ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

ဒီဇယ္အင္ဂ်င္စက္ႏိႈးရ ခက္ခဲေသာ အေၾကာင္းတရားမ်ား

ဒီဇယ္အင္ဂ်င္စက္ႏိႈးရ ခက္ခဲေသာ အေၾကာင္းတရားမ်ား  🚜🚛🚚🚙🚒🚑🚐🚓🚔🚕


 ဒီဇယ္အင္ဂ်င္သံုး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားတြင္ အမ်ားဆံုး ျဖစ္တတ္ေသာ ခၽြတ္ယြင္းခ်က္မွာ စက္ႏိႈးရ ခက္ခဲျခင္းႏွင့္ ရုတ္တရက္ စက္ေသ သြားေသာ ျပႆနာမ်ားျဖစ္သည္။ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္မ်ား၏ သဘာ၀သည္ အၾကမ္းခံျပီး စြမ္းအား ႀကီးမားသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ပံုမွန္ ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ လိုအပ္သည္။ ဒီဇယ္ကားတစ္စီး ရုတ္တရက္ စက္ထိုး ရပ္သြားျခင္းသည္ ျဖစ္ခဲလွေသာ္လည္း ျဖစ္တတ္ေသာ ခၽြတ္ယြင္းမႈ လကၡဏာျဖစ္သည္။ ဒီဇယ္ကား ဒရိုင္ဘာတစ္ဦးသည္ အေတြ႕အႀကံဳရင့္က်က္ပါက အဘယ္ေၾကာင့္ စက္ထိုးရပ္သြားသည္ကို နားလည္ႏုိင္သည္။

 ဒီဇယ္ကားစက္ႏိႈးရ ခက္ခဲေသာျပစ္ခ်က္မ်ား
 ဒီဇယ္အင္ဂ်င္တြင္ Ignition စနစ္မပါ၍ မီးေလာင္ေပါက္ကြဲမႈျဖစ္ရန္ လံုေလာက္ေသာ အပူႏွင့္ အင္ဂ်င္ Compression ေကာင္းရမည္။ Fuel Injection စနစ္ ေကာင္းမြန္မွန္ကန္ရမည္။ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ တစ္လံုး စတင္စက္ႏိႈးရန္ ခက္ခဲေစေသာ အေၾကာင္းမ်ားစြာ ရွိသည္။ အေအးဓါတ္လြန္ကဲေသာ ေဆာင္းရာသီမ်ိဳးတြင္ စက္နွိဳးရသည္မွာ ပို၍ ခက္ခဲတတ္သည္။ စက္ႏိႈးရ ခက္ခဲေသာေရာဂါ ႏွင့္အျပစ္မ်ားကို သိရွိထားလွ်င္ ျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းႏုိင္မည္။
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ တစ္လံုး၏ အေျခခံ သေဘာ တရားမ်ားကို သိရွိနားလည္ထားလွ်င္ ခၽြတ္ယြင္းခ်က္မ်ားကို ရွာေဖြရ လြယ္ကူမည္။
 ဒီဇယ္အင္ဂ်င္သည္ ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ထက္ Compression ျမင့္မားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စက္ႏိႈး ေမာ္တာႏွင့္ ဘက္ထရီးမ်ား အားေကာင္း ရသည္။ ရာသီဥတုေအးေနေသာ အေျခအေနတြင္ Glow Plug မ်ားက ႀကိဳတင္ အပူေပး၍ ကူညီရသည္။ ဒီဇယ္ဆီပို႔ စနစ္မွ ဆီလိုင္းမ်ား ပိတ္ဆို႔မေနရ။ ေလခိုမေနရ။ ဆီထဲတြင္ ေရမ်ားေရာေႏွာပါ ေန၍မရ။
