ကား ျပစ္ခ်က္ ျပသာနာ ကို ဘယ္လိုေျဖရွင္းမလဲ
( Car Problem & Guide Line )
( Car Problem & Guide Line )
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တစ္စီးသည္ စနစ္ေပါင္းစံုျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားေသာ စက္ယႏၲရားျဖစ္၍
• ခ်ဳိ႕ယြင္းပ်က္စီးမႈ ျပႆနာမ်ား၊
• အားနည္းေသာျပစ္ခ်က္မ်ား အခ်ိန္မေရြး ျဖစ္ေပၚႏုိင္သည္။
ကားေမာင္းေနစဥ္ ႐ုတ္တရက္ ေဖာက္ျပန္ေသာေရာဂါတစ္ခုခုေၾကာင့္ ကားအင္ဂ်င္စက္၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္၊ စြမ္းေဆာင္ခ်က္မ်ား ေျပာင္းလဲသြားသည္ကို ယာဥ္ေမာင္းမ်ား ေတြ႕ႀကံဳဖူးၾကမည္။
• ခ်ဳိ႕ယြင္းပ်က္စီးမႈ ျပႆနာမ်ား၊
• အားနည္းေသာျပစ္ခ်က္မ်ား အခ်ိန္မေရြး ျဖစ္ေပၚႏုိင္သည္။
ကားေမာင္းေနစဥ္ ႐ုတ္တရက္ ေဖာက္ျပန္ေသာေရာဂါတစ္ခုခုေၾကာင့္ ကားအင္ဂ်င္စက္၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္၊ စြမ္းေဆာင္ခ်က္မ်ား ေျပာင္းလဲသြားသည္ကို ယာဥ္ေမာင္းမ်ား ေတြ႕ႀကံဳဖူးၾကမည္။
® အင္ဂ်င္တစ္လံုး၏ စြမ္းေဆာင္ခ်က္မ်ားသည္ မူမမွန္ေသာ စြမ္းေဆာင္ရည္ (Performance) ျဖစ္ေပၚလာပါက အဘယ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ရသည္ကို အျပစ္ရွာရသည္မွာ ေခါင္းစားေသာ ပုစၦာတစ္ပုဒ္ျဖစ္သည္။
ကားအင္ဂ်င္တစ္လံုး၏ ဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္ပံုႏွင့္ လုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္ေသာစနစ္မ်ားအေၾကာင္းကို ထဲထဲ၀င္၀င္ သိရွိမထားေသာ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ႏွင့္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားသည္ အင္ဂ်င္စက္တစ္ခုခု ေဖာက္ျပန္လွ်င္ အျပစ္ရွာမေတြ႕ဘဲ အခက္အခဲ ျဖစ္ေနတတ္သည္။
® အခ်ဳိ႕ေသာျပႆနာေလးမ်ားသည္ အေသးအဖြဲ႕ ဘာမွမဟုတ္ေသာ္လည္း ထိုအျပစ္ကို ကုစားလုိက္လွ်င္ ျပန္ေကာင္းသြားတတ္သည္။
ကားတစ္စီးကို ပံုမွန္ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ထားေသာ္လည္း သံုးစြဲမႈသက္တမ္း ၾကာလာလွ်င္ ခ်ဴိ႕ယြင္းအားနည္းခ်က္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာတတ္သည္။
