ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

လွ်ပ္​စစ္​နွင္​့ပတ္​သတ္​တဲ့ အ​ေမး၊အ​ေျဖ​ေလး​ေတြပါ (အပိုင္​း-၂)

မဂၤလာပါခင္​ဗ်ာ။

လွ်ပ္​စစ္​နွင္​့ပတ္​သတ္​တဲ့ အ​ေမး၊အ​ေျဖ​ေလး​ေတြပါ (အပိုင္​း-၂)

52, Phase Sequence Indication ( P.S.I ) မရွိလ်င္ Phase Sequence မွန္ မမွန္ ဘယ္လိုၾကည့္မလဲ ?
●  အျခား Load မ်ားကို ပိတ္ထားျပီး Motor တစ္လုံးကို ေမာင္း၍ Direction ကို Checking လုပ္မည္။
(  eg. Ventilation Fan , Grinder Motor )

53, Shore Connection ယူေတာ့မယ္ဆို ဘာေတြသိထားရမလဲ ?
 Ship Power Distribution System
 သေဘၤာေပၚမွာသုံးတ့ဲ Voltage and Freq;
 Amount of Load
 Duration
 Shore Connection Box’s Location

54, Oil Mist Detector ဆိုတာဘာလဲ? ဘယ္ေနရာမွာ တပ္ထားလဲ ?
 Crankcase ထဲတြင္ရွိေသာ Oil Mist မ်ား၏ Density ( Concentration ) ကိုတိုင္းတာျပီး Primary Explosion
မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပးေသာ Instrument ျဖစ္သည္။
 Oil Mist Detector ကို 2 ~ 5 % Of Low Flammable Limit တြင္ Setting လုပ္ထားသည္။
( Crankcase ႏွင့္ဆက္ထားျပီး M/E အနီး Level တစ္ခုတြင္ တပ္ဆင္ထားသည္ )

55, Oil Mist Detector ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိသလဲ ?
(1) Comparator Type  ---- Average Oli Mist Density ကို Datum အျဖစ္ထားရွိကာ Sample ျဖင့္
                                Compare လုပ္ေသာ အမ်ိဳးအစားျဖစ္သည္။
(2) Level Type            ---- Clean Air ကို Datum အျဖစ္သုံးထားသည္။

56, Oil Mist Detector အလုပ္လုပ္ပုံကို ေျပာျပပါ။
 Tube (2) ခုပါရွိျပီး Blower ျဖင့္ Crankcase ထဲမွ ေလမ်ားကိုစုပ္ယူသည္။ Tube တစ္ခုသည္ Crankcase ႏွင့္
ဆက္ထားျပီး ၊ က်န္ Tube တစ္ခုသည္ အျပင္ေလသန္႔ႏွင့္ဆက္ထားသည္။
 Tube (2) ခု၏ တစ္ဖက္ထိပ္တြင္ မီးလုံးကေလးေတြထြန္းျပီး မီးလုံးေလးမ်ားကို Photo Cell သို႔ အလင္းျပန္ေအာင္လုပ္ထားသည္။
 Crankcase မွ စုပ္ယူရရွိေသာ ေလထဲတြင္ Mist မရွိဘဲ ၾကည္ေနခ့ဲလ်င္ Photo Cell (2) ခုသည္ Light
Intensity တစ္ခုတည္းရရွိကာ Circuit ျငိမ္ေနမည္။
 Crankcase မွ စုပ္ယူရရွိေသာေလထဲတြင္ Oil Mist မ်ားပါလာခ့ဲလ်င္ Circuit Unbalance ျဖစ္ကာ Alarm
ထျမည္မည္။
 2 ~ 5 % Low Flammable Limit တြင္ Alarm ကို Setting လုပ္ထားသည္။
 100% Flammable Limit တြင္ Explosion ျဖစ္မည္။
 Normal Oil Spray မ်ားသည္ Sampling Tube မ်ားထဲတြင္ Precipitate ျဖစ္ျပီး Crankcase ထဲသို႔ Drain
မွ တဆင့္ျပန္ဆင္းသြားသည္။

57, Oil Mist Detector Maintenance ဘာေတြလုပ္ရလဲ?
(1) Blower Fan ေကာင္း မေကာင္း စစ္ေဆးမည္။
(2) Bulb မ်ားကိုစစ္ေဆးမည္။
(3) Mirrors , Lens ႏွင့္ Photo Cell တို႔ကို Cleaning လုပ္မည္။
(4) Mirrors Position မွန္ မမွန္စစ္ေဆးမည္။
(5) Tube ႏွင့္ Line Clear ျဖစ္ မျဖစ္ ေလျဖင့္မႈတ္ၾကည့္မည္။
(6)  Rotary Valve Cleaning လုပ္မည္။
(7) Alarm Test လုပ္မည္။

