ဓါတ္ဆီအင္ဂ်င္တြင္ ပလပ္အမ်ိဳးအစား ေရြးခ်ယ္သံုးျခင္း
👑👑👑👑👑
➽ ေလာင္စာဆီအရည္အေသြး မမွန္ကန္မႈမ်ားေၾကာင့္ ဓာတ္ဆီကား ပိုင္ရွင္မ်ား မၾကာခဏ ပလပ္လဲေနရသည္။ ပလပ္မေကာင္း၍ ကားစက္သံ မမွန္၊ အင္ဂ်င္ဆြဲအားက်ေသာ ျပႆနာမ်ား ျဖစ္ေနၾကသည္။ ေလာင္စာဆီ ကုန္ၿပီး ခရီးမေရာက္ ျဖစ္ေနသည္။ ကာပရိုက္တာ စနစ္သံုး ေရွးရုိး အင္ဂ်င္ျဖစ္ေစ၊ ကြန္ပ်ဴတာထိန္းခ်ဳပ္ စနစ္သံုး ေခတ္ေပၚ EFI အင္ဂ်င္ျဖစ္ေစ အင္ဂ်င္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ (Performance) မွန္ကန္ ေကာင္းမြန္ရန္ အဓိက အေျခခံ အခ်က္သံုးခ်က္ျဖင့္ ျပည့္စံုေနရပါမည္။
➽ ထိုအေျခခံက်ေသာ အခ်က္သံုးခ်က္မွာ -
☑ ေလႏွင့္ေလာင္စာဆီ အေရာအေႏွာ (Air – fuel Mixture) သည္ မွန္ကန္ေသာ အခ်ဳိးအစား ျဖစ္ရမည္။ အေကာင္းဆံုးေလႏွင့္ ေလာင္စာဆီ အခ်ဳိးအစားမွာ14.7:1 ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ဳိးအစားကို ရရွိရန္ Fuel System သည္ ေကာင္းမြန္ မွန္ကန္ေနရမည္။
☑ အင္ဂ်င္ Compression ဖိသိပ္အား ေကာင္းရမည္။ အင္ဂ်င္ Compression ေကာင္းရန္ အင္ဂ်င္လံုရမည္။ ပစၥတင္ရိန္းႏွင့္ ဆလင္ဒါစလစ္ လံုရမည္။ ဗား (Valves) မ်ား လံုရမည္။ ဂက္စ္ကတ္ လံုရမည္။ အင္ဂ်င္ ဆလင္ဒါတစ္လံုးတြင္ ရွိသင့္ေသာ Compression ဖိအားသည္ (120 psi – 170 psi) အတြင္းရွိရမည္။
☑ မီးတိုင္မင္ (Firing Timing) မွန္ကန္ၿပီး အားေကာင္းေသာ ပလပ္မီး ပြား (Sparks) မ်ား ထြက္ရမည္။ အင္ဂ်င္အတြင္း၌ ေလာင္စာဆီမ်ား အျပည့္အဝ မီးေလာင္ေပါက္ကြဲျခင္း (Complete Combustion) ျဖစ္ေစရန္ မီးေပးစနစ္ (Ignition System) ေကာင္းရမည္။ မီးေပးစနစ္တစ္ခု လံုးတြင္ ေနာက္ဆံုး အေရးအႀကီးဆံုး အစိတ္အပိုင္းမွာ Spark Plug ျဖစ္သည္။ မီးေပးစနစ္ တြင္ ပါ၀င္ေသာ အစိတ္အပိုင္း အားလံုး ေကာင္းၿပီး လုပ္ေဆာင္ခ်က္ မွန္ကန္ေနေသာ္လည္း ေနာက္ဆံုးအဆင့္ ပလပ္(Plug) မေကာင္း ၊ မီးပြား (Sparks) မပြင့္ပါက အရာအားလံုး အခ်ည္းအႏွီး ျဖစ္သြားသည္။
အင္ဂ်င္ Misfire ျဖစ္ေသာ အေၾကာင္းရင္းမ်ားတြင္ ပလပ္ (Plug) မီးပြား မေကာင္းေသာ အခ်က္သည္ အျဖစ္မ်ားေသာ ခၽိဳ႕ယြင္းမႈ ျပစ္ခ်က္ျဖစ္သည္။
