ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

Aircon ႏွင့္ Refrigeration အေျခခံအသိပညာႏွင့္ System တြင္မရွိမျဖစ္ပါဝင္ေသာပစၥည္းမ်ားအေၾကာင္း

#အဲကြန္းလုပ္ငန္းခြင္၀င္စလူငယ္ညီေလးမ်ားအတြက္
မသိမျဖစ္ ေသာ
Aircon ႏွင့္ Refrigeration အေျခခံအသိပညာႏွင့္
System တြင္မရွိမျဖစ္ပါဝင္ေသာပစၥည္းမ်ားအေၾကာင္း
(ရွည္ေတာ့ရွည္တယ္...ဖတ္ၿပီးသိသြားရင္ေတာ့
အဲကြန္းအေျခခံအသိပညာအတြက္ အမ်ားႀကီးအက်ိဳးရွိပါလိမ့္မယ္)Senior အကိုမ်ားေက်ာ္ဖတ္ေပးသြားၾကပါခင္ဗ်ာ။

#Airconditioning Systemဆိုတာ
အခန္းတစ္ခန္းေနရာတစ္ေနရာကအပူေတြကိုစုပ္ယူၿပီး
ဘယ္သူမွမကန္႔ကြက္တဲ့ေလထုထဲကိုစြန္႔ပစ္တဲ့စနစ္လို႔ဆိုပါတယ္။ဘယ္သူမွမကန္႔ကြက္တဲ့ေလထုထဲလို႔ဆိုတာက
ကိုယ္ထုတ္ပစ္လိုက္တဲ့အပူကသူမ်ားကို အေႏွာက္အယွက္ေပးမိသလိုျဖစ္သြားႏိုင္တဲ့ေနရာျဖစ္ေနလို႔မရဘူးလို႔ဆိုတာပါ။

အဲဒါေၾကာင့္Airconဆိုတာ ေလေအးေပးစက္မဟုတ္ပါ အပူစုပ္ထုတ္စက္ Heat absorbing and rejecting machine လို႔ေခၚဆိုႏိုင္ပါတယ္။

အဲဒီလိုအပူစုပ္ၿပီးစြန္႔ထုတ္ရင္းနဲ႔
# အခန္းရဲ႕အပူခ်ိန္ကိုမ်ွတေအာင္ထိန္းသိမ္းျခင္း
(Temperature control)

# အခန္းရဲ႕စိုထိုင္းဆနဲ႔ေရေငြ႕ပါ၀င္မႈကိုထိန္းသိ္မ္းျခင္း
(Humidity & moisture content control)

#အခန္းတြင္းရွိေလရဲ႕စီးဆင္းမႈ့ကို သက္ေသာင့္သက္သာျဖစ္ေအာင္
လိုသလိုထိန္းခ်ဳပ္ေပးျခင္း(control of Air flow)

#ေလရဲ႕သန္႔႐ွင္းမႈ့ (Cleaness of air)ကို ထိန္းညႇိျခင္းေတြ ကိုပါတၿပိဳင္တည္း လုပ္ေဆာင္ေပးတဲ့စနစ္ကို
Airconditioning Systemလို႔ေျပာပါတယ္။

Airconditioning System ေတြရဲ႕ လုပ္ေဆာင္နိုင္မွုပမာဏ (capacity)
ကို တိုင္းတာရာမွာ နိုင္ငံတကာမွာေတာ့
Ton of refrigeration (RT) နဲ႔တိုင္းတာေလ့႐ွိပါတယ္။

Aircon တစ္တန္စက္ (ျမန္မာအေခၚ တစ္ေကာင္ခြဲ)
ဆိုတာ
သုညဒီဂရီ စင္တီဂရိတ္(0'C)အပူခ်ိန္ရွိေနတဲ့ေရခဲ
တစ္တန္ကို24နာရီအတြင္း
ေရအျဖစ္လံုးဝေျပာင္းသြားဖို႔ကိုေပးရတဲ့ အပူပမာဏနဲ႔ညီတဲ့ အပူကို အခန္းထဲကေန ၂၄နာရီအတြင္းစုပ္ထုတ္ႏိုင္စြမ္း႐ွိတာကိုဆိုတာပါ။

ေရခဲတစ္ေပါင္အတြက္ဆိုရင္ အပူခ်ိန္ပမာဏ
144 Btu (British thermal unit)ၿဗိတိသ်ွသံုးအပူခ်ိန္တိုင္းယူနစ္ လိုပါတယ္။ေရခဲတစ္တန္ ေပါင္ 2000 အတြက္ အပူပမာဏ 144x2000=288000 Btu /24 hour ျဖစ္ပါတယ္။တစ္နာရီအတြက္ဆိုရင္ေတာ့ 288000/24 ျဖစ္တဲ့အတြက္ 12000 Btu/hour ရပါလိမ့္မယ္။
အဲဒါကို
တစ္တန္စက္လို႔ေခၚပါတယ္။
ဆိူလိုတာက အခန္းထဲမွာ႐ွိေနတဲ့ အပူေတြထဲကေန Airconတစ္နာရီေမာင္းရင္ အပူပမာဏ 12000Btu ေလ်ာသြားမယ္လို႔ဆိုလိုတာပါ။
အခန္းထဲကေနဆြဲထုတ္ေပးႏိုင္တယ္လို႔ဆိုလိုတာပါ။
အေသးစိတ္တြက္ခ်က္မႈ့ကိုပံုမွာၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။

အဲဒါေၾကာင့္အဲကြန္းပညာကိုအေျခခံသိသူေတြက
အဲကြန္းနဲ႔အေအးခန္းစက္ေတြကို တန္နဲ႔ပဲေျပာေလ့ရွိပါတယ္။
လၽွပ္စစ္အေခၚအေဝၚ
ျမင္းေကာင္ေရစြမ္းအား Horse Power(HP)
နဲ႔မေျပာၾကပါဘူး။
အဲဒါေလးကိုေဝမၽွျခင္းပါ။

အဲကြန္းတစ္တန္စက္ကို ေဖာ္ျပရာမွာ
ႏိုင္ငံနဲ႔ထုတ္လုပ္သူေတြအလိုက္ ေစ်းကြက္မွာ
အျခားယူနစ္ေတြနဲ႔လည္း
ေအာက္မွာလို သတ္မွတ္ေခၚေဝၚၾကပါေသးတယ္။
အဲဒီေလာက္သိရင္ လုပ္ငန္းခြင္ဝင္စလူငယ္ေတြအတြက္အဆင္ေျပႏိုင္ပါၿပီ။
စက္ရဲ႕စြမ္းအားတန္ကိုသိခ်င္ေတာ့ သူရဲ႕ Name plate
မွာ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ ယူနစ္တခုခုနဲ႔ေရးထားတာကိုၾကည့္ၿပီး
တစ္တန္ႏႈန္းနဲ႔ျပန္စားလိုက္ရင္ စက္ရဲ႕တန္ပမာဏကိုသိႏိုင္ပါတယ္။

1 Ton of refrigeration =1.5 H.P in Electric Power
1 Ton of refrigeration = 12000 Btu /hr
1 Ton of refrigeration =3.5 kW (Heat Kilo Watts)
1 Ton of refrigeration =3024 KCal(Kilo-calories)

