ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

ကားဘီးဟက္ေဘာ (Wheel Hub Bearing) ရဲ႕ အေရးပါမႈ အေရးႀကီးပုံအေၾကာင္း

ကားဘီးဟက္ေဘာ (Wheel Hub Bearing)ဆိုတာ ဘာလဲ? ဘာေၾကာင့္ အေရးႀကီးတာလဲ?


အရာ၀တၳဳႏွစ္ခုထဲက တစ္ခုကိုေတာ့ လည္ပတ္ေစၿပီး က်န္တစ္ခုကိုေတာ့ အၿငိမ္ျဖစ္ေအာင္ဖမ္းထားေစခ်င္မယ္၊ေနာက္ၿပီး friction လို႔ေခၚတဲ့ ပြတ္တိုက္မႈအားကို ေလ်ာ့ခ်ခ်င္တယ္ဆုိရင္ ဘယ္ရင္ (bearing)ကို အသံုးျပဳရပါတယ္။ ကားတစ္စီးမွာ ဘယ္ရင္ေတြ အမ်ားႀကီးသံုးရပါတယ္။ အဲဒီထဲမွာမွ ကားဘီးဟက္ေဘာလို႔ေခၚၾကတဲ့ wheel bearing အေၾကာင္းေလး ေျပာခ်င္လုိ႔ပါဗ်ာ...
ဟက္ေဘာလို႔ အလြယ္ေခၚေပမဲ့ သူက ေဘာ(သို႔)ရိုလာ rollerေတြနဲ႔ ေဘာအထိုင္ခြက္ေတြပါတဲ့ ဘယ္ရင္ျဖစ္ပါတယ္။ ေဘာအထုိင္ခြက္ၿပီးေတာ့ ေဘာ(သို႔)ရိုလာေတြ လည္ပတ္လို႔ရမဲ့ ေျမာင္းေလးေတြရွိပါတယ္.. အဲဒီေျမာင္းေလးေတြကို race လို႔ေခၚပါတယ္။ ဘယ္ရင္ တစ္ခုမွာ inner race နဲ႔ outer race ဆိုၿပီး ေျမာင္း၂ခုရွိပါတယ္။ inner race ေရာ outer race ေရာ ၂ခုလံုး တျပိဳင္နက္တည္း လည္ပတ္လို႔ရပါတယ္။ 

ဒါေပမဲ့ တကယ္အသံုးမွာေတာ့ outer race ကို အၿငိမ္ထားမယ္ဆုိရင္ inner raceက လည္ပတ္မႈရေစမွာပါ (သို႔) inner raceကို အၿငိမ္ထားမယ္ဆိုရင္ outer raceက လည္ပတ္မႈရေစမွာပါ။ ဟက္ေဘာေတြက ကားဘီးေတြ တပ္ဆင္တဲ့ ဟက္အံုထဲမွာ ရွိပါတယ္။ (ပံုမွာၾကည့္ပါ) 


ဘီး၄ဘီးပါတဲ့ ကားတစ္စီးမွာဆိုရင္ ဟက္အံုပံုစံ ၂မ်ိဳးျဖစ္ေနပါမယ္။ ေရွ ့၂ဘီးနဲ႔ ေနာက္၂ဘီးမွာရွိတဲ့ ဟက္အံုပံုစံမတူပါဘူး.. အဲဒီေတာ့ ေရွ ့ဘီးမွာရွိတဲ့ ဟတ္ေဘာနဲ႔ ေနာက္ဘီးေတြမွာရွိတဲ့ ဟက္ေဘာမတူပါဘူး... 