🔋ပလပ္အသစ္လဲထားသည္မွာ မၾကာေသး၊ သံုးလမွ်သာ ရွိေသးသည္။ ပလပ္မေကာင္း၍ ေနာက္ထပ္ လဲရျပန္သည္။ ဤျဖစ္ရပ္မ်ဳိး ကားပိုင္ ရွင္မ်ား မၾကာခဏ ေတြ႕ႀကံဳေနရသည္။ ပလပ္မေကာင္းသျဖင့္ ကားစက္ အႏႈိးရ ထိုင္းသည္။ အင္ဂ်င္ရုန္အား ဆြဲအားက်သည္။ အင္ဂ်င္စက္သံ မမွန္ေသာျပႆနာသည္ မီးေပးစနစ္ ေၾကာင့္ လား၊ ေလာင္စာဆီပို႔စနစ္ (Fuel System) တြင္ ခၽိဳ႕ယြင္းခ်က္ရွိေနျခင္းေၾကာင့္ လား ေရာေထြး ေနတတ္သည္။ မီးအျပစ္လား၊ ဆီအျပစ္လား၊ ႏွစ္မ်ဳိးစလံုး ေၾကာင့္လား။ ေရာဂါကို တိတိက်က်ရွာရသည္မွာ တစ္ခါတစ္ရံ ေခါင္းစားသည္။ ကြန္ပ်ဴတာထိန္းခ်ဳပ္ စနစ္သံုး ကားမ်ားတြင္ ပိုမိုရႈပ္ေထြးခက္ခဲ သျဖင့္ ျပႆနာ ျဖစ္ေနေသာ ေနရာ အတိအက်ကို ရွာေဖြရသည္မွာ မလြယ္ကူပါ။
🔋မီးေပးစနစ္တြင္ Plug တစ္လံုးမွ မီးပြား Spark ပြင့္ရန္ Ignition Coil မွ High Voltage ေထာက္ပံ့ ေပးရတတ္သည္။ ပလပ္ထိပ္ဖ်ားတြင္ Centre Electrode ႏွင့္ Ground Electrode (ေခၚ) Earth Electrode ၾကား၌ Gap ရွိသည္။ ပလပ္ငုတ္ (Electrode) ႏွစ္ခုအၾကား အကြာအေ၀းကို Plug Gap ဟုေခၚသည္။ ထိုအကြာအေ၀း Gap က်ယ္လြန္းလွ်င္ မီးခုန္ကူးရန္ ခက္ခဲသည္။ ပလပ္ငုတ္ႏွစ္ခုၾကားတြင္ မီးခုန္ကူးရန္ဗို႔အား သည္ (၁၀,၀၀၀) မွ (၃၀,၀၀၀) အထိရွိေသာ High Voltage ျဖစ္သည္။
🔋ဗို႔အားပမာဏ နည္းလွ်င္ မီးပြား (Sapark) အား မေကာင္းပါ။ မီးပြင့္ အားေကာင္းမွ ေလႏွင့္ ေလာင္စာ အေရာအေႏွာမ်ား မီးေလာင္ေပါက္ကြဲ ပါမည္။ 4 Store Engine မ်ားတြင္ ပလပ္မွ မီးပြား ပြင့္ေသာအခ်ိန္သည္ Power Stroke မေရာက္မီ (ပစၥတင္ TDC မေရာက္မီ) ဒီဂရီ အနည္းငယ္ အလိုတြင္ ျဖစ္သည္။ မီးတိုင္မင္ (Fire Timing) သည္ အင္ဂ်င္ လည္ပတ္ႏႈန္း (r.p.m) အေႏွးအျမန္ေပၚတြင္ မူတည္ ေျပာင္းလဲျဖစ္ပၚသည္။ ေခတ္ေဟာင္း အင္ဂ်င္မ်ားတြင္ ဒစ္စႀတီဗ်ဴတာက မီးတုိင္မင္ကို ထိန္းခ်ဳပ္သည္။ ေခတ္သစ္ EFI အင္ဂ်င္မ်ားတြင္ မီးတုိင္မင္ကို ကြန္ပ်ဴတာစနစ္က ထိန္းေက်ာင္းသည္။
