ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

ကား -- တစီးရဲ႕ စက္ႏိႈးစနစ္၊စက္ႏိႈးေမာ္တာႏွင့္ ျဖစ္တတ္ေသာျပသနာမ်ား-----ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အင္ဂ်င္တစ္လံုး စတင္လည္ပတ္ရန္ စက္ႏိႈးစနစ္ (Starting System)လိုအပ္သည္။ အင္ဂ်င္စက္တစ္လံုးကို စတင္လည္ပတ္ေစရန္၊ ႏႈိးေပးႏုိင္ေသာ နည္းလမ္း

#စက္ႏိႈးစနစ္၊စက္ႏိႈးေမာ္တာႏွင့္ ျဖစ္တတ္ေသာျပသနာမ်ား
⚡⚡⚡⚡⚡


ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အင္ဂ်င္တစ္လံုး စတင္လည္ပတ္ရန္ စက္ႏိႈးစနစ္ (Starting System)လိုအပ္သည္။ အင္ဂ်င္စက္တစ္လံုးကို စတင္လည္ပတ္ေစရန္၊ ႏႈိးေပးႏုိင္ေသာ နည္းလမ္းမ်ိဳးစံုရိွသည္။
• လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာႏွင့္ ႏိႈးျခင္း၊
• ဒီဇယ္ အင္ဂ်င္ႀကီးမ်ားကို စက္ႏိႈးအင္ဂ်င္အေသးျဖင့္ ႏိႈးျခင္း၊
• ဖိသိပ္ေလအားသံုး ေမာ္တာ (Compressed-Air Motor)ျဖင့္ႏိႈးျခင္းဟူ၍ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိသည္။

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားတြင္D.C လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာျဖင့္ စက္ႏိႈးသည့္ စနစ္ကို သံုးသည္။ ဓာတ္ဆီကားမ်ားတြင္ သံုးေသာ Starter Motorထက္ ဒီဇယ္ကားသံုးStarter Motor က ပို၍ ႀကီးမားၿပီးလွည့္အားေကာင္းသည္။ လူစီးကားငယ္မ်ားတြင္ 12V စနစ္သံုး၍ ေမာ္တာသည္ 12 Volt Motorျဖစ္သည္။ ကုန္တင္ကားမ်ားႏွင့္ ဘတ္စ္ကားႀကီးမ်ားတြင္ 24 Volt Motor ကိုသံုး သည္။


 Starting System


 အင္ဂ်င္စက္ႏိႈးရန္အတြက္ ေလ ႏွင့္ ေလာင္စာဆီအေရာအေႏွာကို အင္ဂ်င္ ဆလင္ဒါမ်ားအတြင္းသို႔ ပစ္စတင္ လႈပ္ရွားမႈျဖင့္ ၀င္လာေစရန္ က႐ိုင္း႐ွပ္၊ ဖလိုင္း၀ွီးတို႔ အရိွန္ျပင္းစြာ လည္ပတ္ရသည္။ ထိုသို႔ ဖလိုင္း၀ွီးလည္ရန္ ေမာ္တာက အားေကာင္းေကာင္းႏွင့္ ဆြဲလွည့္ေပးသည္။ ကားေသာ့ဖြင့္ၿပီး Start အေနအထားသို႔ ေသာ့လွည့္ပါက ေမာ္တာလွည့္အားျဖင့္ အင္ဂ်င္ကို လည္ပတ္ေစမည္။ ေမာ္တာသည္ ဘက္ထရီမွ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအင္ကို စက္မႈ စြမ္းအင္အျဖစ္ေျပာင္းလဲၿပီး၊ အင္ဂ်င္ဖလိုင္း၀ွီးႏွင့္ က႐ိုင္း႐ွပ္ကုိ လည္ပတ္ေစၿပီး၊ စက္ႏိႈးေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးသည္။ ေမာ္တာ အားေကာင္းေကာင္းႏွင့္ လည္ပတ္မွ စက္ႏိႈးရလြယ္မည္။


