ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

ကားေအာက္ပိုင္း Suspension အစိတ္အပိုင္း ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္မ်ားကို ရွာေဖြစစ္ေဆးျခင္း

ကားေအာက္ပိုင္း Suspension အစိတ္အပိုင္း ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္မ်ားကို ရွာေဖြစစ္ေဆးျခင္း

ကားေအာက္ပိုင္း Suspension အစိတ္အပိုင္းမ်ားသည္ ကားေရြလ်ားသြားလာေနစဥ္
လမ္းေဆာင့္ဒဏ္မ်ားေၾကာင့္ ပြန္းစားပ်က္စီးမႈမ်ားရွိသည္။
ပြန္းစားပ်က္စီးမႈအေျခအေနမ်ားဆိုးရြားလာလွ်င္ ေအာက္ပိုင္းေခ်ာင္ၿပီး အႏၱရာယ္ပင္ ျဖစ္လာႏိုင္ပါသည္။

ေအာက္ပိုင္းစားၿပီး ေခ်ာင္လြန္းလွ်င္ ေနာက္ဆက္တြဲ ထိခိုက္မႈမ်ားျဖစ္ေသာ စတီယာရင္ ထိန္းခ်ဳပ္၍ မေကာင္းျခင္း၊ ကားစီး၍မေကာင္းျခင္း၊ တာယာပြန္းစားမႈ မမွန္ကန္ျခင္း၊ ဘရိတ္ဖမ္း၍ မေကာင္းျခင္း၊ ကားေမာင္ေနစဥ္ တစ္ဘက္သို႔ ဆြဲခ်သြားျခင္းႏွင့္ ဘီးအလိုင္းမင့္မ်ား မွန္ကန္မႈ မရွိေတာ့ျခင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚလာမည္ ျဖစ္ သည္။


***
ယာဥ္ပိုင္ရွင္အမ်ားစုသည္ ကားတစ္စီး၏ ဖြဲစည္းအလုပ္လုပ္ပံုကို နားမလည္ၾက၍ ကားေအာက္ပိုင္း ထိန္းသိမ္းျခင္းကို ေနာက္က်မွ အခ်ိန္လြန္မွ လာေရာက္ လုပ္ကိုင္ၾကသည္။
ကားေအာက္ပိုင္းစစ္ေဆးျခင္းကို ဂရုစိုက္သင့္ေၾကာင္း ေမ့ေလ်ာ့ေနေလ့ရွိသည္။

ေအာက္ပိုင္းေခ်ာင္ေနေသာ္လည္း ကားေမာင္း၍ ရေနေသး၍ ေမွးေမာင္းေနေလ့ရွိပါသည္။
ကားေအာက္ပိုင္းအစိတ္အပိုင္းမ်ားတြင္ တိုက္ေရာ့၊ ေဘာလ္ဂၽြိဳင္းမ်ားေခ်ာင္ေနလွ်င္ ဂရုစိုက္သင့္ပါသည္။

စတီယာရင္၊ တုိက္ေရာ့ ျပဳတ္ထြက္၍ ႀကီးမားေသာ ယာဥ္တိုက္မႈႀကံဳရမွ ေနာင္တရျခင္းမ်ိဳးမျဖစ္သင့္ပါ။

ေဘာလ္ဂၽြိဳင္းျပဳတ္ထြက္၍ လမ္းေပၚတြင္ ကားယားႀကီးျဖစ္ေနေသာ ကံဆိုးမိုးေမွာင္အေျခအေနမွ ေရွာင္ရွားႏိုင္ပါသည္။
ကားေအာက္ပိုင္းအစိတ္အပိုင္းမ်ားတြင္ စပရိန္ေလးထုပ္ႏွင့္ ေတာရွင္းဘားမ်ား၊ ရာဘာပြတ္မ်ား၊ ေဘာလ္ဂၽြိဳင္းမ်ား၊ ေရွာ့ဘားမ်ား၊ စတီယာရင္အဆက္မ်ား၊ Strut မ်ား၊ ခ်ဳပ္တန္းမ်ား၊ ဘက္တာဖလိုင္းမ်ား၊ ဒူးဆစ္မ်ား၊ ေဘာလ္မ်ား ပါဝင္သည္။