🔋အရည္အေသြးည့ံေသာ ဓာတ္ဆီမ်ားႏွင့္ အင္ဂ်င္၀ိုင္ ကာဗြန္ခ်ဳိးမ်ားသည္ ပလပ္ငုတ္ (Electrode) ကိုညစ္ညမ္းေစၿပီး မီးပြား ခုန္ကူးျခင္းကို အဟန္႔အတား ျဖစ္ေစသည္။ အရည္အေသြးညံ့ေသာ အမ်ဳိးအစား မေကာင္းေသာ ပလပ္မ်ားတြင္ ပလပ္ငုတ္မ်ားသည္ မီးစားသြားၿပီး Plug Gap အကြာအေ၀း က်ယ္လာတတ္သည္။ Gap အကြာအေ၀း မ်ားေသာ ပလပ္မ်ား မီးပြားပြင့္ရန္ ခက္ခဲေနတတ္သည္။
🔋ေလႏွင့္ ေလာင္စာဆီ ေရာစပ္မႈအခ်ဳိးအစား မွန္ ၿပီး ပံုမွန္မီးပြား ပြင့္ကာ အလုပ္လုပ္ေနေသာ ပလပ္တစ္လံုးသည္ အၿမဲသန္႔ရွင္း ေနတတ္သည္။ အျပည့္အ၀ မီးေလာင္ကၽြမ္း၍ Self –cleaning ျဖစ္ကာ ပလပ္ငုတ္မ်ား သန္႔ရွင္းေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ရိန္း ႏွင့္ ဗားမ်ားေခ်ာင္ေနေသာ အင္ဂ်င္ တစ္လံုးတြင္ Compression ဖိအားလည္း က်သည္။ အင္ဂ်င္၀ိုင္ မ်ားလည္း မလံုေတာ့၍ ပလပ္ငုတ္ထိပ္မ်ားကို ဆီရိုက္သည္။ အင္ဂ်င္၀ိုင္ မ်ား ေၾကာင့္ ပလပ္ငုတ္ညစ္ေပၿပီး မီးပြားခုန္ကူးမႈ အားနည္းကာ Misfire ျဖစ္လာရသည္။ ပလပ္ကိုညစ္ညမ္းေစေသာ အေၾကာင္း တစ္ခုမွာ ေလႏွင့္ ဆီေရာစပ္မႈ အခ်ဳိး မမွန္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဆီမ်ားေသာ (Rich Fuel Mixture) အခ်ဳိးအစားသည္ အျပည့္အ၀ မီးေလာင္ ကၽြမ္းမႈ မျဖစ္ေပၚ ႏိုင္ပါ။ ေလ (ေအာက္ဆီဂ်င္) နည္းေန၍ ျဖစ္သည္။ ေလာင္စာဆီ အကုန္မေလာင္သျဖင့္ ပလပ္ငုတ္ထိပ္တြင္ ဆီခ်ဳိးမ်ား တြယ္ကပ္သည္။
🔋ညစ္ပတ္ေနေသာပလပ္၊ ဆီခ်ဳိးကပ္ေနေသာ ပလပ္မ်ားကို ေဆးေၾကာ သန္႔ရွင္းၿပီး ျပန္သံုး ႏိုင္သည္။ အင္ဂ်င္ကုိ အေအးခံ၍ ပလပ္ႀကိဳး (Plug Wire) မ်ားကို နံပါတ္မွတ္သားၿပီး ျဖဳတ္ပါ။ ထို႔ေနာက္ပလပ္တပ္ဆင္ ထားေသာ ေနရာ ပတ္လည္ကို သန္႔ရွင္းေအာင္ Brush တိုက္ၿပီး အ၀တ္စုတ္ျဖင့္ ေျပာင္စင္ေအာင္ သုတ္ပါ။ Plug Socket ကိုသံုး၍ ပလပ္မ်ားကို လွည့္ခၽြတ္ပါ။ ပလပ္အရစ္မ်ား တင္းက်ပ္လြန္းလွ်င္ ဘရိတ္ဆီ (သို႔မဟုတ္) ေရနံဆီဆြတ္၍ ခၽြတ္ပါ။ ပလပ္အရစ္ လွည့္၍ ျဖဳတ္ပါက အင္ဂ်င္ Head မွ ပလပ္အေပါက္ရွိ အရစ္မ်ားကို အ၀တ္စုတ္ျဖင့္ သန္႔ရွင္းေပးပါ။