58, Oil Mist Detector ကုိ Alarm Test လုပ္ျပပါ။
(1) Power ကို ON မည္။
(2) Sampling Tube သို႔ Rotary Valve မွလာေသာ Hose ကို ျဖဳတ္မည္။
(3) Hose ထဲသို႔ Smoke မႈတ္ထည့္မည္။ Alarm လာလ်င္ Alarm ေကာင္းသည္။
 Another Method  :  Sampling Tube ထဲမွ Photo Cell သို႔လာေသာ အလင္းကိုပိတ္မည္။
Alarm လာလ်င္ Alarm ေကာင္းသည္။

59, Diode Function Test လုပ္ျပပါ။
  MultiMeter နဲ႔ OHM Resistance ကိုတိုင္းရမည္။
  Anloge Meter နဲ႔ တိုင္းရင္ Range Selector Swich ကို x 10Ω မွာထား ရမည္။
  Diode ရဲ႕ Anode ဘက္ကို Meter Probe တံအနက္ျဖင့္ေထာက္၍ Kathode ဘက္ကို အနီနဲ႔ေထာက္ျပီး
တိုင္းလ်င္ Pointer သည္ Scale တစ္ခုမွာ ျပေနမည္။
  အကယ္၍ ေျပာင္းျပန္လွည့္တိုင္းပါက Meter Pointer သည္  (∞) တြင္သာျပေနရမည္။
  ဒါဆိုရင္ Diode ေကာင္းသည္ဟု သတ္မွတ္သည္။
  လွည့္တိုင္းလို႔ ႏွစ္ဖက္စလုံး Connection ျပေနလ်င္ Diode Short ျဖစ္ေနသည္။
ႏွစ္ဖက္စလုံး မျပပါက Diode Open ျဖစ္ေနသည္။
♥ Digital Meter နဲ႔တိုင္းရင္ေတာ့ Anloge Meter ရဲ႕ သေဘာတရားႏွင့္ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္သည္။
60,Ward Leonard System အေၾကာင္းကို ေျပာျပပါ။
 Ac Motor ႏွင့္ D.C Generator ကို Same Shaft ျဖင့္ Drive လုပ္သည္။
 D.C Generator မွ ထြက္လာေသာ D.C Out-Put ျဖင့္ D.C Motor ကို Power ေပးသည္။
 D.C Motor ကို အသုံးျပဳေသာေၾကာင့္ Full Speed Range ရရွိျခင္း ၊ မည္သည့္ Speed တြင္မဆို
Torque ေကာင္းေကာင္းျဖင့္ လည္ပတ္ႏိုင္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ Ward Leonard Control ျဖင့္ Deck
Machineries မ်ားကို ေမာင္းႏွင္သည္။
 D.C Motor ၏ Speed ႏွင့္ Direction ကို Applied Voltage ၏ Magnitude ႏွင့္ Direction ေျပာင္းေပး
ျခင္းျဖင့္ ေျပာင္းလဲႏိုင္သည္။

D.C Motor ၏ Speed ႏွင့္ Direction ကို ဘယ္လိုေျပာင္းမလဲ ?
   ×    Potentiometer ျဖင့္ D.C Generator ၏ Firld Winding သို႔ေပးေနေသာ Field Current ကို ေျပာင္းလဲ
           ×    ေပးျခင္းျဖင့္ D.C  G/E  ၏ Output Voltage ကို ေျပာင္းလဲႏိုင္သည္။
 ထိုသို႔ေျပာင္းလဲျခင္းျဖင့္ D.C Motor ၏ Speed ကို ေျပာင္းလဲႏိုင္သည္။
 Potentiometer ရွိ Control Handle ကို ေရႊ႕ေပးျခင္းျဖင့္ D.C Generator ၏ Field Pole သို႔ေပးေနေသာ
Field Current ၏ Direction ကို ေျပာင္းလဲေပးႏိုင္သည္။
 Field Current ၏ Direction ေျပာင္းေသာေၾကာင့္ D.C Motor ၏ Direction ေျပာင္းမည္။