အင္ဂ်င္စက္တစ္လံုး၏
• ပံုမွန္မဟုတ္ေသာအသံမ်ား၊
• တုန္ခါမႈမ်ား၊
• လည္ပတ္ႏႈန္းမ်ား၊
• အင္ဂ်င္ဆြဲအား႐ုန္းအားမ်ားသည္ ယာဥ္ေမာင္းသူ သတိထားမိေလာက္ေအာင္ ထူးျခားစြာ ေျပာင္းလဲျဖစ္ေပၚေနလွ်င္ ထိုအရာမ်ားသည္ ေရွ႕ေျပးလကၡဏာမ်ားျဖစ္သည္။
® မူမမွန္ေသာ ေရွ႕ေျပးလကၡဏာမ်ားကို စူးစမ္းရွာေဖြ ေဖာ္ထုတ္၍ ထိုျပႆနာမ်ား၏ မူလအရင္းခံ အေၾကာင္းတရားမ်ားကို သိရွိလွ်င္ ျပန္လည္ေကာင္းမြန္ေအာင္ ျပဳျပင္ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။
Complaint (1)
>> အင္ဂ်င္ပါ၀ါစြမ္းအားသည္ ပံုမွန္ကဲ့သို႔မဟုတ္ဘဲ အင္ဂ်င္ဆြဲအား က်ေနသည္ဟု ထင္ရသည္။
>> ကားေမာင္းေနစဥ္ ကားစက္ရွိန္ျမႇင့္ရန္ လီဗာနင္းေသာ္လည္း အင္ဂ်င္ဆြဲအား တက္မလာဘဲ ယခင္ကကဲ့သို႔ကား ေက်ာ္တက္၍ မေကာင္းျခင္း၊ မူမမွန္ေသာ အင္ဂ်င္အသံမ်ားႏွင့္ တုန္ခါမႈမ်ားလည္း ျဖစ္ေပၚသည္ကို မေတြ႕ရျခင္း။
>> ကားေမာင္းေနစဥ္ ကားစက္ရွိန္ျမႇင့္ရန္ လီဗာနင္းေသာ္လည္း အင္ဂ်င္ဆြဲအား တက္မလာဘဲ ယခင္ကကဲ့သို႔ကား ေက်ာ္တက္၍ မေကာင္းျခင္း၊ မူမမွန္ေသာ အင္ဂ်င္အသံမ်ားႏွင့္ တုန္ခါမႈမ်ားလည္း ျဖစ္ေပၚသည္ကို မေတြ႕ရျခင္း။
ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိေသာ အေၾကာင္းအရင္းမ်ား
* Air Cleaner ေလစစ္ (Air Filter) ပိတ္ေနသလား။ ေလစစ္ Filter Element ကို သန္႔ရွင္းေပးပါ။ လံုး၀ညစ္ေပေနပါက Air Cleaner အသစ္တစ္ခု လဲပါ။
* Plug မ်ားကို ျဖဳတ္စစ္ပါ။ Spark plug ထိပ္ဖ်ားမ်ား အလြန္ညစ္ပတ္ေနပါက ေဆးေၾကာသန္႔ရွင္းၿပီး ပြိဳင့္ Gap အကြာအေ၀းကို ျပန္ခ်ိန္ပါ။ သံုးမရေအာင္ ပလပ္မီးစားေနပါက အသစ္တစ္လံုး လဲေပးပါ။
* မီးေပးစနစ္ အားနည္းေနသလား စစ္ေဆးပါ။ ဒစ္စႀတီဗ်ဴတာစနစ္သံုး ေရွးေဟာင္းကားျဖစ္ပါက Brake Point ကြန္ဒင္ဆာ၊ Rotor,Cap ဖံုးမ်ားကို စစ္ေဆးပါ။ ဒစ္စႀတီဗ်ဴတာပြိဳင့္ စားေနပါက ကြိဳင္မွမီးထြက္ မမွန္ႏုိင္ပါ။ Ignition Coil မွ မီးထြက္အားကိုလည္း စမ္းသပ္စစ္ေဆးပါ။
* Plug ႀကိဳးမ်ားေကာင္းရမည္။ Plug ႀကိဳးမ်ား ေပါက္ၿပဲကြဲအက္ေနပါက ပလပ္သို႔ မီးမေရာက္ႏိုင္ပါ။
* ဓာတ္ဆီစစ္ (Fuel Filter) ပိတ္ေနပါက ဆီလိုက္မမွန္ႏိုင္ပါ။ ဆီစစ္ဗူးညစ္ေပ ပိတ္ဆို႔ေနပါက အသစ္လဲေပးပါ။