ေလထုတ္ႏႈန္းအေနျဖင့္ ေအာက္ပါအတိုင္း မွန္းၾကည့္ၿပီးအၾကမ္းဖ်င္းတန္ခ်ိန္ကို သိႏိုင္ပါတယ္
1 Ton of refrigeration =400 CFM (cubic feet per minute)
( airflow)

အဲကြန္းလုပ္ငန္းခြင္ဝင္စလူငယ္မ်ားအတြက္

အဲကြန္းနဲ႔အေအးခန္းစနစ္ေတြရဲ႕ အဓိကပစၥည္းေတြအေၾကာင္းနဲ႔မိတ္ဆက္ေပးခ်င္ပါတယ္
အဲကြန္းနဲ႔အေအးခန္းစနစ္ေတြမွာ
(၁)အဓိကအစိတ္အပိုင္းမ်ား (Main components)
(၂) စနစ္အကူပစၥည္းမ်ား(Auxiliary devices)
(၃)ကာကြယ္ေရးပစၥည္းမ်ား(Protective Devices)

မ်ားဆိုၿပီး (၃)မ်ိဳးပါဝင္ပါတယ္။

အဓိကအစိတ္အပိုင္းအေနျဖင့္ (၄)ခုပါဝင္ပါတယ္
-ကြန္ပရက္ဆာ (Compressor)
-အေအးျပဳအပူထုတ္အပိုင္း (Condensing Unit/Condensor သို႔မဟုတ္ Outdoor Unit)
-ဖိအားေလၽွာ့အပိုင္း (Expansion Unit)
-အေငြ႕ပ်ံအပူစုပ္အပိုင္း( Evaporatin Unit/EVaporator သိူ႔မဟုတ္ Indoor Unit )

တို႔ျဖစ္ပါတယ္။ 2C 2E လို႔အလြယ္မွတ္သားႏိုင္ပါတယ္။
2C2E ကို Indoor နဲ႔ out door unit ခြဲထားတဲ့အဲကြန္းက္ု
Split type အဲကြန္းလို႔ေခၚပါတယ္။
စက္တခု ပံုးတခုထဲမွာပဲ အဓိကအစိတ္အပိုင္း ၄ခုလံုး
ေပါင္းထားရင္ Package Type အဲကြန္းလို႔ေခၚပါတယ္။
Package type ကို အိမ္ျပဴတင္းေပါက္ေတြမွာတပ္တဲ့အရြယ္ဆိုရင္
Window type လို႔ေခၚပါတယ္။

ေအာက္မွာေတာ့ အဓိကအစိတ္အပိုင္းေတြရဲ႕ စုေပါင္းအလုပ္လုပ္ပံု Refrigeration Cycle ကိုစၿပီးေျပာခ်င္ပါတယ္။

# (1)Evaporator ရဲ႕ အဓိကလုပ္ေဆာင္ခ်က္(Main function)ကေတာ့ အခန္းထဲကအပူကိုစုပ္ယူဖိူ႔ပါ။
Evaporator ထဲမွေရာက္ေနတဲ့ Refrigerant လိူ႔ေခၚတဲ့
အဲကြန္းဂက္စ္ဟာ ကအခန္းထဲကပံုမွန္အားျဖင့္ရွိေနတတ္တဲ့ အပူခ်ိန္
85'F ကေန 95'Fေလာက္ ၾကားကအပူခ်ိန္ထက္
ေအးတဲ့ 40'F ဝန္းက်င္ရွိတဲ့အရည္အေျခအေနပါ ။ Evaporator သိုမဟုတ္
Indoor Unit မွာတပ္ထားတဲ့ ပန္ကာ(Indoor Fan)ကအခန္းထဲကေလကိုစုပ္ယူၿပီး သူ႔ကိုျဖတ္သြားတဲ့အခါ ေလထဲမွာပါတဲ့ အပူကို အပူဖလွယ္
နိယာမ(Law of heat exchange)အရ ေၾကးပိုက္နဲ႔ဆူးေတာင္ေတြကတဆင့္ ဂက္စ္ကစုပ္ယူလိုက္ပါတယ္။အဲဒီအခါ အဲကြန္းဂက္စ္ဟာ
အရည္ကေနအေငြ႕ျဖစ္သြားပါတယ္။
ဒါေပမယ့္အပူခ်ိန္ကေတာ့ 40'F ဝန္းက်င္ကေန အမ်ားႀကီးေျပာင္းလဲမသြားပါဘူး။
အဲဒီဂက္စ္အေငြ႕ဟာ
အပူကို စုပ္ယူၿပီး 40'Fအေနနဲ႔ပဲ ကြန္ပရက္ဆာ (Compressor)ဆီကိုသြားပါတယ္။
Evaporator ဟာအခန္းထဲကေရေငြ႕ေတြကို
Finဆူးေတာင္ေတြကတဆင့္ေရအျဖစ္ေျပာင္းလဲၿပီး
အခန္းရဲ႕စိုထိုင္းဆကိုလည္း ထိန္းေပးပါတယ္။အဲဒါေၾကာင့္
အဲကြန္းေတြမွာ indoor ကေန ေရက်တာပါ။

(2)ကြန္ပရက္ဆာ (Compressor)

သူရဲ႕အဓိက တာဝန္ကေတာ့ Evaporator သိူ႔ Indoor Unit ကေနအပူသယ္လာတဲ့ 40' F အပူခ်ိန္ရွိတဲ့ ဂက္စ္ကို
ဖိအားထပ္ျမႇင့္ၿပီး အပူခ်ိန္တိုးေစဖို႔ပါ။
ဘာျဖစ္လို႔ အပူခ်ိန္တိူုးေစရသလဲဆိုေတာ့ ပတ္ဝန္းက်င္ အခန္းျပင္ပ အပူခ်ိန္က 80'F အထက္ရွိေနခ်ိန္မွာ 40'F
အပူခ်ိန္သာရွိေနတဲ့ ဂက္စ္ကေန ပတ္ဝန္းက်င္ကို အပူစြန္႔ထုတ္ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္လို႔ပါ။
အပူဆိုတာ စြမ္းအင္သေဘာအရ ျမင့္ရာကေန နိမ့္ရာကိုပဲေျပာင္းလဲ
စီးဆင္းလို႔ရလို႔ပါ။
အဲဒီအတြက္ Evaporator ကေနတဆင့္
အခန္းထဲကအပူစုပ္လာတဲ့ဂက္စ္ဟာ အပူစုပ္လာေပမယ့္
အရည္ကေနအေငြ႕ကိုေျပာင္းလိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ သူ႔ရဲ႕အပူကိုသံုးလိုက္ရတဲ့အတြက္ အပူခ်ိန္တိုးမလာပဲ
ကြန္ပရက္ဆာအဝင္မွာ 40'F ဝန္းက်င္ပဲသာရွိေနပါတယ္။
အဲဒီအပူခ်ိန္နဲ႔ပတ္ဝန္းက်င္ကျမင့္ေနတဲ့အပူခ်ိန္ 80'Fထဲ
ကိုစြန္႔ပစ္လို႔မျဖစ္ႏိုင္တဲ့အတြက္ ကြန္ပရက္ဆာကေန
အဲဒီဂက္စ္ေငြ႕ကို ဖိအားျမႇင့္ၿပီးအပူခ်ိန္ျမင္ေအာင္လုပ္ေပးတာပဲျဖစ္ပါတယ္။
ကြန္ပရက္ဆာကထြက္သြားရင္ ဂက္စ္ရဲ႕ အပူခ်ိန္ဟာ 105'Fအထက္ရွိသြားလို႔ ပတ္ဝန္းက်င္အပူခ်ိန္ထက္ ျမင့္သြားပါၿပီးအဲဒီဂက္စ္အေငြ႕ဟာ Condensor သို႔မဟုတ္ Outdoor လို႔ေခၚတဲ့အပူထုတ္တဲ့ စနစ္ထဲေရာက္သြားပါၿပီ။