 Diesel Injection စနစ္ သည္ ဆီမ်ား အထူး သန္႔ရွင္းမႈကို ႀကိဳက္သည္။ အရည္ အေသြး မမီေသာ ဒီဇယ္ဆီမ်ားတြင္ ဖေယာင္းနွင္႔ ဆာလဖာ ပါ၀င္မႈ မ်ားေနေသာေၾကာင့္ Injector (သို႔မဟုတ္) Nozzle မ်ားတြင္ ဒုကၡေပး တတ္သည္။
  ဒီဇယ္ကားတစ္စီး ေမာ္တာဆြဲေသာ္လည္း စက္ ႏိႈးရန္ ခက္ခဲေနေသာ အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိသည္။
 ႀကိဳတင္အပူေပးေသာ Glow Plug (Heat Plug) မ်ားေကာင္းရမည္။ လံုေလာက္ေသာ အပူမရပါက စက္စတင္ ႏိႈးရန္ခက္ခဲသည္။ Glow မီး ေပးရာတြင္ Timer Relay က အခ်ိန္ျဖတ္ ေပးသည္။ Glow ပလပ္တစ္လံုးကို အခ်ိန္ ၾကာၾကာ လွ်ပ္စစ္ပါ၀ါ ေပးလိုက္လွ်င္ အပူလြန္ၿပီး Glow Plug မ်ား ေလာင္ကၽြမ္း သြားတတ္သည္။ ကားေသာ့ ဖြင့္လိုက္လွ်င္ Glow မီး အပူေပး ေနသည္ကို ကြိဳင္ပံုသေကၤတျဖင့္ ျပသည္။ အင္ဂ်င္တစ္လံုးတြင္ Glow Plug (၆)လံုးရွိပါက (၆)လံုး စလံုး ေကာင္းရမည္။ အပူေပးႏုိင္ ရမည္။ Glow Plug (၂)လံုးခန္႔ ညာေနလွ်င္ စက္ႏိႈးရ ခက္ခဲေစသည္။
 အင္ဂ်င္ Compression ေကာင္းရမည္။ Compression ေကာင္း/မေကာင္း Tester ႏွင့္ တုိင္းတာစစ္ေဆး ႏုိင္သည္။ အင္ဂ်င္ Compression က်ဆင္းေနပါက အင္ဂ်င္ စတင္ႏိုးရန္ လံုေလာက္ေသာ အပူပမာဏ မျဖစ္ေတာ့ပါ။ Valve မ်ား အထိုင္လံုရမည္။ Piston Ring မ်ားလံုရမည္။ ဂတ္စ္ကတ္ လံုရမည္။ ထိုအခ်က္မ်ား မျပည့္စံုပါက အင္ဂ်င္ Compression က်ဆင္းေနမည္။ Compression က်ေနေသာ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္သည္ စက္ႏိႈးထိုင္းမည္။
 Starter Motor ႏွင့္ ဘက္ထရီမ်ား အားေကာင္း မွ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္တစ္လံုး စတင္စက္ႏိႈးခ်ိန္တြင္ လွည့္အား ေကာင္းမည္။ Motor လွည့္အား ေကာင္းမွ အင္ဂ်င္ခပ္ သြက္သြက္ လည္မည္။ ဘက္ထရီႏွင့္ စက္ႏိႈးေမာ္တာ စနစ္မ်ားသည္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ဆက္စပ္ေနေသာ အစိတ္ အပိုင္းမ်ား ျဖစ္သည္။
 Fuel Injection လိုင္းတြင္ ပန္႔၊ ေနာ္ဇယ္မ်ား ေကာင္းမြန္ၿပီး ဆီပို႔စနစ္မွန္ပါက အလြယ္တကူ ကားစက္ ႏိႈးႏုိင္မည္။ ေခတ္ေဟာင္း ဒီဇယ္စနစ္တြင္ ပန္႔ႏွင့္ေနာ္ ဇယ္မ်ား အရည္အေသြး ေကာင္းမွ စက္ႏိႈးရလြယ္မည္။ ဆီစစ္ဘူးတြင္ ဆီေခ်းမ်ား၊ အနယ္အႏွစ္မ်ား ပိတ္ေနပါက စက္နွိဳးရ ခက္ခဲေနမည္။
