယ္အင္
ဂ်င္ရဲ႕ ေပါက္ကြဲမႈပံုစံကေတာ့ ဆတ္ကနဲေဆာင့္ခ်လိုက္
သလိုျဖစ္ေစၿပီး ပိုၿပီးျပင္းထန္ပါတယ္။ အဆိုပါအခ်က္
ေၾကာင့္လည္း ဒီဇယ္အင္ဂ်င္က Torque အား ပိုေကာင္း
ပါတယ္။
(၃) ဒီဇယ္ေလာင္စာဆီေၾကာင့္လည္း Torque အား ပို
ေကာင္းရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ေကာင္းရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဒီဇယ္တစ္လီတာမွာ 36.9 MJ (မီဂါဂ်ိဳး) ေလာင္ကြၽမ္းမႈ
စြမ္းအင္႐ွိၿပီး ဓာတ္ဆီတစ္လီတာမွာေတာ့ 33.7 MJ ေလာင္ကြၽမ္းမႈစြမ္းအင္ ႐ွိပါတယ္။ ဒီဇယ္ဆီက Oil ပါဝင္
မႈ မ်ားၿပီး နည္းနည္းပ်စ္ပါတယ္။ ဓာတ္ဆီကေတာ့ Oil ပါဝင္မႈ အလြန္နည္းၿပီး က်ဲပါတယ္။ ဒီဇယ္နဲ႔ဓာတ္ဆီ ပမာဏခ်င္းအတူတူကို မီး႐ိႈ႕ၾကည့္ရင္ ဒီဇယ္ကအခ်ိန္
ၾကာျမင့္စြာ ေလာင္ကြၽမ္းတာကို ေတြ႔ရမွာပါ။ ဒါဟာ စြမ္း
အင္သိုေလွာင္မႈပိုမိုမ်ားျပားတာကို လက္ေတြ႔စမ္းသပ္တဲ့
နည္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ Cylinder အတြင္းက
ေပါက္ကြဲမႈျဖစ္စဥ္ေတြမွာလည္း ဒီဇယ္ေလာင္စာသံုး အင္
ဂ်င္ကပိုၿပီး အားေကာင္းပါတယ္။
စြမ္းအင္႐ွိၿပီး ဓာတ္ဆီတစ္လီတာမွာေတာ့ 33.7 MJ ေလာင္ကြၽမ္းမႈစြမ္းအင္ ႐ွိပါတယ္။ ဒီဇယ္ဆီက Oil ပါဝင္
မႈ မ်ားၿပီး နည္းနည္းပ်စ္ပါတယ္။ ဓာတ္ဆီကေတာ့ Oil ပါဝင္မႈ အလြန္နည္းၿပီး က်ဲပါတယ္။ ဒီဇယ္နဲ႔ဓာတ္ဆီ ပမာဏခ်င္းအတူတူကို မီး႐ိႈ႕ၾကည့္ရင္ ဒီဇယ္ကအခ်ိန္
ၾကာျမင့္စြာ ေလာင္ကြၽမ္းတာကို ေတြ႔ရမွာပါ။ ဒါဟာ စြမ္း
အင္သိုေလွာင္မႈပိုမိုမ်ားျပားတာကို လက္ေတြ႔စမ္းသပ္တဲ့
နည္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ Cylinder အတြင္းက
ေပါက္ကြဲမႈျဖစ္စဥ္ေတြမွာလည္း ဒီဇယ္ေလာင္စာသံုး အင္
ဂ်င္ကပိုၿပီး အားေကာင္းပါတယ္။
(၄) Stroke Length ႐ွည္လ်ားတာေၾကာင့္လည္း
Torque အား ပိုေကာင္းရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
Torque အား ပိုေကာင္းရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ေတြအားလံုးနီးပါးက Under Square အင္ဂ်င္ေခၚ Long Stroke အင္ဂ်င္ေတြပဲျဖစ္ၾကပါတယ္။
ေလအမ်ားအျပားကို အင္အားျပင္းစြာဖိက်စ္ရတာေၾကာင့္ Stroke Length ေတြက Bore အခ်င္းေတြထက္ပိုၿပီး ႐ွည္လ်ားၾကတာပါ။ Stroke Length ႐ွည္ေလ Crankshaft ကိုဆြဲလွည့္တဲ့ Movement Arm ႐ွည္ေလ
ျဖစ္ၿပီး Torque အား ေကာင္းေလပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ေလအမ်ားအျပားကို အင္အားျပင္းစြာဖိက်စ္ရတာေၾကာင့္ Stroke Length ေတြက Bore အခ်င္းေတြထက္ပိုၿပီး ႐ွည္လ်ားၾကတာပါ။ Stroke Length ႐ွည္ေလ Crankshaft ကိုဆြဲလွည့္တဲ့ Movement Arm ႐ွည္ေလ
ျဖစ္ၿပီး Torque အား ေကာင္းေလပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
(၅) Throttle Body မပါတာေၾကာင့္လည္း Torque အား
ေကာင္းသြားပါတယ္။
ေကာင္းသြားပါတယ္။
Throttle Body မပါတဲ့အတြက္ ဝင္လာတဲ့ေလေတြကို