ေအာက္ပိုင္းခၽြတ္ယြင္းခ်က္မ်ားကို သိရွိႏိုင္ေသာ ေရွ႕ေျပးလကၡဏာမ်ားမွာ ကားစီးရသည္မွာ ညင္သာမႈမရွိဘဲ ၾကမ္းတမ္းခုန္ေပါက္ေနျခင္း( ေရွာ့ဘားႏွင့္ Strut မ်ား မေကာင္းပါက လမ္းအေဆာင့္ဒဏ္မ်ားကို တိုက္ရိုက္ခံစားရသည္။)၊ ကားလမ္းအခ်ိဳးအေကြ႕မ်ားတြင္ တစ္ဖက္သို႔ဆြဲသြားျခင္း၊ ကားေကြ႕၍မေကာင္းျခင္း၊ ကားဘရိတ္နင္း၍ ရပ္တန္္႔လွ်င္ ေအာက္ပိုင္းမွ အသံမ်ားျမည္ေနျခင္း၊ လမ္းၾကမ္းမ်ားတြင္ ေမာင္းပါက အသံထြက္ျခင္း၊ စတီယာရင္တုိက္ေရာ့ခါျခင္း၊ ေဘာလ္ဂၽြိဳင္းခါျခင္း၊ တုန္ခါျခင္းမ်ားသည္ စတီယာရင္ကြင္းမွ တစ္ဆင့္ ယာဥ္ေမာင္းလက္ကိုင္ေသာေနရာတြင္ သိသာစြာ ခံစားရျခင္း၊ တာယာပန္းသားမ်ား ခုတ္စားေနျခင္း၊ တာယာပြန္းစားမႈ မညီမညာျဖစ္ေနျခင္း၊ ကားေအာက္ပိုင္းေရွာ့ဘားႏွင့္ Strut မ်ားတြင္ ဆီမ်ားယိုစိမ့္ေနျခင္း မ်ားျဖစ္ပါသည္။


ေရွေျပးလကၡဏာာမ်ားထဲမွ တစ္စံုတစ္ခုျဖစ္ေနလွ်င္ ေအာက္ပိုင္း Suspension မေကာင္းသည္မွာ ေသခ်ာပါသည္။
ေအာက္ပိုင္းတြင္ အစိတ္အပိုင္းမ်ားစြာရွိသည္။
မည္သည့္အစိတ္အပိုင္းမ်ား ခၽြတ္ယြင္းအားနည္းေနသည္ကို အေသးစိတ္ထပ္မံစစ္ေဆးရပါသည္။


၁။ တာယာမ်ားကို စစ္ေဆးျခင္း

တာယာပန္းသားမ်ား မူမမွန္ ပြန္းစားျခင္းသည္ ေအာက္ပိုင္းမေကာင္းျခင္း၏ လကၡဏာျပျဖစ္သည္။
အထူးသျဖင့္ ေရွ႕ဘီးတာယာပန္းသားမ်ား တစ္ျခမ္းစားျခင္း၊ တာယာပုခံုးပန္းသားမ်ား ခုတ္စားေနျခင္းမ်ားသည္ အလိုင္းမင့္မွားေနေသာ ျပႆနာျဖစ္သည္။
တုိက္ေရွာ့တန္း ထိပ္ဖ်ားမွ ေဂၚလီသီး (Ball Joint) မ်ား စားျခင္း၊ Strut အထိုင္ေဘာလ္ဂၽြိဳင္းစားျခင္း၊ ကမ္ဘာေအာက္ေနျခင္း၊ Control Arm မ်ားမွ ဘြတ္ခ်္မ်ားစား၍ ေခ်ာင္ေနျခင္း စေသာ ခၽြတ္ယြင္းခ်က္မ်ားသည္ ကားေရွ႕ဘီးတာယာမ်ား၏ အလိုင္းမင့္မွားေစေသာ အေၾကာင္းတရားမ်ားျဖစ္ပါသည္။
ထိုအားနည္းခ်က္မ်ားကို အစားထုိးျပဳျပင္မွသာ အလိုင္းမင့္မွန္ၿပီး တာယာပြန္းစားမႈ သက္သာမည္။