ေရွ ့ယက္ကားေတြအတြက္ဆိုရင္ ပံုမွာျပထားတဲ့ အတိုင္းပံုစံတူေတြမ်ားပါတယ္။ ဂီယာအံုကေနထြက္လာတဲ့ drive shaft ေခ်ာင္းက ကားဘီးကို လည္ေအာင္ လုပ္ေပးတဲ့ shaft ေခ်ာင္းႀကီးပါ။ ျမန္မာလို ဝပ္ေရွာ့သမားေတြ အေခၚေတာ့ ဒူးဆစ္ေခ်ာင္းလို႔ ေခၚပါတယ္။ drive shaft (ဒူးဆစ္ေခ်ာင္း) ႀကီးက steering knuckle  လို႔ေခၚတဲ့ ဟက္အံုအထိုင္ထဲကို ဝင္သြားၿပီးေတာ့ ဘီးနပ္ေတြ တပ္ထားတဲ့ ဟက္အံုထဲကို ေရာက္သြားပါတယ္။ ဟက္အံုအတြင္းဆံုးမွာေတာ့ ဒူးဆစ္ေခ်ာင္းရဲ ့ေခြးသြားစိတ္ (Splines) ေတြနဲ႔ အလိုက္သင့္ခ်ိတ္ဆက္ႏုိင္ေအာင္ လုပ္ထားတဲ့ ေခြးသြားစိတ္ (Splines)ေလးေတြ ရွိပါတယ္။ အဲလိုခ်ိတ္ဆက္ထားမွသာလွ်င္ ဂီယာထိုးၿပီး လီဗာနင္းလုိက္ရင္ အင္ဂ်င္လည္ပတ္မႈအားေတြဟာ ဂီယာေဘာက္ကေနတဆင့္ drive shaft (ဒူးဆစ္ေခ်ာင္း) ဆီကိုေရာက္သြားၿပီး အဲဒီဒူးဆစ္ေခ်ာင္းလည္လိုက္တဲ့အခါမွာ ဟက္အံုပါလုိက္လည္သြားၿပီး ကားဘီးေတြ လည္ပတ္မႈကို ျဖစ္ေစတာပါ။ လြယ္လြယ္ေျပာရင္ ဒီလိုခ်ိတ္ထားမွသာ ကားကေရြ ႔တာေပါ့ဗ်ာ... ဒါဆိုရင္ ဟက္ေဘာလို႔ေခၚတဲ့ wheel bearing က ဘယ္မွာအသံုးဝင္တာလဲ? ဘာေတြ အေရးႀကီးေနလို႔လဲ? 

တကယ္ေတာ့ ဟက္အံုလည္လို႔ ဘီးလည္တာ.. ဒါေပမဲ့ ဟက္အံုအထိုင္(steering knuckle)က မလည္ပါဘူး... အၿငိမ္ႀကီးျဖစ္ေနေအာင္ကို ဖမ္းထိန္းထားတာပါ။ အဲဒီေတာ့ ဟတ္အံုကလည္ရမယ္၊ ဟက္အံုအထိုင္က မလည္ရဘူး... ဒီေတာ့ ဟက္ေဘာ(wheel bearing)ကို မျဖစ္မေနသံုးရေတာ့တာပါ။ ဟက္ေဘာ(wheel bearing)ရဲ ့ outer race က ဟက္အံုအထိုင္မွာရွိေနၿပီး inner race ကေတာ့ ဟက္အံုနဲ႔တြဲထားပါတယ္။

အဲဒါဆိုရင္ေတာ့ ေနာက္ဘီးမွာရွိတဲ့ ဟက္အံုေတြမွာေကာ.... ယွက္စရာမလိုတဲ့ ဘီးေတြအတြက္ေတာ့ drive shaft မပါေတာ့ဘူး၊ ဟက္အံုမွာ ေခြးသြားစိတ္မပါဘူး... ဒါေပမဲ့ ဟက္ေဘာေတာ့ သံုးရတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ သံုးတတ္တာေတြကေတာ့ taper bearing (တေစာင္း ဘယ္ရင္)၊ ဟက္အံုအတြဲလိုက္ (ဘယ္ရင္နဲ႔ wheel speed sensor ပါတြဲလ်က္)နဲ႔ ဟက္ဘယ္ရင္ေတြျဖစ္တတ္ပါတယ္။ (ပံုမွာၾကည့္ပါ)



ဟက္ေဘာ(wheel bearing) ဘာေၾကာင့္ အေရးႀကီးသလဲ?
(၁) ကားဘီးေခ်ာေမြ႔စြာလည္ပတ္ႏုိင္ဖို႔ (ေဘာေတြ မေကာင္းရင္ ဘီးလည္ရတာ က်ပ္ေနတတ္တယ္)

(၂) ဘီးတည့္မတ္စြာသြားလာလည္ပတ္ႏုိင္ဖို႔ (ေဘာေတြ၊ ေဘာလည္တဲ့ ေျမာင္း race ေတြစားသြားရင္ ဘီးရမ္းခါေနပါတယ္)
(၃) ဘီးရမ္းခါေနရင္ က်န္တဲ့ ဆက္စပ္ေနတဲ့ တုိင္းေရာ့၊ မိန္းလံုး (rack end)၊ စတီယာရင္ဂန္း၊ ဘြတ္ေတြ၊ ေဘာဂၽြိဳင္းေတြ စတဲ့ အေရးႀကီးတဲ့ အစိတ္အပိုင္းေတြ ပ်က္စီးၿပီး အႏၱရာယ္ျဖစ္ေစႏုိင္ပါတယ္