* အင္ဂ်င္ Compression က်ေနပါသလား။ Compression Test ကို ၀ပ္ေရွာ့ပ္တစ္ခုတြင္ လုပ္ၾကည့္ပါ။
* Exhaust စနစ္ႏွင့္ Catalytic Converter တြင္ ကာဗြန္ခ်ဳိးမ်ား ပိတ္ေနပါသလား။ Catalytic Coverter မပိတ္ေနလွ်င္ အင္ဂ်င္ Back Pressure ျဖစ္ၿပီး အင္ဂ်င္လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကို ထိခိုက္ေစသည္။
* Plug မ်ားကို ျဖဳတ္စစ္ပါ။ Spark plug ထိပ္ဖ်ားမ်ား အလြန္ညစ္ပတ္ေနပါက ေဆးေၾကာသန္႔ရွင္းၿပီး ပြိဳင့္ Gap အကြာအေ၀းကို ျပန္ခ်ိန္ပါ။ သံုးမရေအာင္ ပလပ္မီးစားေနပါက အသစ္တစ္လံုး လဲေပးပါ။
* မီးေပးစနစ္ အားနည္းေနသလား စစ္ေဆးပါ။ ဒစ္စႀတီဗ်ဴတာစနစ္သံုး ေရွးေဟာင္းကားျဖစ္ပါက Brake Point ကြန္ဒင္ဆာ၊ Rotor,Cap ဖံုးမ်ားကို စစ္ေဆးပါ။ ဒစ္စႀတီဗ်ဴတာပြိဳင့္ စားေနပါက ကြိဳင္မွမီးထြက္ မမွန္ႏုိင္ပါ။ Ignition Coil မွ မီးထြက္အားကိုလည္း စမ္းသပ္စစ္ေဆးပါ။
* Plug ႀကိဳးမ်ားေကာင္းရမည္။ Plug ႀကိဳးမ်ား ေပါက္ၿပဲကြဲအက္ေနပါက ပလပ္သို႔ မီးမေရာက္ႏိုင္ပါ။
* ဓာတ္ဆီစစ္ (Fuel Filter) ပိတ္ေနပါက ဆီလိုက္မမွန္ႏိုင္ပါ။ ဆီစစ္ဗူးညစ္ေပ ပိတ္ဆို႔ေနပါက အသစ္လဲေပးပါ။
* အင္ဂ်င္ Compression က်ေနပါသလား။ Compression Test ကို ၀ပ္ေရွာ့ပ္တစ္ခုတြင္ လုပ္ၾကည့္ပါ။
* Exhaust စနစ္ႏွင့္ Catalytic Converter တြင္ ကာဗြန္ခ်ဳိးမ်ား ပိတ္ေနပါသလား။ Catalytic Coverter မပိတ္ေနလွ်င္ အင္ဂ်င္ Back Pressure ျဖစ္ၿပီး အင္ဂ်င္လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကို ထိခိုက္ေစသည္။
Complaint (2)
>> အင္ဂ်င္ Idle Speed တြင္ တည္ၿငိမ္ေခ်ာေမြ႕စြာ လည္ပတ္ႏုိင္ျခင္းမရွိဘဲ စက္ေသသြားတတ္ျခင္း၊
>> အင္ဂ်င္ေအးေနေသာ အေျခအေနတြင္ လီဗာနင္း၍ စက္ႏႈိးလိုက္ပါက အင္ဂ်င္ႏိႈး၍ရၿပီး လီဗာကို ေျခဖ်ားလႊတ္လိုက္ပါက အင္ဂ်င္ Slow (Idle Speed) လည္ပတ္မႈသည္ ၾကမ္းတမ္းတုန္ခါေနမည္။
>> တစ္ခါတစ္ရံ စက္ေသသြားမည္။ အင္ဂ်င္ပူသြားေသာအခါ၊ အင္ဂ်င္ Speed တင္လိုက္ေသာအခါ ထုိကဲ့သို႔ျပႆနာမွာ ေပ်ာက္သြားၿပီး အင္ဂ်င္လည္ပတ္မႈ ေကာင္းသြားမည္။
