ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

ကား ျပစ္ခ်က္ ျပသာနာ ကို ဘယ္လိုေျဖရွင္းမလဲ( Car Problem & Guide Line )

ကား ျပစ္ခ်က္ ျပသာနာ ကို ဘယ္လိုေျဖရွင္းမလဲ
( Car Problem & Guide Line )


ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တစ္စီးသည္ စနစ္ေပါင္းစံုျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားေသာ စက္ယႏၲရားျဖစ္၍
• ခ်ဳိ႕ယြင္းပ်က္စီးမႈ ျပႆနာမ်ား၊
• အားနည္းေသာျပစ္ခ်က္မ်ား အခ်ိန္မေရြး ျဖစ္ေပၚႏုိင္သည္။
ကားေမာင္းေနစဥ္ ႐ုတ္တရက္ ေဖာက္ျပန္ေသာေရာဂါတစ္ခုခုေၾကာင့္ ကားအင္ဂ်င္စက္၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္၊ စြမ္းေဆာင္ခ်က္မ်ား ေျပာင္းလဲသြားသည္ကို ယာဥ္ေမာင္းမ်ား ေတြ႕ႀကံဳဖူးၾကမည္။

® အင္ဂ်င္တစ္လံုး၏ စြမ္းေဆာင္ခ်က္မ်ားသည္ မူမမွန္ေသာ စြမ္းေဆာင္ရည္ (Performance) ျဖစ္ေပၚလာပါက အဘယ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ရသည္ကို အျပစ္ရွာရသည္မွာ ေခါင္းစားေသာ ပုစၦာတစ္ပုဒ္ျဖစ္သည္။

ကားအင္ဂ်င္တစ္လံုး၏ ဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္ပံုႏွင့္ လုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္ေသာစနစ္မ်ားအေၾကာင္းကို ထဲထဲ၀င္၀င္ သိရွိမထားေသာ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ႏွင့္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားသည္ အင္ဂ်င္စက္တစ္ခုခု ေဖာက္ျပန္လွ်င္ အျပစ္ရွာမေတြ႕ဘဲ အခက္အခဲ ျဖစ္ေနတတ္သည္။

® အခ်ဳိ႕ေသာျပႆနာေလးမ်ားသည္ အေသးအဖြဲ႕ ဘာမွမဟုတ္ေသာ္လည္း ထိုအျပစ္ကို ကုစားလုိက္လွ်င္ ျပန္ေကာင္းသြားတတ္သည္။

ကားတစ္စီးကို ပံုမွန္ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ထားေသာ္လည္း သံုးစြဲမႈသက္တမ္း ၾကာလာလွ်င္ ခ်ဴိ႕ယြင္းအားနည္းခ်က္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာတတ္သည္။ 

