ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

ဆိုင္ကယ္တစ္စီးရဲ႕ Carburetor ( ကာဘရို္က္တာ ) နဲ႔ EFI စနစ္ရဲ႕ အလုပ္လုပ္ပံု ဘယ္လိုကြာျခားလဲ

ဆိုင္ကယ္တစ္စီးရဲ႕ အေရးႀကီးတဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ျဖစ္တဲ့ ဆီေလာင္ကၽြမ္းမႈ ျဖစ္စဥ္ကို အဓိကေထာက္ပံ့ေပးတဲ့ Carburetor ( ကာဘရို္က္တာ ) နဲ႔ EFI စနစ္ရဲ႕ အလုပ္လုပ္ပံုကို အနည္းငယ္ ရွင္းျပေပးခ်င္ပါတယ္။

ကာဘရိုက္တာ ဆုိတာ ပထမဆံုး ေပၚတဲ့ ဆီေလာင္ကၽြမ္းမႈ နည္းပညာျဖစ္ၿပီး သာမန္ဆိုင္ကယ္ေတြမွာ အမ်ားဆံုး အသံုးျပဳၾကပါတယ္။

ဆီတိုင္ကီထဲက ဆီနဲ႔ ျပင္ပကေလေပါင္းစပ္ ကာ  အင္ဂ်င္ဆီကို ေပးပို႔ၿပီး ေလာင္ကၽြမ္းမႈကို ေဆာင္ရြက္ရပါတယ္။ အင္ဂ်င္ထဲ က ပစ္စတန္ ရဲ႕ လႈပ္ရွား မႈေၾကာင့္ ဖိအားေတြ ျဖစ္ေပၚလာၿပီး ဆီေလာင္ကၽြမ္းကာ အင္ဂ်င္ပါဝါကို ထုတ္ေပးပါတယ္။ ထို ကာဘရုိုက္တာ စနစ္ရဲ႕ အားသာခ်က္က ထုတ္လုပ္မႈ အကုန္အက် သက္သာၿပီး ျပင္ရတာလြယ္ပါတယ္။ မသန္႔တဲ့ ဆီေတြကိုလည္း အတိုင္းအတာတခုထိ လက္ခံေလာင္ကၽြမ္းပါတယ္။ဒါေပမဲ့ စက္ႏႈိုးရတာ ခက္ခဲတတ္ၿပီး Choke (ခ်ဳပ္) ရဲ႕ အကူအညီနဲ႔ စက္ႏႈိးရေလ့ရွိပါတယ္။ ေအးတဲ့ရာသီေတြဆို ပိုဆိုးပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ အားနည္းခ်က္တစ္ခုက ဆီအစားမ်ားတာ ျဖစ္ၿပီး ဆီေပါက္ပိတ္တာေတြ လည္း ျဖစ္တတ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္မို႕ ခုေနာက္ပိုင္း မွာ ကာဘရုိက္တာ အစား EFI ကို ေျပာင္းလဲ သံုးစြဲ လာခဲ့ၾကပါတယ္။
EFI ရဲ႕ အရွည္က Electronic Fuel Injection ၿဖစ္ၿပီး ကြန္ပ်ဴတာစနစ္နဲ႔ တိတိက်က် ဆီပက္ျဖန္းေလာင္ကၽြမ္းေစတာ ျဖစ္ပါတယ္။သူ႕မွာ Oxygen  ၊ အပူခ်ိန္ စတာေတြကို အာရံုခံတဲ့ Sensors ေတြပါရွိၿပီး ရလာတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို ECU ( Electroic Control Unit ) ကို ေပးပို႕ရပါတယ္။

ECU သည္ Fuel Injection စနစ္ရဲ႕ အဓိက မ႑ိဳင္ ျဖစ္ၿပီး တကယ္လိုအပ္မဲ့ ဆီနဲ႔ ေလအေရာအေႏွာကို အင္ဂ်င္ဆီပို႔လႊတ္ ေလာင္ကၽြမ္းေစတာေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္။ ဆီပက္ျဖန္းမႈ ပိုမိုတိက်ၿပီး ကာဘရုိက္တာစနစ္ထက္ အင္ဂ်င္ ပါဝါပိုမို ထုတ္ေပးနုိင္တာေၾကာင့္ အဆင့္ျမင့္ Bike ေတြမွာ အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ေအးခဲခဲ စက္ႏိႈးရလြယ္ကူၿပီး Choke လည္းမလိုအပ္ပါဘူး။ ထုတ္လုပ္စရိတ္မ်ားျပားတာေၾကာင့္ သာမန္ဆိုင္ကယ္ေတြမွာ တပ္ဆင္ေလ့မရွိပါဘူး။အဆင့္ျမင့္နည္းပညာျဖစ္တာမို႔ သန္႔ရွင္းတဲ့ ဆီ ထည့္ေပးဖို႔ေတာ့ လုိအပ္ပါတယ္။