>> အင္ဂ်င္ေအးေနေသာ အေျခအေနတြင္ လီဗာနင္း၍ စက္ႏႈိးလိုက္ပါက အင္ဂ်င္ႏိႈး၍ရၿပီး လီဗာကို ေျခဖ်ားလႊတ္လိုက္ပါက အင္ဂ်င္ Slow (Idle Speed) လည္ပတ္မႈသည္ ၾကမ္းတမ္းတုန္ခါေနမည္။
>> တစ္ခါတစ္ရံ စက္ေသသြားမည္။ အင္ဂ်င္ပူသြားေသာအခါ၊ အင္ဂ်င္ Speed တင္လိုက္ေသာအခါ ထုိကဲ့သို႔ျပႆနာမွာ ေပ်ာက္သြားၿပီး အင္ဂ်င္လည္ပတ္မႈ ေကာင္းသြားမည္။
ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိေသာ အေၾကာင္းရင္းမ်ား
* ကာပ႐ိုက္တာစနစ္ သံုးေနေသးေသာကားျဖစ္လွ်င္ ကာပ႐ိုက္တာမွ ဆီတြန္းပို႔ေပးေသာ Accelerator Pump မေကာင္း၍ ျဖစ္ႏုိင္သည္။ ကာပ႐ိုက္တာ ျပဳျပင္ေရးဆိုင္တြင္ ျပသစစ္ေဆးပါ။
* အင္ဂ်င္ေလအ၀င္ Vacuum Lines တြင္ ေလယိုစိမ့္ေနေသာ အေပါက္အကြဲ အက္ေၾကာင္းရွိေနျခင္း။
* မီးေပးစနစ္ (Ignition System) တြင္ ျပႆနာမ်ား အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိႏိုင္သည္။ ပလပ္၊ ပလပ္ႀကိဳးကြိဳင္ႏွင့္ ဒစ္စႀတီဗ်ဴတာ Cap ဖံုးမ်ားကို စစ္ေဆးပါ။ အားနည္းေနေသာအပုိင္းမ်ားကို အစားထိုးလဲေပးပါ။
* မီးတုိင္မင္ (lgnition Timing) မွားႏုိင္သည္။ ျပန္လည္စစ္ေဆး၍ မီးတိုင္မင္ ျပန္ခ်ိန္ပါ။
* Computerized Engine Control System ျဖစ္လွ်င္ Scan Tool ကိုသံုး၍ အျပစ္ရွိေနေသာေနရာကို ရွာေဖြရပါမည္။ ပစၥည္းစံုလင္ေသာ အဆင့္ျမင့္ကား၀ပ္ေရွာ့ပ္မ်ား၌သာ ျပသ၍ ျပဳျပင္ပါ။
* Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve မေကာင္းလွ်င္လည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။ EGR Valve မေကာင္းလွ်င္ အသစ္လဲရမည္။
* အင္ဂ်င္ Mechanical ပိုင္းျပႆနာ တစ္ခုခုရွိႏုိင္သည္။ အင္ဂ်င္ Compression Pressure Test လုပ္၍ စစ္ေဆးပါ။
* Idle Speed ခ်ိန္ထားေသာ အေနအထား မွားယြင္းႏိုင္သည္။
* EFI စနစ္သံုး ကားမ်ားတြင္ ဆီစစ္ဗူးပိတ္ၿပီး ဆီဖိအားက်ႏုိင္သည္။ ဆီျဖန္းေပးေသာ Injector မ်ား ညစ္ပတ္ေနႏိုင္သည္။ Injector မ်ား သန္႔ရွင္းေဆးေၾကာပါ။ မေကာင္းေတာ့ပါက Injector အသစ္လဲပါ။
* အင္ဂ်င္ေလအ၀င္ Vacuum Lines တြင္ ေလယိုစိမ့္ေနေသာ အေပါက္အကြဲ အက္ေၾကာင္းရွိေနျခင္း။
