ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

ေအာ္တုိဂီယာအေျခခံ အေသးစိတ္ေဖာ္ျပထားပါတယ္

ေအာ္တုိဂီယာအေျခခံ

အခုဆို ျပည္တြင္းမွာ ေအာ္ တိုဂီယာကားေတြကို အသံုးျပဳတဲ့ ႏႈန္းက မ်ားလာပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေအာ္တုိဂီယာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အ ေျခခံသိထားသင့္တဲ့အခ်က္ေတြ ကေတာ့ လူသိနည္းပါးေနပါေသး တယ္။

အဲဒါေၾကာင့္ 7Day Cars ပရိသတ္အတြက္ ေအာ္တို ဂီ ယာနဲ႔သက္ဆုိင္တဲ့ အေျခခံဗဟု သုတေတြကို ေဖာ္ျပေပးလုိက္ပါ တယ္။ ေအာ္တိုဂီယာကားတစ္စီး မွာ P, N, D1, D2, R စသျဖင့္ အဂၤလိပ္အကၡရာအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ သတ္မွတ္ထားၾကပါတယ္။

အေျခခံအေနနဲ႔ေတာ့ အမ်ားစုသိၾကတာက ကားရပ္ထားရင္ P၊ ေမာင္းေနရင္ D၊ မီးပြိဳင့္ေစာင့္ ရင္ N၊ ေနာက္ဆုတ္ရင္ R လို႔ ေတာ့ ေမာင္းႏွင္ေနသူတိုင္းသိၾက ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္လိုအေျခ အေနမ်ိဳးေတြမွာ ကားတစ္စီးရဲ႕ ဂီယာေတြကို ေျပာင္းလဲအသံုးျပဳ သင့္သလဲဆုိတဲ့ အခ်က္ေတြနဲ႔ ဂီယာတစ္ဆင့္ခ်င္းရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကိုေတာ့ လူသိနည္းၾက ပါတယ္။

အဲဒါေၾကာင့္ ဂီယာတစ္ဆင့္ ခ်င္းရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို ေဖာ္ျပေပးပါမယ္။

P (Parking)

ကားပါကင္ထိုးထားရင္ P ဆုိတဲ့ ဂီယာအဆင့္မွာ ထားပါ တယ္။ P Position ဂီယာေမာင္း တံထားတယ္ဆုိရင္ ကားမေရြ႕ ေတာ့ပါဘူး။ ေအာ္တုိ ဂီယာ ေဘာက္စ္အတြင္းမွာရွိတဲ့ ဂီယာ မိန္းရွပ္က (Output Shaft)Lockလုပ္ထားတဲ့ ပင္နယန္ (Pinion)နဲ႔ Lock Switch တုိ႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ Lock Switch ဂီယာေမာင္းတံကို P ကေန ေရြ႕လိုက္တာနဲ႔ Lock အထိန္းျဖဳတ္ေပးၿပီး P ကို ျပန္ ေရာက္ရင္ စပရိန္အားေၾကာင့္ အလိုအေလ်ာက္ Lock Switch အလုပ္လုပ္ပါတယ္။ ရပ္ထားခ်ိန္ မွာ ကားေနရာမေရြ႕ေအာင္ ထိန္း ေပးပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ လမ္းအတက္၊ အ ဆင္းရွိေနတဲ့ ကားရပ္ထားမယ္ဆုိ ရင္ေတာ့ လက္ဆြဲဘရိတ္ (Par-king Brake/Hand Brake)ပါ သံုးသင့္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ကားမွာ ေတာ့ Parking Brake က ေျခ နင္းအေသးေလးနဲ႔ ဘယ္လက္မွာ ပါတတ္ပါတယ္။ ဂီယာေမာင္းတံ ကို P မွာထားမွ ေသာ့ျဖဳတ္လို႔ရ တဲ့ ကားေတြရွိသလို N (Neutral/ No gear မွာထားမွ ေသာ့ျဖဳတ္လုိ႔ ရတဲ့ကားေတြလည္း ရွိပါတယ္။

R (Reverse)