>> ေမာ္တာလွည့္အား ေကာင္းရန္starting system တစ္ခုလံုး ပံုမွန္ အလုပ္လုပ္ရမည္။

 starting system တြင္
• အားျပည့္ေသာ ဘက္ထရီ၊
• Battery Relay၊
• ကားေသာ့အံု(Ignition Switch)၊
• ေကဘယ္၀ါယာႏွင့္
• starterေမာ္တာတို႔ ပါ၀င္သည္။
 စက္ႏႈိးေမာ္တာ
starter  ေမာ္တာတြင္ အဓိကအားျဖင့္ အာေမခ်ာ (Armature) တစ္ခုႏွင့္Field Coil ေလးစံု ပါ၀င္သည္။ အာေမခ်ာ ႐ွပ္ထိပ္တြင္ Driveပင္နီယံႏွင့္ Overrunning ကလပ္တို႔တပ္ဆင္ထားသည္။ အာေမခ်ာ၏ အျခားတစ္ ဖက္တြင္ ေၾကးစိတ္ေခါင္း ပါရိွၿပီး၊ ေမာ္တာကိုယ္ထည္ အထိုင္တြင္ Ball Bearing မ်ားႏွင့္ အထိုင္ခ်ထားသည္။ ေၾကးစိတ္ေခါင္းတြင္ ကာဗြန္ ဘရပ္ခ်္မ်ား တပ္ဆင္ႏိုင္ရန္ အထိုင္ပလိတ္ျပားႏွင့္ ကာဗြန္စပရိန္မ်ား ပါ၀င္ သည္။ Field Coil ႏွင့္ Pole Shoe (၄)စံု ပါ၀င္ၿပီး၊ ေၾကး၀ါယာအလံုးႀကီးမ်ားႏွင့္ ပတ္္ထားသည္။
 ဆိုလိုႏိြဳက္ (Solenoid)ယူနစ္သည္ ဘက္ထရီမွ လွ်ပ္စီးေၾကာင္းအား ေကာင္းစြာ စီး၀င္ႏိုင္ရန္ Relay Switch အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ေပးၿပီး၊ ဆိုလိုႏိြဳက္ကြိဳင္၏ ဆြဲအားေၾကာင့္  Driveပီနီယံကို ဖလိုင္း၀ွီး Ring Gear  ႏွင့္ ခ်ိတ္မိေစသည္။


⚡starterေမာ္တာတစ္လံုး လွည့္အားေကာင္းစြာ လည္ပတ္ႏိုင္ရန္ စက္ႏိႈးစနစ္ တစ္ခုလံုး ေကာင္းဖို႔လိုအပ္သည္။
ပထမဆံုး ေမာ္တာေကာင္းရမည္။


ကာဗြန္ႏွင့္ ေၾကးစိတ္မ်ား အထိေကာင္းရမည္။
အာေမခ်ာ ေၾကးစိတ္မ်ား ညီညာရမည္။
ဆိုလိုႏြိဳက္ ေၾကးပြိဳင့္မ်ား အထိေကာင္းရမည္။
Overrunningကလပ္ ေကာင္းရမည္။
ဘက္ထရီအားျပည့္ၿပီး ဘက္ထရီေခါင္းႏွင့္ ေကဘယ္၀ါယာႀကိဳးမ်ား ဆက္သြယ္မႈ တင္းၾကပ္ခိုင္မာရမည္။
ကားေသာ့ အံုလည္းေကာင္းရမည္။

စက္ႏိႈးစနစ္ရိွ အစိတ္ အပိုင္း တစ္ခုခ်င္း ေကာင္းလွ်င္ ေမာ္တာလွည့္အား ေကာင္းေကာင္းႏွင့္ စက္ႏိႈးႏိုင္မည္။ ေလာင္စာဆီစနစ္ႏွင့္ မီးေပးစနစ္ ေကာင္းေနပါက အင္ဂ်င္သည္ ေမာ္တာလွည့္လိုက္သည္ႏွင့္ ခ်က္ခ်င္းႏိုးသြားမည္။


⛔ စက္ႏိႈးစနစ္တြင္ ျဖစ္တတ္ေသာ ျပႆနာမ်ား


ကားေဟာင္း၍ အင္ဂ်င္က်လာလွ်င္ ယာဥ္ေမာင္းအမ်ားစု ေတြ႕ႀကံဳ ရတတ္သည့္ ျပႆနာမွာ စက္ႏိႈးမရျခင္း ျဖစ္သည္။ ေလာင္စာစနစ္၊ မီးေပးစနစ္ (Ignition System)ေကာင္းေသာ္လည္း ေမာ္တာ မေကာင္းသည့္ ျပႆနာအမ်ားစုမွာ


(က)ဘက္ထရီ အားအ၀င္နည္းျခင္း
(ခ)starter switchအိုးပင္း(န္) ဆားကစ္ ျဖစ္ေနျခင္း
(ဂ)ေမာ္တာအာေမခ်ာ ေရွာ့ခ္ျဖစ္ေနျခင္း
(ဃ)ေမာ္တာကာဗြန္စားၿပီး တိုေနျခင္း
(င)ကာဗြန္က်ိဳးေနတတ္ျခင္း
(စ)ေမာ္တာကာဗြန္အထိုင္ ေရွာ့ခ္ရိွျခင္း၊ အထိုင္ေခ်ာင္ေနျခင္း
(ဆ)Field Coilအိုးပင္း(န္)ျဖစ္ျခင္း၊ ေရွာ့ခ္ျဖစ္ျခင္း
(ဇ)အာေမခ်ာ ရွပ္အထိုင္ ေဘာလ္မ်ား စားေနျခင္း
(စ်)အာေမခ်ာ ေၾကးေခါင္းစိတ္မ်ား ပြန္းစားၿပီး မညီမညာျဖစ္ေနျခင္း
(ည)Driveပင္နီယံအသြားမ်ား စားသြား၍ ဖလိုင္း၀ွီး ပင္နီယံအသြားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ရာတြင္ ေခ်ာ္ေနတတ္ျခင္း
(ဋ)ဆိုလိုႏိြဳက္ ေၾကးပိြဳင့္မ်ား မီးစားေနျခင္းေၾကာင့္ ထိေတြ႔မႈ အားနည္း ေနတတ္ျခင္း