* မီးေပးစနစ္ (Ignition System) တြင္ ျပႆနာမ်ား အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိႏိုင္သည္။ ပလပ္၊ ပလပ္ႀကိဳးကြိဳင္ႏွင့္ ဒစ္စႀတီဗ်ဴတာ Cap ဖံုးမ်ားကို စစ္ေဆးပါ။ အားနည္းေနေသာအပုိင္းမ်ားကို အစားထိုးလဲေပးပါ။
* မီးတုိင္မင္ (lgnition Timing) မွားႏုိင္သည္။ ျပန္လည္စစ္ေဆး၍ မီးတိုင္မင္ ျပန္ခ်ိန္ပါ။
* Computerized Engine Control System ျဖစ္လွ်င္ Scan Tool ကိုသံုး၍ အျပစ္ရွိေနေသာေနရာကို ရွာေဖြရပါမည္။ ပစၥည္းစံုလင္ေသာ အဆင့္ျမင့္ကား၀ပ္ေရွာ့ပ္မ်ား၌သာ ျပသ၍ ျပဳျပင္ပါ။
* Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve မေကာင္းလွ်င္လည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။ EGR Valve မေကာင္းလွ်င္ အသစ္လဲရမည္။
* အင္ဂ်င္ Mechanical ပိုင္းျပႆနာ တစ္ခုခုရွိႏုိင္သည္။ အင္ဂ်င္ Compression Pressure Test လုပ္၍ စစ္ေဆးပါ။
* Idle Speed ခ်ိန္ထားေသာ အေနအထား မွားယြင္းႏိုင္သည္။
* EFI စနစ္သံုး ကားမ်ားတြင္ ဆီစစ္ဗူးပိတ္ၿပီး ဆီဖိအားက်ႏုိင္သည္။ ဆီျဖန္းေပးေသာ Injector မ်ား ညစ္ပတ္ေနႏိုင္သည္။ Injector မ်ား သန္႔ရွင္းေဆးေၾကာပါ။ မေကာင္းေတာ့ပါက Injector အသစ္လဲပါ။
Complaint (3)
>> အင္ဂ်င္ Idles Speed ျမန္လြန္းေနသည္။ အင္ဂ်င္စက္ စတင္ႏႈိးၿပီး ပူလာသည္အထိ ခရီးအတန္သင့္ သြားၿပီးေသာ္လည္း အင္ဂ်င္ Slow လည္ပတ္မႈ (Idles Speed) မွာ ပံုမွန္အတိုင္း ျပန္မက်ဘဲ ျမန္လြန္းေနျခင္း။
ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိေသာ အေၾကာင္းရင္းမ်ား
* အင္ဂ်င္အပူခ်ိန္ ျမင့္တက္ေနျခင္း (Overheating)၊ အင္ဂ်င္အေအးခံစနစ္ကို စစ္ေဆးပါ။
* ဆီလိုင္းတြင္ ဆီ Pressure က်ေနျခင္း၊ Fuel Pressure Regulator ကို စစ္ေဆးပါ။
* မီးတိုင္မင္ မွားယြင္းေနျခင္း Ignition Timing ကို ျပန္ခ်ိန္ပါ။
* မီးေပးစနစ္ (Ignition System) တြင္ အားနည္းခ်က္မ်ားရွိျခင္း
* ကြန္ပ်ဴတာ ထိန္းေက်ာင္းစနစ္သံုး ကားမ်ားတြင္ Control System မွားေနျခင္း။
* အင္ဂ်င္ Vaccum Leak ျဖစ္ေနျခင္း
* Idle Speed Control Unit မေကာင္းျခင္း
* ဆီလိုင္းတြင္ ဆီ Pressure က်ေနျခင္း၊ Fuel Pressure Regulator ကို စစ္ေဆးပါ။
