History of Diesel Engine
~~~~~~~~~~~~~~~~~
ဒီဇယ္ အင္ဂ်င္ဟု ေျပာလိုက္သည္နွင့္ Dudolf Diesel က စတင္တီထြင္ခဲ့သည္ဟု အမ်ားအားျဖင့္ မွတ္သားဖူးေလသည္ အမွန္က ထိုသ္ုိ႔ မဟုတ္ပါ .. 1863 အေစာပိုင္းကတည္းက ျပင္သစ္ပညာရွင္ တစ္ေယာက္က Gas Engine ကို Vehicle ေတြအတြက္ တီထြင္ခဲ့ဖူးပါတယ္ အဲ့ဒီေနာက္ပိုင္း 1876 ေလာက္မွာ Germany ပညာရွင္ August Otto ကလဲ Four Stroke အင္ဂ်င္ က္ို ( Magneto Ignition ) ကို တီထြင္ခဲ့ပါတယ္ ဒါေပမဲ့ Heavy Duty အတြက္ အဲ့ဒီ အင္ဂ်င္က အလုပ္မျဖစ္ပါဘူး ကဲဒါေၾကာင့္ Rudolf Diesel ကေန Higher Compression နဲ႔ running လုပ္နိုင္တဲ့ Engine Source ကို စတင္တီထြင္ျပီး အသံုးျပဳ ေစခဲ့ပါတယ္
Rudolf Diesel ထြင္ခဲ့တဲ့ Engine ကေတာ့ အလုပ္ျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္ အဲ့ဒီေနာက္ပိုင္း 1893 ခုနွစ္ေနာက္ပိုင္းမွာ German Coporation တစ္ခုျဖစ္တဲ့ MAN ( Mashinen-fabrik Augsburg Nurnberg ) အတြက္ Rudolf Diesel ဟာ အင္ဂ်င္ prototype ေလးတစ္ခု ထြင္ခဲ့ပါတယ္ အဲ့ဒီ အင္ဂ်င္ဟာ အေလးခ်ိန္အားျဖင့္ 4 တန္ခြဲျဖစ္ျပီး အျမင့္အားျဖင့္ 3 မီတာ ျမင့္ပါတယ္ ဒါေပမဲ့ Vehicle ေတြ အတြက္ေတာ့ အဆင္မေျပပါဘူး ေနာက္ျပီး Cooling System ပိုင္းမွာလဲ Air-Cool ပါ ဒါေၾကာင့္ MAN ရဲ႕ ဒုတိယအၾကိမ္ Test လုပ္ေတာ့မွ အဲ့ထက္လဲ အရြယ္စား ေသးသြားသလို Water-cool ျဖစ္သြားတဲ့ ပိုျပီး Efficency ပိုေကာင္းလာပါတယ္
အခုေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ Diesel Engine ကို Unit injector / Common rail system စတာေတြနဲ႔ တီထြင္ အသံုးျပဳ လာခဲ့ပါတယ္ ... Diesel Engine တစ္လံုးဟာ အရင္လို Mechanical သီးသန္႔ မဟုတ္ေတာ့ပဲ Mechanical + Electrical = Mechatronic ဘက္ကို တျဖည္းျဖည္း ကူးေျပာင္းသြားပါၿပီ
Diesel Engine တစ္လံုးကို စစ္ေဆးေတာ့ မယ္ဆိုရင္ အရင္လို ့ေတြ႔ၾကံဳ အရ စစ္ေဆးတာ မဟုတ္ေတာ့ပဲ Diagnosis Tool ေတြနဲ႔ စစ္ေဆးေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္ ... အထဲက pump ေတြ Actuator ေတြ စစ္ေဆးျပဳ ျပင္ဖို႔ simulator ေတြ Tester ေတြ လိုအပ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္
Diesel Engine ေလာကမွာ အစပထမလို႔ ေျပာလို႔ ရသလို အေကာင္းဆံုး လို႔ ေျပာရမဲ့ Cummins / CAT / MAN စတဲ့ Engine ေတြကို ျပဳျပင္ဖို႔ Diagosis Tool ေတြ Repair Solfware ေတြက အသီးသီး ႐ွိေနၾကပါၿပီ ... ဘယ္လိုပဲ ေျပာေျပာ တျခားနည္းပညာေတြ တိုးတက္ေနပါေစ ဒီဇယ္ အင္ဂ်င္ေတြကေတာ့ စက္မႉ လုပ္ငန္းေတြမွာ ဆက္လက္ ႐ွိေနပါအံုးမွာပါ
Writer by
Saw naing
ကိုးကား ... ဂိုဂယ္
No comments:
Post a Comment