ကဲ .. Carburetor နဲ႔ EFI ရဲ႕ ကြာျခားခ်က္ကို သိၿပီဆိုေတာ့ ဘယ္ဟာက ပိုေကာင္းလဲဆိုတာ ေျပာဖို႔ မလိုေလာက္ေတာ့ပါဘူး။

Writer by
#Auto_EFI


Part 2


ဒီေန႔ည ကြ်န္ေတာ္ကို ေမးႀကတဲ႕ အစ္ကိုေတြ auto ဘီးေတြစီးျပီး အခန္႕ မသင့္ တဲ႕ အခါ စီးရတာ အဆင္မေျပ ျဖစ္ႀကေတာ့ ေမးလာတာ ကို ဖတ္ဖူးသမွ် ျပန္မွ်ေဝတာ ပါ  စက္ဆရာ မ်ားလိုေတာ့ အလံုးစံု မသိပါ ခင္ဗ်ာ EFI ေလာင္စာဆီပို႔စနစ္ အေျခခံ

အေၾကာင္းေလးပါ။


ေခတ္ေဟာင္းကားေတြမွာ ေလာင္စာဆီပို႔စနစ္ကို ကာပ႐ိုက္တာ ကလုပ္ေပးပါတယ္။ ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ တစ္လံုးမွာ ေလနဲ႔ ဓာတ္ဆီအခ်ိဳးက် ေရာစပ္ေပးတဲ့အလုပ္ကို ကာပ႐ိုက္ တာလုပ္ေပးပါတယ္။ ဓာတ္ဆီအင္ ဂ်င္တစ္လံုးရဲ႕ လည္ပတ္ေနတဲ့အေျခ အေနအမ်ိဳးမ်ိဳးကိုလိုက္ၿပီး လိုအပ္တဲ့ ေလနဲ႔ ေလာင္စာအခ်ိဳးကို ကာပ႐ိုက္ တာစနစ္က အေကာင္းဆံုးလုပ္မေပး ႏိုင္ပါဘူး။ ဆီမ်ားသြားတာလည္းရွိ မယ္။ ဆီနည္းတာလဲရွိမယ္။ အား နည္းခ်က္ေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးပါ ဘဲ။ ဆီေရာစပ္ေပးႏိုင္တာမမွန္တဲ့အ တြက္ အိတ္ေဇာအီမစ္ရွင္းေတြမ်ားၿပီး ေလထုညစ္ညမ္းမႈေတြျဖစ္ေစပါတယ္။ EFI စနစ္ကေတာ့ အင္ဂ်င္လည္ပတ္ မႈအေျခအေနကိုလိုက္ၿပီး ေလနဲ႔ ေလာင္စာဆီအခ်ိဳးအစားေရာစပ္မႈကို အေကာင္းဆံုးလုပ္ေပးႏိုင္တယ္။ EFI ဆိုတဲ့စကားလံုးက Electronic Fuel Injection ရဲ႕ အတိုေကာက္ေခၚဆို တာပါ။ EFI စနစ္မွာ Injector ေတြ က ေလာင္စာဓာတ္ဆီကို အမႈန္အ မႊားေလးေတြအျဖစ္ ျဖန္းေပးတယ္။ ဆီပမာဏနဲ႔ ဆီပန္းေပးတဲ့ Timing အခ်ိန္ကိုက္ကို ကြန္ပ်ဴတာက ထိန္းခ်ဳပ္ၿပီး အမိန္႔ေပးပါတယ္။ အင္ဂ်င္မွာ တပ္ဆင္ထားတဲ့ အာ႐ံုခံဆင္ဆာ ေတြက အင္ဂ်င္ရဲ႕ အေျခအေနသတင္းအခ်က္အလက္ေတြကို ေထာက္ လွမ္းအာ႐ံုခံၿပီး ကြန္ပ်ဴတာကို သတင္း ပို႔ေပးတယ္။ ကြန္ပ်ဴတာက အဲဒီအ ခ်က္အလက္ေတြကို အေျခခံၿပီး အင္ ဂ်င္ speed, ႐ုန္းကန္ေပးရမဲ့ဝန္အား (load) နဲ႔ အင္ဂ်င္လည္ပတ္မႈအေျခ အေနအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ဆံုးျဖတ္ေပးပါ တယ္။