ခ်ဳပ္တည္းထားတာမ႐ွိေတာ့ပဲ ဒလေဟာဝင္ေရာက္လာ
ေစပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ Intake အဝကိုအျမဲတမ္းဖြင့္ထား
သလိုျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ ေလဟာနယ္လည္းမျဖစ္ေတာ့ပဲ Pumping Loss Action လည္း မ႐ွိေတာ့ပါဘူး။ အဲ့ဒါ
ေၾကာင့္ အင္ဂ်င္က အားေကာင္းစြာလည္ပတ္ၿပီးရင္ လည္ပတ္ႏိုင္ေစပါတယ္။
ခ်ဳပ္တည္းထားတာမ႐ွိေတာ့ပဲ ဒလေဟာဝင္ေရာက္လာ
ေစပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ Intake အဝကိုအျမဲတမ္းဖြင့္ထား
သလိုျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ ေလဟာနယ္လည္းမျဖစ္ေတာ့ပဲ Pumping Loss Action လည္း မ႐ွိေတာ့ပါဘူး။ အဲ့ဒါ
ေၾကာင့္ အင္ဂ်င္က အားေကာင္းစြာလည္ပတ္ၿပီးရင္ လည္ပတ္ႏိုင္ေစပါတယ္။
(ဒီဇယ္အင္ဂ်င္မွာ Turbo နဲ႔ Intercooler တို႔ေၾကာင့္
လည္း Torque အား ပိုေကာင္းသြားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္
ဒီအခ်က္ကို အထူးတလည္မေဖာ္ျပေတာ့ပါဘူး။ ဒီဇယ္
အင္ဂ်င္ေတြမွာ Turbo နဲ႔ Intercooler ေတြတပ္ဆင္တာ
က ပံုမွန္လိုျဖစ္ေနပါၿပီး။ Turbo နဲ႔ Intercooler ေတြ တပ္ဆင္မွလည္း ဒီဇယ္အင္ဂ်င္တစ္လံုးရဲ႕ စြမ္းေဆာင္မႈ
ကို အျပည့္အဝရ႐ွိႏိုင္ပါတယ္။)
လည္း Torque အား ပိုေကာင္းသြားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္
ဒီအခ်က္ကို အထူးတလည္မေဖာ္ျပေတာ့ပါဘူး။ ဒီဇယ္
အင္ဂ်င္ေတြမွာ Turbo နဲ႔ Intercooler ေတြတပ္ဆင္တာ
က ပံုမွန္လိုျဖစ္ေနပါၿပီး။ Turbo နဲ႔ Intercooler ေတြ တပ္ဆင္မွလည္း ဒီဇယ္အင္ဂ်င္တစ္လံုးရဲ႕ စြမ္းေဆာင္မႈ
ကို အျပည့္အဝရ႐ွိႏိုင္ပါတယ္။)
အထက္ပါအခ်က္ (၅) ခ်က္ေၾကာင့္ ဒီ္ဇယ္အင္ဂ်င္က
ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ထက္ Torque အား ပိုေကာင္းရျခင္းပဲ
ျဖစ္ပါတယ္။ အင္ဂ်င္တစ္လံုးမွာ Torque အား ေကာင္း
ေလ အဆြဲအ႐ုန္းေကာင္းေလျဖစ္ၿပီး ဝန္အမ်ားအျပားကို
တင္ႏိုင္ေလပဲ ျဖစ္ပါေၾကာင္း တင္ျပရင္း ဒီဇယ္အင္ဂ်င္က ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ထက္ Torque အား ပိုမ်ားရျခင္း အေၾကာင္းရင္းမ်ား ေဆာင္းပါးကို ဒီေနရာမွာပဲ နိဂံုးခ်ဳပ္
လိုက္ပါတယ္။
ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ထက္ Torque အား ပိုေကာင္းရျခင္းပဲ
ျဖစ္ပါတယ္။ အင္ဂ်င္တစ္လံုးမွာ Torque အား ေကာင္း
ေလ အဆြဲအ႐ုန္းေကာင္းေလျဖစ္ၿပီး ဝန္အမ်ားအျပားကို
တင္ႏိုင္ေလပဲ ျဖစ္ပါေၾကာင္း တင္ျပရင္း ဒီဇယ္အင္ဂ်င္က ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ထက္ Torque အား ပိုမ်ားရျခင္း အေၾကာင္းရင္းမ်ား ေဆာင္းပါးကို ဒီေနရာမွာပဲ နိဂံုးခ်ဳပ္
လိုက္ပါတယ္။
စာဖတ္ပရိသတ္မ်ား ေမာ္ေတာ္ကားဗဟုသုတေတြနဲ႔ျပည့္
စံုၾကပါေစ...
စံုၾကပါေစ...
Sharing knowledge is developing
mankind...
mankind...
Credit
ရန္ႏိုင္ေထြး (Marine Engineer)
ရန္ႏိုင္ေထြး (Marine Engineer)
Kk