(၄) ဟက္ေဘာ wheel bearing မေကာင္းရင္ စတီယာရင္ ထိန္းရတာမေကာင္းေတာ့ဘဲ ကားက ရမ္းေနလိမ့္မယ္
(၅) တာယာစားတာ ျမန္ပါလိမ့္မယ္
အဓိကကေတာ့ ကားကို ေကာင္းေကာင္း မထိန္းႏုိင္ေတာ့တဲ့အတြက္ တကယ္ အႏၱရာယ္မ်ားပါတယ္။
Co

ဒီလိုေတြခံစားရရင္ ဟက္ေဘာကို ေသခ်ာစစ္ေဆးပါ...
(၁) ကားေမာင္းရတာ ရမ္းေနရင္၊ စတီယာရင္ကို လာၿပီးတိုးေနရင္
(၂) ဘီးလည္လုိက္တဲ့အခါမွာ ႀကိတ္သံၾကားေနရရင္
(၃) တာယာစားတာပံုမွန္မဟုတ္တဲ့အခါ
(၄) ေအာက္ပိုင္း ကားဘီးနားက အသံထြက္ေနရင္
ဟက္ေဘာပ်က္စီးေစတဲ့ အဓိကအေၾကာင္းရင္းကေတာ့...
(၁) ဘယ္ရင္ seal ေတြမေကာင္းေတာ့ပဲ ေရ၊ ဖုန္၊ သဲေတြ ၀င္သြားရင္ ေဘာေတြ ေျမာင္းေတြ ပ်က္စီးတတ္ပါတယ္။
(၂) ဘယ္ရင္ထဲမွာရွိတဲ့ အမဲဆီေတြခမ္းရင္ ပ်က္စီးတတ္ပါတယ္။ (အပူခ်ိန္ေၾကာင့္၊ ေရ၊ ဖုန္၊ သဲေတြေၾကာင့္ အမဲဆီခမ္းပါတယ္)
(၃) လမ္းၾကမ္းေဆာင့္တဲ့ဒါဏ္ေတြေၾကာင့္ ေဘာေတြ ေျမာင္းေတြ နာၿပီး ပ်က္စီးတတ္ပါတယ္။
(၄) တျခား ေအာက္ပုိင္းဆက္စပ္တဲ့ အရာေတြ ပ်က္စီးလို႔ ဘီးက လိုအပ္တာထက္ပိုၿပီး ရမ္းခါေနရင္လည္း ဟက္ေဘာထိႏုိင္ပါတယ္
တခ်ိဳ ့ေသာ ဟက္ေဘာ (wheel bearing)ေတြက သံလိုက္ေလးပါတတ္တယ္... အဲဒီ သံလုိက္ေလးက ဘီးဆင္ဆာ (wheel speed sensor/ ABS sensor)ေတြအတြက္ signal ေလးေတြ ဖတ္လို႔ရေအာင္ လုပ္ထားတာဗ်... အကယ္၍ ဟက္ေဘာလဲလိုက္ၿပီးမွ ABS မီးလင္းလာခဲ့ရင္ေကာ... ဒါဆိုရင္ေတာ့ ထည့္လုိက္တဲ့ ဟက္ေဘာမွာ သံလိုက္မပါလာတာ (သို႔) သံလုိက္ပါတဲ့အျခမ္းကို ေျပာင္းျပန္တတ္လိုက္တာ... သံလိုက္ပါမပါ သိခ်င္ရင္ေတာ့ paper clip ေလးေတြနဲ႔ အလြယ္တကူစမ္းလို႔ရပါတယ္....
ကားတစ္စီးရဲ ့ၾကံ့ခိုင္မႈဟာ ကားေပၚပါလာတဲ့ လူေတြအတြက္ အင္မတန္ အေရးႀကီးတယ္ဆိုတာ ျငင္းလို႔မရပါဘူး... ဒါေၾကာင့္ မိမိကားရဲ ့ၾကံ့ခုိင္မႈကို စစ္ေဆးဖို႔ အၾကံျပဳတုိက္တြန္းရင္း...

Credit
ေလးစားစြာျဖင့္...
Auto King (Keep it Safe!)
ျပင္ဦးလြင္ (09445196733)
PS. အေပၚကေဆြးေႏြးသြားတဲ့ ဘယ္ရင္ေတြက ေရွ ့ယက္ကားအတြက္ပါ.. ေနာက္ယက္ကားမ်ားနဲ႔ 4WD ကားမ်ားအတြက္ေတာ့ အနည္းငယ္ကြဲေပမဲ့ သေဘာတရားကေတာ့ အတူတူပါပဲဗ်ာ။

Credit to Auto king

Co
Co


Co


lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html