ဓာတ္ဆီေလာင္စာသံုး၊ အင္ဂ်င္ တစ္လံုးမွာ ေလနဲ႔ ေလာင္စာဆီေရာ စပ္မႈအမ်ိဳးအစားက အေရးႀကီးပါ တယ္။

အေကာင္းဆံုးျပည့္ဝစြာ မီး ေလာင္ပါက္ကြဲမႈတစ္ခုျဖစ္ဖို႔အတြက္ ေလနဲ႔ ေလာင္စာဆီ(ဓာတ္ဆီ)အခ်ိဳး အစားဟာ (14.7:1) ျဖစ္ရပါတယ္။ ေလာင္စာဆီ ၁ ဆကို ေလ(ေအာက္ ဆီဂ်င္) (14.7) ဆနဲ႔ ေရာေႏွာထား တဲ့ Air Fuel mixture ျဖစ္မွာ အျပည့္အဝမီးေလာင္ကြ်မ္းပါတယ္။

ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္တစ္လံုးမွာ ဆလင္ဒါအတြင္းကို ေလနဲ႔ ေလာင္စာဆီအခ်ိဳးက်ေရာစပ္ထားတဲ့ ေလ ေလာင္စာဆီအေရာအေႏွာဝင္ေရာက္ၿပီး ပစၥတင္ျပန္တက္လာတဲ့ Compression Stroke အဆံုးမွာ spark plug မွ အခ်ိန္ကိုက္မီးပြားပြင့္ေပးတာ ေၾကာင့္ မီးေလာင္ေပါက္ကြဲၿပီး အင္ဂ်င္လည္ပတ္တာျဖစ္တယ္။ ဆီမ်ား ၿပီး ေလနည္းတဲ့ အေရာအေႏွာကို Rich mixture လို႔ေခၚပါတယ္။ ဆီနည္းတဲ့ အေရာအေႏွာကို Lean mixture လို႔ေခၚပါတယ္။ Rich mixture မွာ ေလနည္းၿပီး ဆီပမာဏမ်ား ေနတဲ့အတြက္ အျပည့္အဝမီးမေလာင္ ႏိုင္ပါဘူး။ ေအာက္ဆီဂ်င္နည္းေနတဲ့ အတြက္ မီးေလာင္ၿပီးထြက္လာတဲ့ အိတ္ေဇာဓာတ္ေငြ႕ေတြမွာ ကာဗြန္ မိုေနာက္ဆိုဒ္ဓာတ္ေငြ႕ေတြ ပါေနတာ ေၾကာင့္ ေလထုညစ္ညမ္းမႈျဖစ္မယ္။ ဆီနည္းတဲ့ Lean mixture အေရာ အေႏွာမွာလည္း ေပါက္ကြဲအားက် ဆင္းၿပီး ပါဝါစြမ္းအား အထြက္နည္း ေနမယ္။


ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္တစ္လံုးဟာ လည္ပတ္မႈအေျခအေနအမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ အေကာင္းဆံုး ေလ၊ ေလာင္စာအခ်ိဳး (14.7:1) ျဖစ္ေပၚေနမွ စြမ္းအားအ ျပည့္အဝရရွိၿပီး အျပည့္အဝေလာင္ ကြ်မ္းမႈေၾကာင့္ ေလထုညစ္ညမ္းမႈ ေလ်ာ့နည္းေစပါတယ္။ ေလာင္စာဆီ ထိေရာက္မႈရွိၿပီး ဆီစားသက္သာပါ တယ္။ ဒီလိုအေျခအေနမ်ိဳးကို ကာပ ႐ိုက္တာစနစ္က လုပ္ေဆာင္ႏိုင္စြမ္း မရွိပါဘူး။ EFI စနစ္ကသာ အင္ဂ်င္ အေျခအေနအမ်ိဳးမ်ိဳးအတြက္ လိုအပ္ တဲ့ဆီပမာဏကို ကြန္ပ်ဴတာက ထိန္း ေက်ာင္းၿပီး ပို႔ေပးႏိုင္ပါတယ္။