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္တစ္လံုး၏ Fuel Injection System တြင္ ေလခုိသြားျခင္း၊ ဆီထဲတြင္ ေရမ်ား ေရာပါေနျခင္း၊ ဆီမသန္႔ျခင္း၊ ဒီဇယ္စစ္ဘူး ပိတ္ဆို႔ေနျခင္း စေသာ အားနည္းခ်က္မ်ားသည္ ရုတ္တရက္ စက္ထိုးရပ္သြားေစေသာ အေၾကာင္းမ်ား ျဖစ္သည္။
 အျခားျဖစ္ႏုိင္ေသာ အခ်က္မ်ားမွာ Timing Belt ႀကိဳးျပတ္ျခင္း ႏွင့္ Pump Stop Valve ကို ပါ၀ါ Supply လုပ္ေပးေသာ ၀ါယာႀကိဳး အဆက္ျပတ္ျခင္း တို႔ေၾကာင့္လည္း စက္ရပ္သြား ႏုိင္သည္။
 ဆီတုိင္ကီတြင္ ဆီလက္က်န္ နည္းပါးေနေသာ အခ်ိန္တြင္ လမ္းမ်က္ႏွာျပင္ တိမ္းေစာင္းမႈ အေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ ဆီလုိင္းတြင္ ေလခို သြားႏုိင္သည္။ ဒီဇယ္ဆီပိုက္လိုင္းတြင္ ေလခိုသြားပါက ပန္႔ႏွင့္ေနာ္ဇယ္မ်ားမွ ဆီ ျဖန္႔ေပးေသာ ပမာဏ မမွန္ေတာ့ဘဲ ဆီျပတ္ၿပီး စက္ေသ သြားတတ္သည္။ ဒီဇယ္ဆီျဖည့္စဥ္က မိုးေရမ်ား ေရာေႏွာပါသြားပါက ထိုေရမ်ားသည္ ဆီပိုက္လိုင္း မွတစ္ဆင့္ ပန္႔၊ ေနာ္ဇယ္မ်ားသို႔ ေရာက္သြားၿပီး စက္ေသေစႏုိင္ သည္။
 ထို႔ျပင္သန္႔ရွင္းမႈမရွိေသာ ဆီမ်ားေၾကာင့္ ဆီစစ္ဘူးတြင္ ပိတ္ဆို႔ၿပီး ပန္႔သို႔ ဒီဇယ္ဆီမ်ား မေရာက္ ပါက အင္ဂ်င္ေခ်ာဆီ ငတ္ၿပီး စက္ေသ ႏုိင္သည္။ လူစီးကားေလးမ်ားမွ ဒီဇယ္ပန္႔ ပီနီယံကို Timing Belt ႀကိဳးႏွင့္ခ်ိတ္ဆြဲၿပီး Cam Shaft တိုင္မင္အတုိင္း လည္ပတ္ေစသည္။ ရာဘာ Belt ႀကိဳးသည္ သက္တမ္း ျပည့္ပါက ျပတ္တတ္သည့္ အမ်ိဳးျဖစ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံ Timing Belt ႀကိဳးရာဘာအသားမ်ားကို စက္ဆီ၊ ေခ်ာဆီ၊ ဒီဇယ္ဆီမ်ား ေပက်ံပါက သက္တမ္း မျပည့္မီ ပ်က္စီးသြားတတ္သည္။ အင္ဂ်င္တစ္လံုး တုိင္မင္က် လည္ပတ္ႏုိင္ရန္ Timing Belt ႀကိဳးသည္ Cam Shaft ႏွင့္ ဒီဇယ္ပန္႔ကို လွည့္ေပး ရသည္။ ႀကိဳးျပတ္သြားပါက Timing Out သြားၿပီး စက္ရပ္သြားမည္။ စက္ထိုးရပ္ရံုတင္မက Cam Shaft ႏွင့္ Valve မ်ားေထာက္မိၿပီး အင္ဂ်င္ပါ ပ်က္စီးသြားႏုိင္သည္။
 ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ စက္သတ္ရန္ ဆိုလိုႏြိဳက္ Stop Valve ကိုကစား ေပးရသည္။ ယာဥ္ေမာင္းကားေသာ့ ပိတ္လိုက္ျခင္းသည္ Stop Valve ကို လွ်ပ္စစ္ျဖတ္ ေတာက္လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဆိုလိုႏြိဳက္ကြိဳင္သို႔ သြယ္တန္း ထားေသာ ကားေသာ့အံုမွ လာေသာ ၀ါယာႀကိဳး သည္ အေၾကာင္း တစ္ခုခုေၾကာင့္ ၀ါယာ အဆက္အသြယ္ ျပတ္သြားပါက ကားေသာ့ ပိတ္လိုက္သကဲ့သို႔ ျဖစ္သြား၍ Stop Valve ကိုပိတ္သြား ေစသည္။
 ဤကဲ့သို႔ ၀ါယာ ဆက္သြယ္မႈ ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ ျဖစ္ပါက ရုတ္တရက္ အင္ဂ်င္စက္ေသ သြားတတ္သည္။ ဒီဇယ္ကားတစ္စီး စက္ထိုး ရပ္သြားပါက ေမာ္တာဆြဲ၍ စက္ျပန္ ႏိႈးၾကည့္ပါ။ ေမာ္တာတစ္ခ်က္ ဆြဲရံုျဖင့္ စက္ျပန္ မႏိႈးႏုိင္ပါက ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ရသည္ကို အျပစ္ရွာေဖြ စံုစမ္း ရမည္။ စစ္ေဆးရမည္။ လမ္းေပၚတြင္ ကားလိမ့္ ေနပါက အႏၲရာယ္ ကင္းေသာ လမ္းေဘး ေနရာလြတ္ တစ္ခုရွာၿပီး ကားရပ္နားရမည္။ ကားစက္ပ်က္၍ ရပ္ထားေၾကာင္း လမ္းေပၚမွ အျခား ကားဆရာမ်ား ျမင္သာေအာင္ အခ်က္ျပထား ရမည္။
   ေဘးအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရးသည္ ပထမ ဦးစားေပး အလုပ္ျဖစ္သည္။
အခ်ိဳ႕႔ေသာ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားသည္ စက္ပ်က္၍ ရပ္ထားေသာ ေနရာသည္ အႏၲရာယ္မလြတ္ ကင္းေသာ ေနရာျဖစ္သည္ကို ဂရုမျပဳမိၾကဘဲ လမ္းေဘးတြင္ ျဖစ္သလို ရပ္လိုက္ၾကသည္။ ေနာက္ကား ၀င္တုိက္၍ မလိုလားအပ္ေသာ Accident ျဖစ္ရသည္။ ညအခ်ိန္ ျမင္ကြင္း မေကာင္းေသာ အေျခအေနႏွင့္ ရာသီဥတု မေကာင္းေသာ အေျခအေနမ်ားတြင္ လမ္းေဘး ကားရပ္ထား ရသည္မွာ ပို၍ အႏၲရာယ္ မ်ားသည္။ အေ၀းေျပး လမ္းမႀကီးမ်ားတြင္ လမ္းေဘး မလြတ္ကင္းေသာ ေနရာ၌ ကားရပ္မိ၍ ေနာက္ကား ၀င္တုိက္မိေသာ အျဖစ္ဆိုးမ်ား မၾကာခဏ ျဖစ္ေပၚေနသည္။
 ဒီဇယ္ကား စက္ထိုးရပ္သြားေစႏိုင္ေသာ ေနာက္ တစ္ခ်က္မွာ အင္ဂ်င္အပူလြန္ကဲျခင္း ျဖစ္သည္။ ေရတုိင္ကီေပါက္၍ ေရယိုက် ေနသည္ကို မသိရွိလိုက္ဘဲ အင္ဂ်င္အပူခ်ိန္ ရုတ္တရက္ ျမင့္တက္လာပါက အင္ဂ်င္ ဂ်မ္းျဖစ္ၿပီး စက္ထိုး ရပ္သြား တတ္သည္။ အင္ဂ်င္အပူလြန္ကဲလွ်င္ အင္ဂ်င္အတြင္းမွ သတၱဳပစၥတင္မ်ား ပြတက္ လာၿပီး အင္ဂ်င္ မရုန္း ႏုိင္ေတာ့ဘဲ အင္ဂ်င္က်ပ္ သြားတတ္ သည္။ အင္ဂ်င္ Overheat ျဖစ္၍ စက္ထိုးရပ္ျခင္း ျဖစ္ သည္။