Flg : Ward – Leonard Speed Control

61, Steering Gear Stuck ျဖစ္ရေသာ အေၾကာင္းမ်ားကိုေျပာျပပါ။
     Steering Gear Stuck ျဖစ္ေနိုင္ေသာ အေၾကာင္းမ်ားမွာ -
1. Steering Wheel မွ Command  က Control Box ကို မေရာက္ျခင္း။
2. Control Box ကေန Directional Control Valve ကို Power မေရာက္ျခင္း။
3. Directional Control Valve ကပ္ေနျခင္း။
4. Rudder Carrier Bearing သည္ Wear Down ျဖစ္ေနျခင္း။ (ဆီမရွိျခင္းေၾကာင့္ )
5. အျပင္ဘက္မွေန Rudder ကို ၾကိဳးမ်ားပတ္ေနျခင္း။ တို႔ေၾကာင့္ Stuck ျဖစ္နိုင္သည္။

62, Fuses Type ေတြကိုေျပာျပပါ။
     Fuses Type (3) မ်ိဳးရွိသည္။
1. Plug Fuse
2. Cartridge Fuse
3. High Rupturing Cartridge Fuse တို႔ျဖစ္သည္။
တစ္ျခားနည္း ေျဖရန္
1. Rewireable Fuse
2. Cartidge Fuse ဟူ၍ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္။
Δ  Fuse Rating အဆင့္မ်ားကို ေအာက္ပါအတိုင္း သတ္မွတ္ထားသည္။
1. Ampere ေပၚမူတည္ျပီး သတ္မွတ္ျခင္း
2. Voltage ေပၚမူတည္ျပီး သတ္မွတ္ျခင္း
3. Interrupting Capacitor ေပၚမူတည္ျပီး သတ္မွတ္ျခင္း ။

63, Steering Alarm မ်ားကိုေျပာျပပါ။
1. Signal Phasing Alarm
2. Motor Over Load Alarm ( Over Current )
3. Power FailureAlarm
4. Hyd; Oli Low Level Alarm
5. Steering Room Bilge Well High Level Alarm
6. Auto Pilot Failure Alarm

64, Motor Stater ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိလဲ ?
       Motor Starter (5) မ်ိဳးရွိ၏
1. D.O.L Starter ( Full Voltage Starter )
2. Star – Delta Starter ( Υ – Δ ) ( Reduce Voltage Starter )
3. Soft Starter ( Reduce voltage Starter )
4. Auto X’mer Starter  ( Redcue Voltage Stsrter )
5. Round Rotor Starter  ( Slip Ring Type )

65, Υ – Δ အလုပ္လုပ္ပုံကို ေျပာျပပါ။
  Starting တြင္ ( Star ) ျဖင့္ အလုပ္လုပ္သည္။ ( To Reduce Starting Current ) Star ျဖင့္ စကၠန္႔အနည္း
ငယ္ၾကာ လည္ပတ္ျပီး Delta သို႔ Timer မွ ေျပာင္းေပးသည္။
  Running တြင္ ( Delta ) ျဖင့္အလုပ္လုပ္သည္။ ( Power Out put ေကာင္းေအာင္)
  ယခင္က Υ – Δ ကို Manual Change Over Switch ျဖင့္ ေျပာင္းၾကသည္။ ယေန႔ေခတ္ မသုံးေတာ့ေပ။
  Large Motor မ်ားတြင္ Υ – Δ ကို Timer And Relay ျဖင့္ေျပာင္းပါတယ္။
Eg ; ----  Air Compressor Motor,  Ballast Pump Motor,  G/S Pump Motor, L.O Pump Motor
              Deck Crane Main Pump Motor မ်ားမွာ အသုံးျပဳသည္။

66, Oil Pollution ျဖစ္ရင္ ဘယ္လို Action ယူမလဲ ?
1. Cut-Off Power ( Oil Pump )
2. Divert ( Release ) Pressure in The Line ( by open  out to other TK )
3. Contain The Oil ( N0 more spreading )
4. Collect The Spilled Oil
5. Cleaning ( Final )

67, Relay အမ်ိဳးအစားမ်ားကို ေျပာျပပါ။
1. Latching Relay
2. Reed relay
3. Mercury Relay
4. Polarized Relay
5. Solid-stage Relay
6. Thermal Relay
7. Hybrid Relay   တို႔ျဖစ္သည္။

68, Boiler ရဲ႕အေပၚဆုံးမွာ ဘာေတြပါသလဲ ?
1. Main Steam Stop  V/V
2. Safety V/V
3. Air Cock ( Air Vent )
4. Pressure Gauge တို႔ပါဝင္သည္။