🔋အလြန္ညစ္ေပေနေသာ ပလပ္မ်ားကို ေခ်းခၽြတ္ ေဆးရည္ျဖင့္ စိမ္ထားၿပီး သန္႔ရွင္းေဆးေၾကာပါ။ အရစ္ၾကားမွ အညစ္အေၾကးမ်ား ကိုလည္း ဘရတ္ တိုက္၍ သန္႔ရွင္းေပးပါ။ Air Compressor ႏွင့္ ေလမႈတ္ သန္႔ရွင္း ပါ။ ပလပ္ငုတ္ႏွစ္ခု အကြာအေ၀း Gap ကို ျပန္လည္ ခ်ိန္ညွိေပးပါ။ ပလပ္ႏွင့္ ပလပ္အေပါက္ အတြင္း အရစ္မ်ားကို သန္႔ရွင္းၿပီးပါက ပလပ္မ်ား ကို ျပန္လည္ တပ္ဆင္ႏုိင္သည္။ ပလပ္အရစ္ မ်ားကို တင္းၾကပ္ရာတြင္ မ်ားလြန္းလွ်င္လည္း မေကာင္း ပါ။ တင္းအား ေလ်ာ့နည္းလွ်င္လည္း ေလ မလံုပါ။ မွန္ကန္ေသာ တင္းအား (Torque) ျဖင့္ ၾကပ္ႏိုင္ရန္ Torque- Wrench ကိုသံုးျပဳပါ။
🔋အင္ဂ်င္ Head ကို အလူမီနီယမ္ (သို႔မဟုတ္) သံၾကြပ္ သတၱဳ မ်ားျဖင့္ ျပဳလုပ္ထား၍ ပလပ္ တပ္ဆင္ရာတြင္ အရစ္မနာေအာင္ သတိထား ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုပါသည္။ သန္႔ရွင္း ေဆးေၾကာ၍ Plug Gap ခ်ိန္ညွိၿပီးေသာ ပလပ္ကိုမီးပြား (Spark) ေကာင္း/မေကာင္း မီးကြိဳင္တစ္လံုးျဖင့္ စမ္းသပ္ၾကည့္ပါ။ ေသခ်ာမွ အင္ဂ်င္တြင္ ျပန္သံုး ပါ။
12 mm ပလပ္ကို တင္းၾကပ္ရန္ လိမ္အား (Torque) ပမာဏမွာ 15 ft-lb ျဖစ္ၿပီး
14mm အလူမီနီယမ္ Head ျဖစ္လွ်င္ 22 ft-lb သာ ထား၍ ၾကပ္သင့္သည္။ သံၾကြပ္ Head ဆိုလွ်င္ 30 ft-lb အထိ တင္းၾကပ္ပါ။
18 mm ပလပ္ဆိုလွ်င္ 36ft-lb တင္းအားတြင္ ၾကပ္ၿပီး အလူမီနီယမ္ Head ျဖစ္ပါက 23-30 ft-lb ခန္႔သာ တင္းၾကပ္ သင့္သည္။
ကားတပ္ဆင္ထုတ္လုပ္စဥ္က တပ္ဆင္ထားေသာ မူလေအာ္ရီဂ်င္နယ္ ပစၥည္း (OEM) ျဖစ္ေသာ ပလပ္အမ်ဳိးအစားသည္ သက္ဆိုင္ရာ အင္ဂ်င္ အတြက္ အေကာင္းဆံုး ပလပ္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပလပ္ မေကာင္း၍ အစားထိုး လဲလွယ္ရလွ်င္ မူလ ေအာ္ရီဂ်င္နယ္ ပလပ္ အမ်ဳိးအစား ကိုသာ ေရြးခ်ယ္၀ယ္ယူ သင့္သည္။
🔋ကားပစၥည္းဆိုင္မ်ားတြင္ အလြယ္တကူ ၀ယ္ယူရရွိေသာ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံလုပ္ ပလပ္ (Plug) မ်ားသည္ ေစ်းႏႈန္း ခ်ဳိသာၿပီး အရည္အေသြးမွာ ေအာ္ရီဂ်င္နယ္ ပစၥည္း (OEM) ကိုလိုက္ မမီပါ။ ၾကာရွည္လည္း အသံုးမခံပါ။ လပိုင္းမွ် အခ်ိန္သာ သံုးႏုိင္ပါသည္။
မူလ OEM (Original Equipment Manufacture) ကားပစၥည္းဆိုသည္မွာ ကားထုတ္လုပ္သူမ်ားက အရည္အေသြး စိတ္ခ်ယံုၾကည္၍ အသံုးျပဳ တပ္ဆင္ခဲ့ေသာ ပစၥည္း အစိတ္အပိုင္းမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ OEM ပစၥည္းမ်ား၏ အရည္အေသြးသည္ Lifetime Guarantee ရွိ၍ ၾကာရွည္အသံုးခံသည္။
