ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

Aircon လုပ္ငန္းသံုး အဲကြန္အေခၚ အဲကြန္းလုပ္ငန္းစဥ္.. aircon ျပဳျပင္နည္းဆိုင္ရာပညာမ်ား အေခၚေဝၚမ်ားကို အေျခခံက်က် ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္

အဲကြန္းလုပ္ငန္းခြင္ဝင္စညီေလးတို႔အတြက္

လုပ္ငန္းသံုး အဲကြန္အေခၚ အဲကြန္းလုပ္ငန္းစဥ္
#PumpDown

အခုဆိုရင္
အဲကြန္းလုပ္ငန္းနဲ႔အသက္ေမြးတဲ့လူငယ္ေတြဟာ
လုပ္ငန္းခြင္မွာ အတန္းပညာေရးမ်ိဳးစံုနဲ႔
လူေတြပါ။

တခ်ိဳ႕လည္း အဲကြန္းျပင္တဲ့ဆင္တဲ့
ပညာရပ္ကိုအ ေျခ ခံက်က် သင္ယူၿပီ ေလ့လာခြင့္ရၿပီးမွ လုပ္ငန္းခြင္ထဲေရာက္လာသလို႐ွိသလို
တခ်ိ့လည္း 
ဘဝရပ္တည္ေရးအတြက္ 
အဆင္ေျပသလို ဝင္ေရာက္အသက္ေမြးရင္း
 ၾကားဖူးနားဝနဲ႔ လုပ္ကိုင္ေနရသူေတြ႐ွိေနမွာပါ။

ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္
ဒီလုပ္ငန္းခြင္မွ ေရာက္လာၿပီဆိုရင္ 
အရင္က ေလ့လာခြင့္မရခဲ့ရင္လည္း အသက္ေမြးေနၿပီဆိုရင္ေတာ့ 

အရင္ကမသိေသးခဲ့ရင္လည္း
ဒီလုပ္ငန္းခြင္ရဲ႕ အသံုးအစြဲအေခၚအေဝၚ
လုပ္နည္းကိုင္နည္းေတြကို သိမွတ္ထားသူေတြရဲ႕ 
အေတြ႕အၾကံဳေလးေတြကတဆင့္
အေျခ ခံက်က် ေလ့လာရင္း 
အသိတိုးေအာင္ႀကိဳးစားႏိုင္ဖို႔ 
သိမွတ္သမ်ွကို ေရာက္တတ္ရာရာ--- မ်ွေဝျခင္းပါ။


တကယ္ေတာ့ 
အဲကြန္းနည္းပညာဆိုတာ
အင္ဂ်င္နီယာ ၊ဓာတုေဗဒ၊ ႐ူပေဗဒ ၊သခ်ၤာ ပညာရပ္ေတြေပါင္းစပ္ထားတဲ့ ပညာရပ္အႀကီစားတခုျဖစ္လို႔ အကုန္တတ္သိဖို႔မလြယ္လွပါဘူး။

ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ေတြအတြက္ အိမ္သံုး
အဲကြန္း၊အေအးခန္းနဲ႔ ေရခဲေသတၱာအစ႐ွိတဲ့
ပစၥည္းေလးေတြျပင္ၾကဆင္ၾကတဲ့ အခါ
ကြၽမ္းက်င္ပိုင္ႏိုင္
ဖို႔ေလာက္အတြက္ဆိုရင္ေတာ့လည္း
အရမ္းမလြယ္ေပမယ့္ ခက္ခဲျပီးဂမၻီရ ဆန္တာမ်ိဳးလည္း မဟုတ္ေနျပန္ပါဘူး။ ေနာက္ၿပီး အဲကြန္းအေခၚအေဝၚေတြဟာ အဂၤလိပ္ဘာသာစကားနဲ႔
ေခၚေဝၚသံုးစြဲၾကတာအမ်ားစုျဖစ္လို႔
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အဲကြန္းလုပ္ငန္းခြင္ဝင္စ
ေဝါဟာရသိပ္မႂကြယ္ေသးတဲ့ လုပ္နည္းကိုင္နည္း ဗဟုသုတ ျဖည့္ခ်င္တဲ့ညီေလးေတြအတြက္
အရပ္သံုး အေခၚ အသိနဲ႔ပဲ သိသေလာက္ေဝမ်ွလိုက္ပါရေစ။