69, Pump အမ်ိဳးအစားေတြကို ေျပာျပပါ။
     Pump ေတြကို အဓိကအားျဖင့္ (၂) မ်ိဳးခြဲထားသည္။
1. Positive Displacement Pump ( တိက်ေသာ အရည္အမာဏကို ပုံမွန္ပို႔ေပးသည္။ ခုခံမႈႏွင့္မဆိုင္ )
2. Non-positive Displacement Pump တို႔ျဖစ္သည္။ ( ပို႔ေပးေသာအရည္ပမာဏသည္ ခုခံမႈေပၚ မူတည္ေနသည္။ )

Pump Type မ်ားကေတာ့
(1) Reciprocating Pump ( Positive ) - ( Oily Water Separator, Bilge Pump )
(2) Gear Pump              ( Positive ) - ( Boiler Bunner )
(3) Rotary Type Pump   ( Positive ) - ( Hydraulic Winch, Crane )
(4) Vane Pump              ( positive ) - ( Hydraulic Winch, Crane )
(5) Screw Pump             ( positive )    - ( Fuel P/P, L.O P/P, Hydrulic P/P )
(6) Diaphragm Pump      ( Non-positive )      - ( ပြန္းစားေစေသာ အရည္မ်ားထုတ္ရာတြင္သုံး )
(7) Centrifugal Pump      ( N0n- Positive) - ( ဆီထုတ္ယူရန္ )

70, I.S.M ဆိုတာဘာလဲ ပါဝင္ေသာအခ်က္မ်ားကို ေျပာျပပါ။
     I.S.M ဆိုတာ International Safety Management ကိုေခၚသည္။
     ပါဝင္ေသာ အခ်က္မ်ားမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္သည္။

Part (A)   -- Implementation  ( Chapter 1 to 12 )
Part (B)   -- Certification

Part (A) Chapter 1 to 12 ------
Chapter I     -  General
    Chapter II    -  Safety + Environmental Policy
    Chapter III   -  Company  Responsibility & Authority
    Chapter IV   -  Designated Person (s)
    Chapter  V   -  Master’s Responsibility & Authority
    Chapter VI   -  Resources And Personnel
    Chapter VII  -  Shipboard Operations
    Chapter VIII -  Emergency Preparedness
    Chapter IX    -  Reports And Analysis Of NCs, Accident and Hazardous Occurances
    Chapter X    -  Maintenance Of Ship And Equipment
    Chapter XI   - Document Action
    Chapter XII  -  Company Verification, Review And Verification 

71, G/E over speed Trip ေကာင္းမေကာင္း  စမ္းျပပါ။
- Over Speed Trip စမ္းမည့္ G/E ကို NO Load ျဖင့္ ေမာင္းထားရမည္။
- Governor Adjusting Screw ကို တျဖည္းျဖည္းတင္သြားမည္။
- Tachometer ကိုၾကည့္ျပီး 15% Of Normal Speed တြင္ G/E ရပ္ မရပ္ စစ္ေဆး၇မည္။
- Trip ျဖစ္ျပီး G/E ရပ္သြားလ်င္ Over Speed Trip ေကာင္းမြန္စြာ အလုပ္လုပ္သည္။

72, Generator တြင္ Governor ရွိေနေပမယ့္ ဘာ့ေၾကာင့္ Over Speed Trip တပ္ထားရသလဲ ?
- ရုတ္တရက္ Load ျပဳတ္က်သြားျပီး Governor မွ ထိန္း၍မရေသာအခါ ၊
- အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ Governor Out သြားေသာအခါ၊
- Goernor ေကာင္းေသာ္လည္း Fuel Rack မ်ားေကာင္းေနေသာအခါ၊
Δ   Time delay အတြင္း Engine အစိတ္အပိုင္းမ်ား Damage မျဖစ္ေစရန္ တပ္ဆင္ထားသည္။

73, Generator L.O Low Pressure Trip စမ္းျပပါ။
- L.o Low Pressure Trip စမ္းမည့္ G/E ကို No Load ထားရမည္။
- Pressure Switch သို႔လာေသာ Connection Pipe ရွိ Cock ကို ပိတ္ကာ Switch ထဲရွိ L.O မ်ားကိုDrain လုပ္မည္။ Alarm လာျပီး Trip ျဖစ္သြားရင္ ေကာင္းသည္။