အင္ဂ်င္စက္တစ္လံုး၏
• ပံုမွန္မဟုတ္ေသာအသံမ်ား၊
• တုန္ခါမႈမ်ား၊
• လည္ပတ္ႏႈန္းမ်ား၊
• အင္ဂ်င္ဆြဲအား႐ုန္းအားမ်ားသည္ ယာဥ္ေမာင္းသူ သတိထားမိေလာက္ေအာင္ ထူးျခားစြာ ေျပာင္းလဲျဖစ္ေပၚေနလွ်င္ ထိုအရာမ်ားသည္ ေရွ႕ေျပးလကၡဏာမ်ားျဖစ္သည္။
® မူမမွန္ေသာ ေရွ႕ေျပးလကၡဏာမ်ားကို စူးစမ္းရွာေဖြ ေဖာ္ထုတ္၍ ထိုျပႆနာမ်ား၏ မူလအရင္းခံ အေၾကာင္းတရားမ်ားကို သိရွိလွ်င္ ျပန္လည္ေကာင္းမြန္ေအာင္ ျပဳျပင္ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။
 Complaint (1) 
>> အင္ဂ်င္ပါ၀ါစြမ္းအားသည္ ပံုမွန္ကဲ့သို႔မဟုတ္ဘဲ အင္ဂ်င္ဆြဲအား က်ေနသည္ဟု ထင္ရသည္။
>> ကားေမာင္းေနစဥ္ ကားစက္ရွိန္ျမႇင့္ရန္ လီဗာနင္းေသာ္လည္း အင္ဂ်င္ဆြဲအား တက္မလာဘဲ ယခင္ကကဲ့သို႔ကား ေက်ာ္တက္၍ မေကာင္းျခင္း၊ မူမမွန္ေသာ အင္ဂ်င္အသံမ်ားႏွင့္ တုန္ခါမႈမ်ားလည္း ျဖစ္ေပၚသည္ကို မေတြ႕ရျခင္း။
 ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိေသာ အေၾကာင္းအရင္းမ်ား
* Air Cleaner ေလစစ္ (Air Filter) ပိတ္ေနသလား။ ေလစစ္ Filter Element ကို သန္႔ရွင္းေပးပါ။ လံုး၀ညစ္ေပေနပါက Air Cleaner အသစ္တစ္ခု လဲပါ။
* Plug မ်ားကို ျဖဳတ္စစ္ပါ။ Spark plug ထိပ္ဖ်ားမ်ား အလြန္ညစ္ပတ္ေနပါက ေဆးေၾကာသန္႔ရွင္းၿပီး ပြိဳင့္ Gap အကြာအေ၀းကို ျပန္ခ်ိန္ပါ။ သံုးမရေအာင္ ပလပ္မီးစားေနပါက အသစ္တစ္လံုး လဲေပးပါ။
* မီးေပးစနစ္ အားနည္းေနသလား စစ္ေဆးပါ။ ဒစ္စႀတီဗ်ဴတာစနစ္သံုး ေရွးေဟာင္းကားျဖစ္ပါက Brake Point ကြန္ဒင္ဆာ၊ Rotor,Cap ဖံုးမ်ားကို စစ္ေဆးပါ။ ဒစ္စႀတီဗ်ဴတာပြိဳင့္ စားေနပါက ကြိဳင္မွမီးထြက္ မမွန္ႏုိင္ပါ။ Ignition Coil မွ မီးထြက္အားကိုလည္း စမ္းသပ္စစ္ေဆးပါ။
* Plug ႀကိဳးမ်ားေကာင္းရမည္။ Plug ႀကိဳးမ်ား ေပါက္ၿပဲကြဲအက္ေနပါက ပလပ္သို႔ မီးမေရာက္ႏိုင္ပါ။