#အဲကြန္းတပ္ဆင္တဲ့အခါသံုးတဲ့ေဝါဟာရမ်ား

(1)#Charging/Top up=အဲကြန္းထဲမွာ ဂက္စ္(Refrigerant)ျဖည့္တဲ့အခါသံုးတဲ့အေခၚအေဝၚပါ။

Top up ဆိုတာကေတာ့
အဲကြန္းစနစ္ထဲ ဂက္စ္ေလ်ာ့သြားတဲ့အခါ
လိုတာေလးထပ္ျဖည့္တာကိုေျပာတာပါ။
အိမ္သံုး၊လုပ္ငန္းသံုး၊ေမာ္ေတာ္ကား ဘယ္အရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဂက္စ္ေလ်ာ့သြားတဲ့အခါ စက္ကအပူမထုတ္ႏိုင္ေတာ့ပဲ အခန္းထဲ၊ေနရာထဲ၊ကားထဲမွာ အပူခ်ိန္
မက်ဆင္းလို႔ မေအးေတာ့ပါဘူး၊အဲဒီအခါဂက္စ္ျဖည့္ရပါတယ္။

ဘယ္ဂက္စ္အမ်ိဳးအစားသံုးသည္ျဖစ္ေစ
လူေတြအတြက္သံုးတဲ့ အဲကြန္းစက္မွန္ရင္
ဂက္စ္အမ်ိဳးအစားတခုစီအတြက္ ကား၊လုပ္ငန္း၊အိမ္သံုးအဲကြန္းေတြမွာ စက္မည္မ်ႀကီးေနပါေစ
ျဖည့္ရတဲ့ ဂက္စ္ရဲ႕ ကြန္ပရက္ဆာအဝင္ဖိအား
Suction pressure(ဆပ္႐ွင္ပရက္႐ွာ)
အတူတူပဲျဖည့္ပါတယ္။

စက္ႀကီးလို႔ pressure ပိုျဖည့္စရာမလိုပါ။ဒါေပမယ့္စက္ႀကီးတဲ့အတြက္ စက္ထဲျဖည့္ေပးရတဲ့ ဂက္စ္ပမာဏကေတာ့ အေလးခ်ိန္ေပါင္ေရ မ်ားသြားပါလိမ့္မယ္။

တခ်ိဳ႕ကမသိေတာ့ Suction pressure 1-psi မွာဂက္စ္ ေပါင္ခ်ိန္ဘယ္ေလာက္လဲဆိုၿပီးေမးတတ္ၾကလိူ႔ပါ။
ထပ္ေျပာပါမယ္
အဲကြန္း အေကာင္ေရ ဘယ္ေလာက္ႀကီးပါေစ
ဂက္စ္တမ်ိဳးတည္းအတြက္ကြန္ပရက္ဆာအဝင္မွာ
ဂိတ္နဲ႔တိုင္းရင္ Suction pressure
အတူတူျဖည့္ရမွာပါ။ဥပမာ R-22 သံုးတဲ့အဲကြန္းဆိုရင္ စက္အေကာင္ေရဘယ္ႀကီးႀကီးေသးေသး
ကြန္ပရက္ဆာအဝင္ Suction pressure က
65 PSI ကေန 80 PSI ၾကားထဲမွာ႐ွိရပါမယ္။
ဒါေပမယ့္စက္ထဲကိုျဖည့္ရမယ့္ဂက္စ္ေပါင္ေရေတာ့
ႀကီးရင္ႀကီးသလို မ်ားမ်ားျဖည့္ရပါလိမ့္မယ္။


(2)#SuctionPressure=ကြန္ပရက္အဝင္စုပ္ယူတဲ့ဖိအား


(3)#DischargePressure(ဒစ္ခ်ာ့ပရက္႐ွာ)=ကြန္ပရက္ဆာထြက္ထြက္ခ်င္း ဂက္စ္ဖိအား


......Discharge pressure ဟာလည္း အဲကြန္းကြန္ပရက္ဆာတိုင္းအတြက္အေရးပါပါတယ္။
စက္ႀကီးေတြဆိုရင္ Discharge pressure ကိုမျဖစ္မေနတိုင္း ရပါတယ္။