74, Black Out ျဖစ္ေသာအခါ Emergency G/E ဘယ္လို အလုပ္လုပ္သလဲ ?
- Main Power Failure ျဖစ္သြားေသာအခါ Automatically Start လုပ္သည္။
- Start-Up Relay ျဖင့္ Startying ကို Initiate လုပ္သည္။
- Main Power မွ Frequency ႏွင့္ Voltage က်သြားေသာအခါ Start-Up Relay သည္ EmergencyG/E ၏ Starting Equipment မ်ားကို Operate လုပ္ေပးသည္။
- အကယ္၍ Starting ( Auto ) Fail ျဖစ္ခ့ဲလ်င္ Manual Starting ကို Back Starting Equipment ျဖင့္ 30 Minutes အတြင္း Start လုပ္ေပးႏိုင္သည္။

75, Emergency G/E ကို Maintenance ဘာေတြလုပ္မလဲ ?
- Saturday Routine တိုင္းတြင္ Test Run လုပ္မည္။ Freuqency, Voltage ႏွင့္ Ampere  စစ္မည္။
- Air Starting ျဖစ္ခ့ဲလ်င္ Air Bottle ကို ေလအျမဲျဖည့္ထားရမည္။ Battery Starting ျဖစ္ခ့ဲလ်င္ Starter
Battery ကို Full Charge ျဖစ္ေနေအာင္ အားသြင္းထားမည္။
- Fuel TK အတြင္း သတ္မွတ္ထားေသာ Level အထိ ဆီရွိ မရွိ စစ္ေဆးမည္။
- G/E ၏ Alturnator Side က Air Filter ကို ပုံမွန္သစန္႔ရွင္းေရး လုပ္မည္။
- Spares မ်ားႏွင့္ Required Tools မ်ားကို သတ္မွတ္ထားေသာ Container ထဲတြင္သာ သိမ္းထားရမည္။
- Emergency G/E Room အတြင္းရွိ Emergency Lighting မ်ားကို ပုံမွန္စစ္ေဆးမည္။
- Room အတြင္း သန္႔ရွင္းေအာင္ ထားမည္။

76, Emergency G/E ကို Test Run လုပ္ျပပါ။
1. Starting မလုပ္မီ Selector Switch ကို Local Poistion သို႔ေျပာင္းထားမည္။
2. Starting မလုပ္မီ Breaker Switch ကို OFF Poistion တြင္ ရွိ မရွိ စစ္ေဆးမည္။
( အကယ္၍ E/R က Switchboard Breaker ႏွင့္ Emergency Switchboard Breaker ၾကားရွိ Interlock
  မေကာင္းခ့ဲလ်င္ Reverse Current ဝင္ကာ Motorizing ျဖစ္ႏိုင္သည္။ )
3. Start လုပ္မည္။ Frequency, Voltage ႏွင့္ Ampere တို႔ကို ပုံမွန္ ရွိ မရွိ စစ္ေဆးမည္။

77, Alternator Maintenance လုပ္ျပပါ။
- သက္ဆိုင္ G/E ၏ Prime Mover ကို ရပ္မည္။
- Starting System ႏွင့္ Breaker ကို Lock လုပ္မည္။
- Totally Dead ျဖစ္ေစရန္ Space Heater ကို OFF ထားမည္။
- Switchboard တြင္ Men On Work စာခ်ိတ္မည္။
- Terminal Connection မ်ား ၊ Insulation မ်ား၏ Tightness ကို စစ္ေဆးမည္။
- Bearing Oil Level ႏွင့္ Condition ကို စစ္မည္။
- Cooling Air Intake Filter ႏွင့္ Exhaust Fan Operating တို႔ကို Clean လုပ္မည္။
- Stator ႏွင့္ Rotor Winding မ်ားကို Rubber House တပ္ထားေသာ Vacuum Cleaner ျဖင့္ Cleaning
လုပ္မည္။
- အကယ္၍ Winding မ်ားတြင္ Oil Deposit မ်ားကပ္ေနပါက Drain Plug ကိုဖြင့္ကာ Electro Cleaner
( Special Degreasant Liquid ) ျဖင့္ေဆးမည္။
- Rotor ႏွင့္ Stator ၾကားရွိ Air Gap ကို Feeler Gauge ျဖင့္ ( Top – Bottom , Port – Starboard )
ေလးေနရာတိုင္းမည္။ (Usually  0.5 mm – 1mm )
- Alternator ကို Lamp ျဖင့္ အပူေပးသည္။ ( Temperature 43°C ထက္မပိုရပါ။ )