* မီးတိုင္မင္ မွားယြင္းေနျခင္း Ignition Timing ကို ျပန္ခ်ိန္ပါ။
* မီးေပးစနစ္ (Ignition System) တြင္ အားနည္းခ်က္မ်ားရွိျခင္း
* ကြန္ပ်ဴတာ ထိန္းေက်ာင္းစနစ္သံုး ကားမ်ားတြင္ Control System မွားေနျခင္း။
* အင္ဂ်င္ Vaccum Leak ျဖစ္ေနျခင္း
* Idle Speed Control Unit မေကာင္းျခင္း
Complaint (4)
>> အင္ဂ်င္၀ိုင္ အစားမ်ားေနၿပီး အိတ္ေဇာမီးခိုးတြင္ အင္ဂ်င္၀ိုင္စားေသာလကၡဏာ မေတြ႕ရျခင္း။
ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိေသာ အေၾကာင္းရင္းမ်ား
ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိေသာ အေၾကာင္းရင္းမ်ား
* PCV စနစ္ ေကာင္းေကာင္း အလုပ္မလုပ္ျခင္း။ PCV ဆိုသည္မွာ Positive Crankcase Valve ကို ေခၚသည္။
* အင္ဂ်င္ Compression က်ေနျခင္း (Valve မလံုျခင္း၊ Oil Ring မ်ား၊ Compression Rings မ်ားစားေနျခင္း)
* အင္ဂ်င္ Head မွ Valve Seal မ်ား ဆီမလံုေတာ့ျခင္း။
* အင္ဂ်င္ Head ဂတ္စ္ကတ္ ပ်က္စီး၍ Seal မလံုေတာ့ျခင္း၊
(အင္ဂ်င္ Head ဖြင့္၍ အေသးစိတ္စစ္ေဆးၿပီး လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ျပဳျပင္ရန္)
* အင္ဂ်င္ Compression က်ေနျခင္း (Valve မလံုျခင္း၊ Oil Ring မ်ား၊ Compression Rings မ်ားစားေနျခင္း)
* အင္ဂ်င္ Head မွ Valve Seal မ်ား ဆီမလံုေတာ့ျခင္း။
* အင္ဂ်င္ Head ဂတ္စ္ကတ္ ပ်က္စီး၍ Seal မလံုေတာ့ျခင္း၊
(အင္ဂ်င္ Head ဖြင့္၍ အေသးစိတ္စစ္ေဆးၿပီး လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ျပဳျပင္ရန္)
Complaint (5)
>> ကားေမာင္းေနရင္း ဘရိတ္နင္းလိုက္ခ်ိန္တြင္
• အင္ဂ်င္စက္ ေသသြားျခင္း၊
• စက္ထိုးရပ္သြားျခင္း၊
• ကားေမာင္းသြားေနစဥ္ အင္ဂ်င္စက္ ပံုမွန္ေကာင္းေနေသာ္လည္း လီဗာနင္းထားေသာ ညာဘက္ေျခကို ၾကြ၍ ဘရိတ္ေျခနင္းတံကို နင္းလိုက္ေသာအခါ အင္ဂ်င္ တုန္ခါလာမည္။ တစ္ခါတစ္ရံ စက္ေသသြားမည္။
• စက္ေသသြားျခင္းသည္ ပါ၀ါစတီယာရင္ အလုပ္မလုပ္ႏုိင္ေစ၍ ေကာင္းေသာလကၡဏာ မဟုတ္ပါ။
• အင္ဂ်င္စက္ ေသသြားျခင္း၊
• စက္ထိုးရပ္သြားျခင္း၊
