ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

လ်ပ္စစ္ေျကာင့္ ဓါတ္လိုက္ျခင္းကို ကာကြယ္ႏိုင္ေသာ ဘရိတ္ကာ (ELCB or RCD or RCCB )

ဓါတ္ မလိုက္ေသာ ဘရိတ္ ကာ
(ELCB or RCD or RCCB )
********************************

ဓါတလိုက္တာ  ကို ကာကြယ္လို႕ မရဖူးလား။
ရပါတယ္ ။
မိန္း အ၀င္မွာ (ELCB or RCD or RCCB ) လို႕ေခၚတဲ့ ဘရိတ္ ကာေလး ကို တပ္လိုက္ရံုပါပဲ ။

တပ္ဆင္တာ မွန္ခဲ့ မယ္ဆိုရင္ မည့္သည္ အေၾကာင္းနဲ႔မွ ဓါတ္ မလိုက္နိုင္ပါဖူး။ ( အမွန္ကလိုက္ပါတယ္ အႏၱာရယ္ မျဖစ္ခင္မွာ လ်ပ္စစ္ဓါတ္ကို ျဖတ္ေပးလိုက္တာပါ )
ELCB or RCD or RCCB က  ဘယ္လို အလုပ္ လုပ္ျပီး ကာကြယ္ လဲ ။
ELCB or RCD or RCCB က  ဘာကို အေျခခံထားျပီး လုပ္တာလဲ ဆိုရင္ အ၀င္ အထြက္ လ်ပ္စစ္ ဓါတ္ ျခားနားမွဳ ( differential  current ) ကို အေျခ ခံျပီး ျပုလုပ္ထားတာပါ ။ live circuit  ( power ေပးေနတုန္းမွာ )    insulation weak  ျဖစ္တဲ ့ အခ်ိန္ လ်ပ္စစ္ စီးေၾကာင္း တန္ဖိုး ေတြ မတူတဲ့ အခါ ပါ ။ လ်ပ္စစ္စီးေၾကာင္းကို Tore လို႕ေခၚတဲ့ ZCT ထဲ မွာ ျဖတ္ခိုင္းျ႔ပီး သတ္မွတ္ ထားတဲ့ current ျခားနားခ်က္ရိွရင္ ဘရိတ္ကာေမာင္:တံ ကို ျဖုတ္ခ်ေစျပီး အလုပ္လုပ္ပါတယ္။ 

ပထမဆံုး လ်ပ္စီး သေဘာတရား ကို နားလည္ေအာင္ ၾကည့္ရေအာင္ ။  current တခုမွာ  resistance ( load ) တခုကို current  ျဖတ္စီးသြားရင္ အဲဒါနဲ ့ညီမ် တဲ ့ ဆန္ ့က်င္ဖက္ current တခု ျပန္ ျဖတ္စီးသြားပါတယ္ ။ အသြားအျပန္ေပါ ့ ။ close loop လို ့လဲေခၚပါတယ္ ။ အဲဒါမွ လ်ပ္စီးပတ္ လမ္းျပည္ ့ျပီး လ်ပ္စစ္ပစၥည္း အလုပ္လုပ္ပါတယ္ ။ 

vector  သေဘာတရားေပါ့ ။ တခုနဲ့ တခု လ်ပ္စီးေၾကာင္း တန္ဖိုး တူညီ ျပီး ဆန္ ့က်င္ေနတာ မို ့ပါ ။ တခုက အေပါင္း တခုက အနုတ္။
သခ်ၤာ ညီမ်ခ်င္းနဲ ့ ဆိုရင္  I1+I2= Id  ေပါ ့
သခ်ၤာ ညီမ်ခ်င္းနဲ ့ ဆိုရင္ စုစုေပါင္း current ျခားနားခ်က္  ( အသြား + အျပန္ ) Id=  I1+I2= 0
I1= 10 , I2= -10  Id= 10 + ( -10 ) = ZERO ပါ။
I1 က 10 amp ေအာက္ ကို စီးေနရင္ I2 က 10 amp အေပၚ ကို စီးေနတယ္ေပါ့။
အဲဒီအသြားအျပန္ ၾကိုး ၂ေခ်ာင္း ( single phase  နဲ ့ ဥပမာေပးမယ္ ) ကို core  ( ZCT ) တခုထဲမွာထည္ ့ထားမယ္ ။ သာမန္ခ်ိန္ မွာ မျခားနား ZERO  ျဖစ္ေနတယ္ ့ အတြက္ ဘာ magnetic flux မွ  ZCT  ထဲမွာ မေပၚ ဖူး ။ အကယ္ရ်္ ၾကိုးေပါက္လို ့ပဲျဖစ္ျဖစ္ လ်ပ္စစ္ပစၥည္း က Insulation က်သြားလို ့ပဲျဖစ္ဲျဖစ္ လ်ပ္စစ္ current က ground ထဲ ကို စီးသြားရင္ လူ ကို ကိုင္မိလို႕စီးသြားမယ္ဆိုရင္  ZCT core  ထဲ မွာ ျဖတ္သြားတဲ ့ အသြားအျပန္ current မတူနိုင္ေတာ ့ ဖူး ။ ဥပမာ လူထဲ ထဲ ကို  50 mA ေလာက္ စီးသြားမယ္ ဆိုပါ စို့ ။  ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့  current က ျပန္မလာေတာ့ပဲ လူကေန တဆင့္  earth ဆီ ကို စီးသြား လို့ပါ ။ပံုကို ၾကည္ ့ပါ ။ အသြား က ၁၀ ဆိုရင္ အျပန္မွာ ၁၀ မရိွေတာ့ပါဖူး။ ၀.၀၀၅ အမ္ပီယာ က ေျမၾကီးထဲ ကို စီးသြားလို႕ပါ။