Discharge pressure ကိုသိဖို႔ ဖိအားျပကိရိယာ (PressureGuage(ပရက္႐ွာဂိတ္))ေတြကိုမျဖစ္မေနတပ္ဆင္ထားရပါတယ္။

အဲကြန္းတလံုးမွာ Discharge Pressure မ်ားတာဟာ ကြန္ပရက္ဆာေနာက္က အပူကြီဳင္(Condensor coil)ဂ်ီးပိတ္လို႔၊ပန္ကာမလည္လို႔
၊ပတ္ဝန္းက်င္ေလထုအပူခ်ိန္မ်ားေနလို႔၊
ေရနဲ႔ေအးတဲ့ Water-cooled(ဝါးတားကူး)Condensor ေတြမွာဆို Condensor ထဲဖတ္သြားတဲ့ ေရလိုင္းေတြဂ်ီးပိတ္လို႔၊ေရေအးစင္(Cooling tower/ကူးလင္းတာဝါ)ေကာင္းေကာင္းအလုပ္မလုပ္လို႔စသည္ျဖင့္ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

ဆိုလိုတာက Discharge pressure ကိုၾကည့္ၿပီး
အဲကြန္းဘာေၾကာင့္အေအးေလ်ာ့တယ္ဆိုတာ
ကို အျပစ္႐ွာလို႔ရေအာင္ပါ။စက္ရဲ႕ပံုမွန္မဟုတ္တဲ့အေျခအေနကိုသိဖို႔ပါ။


(4)#Purge out(ပါးဂ်္ေအာက္)=အဲကြန္းစနစ္ထဲကေလကို ဂက္စ္ဖိအားနဲ႔တြန္းထုတ္တာ/ဂက္စ္ေတာက္တာ

####အိမ္သံုးအဲကြန္းအသစ္ဆင္ၿပီးစမွာပဲျဖစ္ျဖစ္
အဲကြန္းဂက္စ္ေလ်ာ့လို႔ ဂက္စ္ Top up လုပ္တာပဲဖစ္ျဖစ္ Charging hose(ခ်ာဂ်င္ဟို႔စ္)=ဂိတ္ပိုက္
ထဲက ေလကိုအဲကြန္းထဲက ဂက္စ္ဖိအားနဲ႔
တြန္းၿပီးအျပင္ကိုထုတ္ပစ္တာကိုေျပာတာပါ။
အဲကြန္းေရခဲေသတၱါဂက္စ္ျဖည့္တဲ့အခါ ဂိတ္(Gauge manifold &hoses)ကို စက္ကိုတပ္ ၿပီး စက္ထဲကဂက္စ္ကို ဂိတ္ဖြင့္ၿပီး ေလထုတ္ျပီးမွ
ဂက္စ္အိုးကိုတပ္ရပါတယိ အဲဒါမွသာ ပိုက္ထဲကေလေတြ ဂိတ္ပိုက္ထဲကေလေတြ ထြက္သြားမွာပါ။

အဲဒီလိုမဟုတ္ပဲ ဂက္စ္အိုးကိုတန္းဖြင့္လို႔
အျပင္ကဝင္ေနတဲ့ ဂိတ္ပိုက္ထဲကေလေတြ စက္ထဲဝင္သြားရင္ ေရေငြ႔ေတြပါတဲ့အတြက္ အဲဒီေရေငြ႕ေတြဟာအဲကြန္းဂက္စ္(Refrigerant)ရဲ႕အေအးဓာတ္ေၾကာင့္ System ထဲမွာအဲကြန္းစနစ္ရဲ႕ပိုက္လိုင္းထဲမွာ ေအးခဲပိတ္ဆို႔ၿပီး စနစ္ကိုဒုကၡေပးရင္ အဲကြန္းက ေရခဲေသတၱာကေအးမွာမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။အပူထုတ္ႏိုင္မွာမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။