စက္ႏိႈးေမာ္တာလွည့္အား မေကာင္းဘဲ ေမာ္တာအီေနပါက စက္ႏိႈးရခက္ သည္။ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရိွသည့္ အားနည္းခ်က္မ်ားကို တစ္ဆင့္ၿပီး တစ္ဆင့္ စဥ္းစား၍ ရွာေဖြပါ။ ဘက္ထရီအေျခအေနအား စစ္ေဆးပါ။ ေကဘယ္၀ါယာ အဆက္မ်ား ေကာင္းမေကာင္းစစ္ပါ။


ဘက္ထရီႏွင့္ ၀ါယာမ်ား ေကာင္းေန လွ်င္ေမာ္တာမေကာင္း၍ျဖစ္ႏိုင္သည္။
ဒိုင္နမိုေမာ္တာ ဆားဗစ္ဆိုင္တြင္ ေမာ္တာ၏ အျပစ္ကိုရွာေဖြၿပီး ျပဳျပင္ပါ။ ဒီဇယ္ကားမ်ားတြင္ သံုးေသာ ေမာ္တာသည္ ပိုမိုအားေကာင္းရန္ လိုအပ္သျဖင့္ ေမာ္တာအား အၿမဲဂ႐ု တစိုက္စစ္ေဆးရန္ လိုအပ္ပါသည္။


⛔  12 Volt ေမာ္တာအား 24 Volt အားသံုး၍ မႏိႈးပါႏွင့္။ ေမာ္တာေလာင္တတ္သည္။ ျမင့္မားေသာ ဗို႔လ္အား ေၾကာင့္ အျခားလွ်ပ္စစ္ပစၥည္းမ်ားကို ပ်က္စီးသြားေစသည္။ စက္ႏိႈးထိုင္းေသာ အင္ဂ်င္မ်ားကို အႀကိမ္ေရမ်ားစြာ ေမာ္တာကိုဆြဲပါက ေမာ္တာအပူလြန္ၿပီး၊ ကြိဳင္မ်ား ေလာင္တတ္သည္။ ကားတြင္သံုးေသာ စက္ႏိႈးေမာ္တာသည္ စကၠန္႔ပိုင္းမွ်သာ သံုးစြဲရန္ ဒီဇိုင္းျပဳလုပ္ထားပါသည္။ အခ်ိန္ၾကာၾကာ ဆက္သံုးပါက ေမာ္တာကြိဳင္မ်ားအပူခ်ိန္တက္လာၿပီး ေလာင္ကြၽမ္းတတ္ သည္ကို သတိျပဳပါ။ေမာ္တာအားေကာင္းစြာ လည္ၿပီးစက္မႏိုးပါက အင္ဂ်င္တြင္ အျခားအျပစ္အားနည္းခ်က္မ်ား ရိွေန၍ျဖစ္သည္။ ေလာင္စာပို႔စနစ္၊ မီးစနစ္မ်ား ေကာင္း၊ မေကာင္း အျပစ္ရွာၾကည့္ပါ။


ျပည္ပမွ ယခု၀င္ေရာက္လာေသာ ေမာ္ဒယ္လ္ျမင့္ ကားသစ္မ်ားတြင္ စက္ႏိုးေမာ္တာ ျပႆနာမရိွေသာ္လည္း ယခင္ ကားေဟာင္းမ်ားႏွင့္ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္မ်ားတြင္ ေမာ္တာကို ပံုမွန္စစ္ေဆးျပဳျပင္ ထိ္န္းသိမ္းရန္ လိုအပ္ပါသည္။Taxi အငွားယာဥ္မ်ားႏွင့္ ခရီးသည္တင္ဘတ္စ္ကားမ်ားသည္ ေမာ္တာဒုကၡေပး၍ ခရီးသည္မ်ားပါ ၀ိုင္းၿပီးတြန္းေပးေနရသည့္ ျမင္ကြင္းသည္ မျဖစ္သင့္ေတာ့ပါ။


ဘက္ထရီႏွင့္ ေမာ္တာကို ပံုမွန္စစ္ေဆး ထိန္းသိမ္းထားလွ်င္ စက္ႏိုးမရသည့္ ဒုကၡမွ ကင္းေ၀းပါမည္။



#ကားခ်စ္သူ
Credit》》
မင္းသစ္ထူး (စက္မႈ)
awjmyanmar




lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html