EFI စနစ္က ၁၉၈၀ ခုႏွစ္ ေလာက္မွာ ေပၚေပါက္လာခဲ့ပါတယ္။ ပထမဆံုး စတင္ေပၚေပါက္တဲ့စနစ္က Throttle Body Injection စနစ္ပါ။ Intake Manifold အဝင္သင့္ေလ်ာ္ တယ္။ ေဘာ္ဒီမွာ အေပါက္ေဖာက္ ၿပီး Injector ၁ လံုး သို႔မဟုတ္ ၂ လံုးက ေလာင္စာဆီကိုျဖန္းေပးပါ တယ္။ ဒီစနစ္မွာလည္း အားနည္း ခ်က္ေတြရွိတာေၾကာင့္ Multiport fuel Injection စနစ္ကို တီထြင္လာ ၾကပါတယ္။ စတင္ေပၚစက အီလက္ ထရြန္နစ္နည္းကို အျပည့္အဝအသံုး မခ်ႏိုင္ေသးပါဘူး။ ၁၉၈၀ ျဖည့္လြန္ ေနာက္ပိုင္း ၁၉၉၀ ေလာက္မွာ အီ လက္ထရြန္နစ္စနစ္ကို အျပည့္အဝ သံုးထားတဲ့ EFI စနစ္ေတြေပၚလာပါ တယ္။ ဒီကေန႔မ်က္ေမွာက္ကာလမွာ ေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာထိန္းခ်ဳပ္တဲ့ အီလက္ထရြန္နစ္စနစ္သံုး Injector ေတြဘဲ သံုးလာၾကပါတယ္။ 


၂၀ဝ၀ ျပည့္ႏွစ္ေနာက္ပိုင္းမွာ Gasoline Direct Injection (GDI) စနစ္ဆိုၿပီး တီထြင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီစနစ္မွာေတာ့ ဆလင္ဒါတစ္လံုးခ်င္းကို Injector တစ္လံုးခ်င္းက တိုက္႐ိုက္ ဆီျဖန္းေပးတာျဖစ္ပါတယ္။ အင္ဂ်င္ မီးေလာင္ေပါက္ကြဲခန္းထဲအေရာက္ Injector က ေလာင္စာဆီတိုက္႐ိုက္ ျဖန္းေပးတာပါ။ GDI စနစ္မွာ ဒီဇယ္ အင္ဂ်င္နဲ႔ ပံုစံတူပါတယ္။ Injector ေတြက ဆီျဖန္းေပးတဲ့ Pressure ဖိအားက Multiport Fuel Injection စနစ္ထက္ ပိုမ်ားပါတယ္။ ေလာင္စာ ဆီစားႏႈန္းသက္သာမႈနဲ႔ ပါဝါစြမ္းအင္ ပိုမိုရရွိမႈမွာေတာ့ ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကေန ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္အထိ တိုးတက္ လာပါတယ္။ GDI စနစ္ကို အသံုးျပဳ ထားတဲ့ ကားအမ်ိဳးအစားေတြကေတာ့ Vosklwagen TDI, Mazda direct injection engine, Chevrolet Eco Tech အင္ဂ်င္၊ Ford Eco Boost နဲ႔ Mitsubishi Pajero GDI အင္ဂ်င္မ်ား ဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 


EFI (Electronic Fuel Injection) စနစ္ဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္ပံု ဒီဇိုင္းေတြဟာ ထုတ္လုပ္တဲ့ကုမၸဏီ ကိုလိုက္ၿပီး အေသးစိတ္လုပ္ေဆာင္ ပံုနည္းစနစ္ေတြမွာ ကြဲျပားျခားနားႏိုင္ ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အေျခခံသေဘာ တရားေတြကေတာ့ အားလံုးအတူတူ ပါဘဲ။ EFI စနစ္မွာ ေလာင္စာဆီကို ကြန္ပ်ဴတာထိန္းခ်ဳပ္ၿပီး Injector ေတြကေန တစ္ဆင့္ ဆလင္ဒါတစ္ လံုးခ်င္းကို ေလာင္စာဆီျဖန္းေပးတယ္။