(5)#Pump down(ပန္႔ေဒါင္း)=အဲကြန္စနစ္ထဲက ဂက္စ္ေတြကို အပူကြိဳင္(Condensor/ကြန္ဒင္ဆာ)အထြက္မွာတပ္ထားတဲ့ ဂက္စ္ေလွာင္ကန္ (Receiver/ရဆီဗာ)သို႔မဟုတ္ Receiver မပါရင္ အပူကြိဳင္နဲ႔
ကြန္ပရက္ဆာကိုဂက္စ္ေလွာင္ကန္အျဖစ္
သံုးၿပီး ဂက္စ္ေတြကို ေခတၱ သိုေလွာင္တဲ့
လုပ္ငန္းစဥ္ကိုေျပာတာပါ။အိမ္သံုးအဲကြန္းစက္ေတြကို ေနရာေျပာင္းတပ္ရာမွာျဖစ္ျဖစ္ ၊ေဆးေၾကာဖို႔
ယာယီျဖဳတ္တပ္ရာမွာျဖစ္ျဖစ္ Pump Down လုပ္ျခင္းကိုမျဖစ္မေနလုပ္ၾကရမွာပါ။
Receiver မပါတဲ့အိမ္သံုး
#Split-type(စပလစ္တိုက္)အဲကြန္းေလးေတြအတြက္
Pump down လုပ္တဲ့အခါ
အဲကြန္းကေမာင္းလ်ွက္ျဖစ္ေနရပါမယ္
(1)#လူႏွစ္ေယာက္လိုပါတယ္
(စက္ပိတ္ဖို႔ တစ္ေယာက္က အဆင္သင့္ remote
control(ရီမုတ္ကြန္ထ႐ိုး)ကို ကိုင္ထားၿပီးပိတ္ႏိုင္ေအာင္လို႔ပါ)
#(2)ဂိတ္ကို Suction Shut-off Valve(SSV)
က Pin Valve(ပင္ဗား)မွာတပ္ရပါမယ္
#(3)SSV ကို ပိတ္ခါနီးအေနအထား ႀကိဳပိတ္ထားရပါမယ္...ၿပီးရင္
#(4)Liquid line(လစ္ကြတ္လိုင္း/ပိုက္ေသး)ရဲ႕
Discharge Shut-off Valve(DSV)ကိုပိတ္ရပါမယ္
#(5)DSV ကိုပိတ္တာနဲ႔တၿပိဳင္နက္ Guage(ဂိတ္)
ကို ၾကည့္ေနပါ (မ်က္စိလ်ွင္ပါေစ/စိတ္မလႈပ္႐ွားပါနဲ႔)
#(6)ၿပီးတာနက္ L-Key (အယ္လ္ကီး)ကို DSVမွာ
အဆင္သင့္ အျမန္ေျပာင္းတပ္ပါ
#(7)ဂိတ္မွာ 8 PSI ေရာက္တဲ့အခ်ိန္နဲ႔ တၿပိဳင္နက္
DSV ကိုအၿပီးပိတ္လိုက္ပါ။
0-PSI ထိမေရာက္ပါေစႏွင့္။8 PSI မေရာက္ခင္
15 PSI ဘာညာႀကိဳပိတ္မိရင္လည္း ျပႆနာမ႐ွိပါ။စက္ကိုမပိတ္ေသးပဲDSV ကို ခ်က္ခ်င္းျပန္ကစားၿပီးဖြင့္ ပိတ္လုပ္ရင္း
8 PSI ေရာက္မွ ေသခ်ာပိတ္လိုက္ပါ။
#(9)DSVပိတ္ၿပီးတာနဲ႔ႏွစ္စကၠန္႔အတြင္းစက္ပိတ္ပါ။
စက္ပိတ္တာ အနည္ငယ္ေနာက္က်ေသာ္လည္း
စိုးရိမ္ရန္မ႐ွိပါ။မေလာပါနဲ႔။DSV သာအရင္ပိတ္ပါ
ဒါဆိုအိမ္သံုးအဲကြန္းအေသးေတြအတြက္ Pump down လုပ္ျခင္းၿပီးပါၿပီ။ပိုက္လိုင္းေတြကိုျဖဳတ္ၿပီး
အဲကြန္းေဆးတာတို႔ ေနရာေျပာင္းတတ္တာတို႔လုပ္လိုရပါၿပီ။
#အိမ္သံုးမဟုတ္တဲ့အေအးခန္းႏွင့္လုပ္ငန္းသံုး
စက္ႀကီးChiller Unit(ေခ်လာယူနစ္)စက္ေတြကို
Pump Down လုပ္ျခင္း