၂။ စတီယာရင္စစ္ေဆးပါ။

ကားေပၚတြင္ Full Load တင္၍ စတီယာရင္အလြတ္ကစားျခင္း၊ တိုက္ေရာ့အဖ်ားေဂၚလီသီးမ်ား ကစားျခင္းမ်ားကို စစ္ေဆးႏိုင္သလုိ Rack & Pinion Steering Gear အမ်ိဳးအစားသည္ စစ္ေဆးရခက္ခဲသည္။

ကြ်မ္းက်င္ေသာ ကားဝပ္ေရွာ့ပ္ တြင္ျပသ၍စစ္ေဆးသင့္သည္။
Reciproca-ting Ball Steering အမ်ိဳးအစားတြင္ Idler Arm ႏွင့္ Pitman Arm မ်ား အလြတ္က စားမႈရွိ/ မရွိ စစ္ေဆးၾကည့္ပါ။

စီယာရင္စနစ္တြင္သံုးေသာ တိုက္ေရာ့အဖ်ား ေဂၚလီသီးႏွင့္ ေဘာလ္ဂၽြိဳင္းမ်ားကို ျပန္ျပင္၍ မသံုးပါႏွင့္။

အသစ္ျဖင့္သာ အစားထိုးလဲလွယ္ တပ္ဆင္ပါ။

ပါဝါစတီယာရင္စနစ္တြင္ ပါဝါပန္႔၊ ဆီပိုက္လုိင္းႏွင့္ ပါဝါဂန္းမ်ား ဆီယိုစိမ့္မႈရွိ/မရွိ စစ္ေဆးပါ။

ပါဝါစတီယာရင္ စစ္ေဆးလွ်င္ ကားစက္ႏိႈးထားပါ။
ကားေပၚတြင္ Full Load တင္၍ စစ္ေဆးရပါမည္။
လူစီးကားငယ္မ်ား၊ လူအျပည့္ထိုင္၍ စတီယာရင္ကို စစ္ေဆးပါ။
ပါဝါပန္႔တြင္သံုးေသာ ပါဝါဆီသည္ ၾကာလာလွ်င္ အေရာင္ရင့္ၿပီး ညစ္ပတ္လာမည္။

ပါဝါဆီည့ံလွ်င္ ပါဝါပန္႔ ပ်က္စီးမႈ ျမန္မည္။
ပါဝါဆီမေကာင္းပါက ဆီသစ္လဲေပး၍ ကြ်မ္းက်င္ေသာ ပါဝါပန္႔ ျပင္ဆိုင္တြင္ ျပသပါ။

၃။ Hub Ball Bearing မ်ားစစ္ေဆးျခင္း

ေရွ႕ဘီး Hub ေဘာလ္မ်ားစားၿပီး အလြတ္ကစားမႈ မ်ားေနလွ်င္ တာယာအလိုင္းမင့္ မမွန္ႏိုင္ပါ။
ေရွ႕တာယာဘီးမ်ားေကြ႕၍မေကာင္းဘဲ တစ္ဖက္သို႔ ဆြဲေနတတ္သည္။

Hub ေဘာလ္မ်ား၊ အမဲဆီအေျခအေနမ်ားကို စစ္ေဆးသင့္ပါသည္။
ခရီးမိုင္ (၃၀၀၀၀)ေက်ာ္ ေမာင္းႏွင္ၿပီးတုိင္း Hub ေဘာလ္မ်ားစစ္ေဆး၍ အမဲဆီအသစ္လဲေပးပါ။

၄။ Ball Joints မ်ားစစ္ေဆးျခင္း

Ball Joints မ်ားသည္ ကားေအာက္ပိုင္းပစၥည္းမ်ားတြင္ အဓိကက်ေသာ အစိတ္အပိုင္း ျဖစ္ပါသည္။
လမ္းအေဆာင့္ဒဏ္မ်ားကို တုိက္ရိုက္ခံစားၿပီး ကားအေလးခ်ိန္ကိုလည္း ထမ္းေဆာင္ထားရမည္။