EFI စနစ္မွာ အင္ဂ်င္လည္ပတ္ ဖို႔ အေျခအေနေတြျဖစ္တဲ့ အင္ဂ်င္လည္ပတ္ႏႈန္း (RPM)၊ အဝင္ေလအပူခ်ိန္၊ အေအးခံရည္ရဲ႕အပူခ်ိန္၊ Throttle Valve Position, အိတ္ေဇာ အေငြ႕ထဲမွပါလာတဲ့ ေအာက္ဆီဂ်င္ ပမာဏစတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို မူတည္ၿပီး ကြန္ပ်ဴတာက ဆီပို႔ေပးရ မယ့္ပမာဏနဲ႔ ဆီျဖန္းတိုင္မင္ေတြကို တြက္ခ်က္ၿပီး အမိန္႔ေပးၫႊန္ၾကား တယ္။ ECU (Electronic Control Unit) ေခၚ ကြန္ပ်ဴတာက ၫႊန္ၾကား တဲ့အတိုင္း Injector ေတြက တိက် တဲ့ေလာင္စာပမာဏကို ျဖန္႔ေဝေပး တယ္။ ဒါေၾကာင့္ EFI အင္ဂ်င္ေတြ ဟာ ေျပာင္းလဲေနတဲ့အေျခအေနေတြ အေပၚမွာမူတည္ၿပီး ယာဥ္ေမာင္းသူ ေစခိုင္းသမွ်ကို လိုအပ္သလို အ ေကာင္းဆံုးလုပ္ေပးႏိုင္တယ္။ ဆီစား သက္သာၿပီး အီမစ္ရွင္းထုတ္လႊတ္မႈ လည္းနည္းတယ္။ EFI စနစ္က ကာပ ႐ိုက္တာစနစ္ထက္ Fuel Efficiency အျပည့္အဝေပးႏိုင္တယ္။


EFI စနစ္ကို Fuel Supply System, Sensing System နဲ႔ Data Procesing Fuel Metering System ဆိုၿပီး အၾကမ္းအားျဖင့္ ၃ မ်ိဳးခြဲ ၿပီး ရွင္းလင္းပါ့မယ္။


Fuel Supply System

အင္ဂ်င္အတြက္ ဆီျဖန္႔ေဝေပး ဖို႔ အေျခခံအစိတ္အပိုင္းေတြပါဝင္ပါ တယ္။ Electrical Fuel Pump ကို ေလာင္စာဆီတိုင္ကီထဲမွာထားတယ္။ ဆီထဲမွာနစ္ျမႇဳပ္ေနတဲ့ Fuel Pump က ကားေသာ့ဖြင့္လိုက္တာနဲ႔ ဆီေတြ ေမာင္းပို႔တယ္။ ဆီပိုက္လိုင္းကတစ္ဆင့္ ဆီစစ္ဘူးကိုျဖတ္ၿပီး သန္႔စင္ေစတယ္။ သန္႔စင္ၿပီးေလာင္စာဆီေတြ ဟာ Fuel Rail လိုင္းထဲမွာ သတ္မွတ္ ဖိအားအတိုင္းရွိတယ္။ Fuel Rail နဲ႔ Injector တစ္လံုးခ်င္းကို ပိုက္နဲ႔ဆက္ ထားတယ္။ ကြန္ပ်ဴတာၫြန္ၾကား ထိန္းေက်ာင္းမႈေအာက္မွာရွိေနတဲ့ Injector ေတြဟာ အင္ဂ်င္လည္ပတ္ မႈအေျခအေနေပၚမူတည္ၿပီး ဆီျဖန္း ေပးတယ္။ Fuel Rail လိုင္းထဲမွာရွိတဲ့ ေလာင္စာဆီေတြရဲ႕ ဖိအား Pressure ကို Regulator က ထိန္းခ်ဳပ္ေပး တယ္။ ပိုလွ်ံတဲ့ဆီေတြကို Return ပိုက္လိုင္းကေနတဆင့္ ဆီတိုင္ကီထဲ ျပန္ဝင္တယ္။


Sensing System

အင္ဂ်င္ ECU (Electronic Control Unit) နဲ႔ ဆက္သြယ္ထားတဲ့ အာ႐ံုခံဆင္ဆာေတြဟာ အင္ဂ်င္ရဲ႕ လည္ပတ္မႈအေျခအေနေတြကို သတင္းေပးပို႔ေနတဲ့ ေထာက္လွမ္းေရး ေတြျဖစ္တယ္။ အာ႐ံုခံဆင္ဆာေတြက သတင္းအခ်က္အလက္ေတြရမွ ECU က တြက္ခ်က္ၿပီး အင္ဂ်င္ကို ထိန္း ခ်ဳပ္ၫြန္ၾကားႏိုင္မယ္။ အာ႐ံုခံဆင္ဆာ ေတြကေတာ့ Air Flow Sensor, Oxygen Sensor, Throttle Position Sensor, Coolant temperature Sensor, Engine Speed Sensor, Manifold Absolute Pressure Sensor, Voltage Sensor, Intake Air Temperature Sensor တို႔ျဖစ္ပါတယ္။