• ကားေမာင္းသြားေနစဥ္ အင္ဂ်င္စက္ ပံုမွန္ေကာင္းေနေသာ္လည္း လီဗာနင္းထားေသာ ညာဘက္ေျခကို ၾကြ၍ ဘရိတ္ေျခနင္းတံကို နင္းလိုက္ေသာအခါ အင္ဂ်င္ တုန္ခါလာမည္။ တစ္ခါတစ္ရံ စက္ေသသြားမည္။
• စက္ေသသြားျခင္းသည္ ပါ၀ါစတီယာရင္ အလုပ္မလုပ္ႏုိင္ေစ၍ ေကာင္းေသာလကၡဏာ မဟုတ္ပါ။
ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိေသာ အေၾကာင္းရင္းမ်ား
* အင္ဂ်င္ Vaccum Line တြင္ ႀကီးမားေသာ ေလယိုစိမ့္ ၀င္ေရာက္မႈရွိေနသည္။ Vaccum ပိုက္မ်ား ကြဲအက္ပ်က္စီးမႈ ရွိသလား စစ္ေဆးပါ။
* ကြန္ပ်ဴတာစနစ္သံုးေသာကားမ်ား အင္ဂ်င္ထိန္းခ်ဳပ္စနစ္ မေကာင္း၍ ျဖစ္ႏိုင္သည္။ Scan Tool ျဖင့္ အျပစ္ရွာေဖြရမည္။
* အင္ဂ်င္ Vaccum Line ႏွင့္ ဆာဗိုယူနစ္ ဆက္သြယ္ေသာ ပိုက္လိုင္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ေလယိုစိမ့္မႈ ရွိႏုိင္သည္။
* ကြန္ပ်ဴတာစနစ္သံုးေသာကားမ်ား အင္ဂ်င္ထိန္းခ်ဳပ္စနစ္ မေကာင္း၍ ျဖစ္ႏိုင္သည္။ Scan Tool ျဖင့္ အျပစ္ရွာေဖြရမည္။
* အင္ဂ်င္ Vaccum Line ႏွင့္ ဆာဗိုယူနစ္ ဆက္သြယ္ေသာ ပိုက္လိုင္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ေလယိုစိမ့္မႈ ရွိႏုိင္သည္။
Complaint (6)
>> အင္ဂ်င္ တံု႔ဆိုင္း တံု႔ဆိုင္းျဖစ္ေနျခင္း၊
>> အင္ဂ်င္ တြန္႔ဆုတ္ တြန္႔ဆုတ္ျဖစ္၍ စက္ရွိန္ ျမင့္တက္မလာျခင္း
>> အင္ဂ်င္ တြန္႔ဆုတ္ တြန္႔ဆုတ္ျဖစ္၍ စက္ရွိန္ ျမင့္တက္မလာျခင္း
ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိေသာ အေၾကာင္းအရင္းမ်ား
* Air Cleaner ပိတ္ႏိုင္သည္။ ေလစစ္ Filter ကို သန္႔ရွင္းေပးပါ။ မေကာင္းပါက အသစ္လဲေပးပါ။ ေလစစ္ပိတ္ေနလွ်င္ အင္ဂ်င္ အသက္ရွဴက်ပ္မည္။
* ပလပ္မ်ား မေကာင္းပါက မီးပြား Spark ေကာင္းေကာင္း မျဖစ္ပါ။
* ပလပ္ႀကိဳးမ်ားေကာင္းမွ ကြိဳင္မွဗို႔အားမ်ားသည္ ပလပ္သို႔ေရာက္ႏိုင္ပါမည္။ ပလပ္ႀကိဳးျပတ္ျခင္း၊ ကြဲအက္ေနျခင္းမ်ား ျဖစ္ပါက ႀကိဳးသစ္လဲပါ။
* မီးေပးစနစ္ (Ignition System) မေကာင္းပါက အင္ဂ်င္လည္ပတ္မႈ မမွန္ႏိုင္ပါ။
* ဓာတ္ဆီတြင္ ေရမ်ား ေရာေႏွာပါ၀င္လာျခင္း
ဆီတိုင္ကီမွ ေရေဖာက္ခ်ပါ။ ဆီစစ္ဗူးတြင္ ေရကို ခြဲျခားထုတ္ပစ္ႏိုင္ေသာစနစ္ကို သံုးပါ။
* ဆီစစ္ဗူးပိတ္ေနျခင္း