(3)Condensor သိုမဟုတ္ Outdoor Unit သိူ႔မဟုတ္
အပူကြိုင္ရဲ႕အလုပ္က Evaporator သိူ႔မဟုတ္ Indoor သို႔ အေအးကြိုင္ကေန စုပ္လာတဲ့အပူကို ကြန္ပရက္ဆာ ကအပူခ်ိန္ထပ္ျမႇင့္ၿပီးေရာက္လာတဲ့ အခန္းထဲကအပူကို
ေလထုထဲကိုစြန္႔ထုတ္ေပးဖို႔ပါ။
ကြန္ပရက္ဆာကေရာက္လာတဲ့ ဂက္စ္အေငြ႕ဟာ
105'F အပူခ်ိန္ရွိပါတယ္။အဲဒီဂက္စ္က Outdoor သို႔မဟုတ္ အပူကြိုင္ထဲေရာက္လာခ်ိန္မွာ Outdoor
Fan ကတဆင့္ အျပင္ကေနအပူခ်ိန္ 85'Fဝန္းက်င္ရွိတဲ့ေလကို စုပ္ ကြိုင္ကိုျဖတ္ေစၿပီးအပူကိုစုပ္ယူေစပါတယ္။အဲဒီအခါ ကြိုင္ထဲကဂက္စ္ရဲ႕အပူဟာ ေၾကးပိုက္ ဆူးေတာင္ကေနတဆင့္ အျပင္ေလထဲကိုပါသြားပါတယ္။

အဲဒါေၾကာင့္ Outdoor Unitကထြက္တဲ့ေလဟာပူေနတာေတြရပါလိမ့္မယ္။
အဲဒါဟာ ခန္းထဲကပါလာတဲ့အပူကိုစြ႕န္႔ထုတ္ေနတာပါ။
အဲဒီအခါ 105'F အထက္ရွ္ေနတဲ့ဂက္စ္အေငြ႕ဟာ
ပတ္ဝန္းက်င္ေလထုရဲ႕ 80'F ေလေအးေၾကာင့္
အရည့္အျဖစ္ေျပာင္းလဲသြားပါတယ္။အပူအေငြ႕ကိုအေအးခံရင္ အရည္ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီအရည္ဟာ 80 'F ေလာက္ထိေလ်ာ့က်သြားၿပီး
ဖိအားေလ်ာ့ အပိုင္း Expansion Unit ဆီကို ဦးတည္သြားပါတယ္။

(4)Expansion Unit သို႔ Spliti Type အဲကြန္းေတြမွာ
Capiliary tube လို႔ေခၚတဲ့ ဖိအားႏိွမ့္အပိုင္းရဲ႕ အဓိက
ေဆာင္ရြက္ခ်က္ကေတာ့ Condensor သိူ႔မဟုတ္
Outdoor Unit ကလာတဲ့ 80'F ေလာက္အပူခ်ိန္နဲ႔ ဖိအားျမင့္အရည္ကို ဖိအားနိမ့္ေအာင္လုပ္ၿပီး အပူခ်ိန္
နိမ့္သြားေအာင္ေျပာင္းေပးလုပ္ေပးတာပါ။
စနစ္ထဲမွာရွိတဲ့ဂက္စဟာ ဖိအားႏိွမ့္ခံရရင္ သို႔မဟုတ္ ဖိအားအေလၽွာခံရရင္ အပူခ်ိန္ေလ်ာ့သြားတာပါပဲ။
Outdoor Unit သို႔မဟုတ္ အပူကြိုင္ကလာတဲ့
ဖိအားျမင့္အရည္ကို ပိုက္က်ဥ္းေလးထဲကိုအရွည္ႀကီးျဖတ္ခံလိုက္ရရင္ သို႔မဟုတ္ ၾကားထံမွာ အပ္ထိပ္ေလာက္ရွိတဲ့ ပိုက္ကေလးျဖတ္ဆက္ခံလိုက္ရရင္ ဟိုဖက္လဲေရာက္ေရာ
ဖိအားနိမ့္ၿပီး အပူခ်ိန္ကလည္း 80'F ဝန္းက်င္ကေန
40'F ဝန္းက်င္ေအာက္ေရာက္သြားၿပီး အရည္အျဖစ္နဲ႔ပဲ
Evaporator သို႔မဟုတ္ Indoor ကြိုင္ဆီကို ျပန္ေရာက္သြားၿပီး အစကေန ျပန္စျခင္းအားျဖင့္
အလုပ္ျပန္လုပ္ပါတယ္။အဲဒီလိုနဲ႔
Evaporator ကပခန္းထဲကအပူကိုစုပ္
Compressor ကအပူခ်ိန္တိုးေအာင္ဖိအားျမႇင့္ရင္း
Refrigerant လို႔ေဂၚတဲ့အေအးဓာတ္ေငြ႕ကို
စနစ္ထဲမွာလည္ပတ္ႏိုင္ေအာင္တြန္းေပး
Condensor ကအပူထုတ္
Expansion valve သို႔ capiliary tube က
Condensor ကဖိအားျမင့္ဓာတ္ေငြ႕ကို ဖိအားေလၽွာ့ေပးၿပီး အပူခ်ိန္က်ဆင္းေအာင္လုပ္
Evaporator ေခၚ အေအးကြိုင္ကို ျပန္ပို႔နဲ႔ အဆက္မျပတ္
လည္ပတ္ရင္း အခန္းထဲကအပူကိုစုပ္ထုတ္တဲ့အလုပ္ကိုလုပ္ေပးပါတယ္။

ဆက္ရန္=====

အဲကြန္းလုပ္ငန္းခြင္ဝင္စလူငယ္မ်ားအတြက္

#အဲကြန္းစနစ္ရဲ႕အကူပစၥည္းမ်ား(Auxiliary equipments)အေၾကာင္း

အဲကြန္းနဲ႔အေအးခန္းစနစ္ေတြမွာ
(၁)အဓိကအစိတ္အပိုင္းမ်ား (Main components)
(၂) စနစ္အကူပစၥည္းမ်ား(Auxiliary devices)
(၃)ကာကြယ္ေရးပစၥည္းမ်ား(Protective Devices)