🔋ပလပ္မ်ား တည္ေဆာက္ပံုႏွင့္ Heat Range ကိုလိုက္၍ Hot Plug ႏွင့္ Cold Plug ႏွစ္မ်ဳိး ခြဲျခားသည္။ ပလပ္ အေပၚပိုင္းကို လွ်ပ္ကာ ပစၥည္း ေၾကြသားႏွင့္ ျပဳလုပ္ထားသည္။ ထိုေၾကြထည္သည္ High Voltage 30,000 ႏွင့္ ျမင့္မားေသာ အပူခ်ိန္ 1500°F အထိ ခံႏုိင္ရည္ ရွိသည္။ ပလပ္ေၾကြထည္ လွ်ပ္ကာကို Insulator ဟုေခၚသည္။
Cold Plug မ်ား၏ Insulator သည္ Hot Plug မ်ား Insulator ထက္ပို၍ ေသးငယ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ Cold Plug မ်ားသည္ အပူျပန္႔လြင္မႈ ပို၍ ျမန္ဆန္သည္။
Cold Pluge မ်ားကို Highway အျမန္လမ္းတြင္ ေမာင္းေသာ ကားမ်ား၌ ပို၍ သင့္ေလ်ာင္သည္။
Hot Plug မ်ားကိုမူ ၿမိဳ႕တြင္းယာဥ္ေၾကာ က်ပ္ေသာ လမ္းမ်ားတြင္ သြားလာ ေမာင္းႏွင္ရေသာ ကားမ်ားႏွင့္ သင့္ေလ်ာ္သည္။
🔋OEM ပစၥည္းမ်ားကိုသာ ထုတ္လုပ္ေသာ USA, Japan, Germany နိုင္ငံလုပ္ ပလပ္မ်ားကိုသာ ေရြးခ်ယ္ သံုးသင့္သည္။ OEM ပလပ္မ်ားသည္ ခရီးမိုင္ (၁၀၀,၀၀၀) အထိ ၾကာရွည္ သံုးႏိုင္သည္။ Platinium Plug, Iridium Plug မ်ားသည္ သတၱဳအေကာင္းစားႏွင့္ ျပဳလုပ္ထား၍ မီးစားေသာ ဒဏ္၊ အပူဒဏ္မ်ားကို ခံႏုိင္ရည္ရွိသည္။
Bosch, Champion, NGK စေသာ အမွတ္တံဆိပ္ မ်ားသည္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အေတြ႕အႀကံဳ ရွိၿပီး အရည္အေသြး စိတ္ခ်ရေသာ ပလပ္မ်ား ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ကားပစၥည္း ေစ်းကြက္တြင္ ေစ်းေပါေသာ ပစၥည္းအတုမ်ား ရွိတတ္သည္။
🔋Spark Plug မ်ား ေရြးခ်ယ္၀ယ္ယူရာတြင္ အရည္အေသြး ျမင့္မားေသာ မူလ OEM Parts မ်ားကိုသာ ၀ယ္ယူသံုးစြဲ သင့္ပါသည္။
သံုးစြဲေသာ ေလာင္စာ ဓာတ္ဆီ အရည္အေသြးႏွင့္ ေအာက္တိန္း နံပါတ္ မွန္ကန္ေရးသည္လည္း အေရးႀကီးေသာ အခ်က္ျဖစ္ပါသည္။
အရည္အေသြး အာမခံေသာ၊ အစစ္ေဆး ခံႏိုင္ေသာ၊ နာမည္ပ်က္မရွိေသာ ဆီဆိုင္မ်ားမွသာ ၀ယ္ယူသံုးစြဲသင့္သည္။
🚘🚘🚘🚘🚘
#ကားခ်စ္သူ
Credit》》
ဆရာမာစတာ (စက္မႈ)
#carjournal
photo:internet
No comments:
Post a Comment