* ဓာတ္ဆီစစ္ (Fuel Filter) ပိတ္ေနပါက ဆီလိုက္မမွန္ႏိုင္ပါ။ ဆီစစ္ဗူးညစ္ေပ ပိတ္ဆို႔ေနပါက အသစ္လဲေပးပါ။
* အင္ဂ်င္ Compression က်ေနပါသလား။ Compression Test ကို ၀ပ္ေရွာ့ပ္တစ္ခုတြင္ လုပ္ၾကည့္ပါ။
* Exhaust စနစ္ႏွင့္ Catalytic Converter တြင္ ကာဗြန္ခ်ဳိးမ်ား ပိတ္ေနပါသလား။ Catalytic Coverter မပိတ္ေနလွ်င္ အင္ဂ်င္ Back Pressure ျဖစ္ၿပီး အင္ဂ်င္လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကို ထိခိုက္ေစသည္။
 Complaint (2) 
>> အင္ဂ်င္ Idle Speed တြင္ တည္ၿငိမ္ေခ်ာေမြ႕စြာ လည္ပတ္ႏုိင္ျခင္းမရွိဘဲ စက္ေသသြားတတ္ျခင္း၊
>> အင္ဂ်င္ေအးေနေသာ အေျခအေနတြင္ လီဗာနင္း၍ စက္ႏႈိးလိုက္ပါက အင္ဂ်င္ႏိႈး၍ရၿပီး လီဗာကို ေျခဖ်ားလႊတ္လိုက္ပါက အင္ဂ်င္ Slow (Idle Speed) လည္ပတ္မႈသည္ ၾကမ္းတမ္းတုန္ခါေနမည္။
>> တစ္ခါတစ္ရံ စက္ေသသြားမည္။ အင္ဂ်င္ပူသြားေသာအခါ၊ အင္ဂ်င္ Speed တင္လိုက္ေသာအခါ ထုိကဲ့သို႔ျပႆနာမွာ ေပ်ာက္သြားၿပီး အင္ဂ်င္လည္ပတ္မႈ ေကာင္းသြားမည္။
 ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိေသာ အေၾကာင္းရင္းမ်ား
* ကာပ႐ိုက္တာစနစ္ သံုးေနေသးေသာကားျဖစ္လွ်င္ ကာပ႐ိုက္တာမွ ဆီတြန္းပို႔ေပးေသာ Accelerator Pump မေကာင္း၍ ျဖစ္ႏုိင္သည္။ ကာပ႐ိုက္တာ ျပဳျပင္ေရးဆိုင္တြင္ ျပသစစ္ေဆးပါ။
* အင္ဂ်င္ေလအ၀င္ Vacuum Lines တြင္ ေလယိုစိမ့္ေနေသာ အေပါက္အကြဲ အက္ေၾကာင္းရွိေနျခင္း။
* မီးေပးစနစ္ (Ignition System) တြင္ ျပႆနာမ်ား အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိႏိုင္သည္။ ပလပ္၊ ပလပ္ႀကိဳးကြိဳင္ႏွင့္ ဒစ္စႀတီဗ်ဴတာ Cap ဖံုးမ်ားကို စစ္ေဆးပါ။ အားနည္းေနေသာအပုိင္းမ်ားကို အစားထိုးလဲေပးပါ။
* မီးတုိင္မင္ (lgnition Timing) မွားႏုိင္သည္။ ျပန္လည္စစ္ေဆး၍ မီးတိုင္မင္ ျပန္ခ်ိန္ပါ။