မ်ားဆိုၿပီး (၃)မ်ိဳးပါဝင္ပါတယ္။
အဓိကအစိတ္အပိုင္း (၄)မ်ိဳးကို မိတ္ဆက္အၿပီးမွာ

#Auxiliary devices /Auxiliary equipments
လို႔ေခၚတဲ့စနစ္အကူပစၥည္း
ေတြကိုထပ္ၿပီးမိတ္ဆက္ေပးခ်င္ပါတယ္။

အဲကြန္းနဲ႔အေအးခန္းစနစ္ေတြမွာ ပါဝင္ေလ့ရွိတဲ့
Auxiliary equipments ေတြထဲကေလ့လာမိသေလာက္အထဲမွာေတာ့

(၁)Oil seperator (ဆီစစ္ထိမ္းပစၥည္း)
(၂)Muffler (အသံနဲ႔ဂက္စ္သြားထိမ္း)
(၃)Vibration absorber(တုန္ခါမႈထိမ္း)
(၄)Receiver( ဂက္စ္ေလွာင္ကန္)
(၅)Strainer drier /filter drier( ေရေငြ႕စုပ္အမႈန္စစ္စကာ)
(၆)Sight glass (ဂက္စ္အေျခအေနၾကည့္မွန္)
(၇)Solenoid valve(လၽွပ္စစ္သံုးအဖြင့္အပိတ္ထိမ္းခ်ဳပ္ဗား)
(၈)Heat exchanger( အပူဖလွယ္ပစၥည္း)
(၉)Defrost heater (ေရခဲေဖ်ာ္အပူေပးကိရိယာ)
(၁၀)Accumulator (ဂက္စ္အရည္စစ္ထိမ္း ပစၥည္း)
(၁၁)Crankcase Heater ( ကြန္ပရက္ဆာဆီအပူေပးပစၥည္:)

တို႔တပ္ဆင္ထားေလ့ရွိပါတယ္။

#Oil seperator ကေတာ့ ကြန္ပရက္ဆာ အထြက္ကပ္လၽွက္မွာတပ္ေလ့ရွိၿပီး သူ႔ရဲ႕အလုပ္ကေတာ့ ကြန္ပရက္ဆာထဲကေနပါလာတဲ့ ကြန္ပရက္ဆာေခ်ာဆီ
(Lubricating oil /lube oil/non-freezing oil) ကိုဂက္စ္ကေန ခြဲထုတ္ၿပီး
ကြန္ပရက္ဆာဆီကို ကြန္ပရက္ဆာရဲ႕စုပ္အားသံုးၿပီးကြန္ပရက္ဆာ
ဆီကန္ထဲကိုျပန္ပို႔တာပါ။

#Muffler ကေတာ့ကြန္ပရက္ဆာအထြက္ condensor မေရာက္မီမွာတပ္ေလ့ရွိၿပီး သူ႔ရဲ႕အလုပ္ကေတာ့ ကြန္ပရက္ဆာရဲ႕ တြန္းအား
ေၾကာင့္ဂက္စ္ေတြ ေဆာင့္မထြက္ပဲေခ်ာေခ်ာေမြ႕ေမြ႕သြားေအာင္ အသံမဆူေအာင္လုပ္ေပးတာပဲျဖစ္ပါတယ္။
အသံထိမ္းလို႔ေခၚႏိုင္ပါတယ္။
ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ေတြကားေတြမွာလည္း အဲဒါမ်ိဳးတပ္ေလ့ရွိပါတယ္။

#Receiver ကေတာ့ ဂက္စ္ေလွာင္ကန္ပါ။
Condensor အပူကြိုင္အထြက္မွာတပ္ေလ့ရွိပါတယ္။
သူ႔ရဲ႕တာဝန္ကေတာ့ စနစ္အၾကာႀကီးရပ္ထားခ်င္ရင္ျဖစ္ျဖစ္
စနစ္ထဲက ပစၥည္းအစိတ္အပိုင္းတခုခုပ်က္ရင္ျဖစ္ျဖစ္ ျပင္ခ်င္တဲ့အခါ ဂက္စေတြကို သူ႔ထဲမွာ ယာယီသိုေလွာင္ထားဖို႔ သံုးပါတယ္။
သူ႔ကို အပူကြိုင္အထြက္မွာထားျခင္းအားျဖင့္ ဂက္စ္ကို
ေလွာင္ဖိူ႔သိမ္းတဲ့အခါ အရည္အျဖစ္ေလွာင္ႏိုင္တဲ့အတြက္ ပိုၿပီးက်စ္လ်စ္စြာ သိမ္းဆည္းႏိုင္ပါတယ္။
အိမ္သံုး Split type အဲကြန္းေတြနဲ႔ တခ်ိဳ႕ အဲကြန္းနဲ႔အေအးခန္းေတြမွာ အပူကြိုင္လို႔ေခၚတဲ့
Condensor ကို ဂက္စ္ေလွာင္ကန္ Receiver tank အျဖစ္သံုးေလ့ရွိပါတယ္။
အဲဒီလိုသိမ္းႏိုင္ဖို႔အတြက္ သူ႔ရဲ႕အဝင္နဲ႔အထြက္မွာ
Shut-off valve တခုစီ တပ္ထားေလ့ရွိပါတယ္။
သူ႔အထဲမွာဂက္စ္သိမ္းဆည္းျခင္း လုပ္တဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ကို
Pump down လုပ္တယ္လို႔ေခၚၾကပါတယ္။

#Strainer Drier/Filter drier
လိူ႔ေခၚတဲ့ ေရေငြ႕အမႈန္စစ္စကာကိုေတာ့ အပူကြိုုဳင္ Condensor အထြက္မွာတပ္ေလ့ရွိၿပီး
အဲကြန္းစနစ္ထဲမွာ ေလနဲ႔ေရေငြ႕ေတြက်န္ေနခဲ့ရင္
အဲဒီေရေငြ႕ေတြဟာ ေရရွည္မွာစနစ္ထဲကပစၥည္းေတြ
ကိုေႏွာင့္ယွက္ပ်က္စီးေစ ႏိုင္သလို
ေရတိုမွာလည္း ေအးခဲပိတ္ဆို႔ၿပီးစနစ္ကို ပံုမွန္မဟုတ္ေစပဲေႏွာက္ယွက္ႏိုင္တဲ့အတြက္
Strainer drier ထဲမွာပါတဲ့ Silica gel လို႔ေခၚတဲ့ေရေငြ႕စုပ္ပစၥည္းက စနစ္ထဲပါလာတဲ့ေရေငြ႕ကိုစုပ္ယူေပးျခင္း
လုပ္ေပးပါတယ္၊။ ပိုက္ထဲမွာ အမႈန္ေတြ ဖုန္ေတြပါလာရင္လည္း စနစ္ကို ပိတ္ဆိူ႔ေစႏိုင္တဲ့အတြက္ စစ္ဖိူ႔ရန္ စကာလည္း
Strainer ထဲမွာတပ္ဆင္ေပးထားေလ့ရွိပါတယ္။
လိုအပ္ရင္ စစ္ေဆးလဲလွယ္ေပးရပါတယ္။အဲဒီအတြက္ သူ႔ရဲ႕အဝင္အထြက္မွာ အလြယ္တကူျဖဳတ္တပ္လို႔ရတဲ့ Valve နဲ႔ပိုက္ဆက္ပစၥည္း ေတြတပ္ထားေလ့ရွိပါတယ္။