78, Main Switchboard Safety Device  မ်ားကို ေျပာျပပါ။
1. Under Voltage Relay
2. Fuses
3. Overload Trip ( Over Current Relay )
4. Short Circuit Relay
5. Preferential Trip
6. Air Circuit Breaker ( ACB )
7. Reverse Current Relay
8. Earth Fault Protection
9. No Load Trip   တို႔ျဖစ္သည္။

79, Short Circuit Relay က ဘာလဲ ?
     Coil 2 ခုပူးျပီး Alternator ပ်က္စီး မသြားေစရန္ တပ္ဆင္ထားျခင္းျဖစ္သည္။

80, Preferential Trip အေၾကာင္း ေျပာျပပါ။
- Over Load Setting Point ၏ 150% ေရာက္ရွိေသာအခါ Non – Essential Loads မ်ားကို ျဖဳတ္ျပီး
Essential Load မ်ားကို ကာကြယ္ေပးေသာ Trip ျဖစ္သည္။
- G/E Load 110% ေရာက္ရွိေသာအခါ Preferential Trip စတင္ အလုပ္လုပ္သည္။
- Load 110% ေရာက္ရွိျပီး ( 5 Sec ) ၾကာေသာအခါ Load က်မသြားခ့ဲလ်င္ 1st Trip အေနျဖင့္ Air Con ႏွင့္
Some Blower မ်ားကို ရပ္ေစသည္။
- Load က်မသြားဘဲ (10 Sec) ၾကာေသာအခါ 2nd Trip အျဖစ္ Refrigerator Cargo Plant မ်ားကို ရပ္ေစသည္။
- အကယ္၍ Load သည္ ( 15 Sec ) ၾကာေသာအခါမွ က်မသြားခ့ဲလ်င္ 3rd Trip အျဖစ္ Deck Equipment
မ်ားကို ရပ္ေစသည္။( Tripping ျဖစ္ေသာအစီအစဥ္သည္သေဘၤာတစ္စီးနဲ႔တစ္စီးမတူႏိုင္ေပ။ )

81, Emergency Switchboard တပ္ဆင္ထညးရေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ေျပာျပပါ။
- Main Power Failure ျဖစ္သြားေသာအခါ Emergency G/E မွ ထုတ္ေပးမည့္ Power မ်ားကို Distribute လုပ္ႏိုင္ရန္၊
- Electric Shore Connection ယူေသာအခါ Emergency Switchboard မွ တစ္ဆင့္ Main Switchboardသို႔ Power မ်ားကို Back Feed ေပးရန္ ၊
- 440 Volts ႏွင့္ 220 Volts ဟူ၍ Section  ႏွစ္ခုပါရွိသည္။

82, Emergency Switchboard Safety Device မ်ားကို ေျပာျပပါ။
1. Breaker 4, Indicator
2. Fuses 5, Space Heater
3. Meter ( Ammeter, Voltmeter အစရွိသည္ ) 6, Interlock

83, Switchboard တြင္ အႏၱရာယ္ မျဖစ္ေစရန္ ဘယ္လိုကာကြယ္မလဲ ?
- Insulation Rubber (သို႔) Plastic Mat ကို Switchboard ေရွ႕တြင္ထားမည္.
- Switchboard ရွိ Metal Plarts မ်ားကို Earth ခ်ထားမည္။
- Operator သည္ Switch မ်ားကိုကိုင္တြယ္ရာတြင္ ေဘးကင္းေစရန္ Electrician Hand Gloves မ်ားကို
အဆင္သင့္ထားရွိမည္။

84, Motor Name Plate ေပၚတြင္ ဘာေတြရွိသလဲ ?
1. Voltage
2. Full Load Current ( FLC )
3. Out Put Power
4. RPM
5. Phase ( Single Phase or Three Phase )
6. Connection ( Star 0r Delta )
7. Number Of Pole
8. Frequency ( Hz)

85, A.C Motor တြင္ Direction ကို ဘယ္လိုေျပာင္းမလဲ ?
     Motor ၏ Stator Terminal Box ရွိ ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ Supply Line ႏွစ္ခုကို ေျပာင္းတပ္ေပးျခင္းျဖင့္ Rotating
     Magnetic Field ၏ Direction ေျပာင္းသြားကာ Motor ေျပာင္းျပန္လည္မည္။

86, A.C Motor Speed ကို ဘယ္လိုေျပာင္းမလဲ ?
1. Electronic Circuit ကို အသုံးျပဳ၍ Frequency ကို ေျပာင္းလဲေပးျခင္းအားျဖင့္ Speed ကို ေျပာင္းႏိုင္သည္။ (သို႔)
2. Selector Switch ကိုအသုံးျပဳ၍ Pole ကို ေျပာင္းလဲေပးျခင္းျဖင့္ Speed ကို ေျပာင္းနိုင္သည္။
( N = F / P )