ဆီလိုက္မမွန္ပါက အင္ဂ်င္စက္သံ မမွန္ႏုိင္ပါ။ ဆီစစ္ဗူးတြင္ အမႈိက္မ်ား ပိတ္ေနပါက အသစ္လဲေပးပါ။
* အိတ္ေဇာပိုက္ ပိတ္ေနျခင္း
Catalytic Converter ပိတ္ေနျခင္းမ်ား ျဖစ္ပါက အင္ဂ်င္ Back Pressure ျဖစ္ၿပီး စက္သံမမွန္ႏိုင္ပါ။
* ပလပ္မ်ား မေကာင္းပါက မီးပြား Spark ေကာင္းေကာင္း မျဖစ္ပါ။
* ပလပ္ႀကိဳးမ်ားေကာင္းမွ ကြိဳင္မွဗို႔အားမ်ားသည္ ပလပ္သို႔ေရာက္ႏိုင္ပါမည္။ ပလပ္ႀကိဳးျပတ္ျခင္း၊ ကြဲအက္ေနျခင္းမ်ား ျဖစ္ပါက ႀကိဳးသစ္လဲပါ။
* မီးေပးစနစ္ (Ignition System) မေကာင္းပါက အင္ဂ်င္လည္ပတ္မႈ မမွန္ႏိုင္ပါ။
* ဓာတ္ဆီတြင္ ေရမ်ား ေရာေႏွာပါ၀င္လာျခင္း
ဆီတိုင္ကီမွ ေရေဖာက္ခ်ပါ။ ဆီစစ္ဗူးတြင္ ေရကို ခြဲျခားထုတ္ပစ္ႏိုင္ေသာစနစ္ကို သံုးပါ။
* ဆီစစ္ဗူးပိတ္ေနျခင္း
ဆီလိုက္မမွန္ပါက အင္ဂ်င္စက္သံ မမွန္ႏုိင္ပါ။ ဆီစစ္ဗူးတြင္ အမႈိက္မ်ား ပိတ္ေနပါက အသစ္လဲေပးပါ။
* အိတ္ေဇာပိုက္ ပိတ္ေနျခင္း
Catalytic Converter ပိတ္ေနျခင္းမ်ား ျဖစ္ပါက အင္ဂ်င္ Back Pressure ျဖစ္ၿပီး စက္သံမမွန္ႏိုင္ပါ။
အင္ဂ်င္စက္သံ လည္ပတ္မႈ၊ စြမ္းေဆာင္မႈ အျပည့္အ၀ ေကာင္းမြန္ေနေစရန္အတြက္
ေလာင္စာဆီပို႔စနစ္ (Fuel System)၊
မီးေပးစနစ္ (Ignition)၊
အင္ဂ်င္အေအးခံစနစ္ (Cooling System)၊
ေခ်ာဆီပို႔စနစ္ (Lubrication System) မ်ား ေကာင္းရပါမည္။
ကြန္ပ်ဴတာထိန္းခ်ဳပ္ေသာ ကားမ်ားတြင္ Engine Control System မ်ား ေကာင္းရပါမည္။
ထိုစနစ္မ်ားကို ပံုမွန္စစ္ေဆး ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းႏုိင္လွ်င္ အင္ဂ်င္ဒုကၡ ကင္းေ၀းပါမည္။
#ကားခ်စ္သူ
Credit》》
ခ႐ူဇာ (Auto-Trade)
AutoCar Buyers'Guide Journal
ေလာင္စာဆီပို႔စနစ္ (Fuel System)၊
မီးေပးစနစ္ (Ignition)၊
အင္ဂ်င္အေအးခံစနစ္ (Cooling System)၊
ေခ်ာဆီပို႔စနစ္ (Lubrication System) မ်ား ေကာင္းရပါမည္။
ကြန္ပ်ဴတာထိန္းခ်ဳပ္ေသာ ကားမ်ားတြင္ Engine Control System မ်ား ေကာင္းရပါမည္။
ထိုစနစ္မ်ားကို ပံုမွန္စစ္ေဆး ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းႏုိင္လွ်င္ အင္ဂ်င္ဒုကၡ ကင္းေ၀းပါမည္။
#ကားခ်စ္သူ
Credit》》
ခ႐ူဇာ (Auto-Trade)
AutoCar Buyers'Guide Journal