* Computerized Engine Control System ျဖစ္လွ်င္ Scan Tool ကိုသံုး၍ အျပစ္ရွိေနေသာေနရာကို ရွာေဖြရပါမည္။ ပစၥည္းစံုလင္ေသာ အဆင့္ျမင့္ကား၀ပ္ေရွာ့ပ္မ်ား၌သာ ျပသ၍ ျပဳျပင္ပါ။
* Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve မေကာင္းလွ်င္လည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။ EGR Valve မေကာင္းလွ်င္ အသစ္လဲရမည္။
* အင္ဂ်င္ Mechanical ပိုင္းျပႆနာ တစ္ခုခုရွိႏုိင္သည္။ အင္ဂ်င္ Compression Pressure Test လုပ္၍ စစ္ေဆးပါ။
* Idle Speed ခ်ိန္ထားေသာ အေနအထား မွားယြင္းႏိုင္သည္။
* EFI စနစ္သံုး ကားမ်ားတြင္ ဆီစစ္ဗူးပိတ္ၿပီး ဆီဖိအားက်ႏုိင္သည္။ ဆီျဖန္းေပးေသာ Injector မ်ား ညစ္ပတ္ေနႏိုင္သည္။ Injector မ်ား သန္႔ရွင္းေဆးေၾကာပါ။ မေကာင္းေတာ့ပါက Injector အသစ္လဲပါ။
 Complaint (3) 
>> အင္ဂ်င္ Idles Speed ျမန္လြန္းေနသည္။ အင္ဂ်င္စက္ စတင္ႏႈိးၿပီး ပူလာသည္အထိ ခရီးအတန္သင့္ သြားၿပီးေသာ္လည္း အင္ဂ်င္ Slow လည္ပတ္မႈ (Idles Speed) မွာ ပံုမွန္အတိုင္း ျပန္မက်ဘဲ ျမန္လြန္းေနျခင္း။
 ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိေသာ အေၾကာင္းရင္းမ်ား 
* အင္ဂ်င္အပူခ်ိန္ ျမင့္တက္ေနျခင္း (Overheating)၊ အင္ဂ်င္အေအးခံစနစ္ကို စစ္ေဆးပါ။
* ဆီလိုင္းတြင္ ဆီ Pressure က်ေနျခင္း၊ Fuel Pressure Regulator ကို စစ္ေဆးပါ။
* မီးတိုင္မင္ မွားယြင္းေနျခင္း Ignition Timing ကို ျပန္ခ်ိန္ပါ။
* မီးေပးစနစ္ (Ignition System) တြင္ အားနည္းခ်က္မ်ားရွိျခင္း
* ကြန္ပ်ဴတာ ထိန္းေက်ာင္းစနစ္သံုး ကားမ်ားတြင္ Control System မွားေနျခင္း။
* အင္ဂ်င္ Vaccum Leak ျဖစ္ေနျခင္း
* Idle Speed Control Unit မေကာင္းျခင္း
 Complaint (4) 
>> အင္ဂ်င္၀ိုင္ အစားမ်ားေနၿပီး အိတ္ေဇာမီးခိုးတြင္ အင္ဂ်င္၀ိုင္စားေသာလကၡဏာ မေတြ႕ရျခင္း။

 ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိေသာ အေၾကာင္းရင္းမ်ား 
* PCV စနစ္ ေကာင္းေကာင္း အလုပ္မလုပ္ျခင္း။ PCV ဆိုသည္မွာ Positive Crankcase Valve ကို ေခၚသည္။
* အင္ဂ်င္ Compression က်ေနျခင္း (Valve မလံုျခင္း၊ Oil Ring မ်ား၊ Compression Rings မ်ားစားေနျခင္း)
* အင္ဂ်င္ Head မွ Valve Seal မ်ား ဆီမလံုေတာ့ျခင္း။
* အင္ဂ်င္ Head ဂတ္စ္ကတ္ ပ်က္စီး၍ Seal မလံုေတာ့ျခင္း၊
(အင္ဂ်င္ Head ဖြင့္၍ အေသးစိတ္စစ္ေဆးၿပီး လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ျပဳျပင္ရန္)
 Complaint (5) 
>> ကားေမာင္းေနရင္း ဘရိတ္နင္းလိုက္ခ်ိန္တြင္
• အင္ဂ်င္စက္ ေသသြားျခင္း၊
• စက္ထိုးရပ္သြားျခင္း၊
• ကားေမာင္းသြားေနစဥ္ အင္ဂ်င္စက္ ပံုမွန္ေကာင္းေနေသာ္လည္း လီဗာနင္းထားေသာ ညာဘက္ေျခကို ၾကြ၍ ဘရိတ္ေျခနင္းတံကို နင္းလိုက္ေသာအခါ အင္ဂ်င္ တုန္ခါလာမည္။ တစ္ခါတစ္ရံ စက္ေသသြားမည္။
• စက္ေသသြားျခင္းသည္ ပါ၀ါစတီယာရင္ အလုပ္မလုပ္ႏုိင္ေစ၍ ေကာင္းေသာလကၡဏာ မဟုတ္ပါ။
 ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိေသာ အေၾကာင္းရင္းမ်ား 
* အင္ဂ်င္ Vaccum Line တြင္ ႀကီးမားေသာ ေလယိုစိမ့္ ၀င္ေရာက္မႈရွိေနသည္။ Vaccum ပိုက္မ်ား ကြဲအက္ပ်က္စီးမႈ ရွိသလား စစ္ေဆးပါ။
* ကြန္ပ်ဴတာစနစ္သံုးေသာကားမ်ား အင္ဂ်င္ထိန္းခ်ဳပ္စနစ္ မေကာင္း၍ ျဖစ္ႏိုင္သည္။ Scan Tool ျဖင့္ အျပစ္ရွာေဖြရမည္။
* အင္ဂ်င္ Vaccum Line ႏွင့္ ဆာဗိုယူနစ္ ဆက္သြယ္ေသာ ပိုက္လိုင္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ေလယိုစိမ့္မႈ ရွိႏုိင္သည္။
 Complaint (6) 
>> အင္ဂ်င္ တံု႔ဆိုင္း တံု႔ဆိုင္းျဖစ္ေနျခင္း၊
>> အင္ဂ်င္ တြန္႔ဆုတ္ တြန္႔ဆုတ္ျဖစ္၍ စက္ရွိန္ ျမင့္တက္မလာျခင္း
 ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိေသာ အေၾကာင္းအရင္းမ်ား 
* Air Cleaner ပိတ္ႏိုင္သည္။ ေလစစ္ Filter ကို သန္႔ရွင္းေပးပါ။ မေကာင္းပါက အသစ္လဲေပးပါ။ ေလစစ္ပိတ္ေနလွ်င္ အင္ဂ်င္ အသက္ရွဴက်ပ္မည္။
* ပလပ္မ်ား မေကာင္းပါက မီးပြား Spark ေကာင္းေကာင္း မျဖစ္ပါ။
* ပလပ္ႀကိဳးမ်ားေကာင္းမွ ကြိဳင္မွဗို႔အားမ်ားသည္ ပလပ္သို႔ေရာက္ႏိုင္ပါမည္။ ပလပ္ႀကိဳးျပတ္ျခင္း၊ ကြဲအက္ေနျခင္းမ်ား ျဖစ္ပါက ႀကိဳးသစ္လဲပါ။
* မီးေပးစနစ္ (Ignition System) မေကာင္းပါက အင္ဂ်င္လည္ပတ္မႈ မမွန္ႏိုင္ပါ။
* ဓာတ္ဆီတြင္ ေရမ်ား ေရာေႏွာပါ၀င္လာျခင္း
ဆီတိုင္ကီမွ ေရေဖာက္ခ်ပါ။ ဆီစစ္ဗူးတြင္ ေရကို ခြဲျခားထုတ္ပစ္ႏိုင္ေသာစနစ္ကို သံုးပါ။
* ဆီစစ္ဗူးပိတ္ေနျခင္း
ဆီလိုက္မမွန္ပါက အင္ဂ်င္စက္သံ မမွန္ႏုိင္ပါ။ ဆီစစ္ဗူးတြင္ အမႈိက္မ်ား ပိတ္ေနပါက အသစ္လဲေပးပါ။
* အိတ္ေဇာပိုက္ ပိတ္ေနျခင္း
Catalytic Converter ပိတ္ေနျခင္းမ်ား ျဖစ္ပါက အင္ဂ်င္ Back Pressure ျဖစ္ၿပီး စက္သံမမွန္ႏိုင္ပါ။
အင္ဂ်င္စက္သံ လည္ပတ္မႈ၊ စြမ္းေဆာင္မႈ အျပည့္အ၀ ေကာင္းမြန္ေနေစရန္အတြက္
 ေလာင္စာဆီပို႔စနစ္ (Fuel System)၊
 မီးေပးစနစ္ (Ignition)၊
 အင္ဂ်င္အေအးခံစနစ္ (Cooling System)၊
 ေခ်ာဆီပို႔စနစ္ (Lubrication System) မ်ား ေကာင္းရပါမည္။
ကြန္ပ်ဴတာထိန္းခ်ဳပ္ေသာ ကားမ်ားတြင္ Engine Control System မ်ား ေကာင္းရပါမည္။
ထိုစနစ္မ်ားကို ပံုမွန္စစ္ေဆး ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းႏုိင္လွ်င္ အင္ဂ်င္ဒုကၡ ကင္းေ၀းပါမည္။

#ကားခ်စ္သူ
Credit》》
ခ႐ူဇာ (Auto-Trade)
AutoCar Buyers'Guide Journal

lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html