87, Motor Amp တက္ရတ့ဲ အေၾကာင္း ေျပာျပပါ။
1. Motor Over load ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
2. Single Phasing ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္
3. Motor Earth မိေနေသာေၾကာာင့္
4. Volt အဝင္မ်ားေနေသာေၾကာင့္
5. Insulation က်ေနေသာေၾကာင့္
6. Ball Bearing ကြဲေနေသာေၾကာင့္
7. Shaft Misalignment ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္
8. Cooling Fan မေကာင္းေသာေၾကာင့္

88, Motor Safety Device မ်ားကို ေျပာျပပါ.
1. Thermister
2. Over Current Relay
3. Fuse
4. Earth Fault Alarm
5. Circuit Breaker

89, Single Phasing ဆိုတာ ဘာလဲ ?
- 3 Phase တြင္ One Phase Open ျဖစ္ေနျခင္းကိုေခၚသည္။
- ထို႔ေၾကာင့္က်န္ရွိေနေသာ Phase 2 ခုမွ Excessive Current ကို သယ္ေဆာင္ရျပီး Overheating ျဖစ္မည္။
အကယ္၍ Overload အလုပ္မလုပ္လ်င္ Motor ေလာင္သြားမည္။
- Uneven Torque ေၾကာင့္ ဆူညံသံထြက္ေပၚလာမည္။
- Running Motor တြင္ Over load Protection အလုပ္မလုပ္ခ့ဲလ်င္ Motor ဆက္လက္လည္ပတ္နိုင္ျပီး
အကယ္၍ Motor ကိုရပ္ခ့ဲလ်င္ ျပန္လည္၍ Start လုပ္၍ ရေတာ့မည္မဟုတ္ေပ။
- Single Phasing ကို Overload Relay ျဖင့္ အလြယ္တကူ ရွာေတြ႕ႏိုင္သည္။

90, One Phase Open ဘာေၾကာင့္ျဖစ္တာလဲ ?
1. Fuse ျပတ္ေနေသာေၾကာင့္
2. Contector Open ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္
3. Wire ( Conductor ) ျပတ္ေနေသာေၾကာင့္

91, Running Motor ေကာင္းမေကာင္း ဘယ္လိုစစ္မလဲ ?
- Ampere ပုံမွန္ ရွိ မရွိ စစ္ေဆးမည္။
- လက္ျဖင့္စမ္းကာ Normal Temperature တြင္ ရွိ မရွိ စစ္မည္။
- Abnormal Sound ထြက္ မထြက္ စစ္မည္။
- ေညွာ္န႔ံထြက္ မထြက္ စစ္မည္။

92, Defrosting Timer အလုပ္လုပ္ပုံကို ေျပာျပပါ။
        လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားေပးျပီးလည္ေစတ့ဲ Motor ငယ္ကေလးကို ပင္နီယံမ်ားခံျပီး တျဖည္းျဖည္းလည္ေစတ့ဲအခါ၊
အခိ်န္တစ္ခုမွာ လွ်ပ္စစ္ခလုတ္ကို ဖြင့္ေစပိတ္ေစနိုင္သည္။ သတ္မွတ္ထားတ့ဲ နာရီအလိုက္ တစ္ေန႔ကို တစ္ၾကိမ္
(သို႔) ႏွစ္ၾကိမ္ အလုပ္လုပ္ေစပါတယ္။ ေရခဲမ်ား Evaporator မွာ ပိတ္လာနိုင္ေသာအခါ Motor Compressor
ကိုရပ္ေစျပီး Heater ကို ON ေစသည္။ ေရခဲမ်ားအရည္ေပ်ာ္ရန္ အသုံးျပဳေသာ အခ်ိန္မွတ္နာရီႏွင့္ တြဲေသာခလုတ္
ျဖစ္သည္။
        Defrosting Time Period ကို Set လုပ္ႏိုင္ရန္ Second Dial တြင္ Set Point မ်ား သတ္မွတ္ေဖၚျပထားသည္။
သင့္ေတာ္ေသာ Defrosting Time Period ကို Set လုပ္ျပီး Lock Screw ျဖင့္  Tight လုပ္၍ Set လုပ္ႏိုင္သည္။ Set
Point မ်ားမွာ 3 to 45 min အထိရွိမည္။မ်ားေသာအားျဖင့္ 30 min တြင္ Set လုပ္ထားေလ့ရွိသည္။

