ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

Engine oil အေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ

Engine oil အေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ
_______________________________

E-oil ကို ေရွးယခင္က Single Grade သာ
သံုးစြဲမွဳမ်ားခ႔ဲျပီး ယခုအခ်ိန္တြင္ေတာ့
Multi Grade ကိုသာသံုးစြဲၾကတာမ်ားပါသည္
Single Grade ဆိုသည္မွာ
E-oil ၏ Viscosity Grade ကို 0,5,10,20,30,40,50
စသည္ျဖင့္ဂဏန္းတစ္မ်ိဳးတည္းသာေဖာ္ျပေလ့ရိွပါသည္.
Multi Grade ဆီမ်ားတြင္ေတာ့
0W 20 , 5W 30, 10W 40, 15W 40,
5W 50 စသည္တို႔ျဖင့္ဆီ viscosity Grade ကို
ေဖာ္ျပေလ့ရိွပါသည္။
W မွာ Winter ဖစ္ကာ အနိမ့္ဆံုး အပူခ်ိန္တြင္
စက္နိဳးအသံုးျပဳနိဳင္သည့္အေျခအေနကိုညႊန္းဆိုျခင္း
ျဖစ္ပါသည္ ေနာက္ဘက္တြင္ပါရိွေသာ
SAE 20, 30, 40, 50 စသည္တို႔မွာ
မိမိတို႔ကားအသံုးျပဳမည့္ေဒသ၏ အျမင့္ဆံုးအပူခ်ိန္ကို
Mechanic မ်ားမွ စဥ္းစားသံုးသပ္နိဳင္ရန္
အနီးစပ္ဆံုးညႊန္းဆိုျခင္းဟုမွတ္ယူ၍ရပါသည္
ဥပမာ...0W 20 Multi Grade Engine Oil
အမ်ိဳးအစားဆိုလွ်င္
အပူခ်ိန္ 0°C အာက္ - 35°Cထိ စက္နိဳးအသံုးျပဳနိဳင္ကာ
20°C ခန္႔ အပူခ်ိန္တြင္ေရာပါ လြယ္ကူစြာ
စက္နိဳးအသံုးျပဳနိဳင္ပါသည္.Multi Grade Oil သည္
ေအးေသာရာသီနွင့္ ပူေသာရာသီတြင္ပါအသံုးျပဳနိဳင္ရန္
စီမံထုတ္လုပ္ထားျခင္းျဖစ္ပါသည္...
ေရွ႕ဂဏန္းသည္ မိမိကားအသံုးျပဳမည့္ေဒသ၏
အနိမ္႔ဆံုးအပူခ်ိန္(Low Temperature)ကို
ညႊန္းဆိုကာ ေနာက္ဂဏန္းသည္ အျမင့္ဆံုးအပူခ်ိန္ (High Temperature) အား
အနီးစပ္ဆံုးညႊန္းဆိုထားျခင္းျဖစ္ပါသည္...
အဆိုပါ အဂ်ၤင္ဝိုင္အထူအပါး Viscosity Numerical Code ဂဏန္းမ်ားအား
Society of Automotive Engineers(SAE) မွ စံနွဳန္းမ်ားကို သတ္မွတ္ေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္။
သို႔ေသာ္မိမိကားထဲထည့္မည့္ E-oil အမ်ိဳးအစားသည္.
ထိုေဒသအပူခ်ိန္မ်ားအျပင္သံုးစြဲေမာင္းနွင္ျပီး
Kilometre နွင့္ Engine Power
Engine အေျခအေနတို႔ကို သံုးသပ္ကာ
ျပဳျပင္ေပးေသာ Mechanic ၏ ကၽြမ္းက်င္မွု
အေျခအေနအရ ဘာဆီ Grade အမ်ိဳးအစားထည့္မလဲကို
ဆံုးျဖတ္ရသလို