Data Procesing Fuel Metering System

ကြန္ပ်ဴတာ ECU ဟာ အာ႐ံုခံ ဆင္ဆာေတြကေန ေပးပို႔လာတဲ့ အင္ဂ်င္ရဲ႕ အေျခအေနအခ်က္အလက္ ေတြကို Memory မွာ မွတ္သားထား ၿပီး အင္ဂ်င္အတြက္ အေကာင္းဆံုး ေလ၊ ေလာင္စာဆီအခ်ိဳး (14.7:1) ရဖို႔ တြက္ခ်က္ေပးတယ္။ ၿပီးေတာ့ Injector ေတြကို အမိန္႔ေပးၫြန္ၾကား တယ္။ Injector Valve ဖြင့္ခ်ိန္၊ ပိတ္ ခ်ိန္ဟာ မီလီစကၠန္႔ေလာက္ဘဲ အခ်ိန္အရမ္းတိုေတာင္းတယ္။ 


Injector တစ္လံုးပြင့္တာ၊ ပိတ္ တာဟာ Duty Cycle တစ္ခုဘဲ အင္ဂ်င္အတြက္ ေလာင္စာဆီမ်ားမ်ားလို အပ္ခ်ိန္မွာ Injector ဖြင့္ခ်ိန္ (Pusle Width) ကို မ်ားေပးထားၿပီး ပိတ္ခ်ိန္ ကို နည္းေပးထားတယ္။ EFI စနစ္မွာ သံုးတဲ့ Injector ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတယ္။ လွ်ပ္စစ္သံလိုက္နဲ႔ အဖြင့္၊ အပိတ္ လုပ္ေပးတဲ့ Solenoid Operated Injector ေတြျဖစ္တယ္။ Solenoid ဆိုတာ ေသးမွ်င္တဲ့ဝါယာကြိဳင္ေခြတစ္ ခုပါဘဲ။ D.C လွ်ပ္စစ္ဓာတ္ေပးလိုက္ရင္ ဝါယာကြိဳင္ဟာ လွ်ပ္စစ္သံလိုက္ ျဖစ္သြားၿပီး အာေမခ်ာကိုဆြဲမေပးတာ ေၾကာင့္ Injector Needle Valve ကို ပြင့္သြားေစတယ္။ Needle Valve ပြင့္သြားတာနဲ႔ ဖိအားနဲ႔ တြန္းထားတဲ့ ေလာင္စာဆီေတြ Injector ထိပ္ဖ်ား အေပါက္ကေလးကေန ပန္းျဖာၿပီး ထြက္လာတယ္။ ECU က လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္ကိုျဖတ္ေတာက္လိုက္တာနဲ႔ Solenoid ထဲမွာ သံလိုက္ဓာတ္ ေပ်ာက္သြားၿပီး စပရိန္တြန္းကန္အား ေၾကာင့္ Needle Valve ျပန္ပိတ္သြား တယ္။ 


Injector ထိပ္မွာ ဓာတ္ဆီေတြ ယိုစိမ့္ရာကေန မေလာင္ဘဲ ဗားနစ္ခ်ိဳး လိုကပ္တြယ္ၿပီး အေပါက္ပိတ္ေစ တယ္။ Injector ဆီျဖန္းေပးတဲ့ ဆီးပန္း spray ပံုစံကို ဖ်က္စီးေစတယ္။ Injector မွာ ေခ်းပိတ္ေနၿပီး ဆီ ေကာင္းေကာင္းျဖန္းမေပးႏိုင္ရင္ အင္ ဂ်င္လည္ပတ္မႈ ပံုမွန္မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ခြ်တ္ယြင္းခ်က္ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ Injector ေတြ သန္႔ရွင္းေနေအာင္ ထိန္းသိမ္းေပးလမွ EFI စနစ္ေကာင္း ေကာင္း အလုပ္လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ ေလာင္စာဆီထဲမွာ Injector Cleaner ေဆးရည္ေရာစပ္ၿပီးသံုးရင္ ထိပ္ကေခ်းေတြကို သန္႔ရွင္းေစပါ တယ္။ 


#Auto_EFI

No comments:

lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html