93, D.C Motor သုံးမ်ိဳးကို ေျပာျပပါ။
1. Series Motor         ( For Heavy Load )
2. Shunt Motor         ( For Light Load )
3. Compound Motor  ( For Multi Load )

94, D.C Motor ရဲ႕ အားသာခ်က္က ဘာလဲ?
- Full Speed Range ရွိတယ္
- မည္သည့္ Speed တြင္ မဆို Torque ေကာင္းေကာင္းျဖင့္ လည္ေစနိုင္တယ္။

95, Onboard တြင္ A.C Power ကိုအသုံးမ်ားရျခင္းအေၾကာင္းက ဘာလဲ?
1. A.C Machine မ်ားသည္ ေသးငယ္ျပီး၊ ေပါ့ပါးကာ က်စ္လစ္ေသာ Size ရွိေသာေၾကာင့္
2. High Power ႏွင့္ High Voltage ကို A.C G/E မွ အလြယ္တကူ ထုတ္ေပးႏိုင္ေသာေၾကာင့္
3. Voltage အနိမ့္ အျမင့္ကို X’mer ျဖင့္ လိုသလို ေျပာင္းလဲနိုင္ေသာေၾကာင့္
4. A.C မွ D.C သို႔ Retifier ၊ Conventer တို႔ေၾကာင့္ အလြယ္တကူ ေျပာင္းလဲနိုင္ေသာေၾကာင့္
5. A.C Machine မ်ားသည္ ေစ်းသက္သာေၾကာင့္
6. A.C Mchine မ်ားကို အလြယ္တကူ Maintenance လလုပ္နိုင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစသည္။

96, Residual Magnetism ဆိုတာဘာလဲ ?
- Exciting Current ကို Cut Off လုပ္ျပီးေသာအခါ Generator ၏ Field အတြင္းမွာ က်န္ရွိေနေသာ
Magnetism ျဖစ္သည္။
- Current စတင္ရာတြင္ Residual Magnrtism သည္အေရးၾကီးျပီး Field Strength ကို ေကာင္းေစသည္။
- Pole မ်ားရွိ Residual Magnetim ေပ်ာက္ေနလ်င္ G/E သည္ Excition မလုပ္နိုင္ပါ။
- Alternator တြင္ Initial Out-Put ထုတ္ရာတြင္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္သည္။

97, Residual Magnetism ဘာ့ေၾကာင့္ေပ်ာက္ရတာလဲ ?
1. Motorizingb ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
2. Heavy External Magnetic Field ဝင္ေသာေၾကာင့္
3. Heavy Vibration ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
4. Over Heat ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
5. အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ အသုံးမျပဳဘဲထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

98, Residual Magnetism ေပ်ာက္ရင္ ဘာလုပ္မလဲ ?( Re – Magnetism )
- Prime Mover ကိုရပ္မည္။
- 12 or 9 Volt Battery ျဖင့္ Fiel Coil ကို Polarity မွန္ေအာင္ဆက္ျပီး စကၠန္႔ အနည္းငယ္မွ် ေထာက္ထား
ေပးရမည္။
ယေန႔ေခတ္မွာေတာ့ - Permanent Magnetic ေတြသုံးတယ္
                          - Capacitor Bank ေတြသုံးတယ္
                          - Pilot Exciter ေတြသုံးတယ္ ( အျပင္မွာ DC G/E တပ္ထားသည္။ )

99, Motor Overhaul လုပ္ျပီး ဘာေတြစစ္မလဲ ?
- Ball Bearing စစ္မည္။  ( လွည့္ၾကည့္ေသာအခ့ါ အသံမၾကားေစရ၊ စီးစီးေလးျဖစ္ေနရမည္။)
- Fan Blade မ်ား က်ိဳး မက်ိဳး စစ္ရမည္။
- Rotor ကို စစ္မည္။ Winding Test လုပ္မည္။

100, R ႏွင့္ IR တူပါသလား ?
- R သည္ Resistance ျဖစ္ျပီး Current Flow ကိုဆန္႔က်င္ေသာ အရာျဖစ္သည္။
- IR သည္ Insulation Resistance ျဖစ္ျပီး Conductor တစ္ခုကို Cover လုပ္ထားေသာ Insulation Class
ျဖစ္သည္။
Crd
​ေမတၱာျဖင္​့
T.Y.M.M

No comments:

lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html