အဲကြန္းနည္းပညာကိုအခုမွ စတင္ေလ့လာေနသူလူငယ္ေတြ လုပ္ငန္းခြင္မွာ စတင္လုပ္ကိုင္သူလူငယ္ေတြကို မိတ္ဆက္ ေျပာျပေပးခ်င္တာက အဲကြန္းစက္ေသးစက္ႀကီးမ်ိဳးစံုနဲ႔
အေအးခန္း စက္မ်ိဳးစံု မည္သည့္ အဲကြန္းစနစ္
(Airconditioning System)နဲ႔ အေအးခဲစနစ္
(Refrigeration Systen) မွမဆို မပါမျဖစ္တဲ့
အကူပစၥည္း (Auxiliary equiment)ေလးျဖစ္တဲ့
Filter Drier / Strainer Drier အေၾကာင္းေလးပါ။
အဲကြန္းနဲ႔အေအးခန္းရယ္လို႔မွ ျပင္ၾကဆင္ၾကတဲ့အခါ
ဘယ္ေတာ့မွ ေရွာင္လိူ႔မရတဲ့ပစၥည္းပါ။
က်ေနာ္တို႔ စက္ျပင္ေတြ Strainer/Filter Drier ကိုျဖဳတ္လဲေနၾကေပမယ့္ တခ်ိဳ႕လည္းသိၿပီးျဖစ္သလို
တခ်ိဳ႕လည္း မသိေသးသူေတြရွိေနပါတယ္။အဲဒီအတြက္ မိတ္ဆက္ေလးေျပာျပတာပါ။

Strainer Drier သို႔မဟုတ္ စစ္စုပ္စကာ ဟာ
အဲကြန္းနဲ႔အေအးခန္းစနစ္ေတြမွာ
ကြန္ဒင္ဆာ(Condenser)လို႔ေခၚတဲ့ အပူကြိုင္ရဲ႕အထြက္
ဖိအားေလၽွာအစိတ္အပိုင္း (Expansion device) မေရာက္မီမွာ ေတြ႕ရမွာပါ။

သူ႔ရဲ႕အဓိကအလုပ္က စနစ္ထဲမွာေရေငြ႕ေတြပါလာရင္စုပ္ယူဖို႔နဲ႔ ဖုန္ အညစ္အေၾကး ေတြပါလာရင္ စစ္ဖို႔ေပးဖို႔ပါ။

ေရေငြ႕ကိုစုပ္ယူရျခင္းက
#ေရေငြ႕ဟာစနစ္ထဲကသံထည္ပစၥည္းေတြကို #သံေခ်းတက္ ပ်က္စီးေစမယ္ ,
#အေအးဓာတ္ေငြ႕ (Refrigerant)နဲ႔ေပါင္းစပ္ဓာတ္ျပဳၿပီး အက္စစ္ျဖစ္သြားေစႏိုင္တယ္
#ေအးခဲ ပိတ္ဆို႔ၿပီး စနစ္ကိုဒုကၡေပးႏိုင္ပါတယ္။

ဖုန္နဲ႔အညစ္အေၾကးကိုစစ္ထုပ္ရျခင္းက
#ဖုန္နဲ႔အညစ္အေၾကးေတြက စနစ္ကို ပိတ္ဆို႔ၿပီးဒုကၡေပးႏိုင္ပါတယ္

Strainer drier ထဲမွာ ေရေငြ႕ကိုစုပ္ဖို႔ ဓာတ္ပ်ယ္ဖို႔
Activated alumina နဲ႔ Silica Gel လို႔ေခၚတဲ့ေရေငြ႕စုပ္တဲ့ ဓာတုပစၥည္းအခဲေလးေတြပါပါတယ္။
Silica gel ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ လမ္းထိပ္က
လၽွပ္စစ္ ထရမ္စ္ေဖာ္မာေတြမွာတပ္ထညးတာေတြရမွာပါ။
ႏိုင္ငံျခားကလာတဲ့ပစၥည္းေတြထည့္တဲ့အထုပ္ထဲမွာေတြ႕ရေလ့ရွိတဲ့အရာေလးေတြပါ။
သူတို႔ကေရေငြ႕စုပ္ၿပီး ခရမ္းေရာင္ေျပာင္းသြားတာေတြရပါလိမ့္မယ္။

Strainer drier ပိတ္ရင္ စနစ္ကိုပိတ္ဆို႔ၿပီး
Compressor အ၀င္ဖိအားsuction pressure က်ၿပီး
စနစ္က ပံုမွန္အလုပ္မလုပ္ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။

စနစ္ထဲကို ေရေငြ႕ရွိေနရတဲ့အဓိကအေၾကာင္းကေတာ့

#Vacuum စုပ္တဲ့အခါ မေသခ်ာတာ
#ပိုက္လိုင္းေတြမွာ ယိုစိမ့္မႈ့ရွိေနတာ
#ကြန္ပရက္ဆာဆီ (Lubrication oil)ေတြထဲမွာ ေရေငြ႕ပါ၀င္ေနမႈေၾကာင့္တို႔ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္အကူပစၥည္းတခုကေတာ့

#Sight glass

ကေတာ့ စနစ္ရဲ႕Condensor နဲ႔ Expansion Unit ရဲ႕ၾကားထဲမွာ တပ္ဆင္ေလ့ရွိပါတယ္။ သူရဲ႕အလုပ္ကေတာ့
စနစ္ထဲမွာ ဂက္စ္အေျခအေနဘယ္လိူရွိတယ္ဆိုတာက္ိျပေပးတာပါ။ ဂက္စ္နည္းရင္ သူ႔မွန္ထဲမွာ ပူစီေပါင္း(bubbles)ေလးေတြ ျပေနတာေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။

#Solenoid Valve
ကေတာ့ အဲကြန္းစနစ္ရဲ႕ပိုက္ထဲမွာ ရွိတဲ့ ဂက္စ္ကို အပိတ္အဖြင့္လဳပ္ေပးဖို႔ပါ။Condensor နဲ႔ Expansion Unit ၾကားထဲမွာတပ္ဆင္ေလ့ရွိပါတယ္။စက္ရပ္ထားခ်ိန္မွာ ပိတ္ထားေလ့ရွိပါတယ္။