ကားထုတ္လုပ္ေသာကုမၸဏီ၏
ညႊန္းဆိုထားေသာဆီကိုသာ မျဖစ္မေနထည့္ရမည့္
ကားအမ်ိဳးအစားမ်ားလည္း ရိွပါသည္
ဥပမာျပဆိုရလွ်င္
ျမန္မာျပည္တြင္ အသံုးမ်ားေသာProbox ကားမ်ားအား
ထုတ္လုပ္ေသာကုမၸဏီမွ Owner Manual တြင္
0W 20 Grade အမ်ိဳးအစားအား
အသံုးျပဳရန္ ညႊန္းဆို(Recommed)
ေပးထားပါသည္ သို႔ေသာ္ျမန္မာျပည္ေရာက္လာေသာ
Proboxကားမ်ားမွာကီလို တစ္သိန္းေက်ာ္ခန္႔
အသံုးျပဳျပီးသည့္အျပင္ ျမန္မာျပည္၏ေဒသအပူခ်ိန္မွာ
C 40 က်ာ္ခန္႔အထိရိွေသာေၾကာင့္
ပူျပင္းေသာရာသီတြင္ 0W 20 ဆီအား
ထည့္ျပီးေမာင္းပါက စက္သံပိုမိုဆူညံကာ
ခရီးေဝးကီလို ၁၀၀ ခန္႔ေမာင္းျပီးပါက
အဂ်ၤင္ဝိုင္ ၁ လီတာခန္႔ေလွ်ာ့သြားသည္ကို
ကိုယ္တိုင္ေတြ႔ၾကံဳဖူးပါသည္
10W 40 Grade ဆီအားထည့္သံုးမွသာ
ခရီးေဝး ကီလို ၁၀၀၀ေက်ာ္ေမာင္းတာေတာင္
ဆီမေလွ်ာ့ေတာ့ပါ
ဒါေၾကာင့္ ကားတစ္စီးဘယ္လို Oil Grade မ်ိဳးကို
သံုးမည္ဆိုတာကို
ေအာက္ပါအခ်က္မ်ားအားအေျခခံကာ တြက္ခ်က္ရပါသည္
(၁)ကားသံုးစြဲမည့္ေဒသ၏ အပူခ်ိန္
(၂)ေမာင္းနွင္အသံုးျပဳျပီးသည့္ ကီလိုမီတာ
(၃) engine power
(၄) engine အေျခအေန
(၅)တိုင္ပင္ခ်ိန္းသံနွင့္ ဘားတိုက္ပစ္
    (Timing Chain and Tipped )အသံ
ထြက္/မထြက္တို႔ကို တြက္ခ်က္ကာ
Mechanic ၏ ကၽြမ္းက်င္မွဳ႕အရ
စဥ္းစားသံုးသပ္ကာ အသံုးျပဳရပါသည္
ရန္ကုန္နွင့္မႏၱေလးျမိဳ႕မ်ား၏ ပွ်မ္းမွ်အပူခ်ိန္မွာ ဘက္တြင္ 40C (Celsius)ေက်ာ္ခန္႔နွင့္
ေဆာင္းဘက္တြင္လည္း 10C အထက္တြင္သာ
ပံုမွန္ရိွတတ္ပါသည္
ထိုက႔ဲသို႔အပူခ်ိန္မ်ိဳးရိွေသာေဒသမ်ားတြင္
Engine အား 3.0cc ေအာက္ရိွျပီး
ေမာင္းနွင္းျပီးေသာကီလို ၁ သိန္းမျပည့္ေသးေသာ
ဓါတ္ဆီကားမ်ားမွာ 5W 30, 5W 40 က႔ဲသို႔
ဂရိတ္မ်ားကိုအသံုးျပဳနိဳင္ပါသည္
ကီလို ၁ သိန္းေက်ာ္ေသာကားမ်ားမွာ 10W 40 ဂရိန္ကိုအသံုးျပဳပါကပို၍ သင့္ေတာ္ပါသည္
အထက္ပါအပူခ်ိန္တြင္ Common rail မဟုတ္ေသာ 3.0 cc ေအာက္ဒီဇယ္ကားမ်ားမွာ
15W 40 သံုးလို႔ရပါသည္.
အထက္ေဖာ္ျပပါက႔ဲသို႔ အခ်က္မ်ားနွင့္ Mechanic မွ
အဂ်ၤင္ဝိုင္ဂရိတ္အား စဥ္းစားသံုးသပ္ကာ
ထည့္ရေသာကားမ်ားရိွသက႔ဲသို႔ပင္
Owner Manual စာအုပ္ပါ ညႊန္းဆိုထားေသာ
အဂ်ၤင္ဝိုင္ဂရိတ္တစ္မ်ိဳးတည္းသာသံုးရေသာကားမ်ားလည္းရိွပါသည္ Common rail ဒီဇယ္အဂ်ၤင္ကားမ်ား