  အင္ဂ်င္စက္ထိုး ရပ္သြားသည္ အထိ ျဖစ္ေစေသာ အေၾကာင္းတရားမ်ားကို ရွာေဖြစစ္ေဆး ရမည္။ စက္ဖံုးဖြင့္၍ မ်က္ျမင္ စစ္ေဆးပါ။ အင္ဂ်င္အပူခ်ိန္၊ အင္ဂ်င္အနံ႔၊ အင္ဂ်င္အေျခအေနကို ၾကည့္ပါ။ အင္ဂ်င္ မပူပါက Hand Pump ျပန္ရိုက္ၾကည့္ပါ။ ဒီဇယ္ဆီလိုင္းတြင္ ဆီျပတ္လတ္ေနပါက Hand Pump ရိုက္ၾကည့္လွ်င္ ေပ်ာ့ေနမည္။ ဆီလိုင္းတြင္ ေလခို/ ေလေအာင္းေန ျခင္းရွိ/မရွိ ပန္႔ေလခ်ဴေခါင္းကို ေလွ်ာ့ပါ။ Hand Pump ရိုက္ပါ။ ေလခိုေနပါက ေလႏွင့္ဆီမ်ား ေရာေႏွာ၍ အန္ထြက္လာမည္။ ေလကုန္သြားလွ်င္ ေလခ်ဴေခါင္းကို ျပန္လည္ တင္းက်ပ္လိုက္ပါ။ ဆီစစ္ဘူး ေအာက္ေျခမွ ေရေဖာက္ခ်၍ ရေသာ ပလပ္ေပါက္ကို ဖြင့္ၾကည့္ပါ။ ဆီစစ္ ဘူးထဲတြင္ အနယ္က် ေနေသာ ေရႏွင့္ အညစ္အေၾကးမ်ား ထြက္က် လာမည္။ ပလပ္ေပါက္ျပန္ပိတ္၍ Hand Pump ျပန္ရိုက္ပါ။

 စက္ႏိႈးေမာ္တာ ဆြဲၾကည့္၍ အင္ဂ်င္ လည္လွ်င္ Timing Belt ႀကိဳး မျပတ္ပါ။ ႀကိဳးျပတ္လွ်င္ အင္ဂ်င္ လံုး၀ လွည့္မရပါ။ အခ်ိဳ႕ေသာ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္မ်ား၊ ခ်ိန္းႀကိဳးႏွင့္ Cam Shaft ကိုလွည္ေစလွ်င္ ဒီဇယ္ပန္႔ကို ရာဘာ Belt ႀကိဳးႏွင့္သာ လည္ ေစသည္။ Belt ႀကိဳးျပတ္ / မျပတ္ သိရွိ ႏုိင္ရန္ ကာဘာ ဖြင့္ၾကည့္၍ စစ္ေဆး ရမည္။
 ဒီဇယ္ပန္႔ Stop Valve အလုပ္ လုပ္/မလုပ္ စစ္ေဆးရန္ မွာ ကားေသာ့ အဖြင့္အပိတ္ လုပ္၍ ဆိုလိုႏြိဳက္ Valve ကစားေသာ အသံကို နားေထာင္ၾကည့္ရန္ ျဖစ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ဆိုလိုႏြိဳက္ကြိဳင္ ေလာင္သြား၍ Valve အဖြင့္/ အပိတ္ လုပ္၍ မရျခင္းလည္း ျဖစ္တတ္သည္။ ပန္႔ Stop Valve အလုပ္မလုပ္လွ်င္ စက္ႏိႈး၍ မရပါ။
 ဆီလိုင္း၊ ဆီစစ္ဘူး၊ ေရတုိင္ကီအပူခ်ိန္၊ Timing Belt ႀကိဳး၊ Stop Valve မ်ား၊ Glow Plug မီးမ်ား အားလံုး Ok ျပီး ဘက္ထရီနွင္႔ ေမာ္တာ အားေကာင္းပါက ကားစက္ ျပန္ႏိႈ္း ၾကည့္လွ်င္ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္စက္ႏိုး လာရမည္။


🏞🏝🏜🏖🏕🗻🏕🌏🌍🌎
Credit》》
ဆရာမာစတာ(စက္မႈ)

No comments:

lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html