#Heat-exchanger
ဒီပစၥည္းကေတာ့ အပူဖလွယ္ေပးဖို႔သံုးတဲ့ပစၥည္းပါ။ပံုမွန္အားျဖင့္
Aircon နဲ႔အေအးခန္းစနစ္ေတြမွာ Expansion unit ရဲ႕အလုပ္က ဂက္စ္ရဲ႕ဖိအားကို ေလ်ာ့ေအာင္လုပ္ၿပီး
ဂက္စ္ကို 40'F ေလာက္ထိေအးေအာင္လုပ္ Evaporator coilထဲကို ပို႔ေပးတာပါ။Evaporator
ကထြက္ရင္ ဂက္စ္ကအခန္းထဲကအပူကိုစုပ္လာေပမယ့္
အရည္ကေနအေငြ႕ျဖစ္သြားျခင္းေၾကာင့္
အပူခ်ိန္ကေတာ့အမ်ားႀကီးမေျပာင္းပါဘူး 40'F ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ပဲရွိေနတာပါ။အဲဒီဂက္စ္ကို
Compressor ဆီပို႔ အပူခ်ိန္ထပ္ျမင့္ၿပီး ပတ္ဝန္းက်င္ကို အပူစြန္႔ထုတ္ေပးတာပါ။
Heat exchangerမွာ အပူခ်ိန္ 85'F ဝန္းက်င္ေလာက္ရွိေနတဲ့ Expansion device ဆီသို႔အဝင္ပိုက္ ကို 40'F ဝန္းက်င္ေလာက္သာအပူခ်ိန္ရွိတဲ့Compressor အဝင္ပိုက္နဲ႔ ပိုက္ခ်င္း ထိကပ္ၿပီးပူးထားေပးျခင္းျဖင့္ Expansion device ကဖိအားမေလ်ာ့ခင္မွတည္းက ဂက္စ္ရဲ႕၏အပူက အေတာ္အတန္ေလ်ာ့သြားၿပီး ႀကိဳတင္ေအးေစျခင္း (Pre cooling effect)ရတဲ့အျပင္
ေနာက္အက်ိဳးတခုအေနျဖင့္ ကြန္ပရက္ဆာအင္အပူခ်ိန္ဟာလည္း
Expansion device အဝင္အပူခ်ိန္ 85'Fရဲ႕အပူကို
ႀကိဳတင္ရရွိျခင္း (Pre heating effect) ကိုလည္းလုပ္ေဆာင္ေပးပါတယ္။

#Defrost heater
ကေတာ့ အဲကြန္းေတြမွာ တပ္ေလ့မရွိပဲ အေအးခန္း
ေတြရဲ႕ Evaporator အေအးကြိုင္ရဲ႕ မ်က္ႏွာျပင္ေပၚမွာ တပ္ဆင္ေလ့ရွိပါတယ္။
သူ႔ရဲ႕အလုပ္ကေတာ့ အေအးခန္းေတြရဲ႕Evaporator မ်က္ႏွာျပင္ေပၚမွာ
စက္ေမာင္းခ်ိန္ၾကာလာတာနဲ႔အမၽွ ေရခဲျပင္ျဖစ္လာပါတယ္ အဲဒီအခါ အေအးခန္းထဲမွာ
Evaporator ကပိတ္ဆို႔ၿပီးအပူကိုမစုပ္ႏိုင္ေတာ့တဲ့အေျခအေန
ျဖစ္လာတဲ့အတြက္ ပိတ္ေနတဲ့ေရခဲေတြကို
အရည္ေဖ်ာ္ေပးျခင္းပါ။
Defrost heater (၃)မ်ိဳးရွိပါတယ္။
Manual Defrost Heater , Electric defrost heater နဲ႔ Hot Gas Defrost heaterဆိုၿပီးပါ။

Manual defrost ဆိုတာကေတာ့ Evaporator မ်က္ႏွာျပင္ေပၚမွာ ခဲေနတဲ့ေရခဲေတြ အေရေပ်ာ္ဖို႔
ေရေႏြးနဲ႔ေလာင္းခ်တာကိုေျပာတာပါ။

Electric Defrost Heater ဆိုတာကေတာ့
လၽွပ္စစ္ကြိုင္သံုးၿပီး အပူေပးေဖ်ာ္ခ်တဲ့နည္းလမ္းပါ။

Hot Gas Defrost ဆိုတာကေတာ့ ကြန္ပရက္ဆာအထြက္ Discharge လိုင္းက
ကေနပိုက္လိုင္းတစ္လိုင္းေဖာက္ယူ Solenoid valve တခုၾကားထဲမွာတပ္ၿပီး Evaporator မ်က္ႏွာျပင္ေပၚမွာ ျဖတ္ၿပီးတပ္ထား ေဖ်ာ္ခ်တဲ့နည္းပါ။

#Accumulator

အက်ဴမေလတာကေတာ့ ကြန္ပရက္ဆာ အဝင္မွာတပ္ေလ့ရွိၿပီး။သူရဲ႕အလုပ္ကေတာ့
ကြန္ပရက္ဆာထဲကို ဂက္စ္အရည္ေတြဝင္သြားျခင္းကေနတားဆီးဖိုြပါ။
Evaporator ပန္ကာအလုပ္မလုပ္လို႔ျဖစ္ေစ။
Evaporator ကိြုုင္ ပိတ္ေနရင္ျဖစ္ေစ အခန္းထဲကအပူကိုစုပ္လို႔မရတဲ့အတြက္
Evaporator ကိုဝင္လာတဲ့ဖိအားနိမ့္ ဂက္စ္အရည္ေတြဟာ အခန္းထဲကအပူနဲ႔မေတြ႕လိုက္ရတဲ့အတြက္ အေငြ႕အျဖစ္မေျပာင္းႏိုင္ပဲအရည္အျဖစ္နဲ႔ပဲ
ကြန္ပရက္ဆာဆီေရာက္လာႏိုင္တဲ့အတြက္
အရည္အျဖစ္ကြန္ပရက္ဆာထဲမဝင္ေအာင္တားဆီးေပးရတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ကြန္ပရက္ဆာထဲ ဂက္စ္ပရည္ဝင္လာရင္ ကြန္ပရက္ဆာရဲ႕ valve ေတြ
Crankshaft ေတြ ႀကိဳးပဲ့ပ်က္စီးသြားႏိုင္တဲ့အတြက္
အရည္ကို ဝင္ခြင့္မျပဳရတာပဲျဖစ္ပါတယ္။
အက်ဴမေလတာ ဟာ Compressor ကြန္ပရက္ဆာ အ၀င္မွာတပ္ဆင္ေလ့ရွိပါတယ္။
သူရဲ႕ အဓိကအလုပ္ကေတာ့ အေအးကြိုင္
(Evaporator)မွာ
#ေခ်းေတြေၾကာင့္ကြိုင္ပိတ္လို႔ျဖစ္ေစ သို႔တည္းမဟုတ္
#အေအးကြိုင္ရဲ႕ဖန္ေမာ္တာ (Fanmotor)ခၽြတ္ယြင္းလို႔ျဖစ္ေစ
#အေအးကြိုင္ေပၚက အပူျဖန္႔ဆူးေတာင္ (Fin) ေတြ ပိတ္ေနရင္ျဖစ္ေစ

Expansion device ကလာတဲ့ ဖိအားနိမ့္အရည္ဟာ
အေငြ႕အျဖစ္ မေျပာင္းလဲေပးႏိုင္တဲ့အေျခအေနေတြမွာ
ဖိအားနိမ့္အရည္ေတြ ကြန္ပရက္ဆာ (compressor)
ထဲမေရာက္ေစပဲ သူ႔အထဲမွာအနည္ထိုင္ေစဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။