လႈပ္ရွားမႈမ်ားသျဖင့္ ၾကာလာလွ်င္ Ball Joints ေဂၚလီသီးမ်ား၊ အခံခြက္မ်ား ေခ်ာင္လာမည္။

Ball Joints မ်ားေခ်ာင္လြန္းလွ်င္ ေဂၚလီသီးျပဳတ္ထြက္သြားတတ္သည္။
လူခႏၶာကိုယ္အရိုးတည္ေဆာက္ပံုတြင္လည္း  Ball Joints မ်ားရွိသည္။

ျပင္းထန္ေသာထိခိုက္ဒဏ္ရာရလွ်င္ သဘာဝအရိုးေနရာတြင္ စတီးအရိုး အစားထိုး၍ ခြဲစိတ္ကုသရသည္။
ကားေအာက္ပိုင္း Suspension စနစ္တြင္ Ball Joints မ်ားကုိ လုိအပ္သလုိအသံုးျပဳထားသည္။

ကားအမ်ိဳးအစားအလိုက္ ေအာက္ပိုင္းဖြဲ႕စည္းပံုဒီဇိုင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲျပားပါသည္။
Toyota ႏွင့္ Nissan မတူသကဲ့သို Honda ႏွင့္ Mazda သည္လည္း မတူႏိုင္ပါ။
သူ႕ကိုယ္ဒီဇိုင္းႏွင့္ သူရွိၾကသည္။

Ball Joint Spare Part ကိုလည္း သူ႔အမ်ိဳးအစားႏွင့္သူ အစားထိုးလဲလွယ္ရပါသည္။
အခ်ိဳ႕ Ball Joint မ်ားသည္ အမဲဆီထိုးရန္ အေပါက္ပါၿပီးအခ်ိဳ႕မွာ လံုးဝမပါရွိဘဲ တစ္ခါသံုးျဖစ္သည္။

ယေန႔တိုင္ ကားေအာက္ပိုင္းျပင္ေပးေသာ ဝပ္ေရွာ့ပ္မ်ားသည္ Ball Joint အေဟာင္းကို ျပန္လည္ျပဳျပင္၍ သံုးေနၾကပါသည္။
စားေနေသာေဂၚလီသီးကို သံဂေဟျပန္ေဆာ္၍ သံသားတင္သည္။

ေအးသြားလွ်င္ တြင္ခံုတြင္ စက္ခုတ္စား (Mach-inning) ၿပီး ျပန္လည္၍ တပ္ဆင္ေပးသည္။
မူလေအာ္ရီဂ်င္နယ္ ပစၥည္းေဘာလ္ေလာက္ မေကာင္းႏိုင္ေခ်။
Safety လည္းမျဖစ္ပါ။

အေကာင္းဆံုးမွာ ေအာ္ရီဂ်င္နယ္ေဘာလ္ဂၽြိဳင္းကို အစားထိုးလဲေပးျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။

၅။ ခ်ဳပ္တန္းႏွင့္ ရာဘာဘြတ္ရွင္းမ်ား
ကားေအာက္ပိုင္း Suspension တြင္ (Control Arm) ခ်ဳပ္တန္းမ်ား၊ ေဘးတုိက္ အထိန္းတန္း (Lateral Links) မ်ား၊ Sway Bars တန္းမ်ားျဖင့္ ကားတစ္စီးလံုးကုိ တည္ၿငိမ္စြာ လႈပ္ရွားႏိုင္ရန္ ထိန္းခ်ဳပ္ထားသည္။

ခ်ဳပ္တန္းမ်ားအားလံုး ဆက္သြယ္ရာ တြင္ ရာဘာဘြတ္ခ်္မ်ားခံၿပီး Bolt & Nuts မ်ားျဖင့္ ဖမ္းတြယ္ထားသည္။
ရာဘာဘြတ္ခ်္မ်ားသည္ ၾကာလာလွ်င္ ကြဲအက္ပြန္းစားၿပီး ေခ်ာင္လာတတ္သည္။