#(1)Lower Pressure Cut-Out(လိုးပရက္႐ွာကတ္ေတာက္/LP cut out)လို႔ေခၚတဲ့ စနစ္ထဲမွာ အဲကြန္းဂက္စ္(Refrigerant)ဟာသတ္မွတ္ပမာဏထက္
ေလ်ာ့နည္းလို႔ကြန္ပရက္ဆာ အဝင္မွာ ဂက္စ္ဖိအား
ပံုမွန္႐ွိရမည့္အေျခအေနထက္ေလ်ာ့နည္းတဲ့အခါ
ကြန္ပရက္ဆာကို ျဖတ္ေတာက္ေပးတဲ့ LP cut out
ရဲ႕ အဝင္နဲ႔အထက္ ဝါယာႀကိဳးကိုပူးေပး(By pass)
ထားရပါမယ္
#လူသံုးေယာက္လိုပါမယ္(ကြၽမ္းရင္ေတာ့
စက္ေသးရင္ေတာ့ ႏွစ္ေယာက္နဲ႔ရပါတယ္)
...တစ္ေယာက္ကစက္ပိတ္ဖို႔
...တစ္ေယာက္က ဗားပိတ္ဖို႔
...တစ္ေယာက္က Pressure Guage ၾကည့္ၿပီး
အလုပ္လုပ္ ဗားပိတ္ဖို႔
...Ratchet(ရစ္ခ်တ္) လို႔ေခၚတဲ့ King Valve ပိတ္တဲ့ hand tools လိုပါတယ္
#Pressure Guage ကိုကြန္ပရက္ဆာအဝင္ Suction မွာတပ္ပါမယ္။
#(2)စက္ကိုစေမာင္းပါမယ္
#(3)Receiver အထြက္ သို႔ Condensor အထြက္က King Valve (ကင္းဗား)ကို ရစ္ခ်က္နဲ႔ေ႐ွ႕ရစ္ၿပီိး(Front Seated)လုပ္ၿပီး Condensor သို႔ Receiver အထြက္ကေန ပိတ္ပါမယ္။
#Compressor အဝင္ Suction လိုင္းက
King Valve ကို
ေ႐ွ႕ရစ္ ပိတ္(Front seated)လုပ္ၿပီးပိတ္ခါနီးႀကိဳလုပ္ထားပါ
#(4)Pressure Guage ကိုမ်က္စိလ်ွင္လ်ွင္နဲ႔ၾကည့္ထားပါ (10)PSI ေရာက္တာနဲ႔ Compressor Suction King valve ေ႐ွ႕ကိုအဆံုးရစ္လိုက္ၿပီး
တၿပိဳင္တည္းစက္ကိုပိတ္ခိုင္းပါ။
#မွတ္ခ်က္
King valve ကိုပိတ္ရာမွာေ႐ွ႕ရစ္ေနာက္ရစ္ လိုတဲ့ပံုစံက စက္တခုစီအလိုက္ ပံုစံေျပာင္းႏိုင္၍ Condensor သို႔မဟုတ္ Receiver အထြက္မွ ပိတ္ဖို႔လိုရင္းျဖစ္ပါတယ္။Back seated နဲ႔ Front seated ပံုစံတခုခုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
Compressor အဝင္ Suction King Valve ကလည္းအတူတူ ပါ။Back seated နဲ႔ Front seated
တပ္တဲ့ပံုစံေျပာင္းႏိုင္ပါတယ္။
pump down လုပ္စဥ္ စိုးရိမ္စိတ္မ်ားႏွင့္ DSV ႏွင့္ SSV မ်ားအား (over tighten ) လိုသည္ထက္ ပိုမို တင္းၾကပ္ ၾကတာ ေၾကာင့္ valve seat ႏွင့္ thread မ်ား ပ်က္စီး တတ္တာကိုလည္းသတိျပဳရပါမယ္။
ေအာက္မွာ King Valve ရဲ႕ ပံုကိုပံုကိုျပထားပါတယ္။
ညီေလးတို႔အတြက္တခုခုရရင္ေက်နပ္ပါၿပီ။


Credit to
#ကိုနႏၵမိုး



lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html