အကယ္၍ ဖိအားနိမ့္အရည္ေတြဟာ ကြန္ပရက္ဆာထဲေရာက္လာရင္ ကြန္ပရက္ဆာပ်က္စီးေစႏိုင္လို႔ပါ။
ကြန္ပရက္ဆာက ဖိအားနိမ့္ အေငြ႕နဲ႔ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။
အရည္၀င္လာရင္ ကြန္ပရက္ဆာရဲ႕
လႈပ္ရွားေနတဲ့ Connecting လိုဟာေတြနဲ႔
ဗားေတြ ႀကိဳးပဲ့ပ်က္စီးတာ ေကာက္ေကြးၿပီးအလုပ္မလုပ္ေတာ့တာေတြျဖစ္သြားႏိုင္လို႔ပါ။

ဒီအကူပစၥည္းဟာ အဲကြန္းနဲ႔အေအးခန္းေတြမွာ မပါရင္
ဘယ္ေတာ့မျဖစ္တဲ့အကူပစၥည္းပါ။

(အဲကြန္းနည္းပညာကို စတင္ေလ့လာလုပ္ကိုင္ဆဲ ညီငယ္မ်ားအတြက္ရည္ရြယ္ပါတယ္)

#Crankcase heater
ဆီပူေပးပစၥည္း ကိုကြန္ပရက္ဆာရဲ႕ဝမ္းဗိုက္မွာ
တပ္ဆင္ရပါတယ္။သူရဲ႕အလုပ္ကေတာ့
ကြန္ပရက္ဆာကို အပူေပးၿပီး သူရဲ႕ဝမ္းဗိုက္ေအာက္ေျခကန္ (Crankcase)
ပူလာျခင္းျဖင့္အထဲက ဂက္စ္ရဲ႕အေအးဓာတ္ေၾကာင့္
ခဲတတ္ပ်စ္ခၽြဲတတ္တဲ့ကြန္ပရက္ဆာဆီ (Lubricating oil)ေတြကို
အရည္က်ဲသြားေအာင္လုပ္ေပးရတာပါ။
အဲဒါမွသာ Lube oil ေတြက ကြန္ပရက္ဆာ အစိတ္အပိုင္းေတြဆီေခ်ာ့ေမြ႕စြာေရာက္ရွိၿပီး
ကြန္ပရက္ဆာလညြပတ္တဲ့အခါ အစိတ္အပိုင္းေတြ
ပြတ္တိုက္စားၿပီးပ်က္စီးျခင္းမွကာကြယ္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

Crankcase heater (၂)မ်ိဴးရွိပါတယ္။
Defrost heater လိုပဲ Electric crankcase heater နဲ႔ Hot gas crankcase heater တို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။
ဒီပစၥည္းအကုန္းလံုးဟာ အေအးခန္းတခုမွာ မပါမျဖစ္တဲ့ပစၥည္းေတြျဖစ္ၿပီး အဲကြန္းစနစ္မွာေတာ့
တခ်ိဳ႕ပစၥည္းေတြ တပ္ဆင္စရာမလိုပါဘူး။

အဲကြန္းလုပ္ငန္းခြင္ဝင္စညီေလးမ်ားအတြက္

Pressure cut-out ဆိုတာဘာလဲ?
ဘယ္ေနရာမွာတပ္တာလဲ?
ဘယ္လိုအလုပ္လုပ္တာလဲ?
ဘာေၾကာင့္တပ္တာလဲ?

အဲကြန္းနဲ႔အေအးခန္းစနစ္ေတြမွာ Pressure Cut-out(၂)မ်ိဳးတပ္ဆင္အသံုးျပဳေလ့ရွိပါတယ္။
ပထမတစ္မ်ိဳးကကြန္ပရက္ဆာ အဝင္ ဖိအားနိမ့္အပိုင္းမွာတပ္ဆင္တဲ့
Low Pressure Cut-Out (L.P cutout)နဲ႔ ဒုတိယတမ်ိဳးက
ကြန္ပရက္ဆာ အထြက္ ဖိအားျပင္းအပိုင္းမွာ တပ္ဆင္တဲ့High Pressure Cut-Out (H.P cutout)ပါ။

အဲကြန္းနဲ႔အေအးခန္းစနစ္ေတြမွာ
Pressure Cut-Out ေတြဘာေၾကာင့္တပ္ဆင္ရလဲဆိုတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္
ေတြရွိပါတယ္။အဲဒါေတြကေတာ့

(၁)အဲကြန္းနဲ႔အေအးခန္းစနစ္ေတြရဲ႕ အသည္းႏွလံုး
(The heart of plant)ျဖစ္တဲ့ ကြန္ပရက္ဆာ (Compressor)ကိုမပ်က္စီးေစဖိူ႔ အကာအကြယ္ပစၥည္း (Protective Device)
အျဖစ္ ထည့္သြင္းတပ္ဆင္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။
(၂)L.P cutout က ကြန္ပရက္ဆာ အဝင္ ဂက္စ္(
Low pressure vapour)ဟာျဖစ္သင့္ထက္
နည္းေနရင္ စနစ္တခုလံုးဟာ အလုပ္လုပ္ေနေသာ္လည္း အခန္းထဲကအပူကိုမထုတ္ႏိုင္ပဲ လၽွပ္စစ္ဓာတ္အား သို႔ စက္သံုးဆီ အလကားကုန္ၿပီး ျဖဳန္းတီးေနသလိုျဖစ္သြားျခင္းကိုကာကြယ္ဖို႔ပါ။
ေနာက္တစ္ခ်က္က စနစ္ထဲက ဂက္စ္ဟာ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့
ကြန္ပရက္ဆာကို အေအးေပးပါတယ္။စနစ္ထဲမွာဂက္စ္ လံုးဝမရွိတဲ့အေနအထားထိ အကယ္၍ ေရာက္သြားရင္ အေအးေပးႏိုင္တဲ့ ဂက္စ္မရွိေတာ့လို႔ ကြန္ပရက္ဆာရဲ႕အစိတ္အပိုင္းေတြဟာ အပူလြန္ကဲၿပီး ပ်က္စီသြားႏိုင္ပါတယ္။အဲဒါကိုကာကြယ္ဖို႔
L.P cutout ကိုတပ္ဆင္ထားျခင္းျဖင့္ စနစ္ထဲရွိတဲ့မွာဂက္စ္ပမာဏ ဟာရွိသင့္ထက္နည္းေနၿပီဆိုရင္ ကြန္ပရက္ဆာကို
ဆက္မလည္ေတာ့ေအာင္ L.P cutout ကျဖတ္ေတာက္ထားဖို႔ပါ။
(၃)H.P cutout တပ္ဆင္ထားျခင္းကလည္း
အေပၚက
L.P cutout တပ္ဆင္ထားရတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြနဲ႔
တူပါတယ္။ပိုတာက အဲကြန္းနဲ႔အေအးခန္းစနစ္ေတြရဲ႕ ကြန္ဒင္ဆာအပူထုတ္ပိုင္း(Condensor)ဟာ
ေလနဲ႔အပူထုတ္ေအးတဲ့စနစ္(Air cooled condensor) ျဖစ္လို႔ စနစ္ထဲက အပူထုတ္ပန္ကာ
(Condensor Fan)ပ်က္စီးခၽြတ္ယြင္းသြားတာ သို႔မဟုတ္ ေလနဲ႔အပူထုတ္စနစ္ (Water cooled condensor) ေတြမွာ ေရပန္႔ေတြပ်က္လို႔
ကြန္ဒင္ဆာအတြင္း ေခ်းပိတ္ေနလို႔ အပူမထုတ္ႏိုင္ရင္ ကြန္ပရက္ဆာအပူခ်ိန္တက္လာေပမဲ့ စနစ္ကေကာင္းေကာင္းအလုပ္မလုပ္ေတာ့ပဲ့ဒီအတိုင္းဆက္ေမာင္းေနရင္းၾကာရင္ ကြန္ပရက္ဆာလည္းပ်က္ မီတာခလည္းကုန္ အနၱရာယ္လည္းမ်ား ျဖစ္မွာကို ကာကြယ္ေပးဖို႔ပါ။
H.P cutout က ကြန္ပရက္ဆာအထြက္မွာတပ္ထားၿပီး သတ္မွတ္ ဖိအား(Cut in Pressure)ထက္ ေက်ာ္ရင္ ကြန္ပရက္ဆာကို ပိတ္ cutout လုပ္ပစ္ဖို႔
အလုပ္လုပ္ေပးပါတယ္။