Back Gear (ေနာက္ျပန္ ဂီယာ)လုိ႔ လူသိမ်ားတဲ့ ဂီယာျဖစ္ ပါတယ္။ ကားေနာက္ဆုတ္တဲ့ေန ရာမွာသာသံုးတဲ့ ဂီယာျဖစ္တယ္။ တခ်ိဳ႕ အင္ဂ်င္ပါဝါျမင့္တဲ့ ကား ေတြမွာေတာ့ R1, R2 ဆုိၿပီး ေနာက္ဆုတ္ဂီယာႏွစ္ဆင့္ပါ တတ္ပါတယ္။

N (Normal/Natural/ No Gear)

ဖရီးဂီယာျဖစ္ပါတယ္။ ပံုမွန္ အဆင့္မွာသာရွိေနၿပီး ေအာ္တို ဂီယာကားကို လီဗာဘယ္ေလာက္ပဲနင္းပါေစ ဂီယာအဆင့္ တက္ မလာေစတဲ့ ဂီယာ အမ်ိဳးအစား ျဖစ္ပါတယ္။ Normal Gear, Natural Gear, No Gear, Free စတဲ့အေခၚအေဝၚအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ေခၚ ၾကပါတယ္။

D (Drive)

ကားကို ေရွ႕သို႔ေမာင္းႏွင္ေန စဥ္မွာ ဂီယာနံပါတ္ (၁)က စၿပီး ေမာင္းႏွင္တဲ့ျမန္ႏႈန္းနဲ႔ လိုက္ဖက္ တဲ့ ဂီယာနံပါတ္ေတြကို ေျပာင္းလဲ သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဂီယာကို အဆင့္ဆင့္ အတိုးအေလွ်ာ့လုပ္ၿပီး ေျပာင္းလဲႏုိင္ဖို႔အတြက္ ECU စနစ္၊ TPS စနစ္၊ Speed Meter Sensor စတဲ့ကားေမာင္းႏွင္မႈဆုိင္ ရာ အာ႐ံုခံစနစ္နဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္စနစ္ ေတြက အဆင့္ဆင့္လုပ္ေဆာင္ပါတယ္။

ECT

ဂီယာေဘာက္စ္ (သို႔မဟုတ္)Dashboard ေပၚမွာ တပ္ဆင္ ထားတဲ့ ခလုတ္အျဖစ္ ေတြ႕ရ တတ္ပါတယ္။ ဂီယာနဲ႔ပတ္သက္ တဲ့ စနစ္တစ္ခုကို ဖြင့္ပိတ္လုပ္ ေဆာင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ Ele-ctrically Control Transmission လုိ႔ အရွည္ေခၚပါတယ္။

ဒီစနစ္ကို ဖြင့္ထားမယ္ဆုိရင္ ဂီယာနံပါတ္ေတြက (၁)က (၃)အထိ (သို႔မဟုတ္) (၁)က (၂)အေျပာင္းအလဲ လုပ္ေဆာင္ေပး ပါတယ္။ ေတာင္တက္ေတာင္ ဆင္း အနိမ့္အျမင့္မညီတဲ့ေနရာ ေတြ၊ Offroad ေမာင္းႏွင္တာ၊ Sport ေမာင္းတာေတြမွာ အသံုးဝင္တဲ့ စနစ္တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ဆီးႏွင္းထူထပ္တဲ့ ႏုိင္ငံေတြမွာ ေတာ့ ႏွင္းေတာထဲအထိ ေမာင္းႏိုင္တဲ့ ECT Snow ဆိုတဲ့ စနစ္ကိုပါ တပ္ဆင္ထုတ္လုပ္ေပးထားပါ တယ္။ ဆီစားႏႈန္းမ်ားေစတဲ့ စနစ္ တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။