သခ်ၤာ ညီမ်ခ်င္းနဲ ့ ဆိုရင္  I1+I2= Id  ေပါ ့
I1+I2= 50 mili amp ျဖစ္လိမ့္မယ္ ။
30 mA မွာ trip ျဖစ္ဖို ့ ခ်ိန္ထားရင္ magnetic field က solenoid ကို  current ျခားနားခ်က္ေၾကာင့္ action ရျပီး mechanical arm ကို  trip ျဖစ္ေအာင္တြန္း ထုတ္လိုက္ျပီး CB ကို ျဖုတ္ခ် ျပီး လ်ပ္စစ္ ကို ျဖတ္ေတာက္ ျပစ္လိုက္ပါတယ္ ။

အဲေတာ့ လူ ကို အႏၱာရာယ္ မျဖစ္ေတာ့ဖူးေပါ့။ ဒါ ကေတာ့ သီအို ရီ နဲ႕ အလုပ္လုပ္လုပ္ပံုေပါ့။
ဒါေၾကာင့္မို႕ အဲဒီ ဓါတ္မလိုက္တဲ့ breaker ကို တပ္ထားမယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဓါတ္ လိုက္ဖို႕ကင္းေ၀းပါတယ္။

အမ်ဳိးအစားေတြ တန္ဖိုးေတြ အမ်ားၾကီး ရိွေပမဲ့ အိမ္သံုး ပစၥည္းေတြ ဆို ျခားနားျခင္း  ၃၀ မီလီ အမ္ပီယာ ရိွတဲ့ ဘရိတ္ကာ အမ်ဳိးအစား ကိုတပ္သင့္ပါတယ္။ 30 miliamp ELCB ေပါ့။

တပ္မယ္ဆိုရင္ တကယ္ က်ြမ္းက်င္တဲ့ လ်ပ္စစ္ သမား မ်ား ကိုေခၚတပ္သင့္ပါတယ္။
တခ်ဳိ႕ေတြ ကေတာ့ သူ က အပ္ေဖါ့ ျဖစ္ရင္ မီးပ်က္တပ္ေတာ့ မၾကိုက္က်ပါဖူး။

အဲေတာ့ အႏၱာရာယ္ရိွလို႕ မီး အပ်က္ခံ မလား။ ဒါမွ မဟုတ္ဓါတ္လိုက္ခံ မလား ၾကိုက္ရာေရြးပါ။
ေျပာရရင္ လူတိုင္းေတာ့ဓါတ္ မလိုက္ပါဖူး။ ဓါတ္လိုက္ခံ ရတဲ့ သူထဲ မွာ ကိုယ္မပါဖို႕ အေရးၾကီးပါတယ္။ပါတဲ့ အခါ ELCB မတတ္ထားရင္ ေတာ့ ........ 

😁😁😁😁
အဟင္းဟင္း ေပါ့။

အဲ့ဒီ BREAKER နာမည္ကို
အပ္လိေက့ ဆားကစ္ ဘရိတ္ ကာ
Earth leakage Circuit breaker လို႕ေခၚပါတယ္။

သင့္ ဗဟုသုတ နဲ႔ နည္းပညာ ရေစရန္သာ
ရည္ရြယ္တင္ျပေနတာပါ

( သင္ၾကိုက္ရာေရြးပါ )
ဖတ္ရွဳတဲ့ အတြက္ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

Writer by
ေက်ာ္ဦး
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10212519200755993&id=1262187557

No comments:

lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html