H.P နဲ႔ L.P cutout ေတြဟာ မီးခလုပ္လိုပါပဲ။
သူတိူ႔ကို စနစ္ထဲက Suction နဲ႔ Discharge Pressure ေတြ နဲ႔ခ်ိန္ထားၿပီး အနည္းငယ္ပိုထားပါတယ္။ဂက္စ္ရဲ႕တြန္းအားနဲ႔
ခလုပ္ကို ဖိထားပါတယ္။ဂက္စ္ဖိအားက ပံုမွန္ဆိုရင္
ခလုပ္ကို ထိထားေပးၿပီး သတ္မွတ္ ဖိအားထက္နည္းရင္ L.P cutout က မ်ားရင္ H.P cutout က ခလုပ္ထိတားတာကို လြတ္ၿပီး ကြန္ပရက္ဆာကို ေမာင္းေပးတဲ့ လၽွပ္စစ္ကို တိုက္ရိုက္ သို႔ သြယ္ဝိုက္ၿပီးျဖတ္ေတာက္ေပးပါတယ္။

အဲဒါေၾကာင့္L.P cutout သို႔ H.P cutout
ကကြန္ပရက္ဆာပိုရပ္ထားခ်ိန္မွာေမာင္းရင္
Compressor နဲ႔ Condensor unit က လၽွပ္စစ္ပစၥည္းေတြ အလုပ္မလုပ္ပါဘူး။အဲဒီအခ်ိန္မွာ
ဂက္စ္နည္းလိူ႔ ဂက္စ္ ျဖည့္ခ်င္ရင္ ဒါမွမဟုတ္ ဂက္စ္ သိမ္း (Pumpdown ) လုပ္ခ်င္ရင္
အဲဒီ cutout ေတြရဲ႕အဝင္နဲ႔အထြက္ကို ပူးေပးရပါမယ္။အဲဒါကို Cutout bypass လုပ္တယ္လို႔ေခၚပါတယ္။

ဒီလို Cutout ေတြဟာ အဲကြန္းေတြမွာဆိုရင္ ၂တန္အထက္မွာတပ္ေလ့ရွိၿပီး အေအးခန္းေတြမွာဆိုရင္
မပါမျဖစ္ပါ။

ပံုေလးေတြကိုေအာက္မွာျပေပးလိုက္ပါတယ္။
Internet မွာလည္းရွာၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။

ေနာက္ထပ္ၿပီးအေရးႀကီးဆံုး

အိမ္သံုးအဲယားကြန္း ကို အခုမွပညာသင္ၿပီး
တႏိုင္တပိုင္ လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ ညီငယ္မ်ားအတြက္
ဂက္စ္ျဖည့္ရာမွာ အခက္အခဲမရွိေစဖို႔
ကြန္ပရက္ဆာ အ၀င္ Suction မွာ ရွိေနရမည့္
Refrigerant တမ်ိဳးစီရဲ႕ Gauge Pressure
နဲ႔ Compressor အထြက္ Discharge မွာ ရွိရမည့္
Guage Pressurကို
ေျပာျပေပးလိုက္ပါတယ္။လြယ္ေပမယ့္ မသိရင္
ဒီေလာကမွာ ၁၀ႏွစ္လုပ္လည္း ေျပာျပမည့္သူမရွိရင္
မသိႏိုင္ပါ။ အခုဂက္စ္ျဖည့္ရာမွာ တစ္ေယာက္တမ်ိဳးစီျဖည့္ေနေတာ့
ဘယ္ဂက္စ္အတြက္ pressure ဘယ္ေလာက္ထားရမယ္ဆိုတာ သံသယရွိ ေနသူ
မသိေသးသူ
ညီငယ္မ်ားအတြက္ မွီျငမ္းႏိုင္ရန္ ပါ။ပညာရွင္ႀကီးမ်ားအတြက္ မဆိုလိုပါ။

ဇယားမွာ လိုင္းတားျပထားတဲ့
40 F နဲ႔တန္းေနတဲ့ ကိုယ္တိုင္းမည့္ဂက္စ္နဲ႔ တည့္တဲ့ေနရာက
Pressure က ဂက္စ္ျဖည့္ရမည့္ ပမာဏပါ။
(အမွန္ Standard Design အပူခ်ိန္က 4.4 C (40'F ပါ)
အခုအတိုင္းျဖည္.ရင္လည္း စက္ကေအးပါလိမ့္မယ္။
ပတ္ဝႏ္ူက်င္အပူခ်ိန္နဲ႔ စက္ရဲ႕Design အမ်ိဳးအစားေပၚမူတည္ၿပီး Pressure ကြာရင္
7 % ထက္မပိုတဲ့အေနအထာပဲကြာပါလိမ့္မယ္။

ဥပမာ

R-22 အတြက္ဆိုရင္ 40'Fနဲ႔တန္းေနတဲ့ 68.6 Psig ကိုေတြရပါလိမ့္မယ္။အဲဒါ Compressor အဝင္အတြက္
R-22 သံုးတဲ့စက္တိုင္း Aircon အိမ္သံုးမွန္ရင္
ဒီ Pressure အတိုင္းျဖည့္ရမွာပါ။Compressorအထြက္ Discharge Pressure က 105 'F နဲ႔ကိုက္တဲ့ေနရာ
အမွန္ကေတာ့ 210.8 Psig ပါ ။တခ်ိဳ႕ဇယားေတြမွာေတာ့
212.9 Psig ပါ။
က်န္ ဂက္စ္မ်ားအတြက္လည္း အဲဒီအတိုင္း40'Fနဲ႔
တန္းတဲ့ေနရာက Suction Pressure ျဖစ္ၿပီး
105'F နဲ႔တန္းတဲ့ေနရာက Discharge Pressur ပါ။
Discharge pressure ကေတာ့ 3 Ton ႏွင့္အထက္ေတြမွာ တိုင္တာဖို႔ Pin Valve ပါေလ့ရွိပါတယ္။

ပံုမရွင္းရင္
http://www.advantageengineering.com/fyi/289/advantageFYI289.php

Writer by
ကိုနႏၵမိုး
To see ..Original link
https://www.facebook.com/100000450237761/posts/2415875705104080/

No comments:

lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html