L

L ဆုိတာကေတာ့ ဂီယာ ေဘာက္စ္မွာ ေတြ႕ရတတ္ပါ တယ္။ Low ဆုိတဲ့ ဂီယာအနိမ့္ တစ္မ်ိဳးတည္းနဲ႔သာ ေမာင္းႏွင္တဲ့ စနစ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဂီယာနံပါတ္ (၁)တစ္ခုတည္းျဖင့္ ေမာင္းႏွင္ေန တာျဖစ္ပါတယ္။ ကားေပၚမွာ ကုန္ဝန္မ်ားေနတာ၊ ရႊံ႕ထဲကြၽံတာ စတဲ့ ကား႐ုန္းကန္အားသံုးေနရခ်ိန္မွာ ဒီဂီယာအဆင့္ကို ထိုးထားၿပီး သံုး ဖို႔လိုအပ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

N & P

ဒီဂီယာအဆင့္ေတြကေတာ့ ကားရပ္နားထားခ်ိန္မွစၿပီး စက္ ျပန္ႏိႈးခ်ိန္အထိ သံုးထားရမယ့္ ဂီယာအဆင့္ျဖစ္ပါတယ္။ N ဆုိ တာက Normal ကိုဆုိလိုၿပီး P ဆုိ တာကေတာ့ ပါကင္ဂီယာကိုဆုိ လိုပါတယ္။ ေအာ္တုိဂီယာကား ေတြမွာ N (သို႔) P ဆိုတဲ့ ဂီယာ အဆင့္မွာရွိေနမွသာ ကားစက္ႏိႈး လို႔ရႏုိင္ပါတယ္။

OD On/Off

ေနာက္ထပ္ လူသိနည္းတဲ့ ဂီယာေဘာက္စ္ စနစ္တစ္ခုက ေတာ့ OD On/Off ျဖစ္ပါတယ္။ Over Drive အရွိန္လြန္ေမာင္း ႏွင္မႈကို ထိန္းခ်ဳပ္တဲ့စနစ္ျဖစ္ပါ တယ္။ OD Off Button ကိုႏွိပ္ထား ရင္ အျမန္ဆံုး ဂီယာတစ္ခ်က္ကို မထည့္ေပးဘဲ ထိန္းထားပါတယ္။ OD ႏွိပ္ထားၿပီး လီီဘာနင္းရင္ လည္း ကားအရွိန္က ပံုမွန္ထက္ ေလ်ာ့သြားပါတယ္။ ကားေမာင္း ရတာေတာ့ သြက္လက္ႏုိင္ေပ မယ့္ ပံုမွန္အင္ဂ်င္ အပတ္ေရထက္ ေနာက္က်ၿပီးမွ ဂီယာခ်ိန္းပါ တယ္။ အရွိန္အျမင့္ဆံုးဂီယာ တစ္ခ်က္မဝင္ပါဘူး။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ ECU, TCU တုိ႔က တစ္ဆင့္အင္ဂ်င္ရဲ႕ TPS, Throttle Motor ေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ ၿပီး ပံုမွန္အင္ဂ်င္အပတ္ေရထက္ ကားအသြားအရွိန္ေႏွးေအာင္ အ လုပ္လုပ္ေပးပါတယ္။ OD ကို ေတာင္တက္ဆင္းလမ္းမွာ အသံုး ျပဳရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပံုမွန္ေမာင္းခ်ိန္မွာ ဂီယာခဏခဏ ေျပာင္းေနရတဲ့အတြက္ ကလပ္ပလိတ္ (Clutch Plate)ပ်က္စီးတာကို OD Off စနစ္နဲ႔ ကာကြယ္ေပးပါတယ္။

ေအာ္တိုဂီယာကားမ်ား ဂီ ယာပ်က္စီးမႈ အမ်ားဆံုးကလည္း ေတာင္တက္ခရီးကားေတြျဖစ္ၾက ၿပီး အမ်ားစုက OD Off ကိုမသံုး ဘဲ ေတာင္တက္ေနၾကလုိ႔ ျဖစ္ပါ တယ္။ OD Off ကိုသံုးၿပီး ေျမျပန္႔ ခရီးေဝးေမာင္းရင္လည္း ဂီယာ တစ္ခ်က္ ေလ်ာ့ေနတဲ့အတြက္ ဆီပိုစားႏႈန္းမ်ားၿပီး အင္ဂ်င္ထိ ခိုက္ေစပါတယ္။

Writer by
(ေအာင္ၿဖိဳးမြန္)

No comments:

lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html