ရာဘာဘြတ္ခ်္မ်ားေခ်ာင္ေနလွ်င္အလြတ္ကစားမႈမ်ား၍ ကားကိုယ္ထည္လူးလိမ့္တတ္သည္။
ပြန္းစားသြားေသာ ရာဘာဘြတ္ခ်္မ်ားကုိ အစားထုိးလဲလွယ္ေပးရသည္။

ဘြတ္ခ်္မ်ားေခ်ာင္/ မေခ်ာင္စစ္ေဆးႏိုင္သည္။
ကားႀကီးတာယာသားမ်ားကို ျပန္လွီးထည့္ေသာ ရာဘာဘြတ္ခ်္မ်ားမွာ ေအာ္ရီဂ်င္နယ္ဘြတ္ခ်္ေလာက္မေကာင္း၍ ၾကာၾကာမခံႏိုင္ပါ။

မူလေအာ္ရီဂ်င္နယ္ ဘြတ္ခ်္မ်ားကိုသာ အစားထုိုးလဲလွယ္သင့္ပါသည္။


၆။ ေရွာ့ဘားႏွင့္ Struts မ်ား စစ္ေဆးျခင္း

ကားကိုယ္ထည္တစ္ခုလံုး၏ ေပၚေအာက္လႈပ္ရွားမႈမ်ားႏွင့္ လမ္းအေဆာင့္ဒဏ္မ်ားကို ေလ်ာ့ပါးသက္သာေစေသာ အရာမွာ ေရွာ့ဘားမ်ားျဖစ္သည္။
ေရွာ့ဘားမေကာင္းလွ်င္ ကားစီး၍ မေကာင္းပါ။
လမ္းၾကမ္းမ်ားတြင္ ပို၍သိသာပါသည္။
ကားေရြ႕လ်ားေနသေရြ ေရွာ့ဘားအၿမဲအလုပ္လုပ္ရသျဖင့္ ၾကာလွ်င္ပ်က္စီးတတ္သည္။
ေရွာ့ဘားေကာင္း/ မေကာင္းကို အလြယ္တကူစစ္ေဆးႏုိင္သည္။
ဆလြန္းကား၊ လူစီးကားငယ္မ်ားတြင္ ေရွ႕ဘီးအထိုင္ ေရွာ့ဘားမ်ားကုိ  “Bounce Test” လုပ္၍ စစ္ေဆးႏိုင္သည္။
ကားေခါင္း စက္ဖံုးကုိ လက္ႏွစ္ဖက္ေထာက္၍ အားစိုက္ၿပီးဖိခ်ပါ။

ကားေခါင္းပုိင္းကို အေပၚေအာက္ကစားခုိင္းပါ။
ေရွာ့ဘားမေကာင္းလွ်င္ အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာခုန္ေနမည္။
ေရွာ့ဘားထိန္းပါက (၂)ခ်က္ (၃)ခ်က္အတြင္ ျပန္ၿငိမ္သြားမည္။
အသံျမည္ေနေသာ၊ ဆီယိုေနေသာ ေရွာ့ဘားမ်ားသည္ မေကာင္းသည္ကမ်ားပါသည္။

ေရွ႕ဘီးအထိုင္ Mac Pherson Strut အမ်ိဳးအစားသံုးေသာ Suspension တြင္ ေရွာ့ဘားသည္ Strut Body ထဲတြင္ ျမႇဳပ္ထားသည္။
အထူးကြ်မ္းက်င္ေသာ ဝပ္ေရွာ့ပ္တြင္သာ ျပသ၍ ေရွာ့ဘားလဲလွယ္သင့္သည္။

ကားေအာက္ပိုင္း Suspension အစိတ္အပိုင္းမ်ားသည္ ေရြလ်ားေနေသာ ကားတစ္စီးအတြက္ အေရးႀကီးေသာ  Safety ျဖစ္ပါသည္။
ေအာက္ပိုင္းမေကာင္းပါက အႏၱရာယ္ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
အခ်ိန္မွန္မွန္စစ္ေဆးထိန္းသိမ္းျပဳျပင္လွ်င္ လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရေသာ ကားတစ္စီးျဖစ္ေနပါသည္။


Credit
Source :carlover

lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html