ယခုေနာက္ပိုင္းထုတ္ Model ျမင့္ Common rail
ဒီဇယ္အဂ်ၤင္ကားမ်ားသည္
10W 30 For Common rail ဟု
စာတမ္းေရးထိုးထားကာ 7 Liter အတြဲလိုက္လာေသာ
Diesel E-oil ကိုသာသံုးမည္ျဖစ္ပါသည္...
Common rail ကားအား 15W 40 , 15W 50
က႔ဲသို႔ E-oil မ်ားထည့္သံုးမိပါက
ကားအဆြဲ အနည္းငယ္ေလးသြားတတ္ပါသည္
ထို႔ျပင္ E-oil လဲထည့္ျပီး ေမာင္းနွင္ခ်ိန္မ်ားလာပါက
မနက္ေစာေစာ စက္စနိဳးခ်ိန္တြင္ Engine သံၾကမ္းကာ
ေနာ္ဇယ္သံက႔ဲသို႔ အသံထြက္ပါသည္
စက္နိဳးျပီး အေတာ္ၾကာမွသာ
စက္သံနည္းနည္းျပန္ျငိမ္သြားပါသည္
ဒါေတာင္ 10W 30 Common rail Oil
ထည့္ထားေသာ အဂ်ၤင္က႔ဲသို႔စက္သံမညက္ေညာပါ
ထိုသို႔ျဖစ္ရျခင္းမွာ Common rail Engine မ်ားသည္
ေလာင္စာဆီေပးစနစ္အား Rail Pressure အားကို
ယူကာေနာ္ဇယ္မ်ားအား မီးတိုင္ပင္ျဖင့္ဖြင့္ေပးကာ
ဆီစားသက္သာေစရန္ထုတ္လုပ္ထားေသာေၾကာင့္
10W 30 Common rail Oilက႔ဲသို႔
Diesel E-oil ဆီပိုပါးသည္ကို
အသံုးျပဳထားျခင္းျဖစ္ပါသည္
ထို႔ေၾကာင့္ Common rail Engine ကားမ်ားသည္
10W 30 Common rail oil တစ္မ်ိဳးတည္းကိုသာ အသံုးျပဳရမည္ျဖစ္ပါသည္
Hybrid နွင့္ Start - Stop System ပါေသာ
ကားမ်ားတြင္ 0W 20 Full Synthetic
or Hybrid green oil
အဂ်ၤင္ဝိုင္ကိုသာအသံုးျပဳရန္ညႊန္းဆိုထားေသာေၾကာင့္
ထိုဆီမ်ားကိုသာအသံုးျပဳရမည္ျဖစ္ပါသည္
အဆိုပါကားမ်ားတြင္ 5W 30 , 10W 40 အဂ်ၤင္ဝိုင္မ်ိဳးကို ထည့္သံုးပါက
စက္သံၾကမ္းျခင္း.ကားဆြဲအနည္းငယ္ေလးျခင္း
Hybrid battery အက်ျမန္ျခင္းတို႔ျဖစ္တတ္ေသာ
ေၾကာင့္Owner Manual စာအုပ္ပါ
ညႊန္းဆိုထားေသာ E-oil Grade အမ်ိဳးအစားကိုသာ
သံုးစြဲရမည္ျဖစ္ပါသည္.ေဒသအပူခ်ိန္နွင့္ ကီလိုမီတာတို႔ကို
တြက္ခ်က္ကာ Viscosity Grade အား
Mechanic မွဆံုးျဖတ္ကာ
ေျပာင္းလဲအသံုးျပဳနိဳင္ေသာကားမ်ားတြင္
တိုင္ပင္ခ်ိန္းသံ(Timing Chain)နွင့္ ဘားသံ(Valve) အနည္းငယ္ထြက္ေသာကားမ်ားအား
ပံုမွန္သံုးသင့္ေသာ E-oil Grade ထက္
အနည္းပိုပ်စ္ေသာဆီအားအသံုးျပဳသင့္ပါသည္

Credit to original uploader
          Photos source from Google
               Thanks for reading ....

No comments:

lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html