ေမာ္ေတာ္ကားမ်ား ၏ အင္ဂ်င္အထိုင္စနစ္ ကြဲျပားပုံ
---------------------------------------------------------
ယေန႔မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က ကားေတြမွာ တပ္ဆင္ထားတဲ့ အင္ဂ်င္ေတြရဲ႕ အထိုင္ပံုစံကြဲျပားပုံမ်ား အေၾကာင္း ေဖာ္ျပလုိက္ရပါတယ္။
ျပည္တြင္းမွာ ရွိိေနတဲ့ အိမ္စီး၊ ဇိမ္ခံ၊ လုပ္ငန္းသံုးကားေတြရဲ႕ ၉၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ဝန္းက်င္က အင္ဂ်င္အေရွ႕ထိုင္စနစ္နဲ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဆို အင္ဂ်င္ကို ကားတစ္စီးမွာ အေရွ႕ပိုင္းတစ္ခုတည္းပဲ အထုိင္ထားႏုိင္တာလားလုိ႔ ေမးစရာ ရွိပါတယ္။ မဟုတ္ပါဘူး။ ကားတစ္စီးရဲ႕ အင္ဂ်င္အထုိင္တည္ေနရာ သံုးခု ရွိပါတယ္။
၁. အင္ဂ်င္ အေရွ႕ထိုင္စနစ္
၂. အင္ဂ်င္ အေနာက္ထိုင္စနစ္
၃. အင္ဂ်င္ အလယ္ထိုင္စနစ္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
အင္ဂ်င္အေရွ႕ထိုင္စနစ္
---------------------------
အင္ဂ်င္အေရွ႕ထိုင္စနစ္ သံုးရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းမ်ားစြာ ရွိပါတယ္။ ပထမ တစ္ခ်က္က ကားရဲ႕ ေရွ႕ဘက္အေလးခ်ိန္ကို မ်ားေစခ်င္လို႔ပါ။ ကားတစ္ စီး ေရွ႕ဘက္အေလးခ်ိန္ မ်ားေနေစတဲ့ တစ္ခ်က္က ရုန္းအားနဲ႔ ေျပးႏႈန္းကို ပံုမွန္ ရေစပါတယ္။ ကားတစ္စီးရဲ႕ ေျပးႏႈန္း တည္ၿငိမ္ဖို႔ ေရွ႕ဘက္မွာ အင္ဂ်င္ကို ပံုေသ အေလးခ်ိန္ အျဖစ္ အထိုင္ထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဒုတိယအခ်က္က ေရွ႕ဘီးယက္စနစ္ေတြ ထုတ္လုပ္မႈ မ်ားလာတာေၾကာင့္ပါ၊ အင္ဂ်င္နဲ႔ လည္ပတ္မႈစနစ္ နီးကပ္ေလ စြမ္းအင္ ေလလြင့္မႈ ေလ်ာ့နည္းေလ
ျဖစ္တာေၾကာင့္ ေရွ႕ဘီးယက္စနစ္ေတြ ထုတ္လုပ္မႈ မ်ားလာေလ ေရွ႕ဘက္ အင္ဂ်င္အထိုင္စနစ္ အသံုးမ်ားလာေလ ျဖစ္ပါတယ္။
တတိယအခ်က္က Exhaust ပါ၊ အသံထြက္ ညင္သာဖို႔ ျပြန္ပံုစံကုိ အလ်ားရွည္ရွည္ ဖန္တီးရပါတယ္။
ေနာက္ဆံုး အခ်က္ကေတာ့ ေနရာက်ယ္က်ယ္၀န္း၀န္း ရႏုိင္တာေၾကာင့္ပါ၊ ကားအမ်ားစုရဲ႕ အင္ဂ်င္ခန္းနဲ႔ ေနာက္ဘက္ ၀န္တင္ခန္းမွာ အင္ဂ်င္ခန္းက ပုိျပီး က်ယ္ၾကပါတယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ေနရာပမာဏပုိရႏိုင္မယ့္ ေရွ ့ ဘက္အျခမ္းမွာ အင္ဂ်င္ထုိင္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ဘက္ အင္ဂ်င္အထုိင္စနစ္
-------------------------------------
ေနာက္ဘက္ အင္ဂ်င္ထုိင္စနစ္ကေတာ့ ၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္ေတြက
ေမာ္ဒယ္ေတြမွာ အမ်ားဆံုး ေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။ ဒုတိယ ကမာၻစစ္ အတြင္း ေရွ႕ဘက္ကေန ပစ္ခတ္တဲ့ ေသနတ္က်ည္ဆံေတြကို ကာကြယ္ႏုိ္င္ေအာင္ အင္ဂ်င္ခန္းကို ေနာက္ဘက္ ပို႔ထားတာ ျဖစ္ပါ တယ္။
ေရွ႕ဘက္ အင္ဂ်င္အထိုင္စနစ္ေလာက္ အားသာခ်က္ မ်ားမ်ားစားစား မရွိတာေၾကာင့္ အခု ေနာက္ပိုင္းမွာ ထုတ္လုပ္မႈ နည္းသြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိ ေနာက္ဘက္အင္ဂ်င္ထုိင္စနစ္နဲ ့ ထုတ္ေနတဲ့ကားေတြကုိေတာ့ Porsche ေမာ္ဒယ္ေတြမွာ အမ်ားဆုံး ေတြ ့နုိင္ပါတယ္။
ေနာက္ဘက္အင္ဂ်င္အထိုင္စနစ္ရဲ႕ အားသာခ်က္ေတြကေတာ့
ေရွ႕ဘီးယက္စနစ္ မဟုတ္တဲ့ ေနာက္ဘီးယက္စနစ္၊ ေလးဘီးယက္ စနစ္လို ေမာ္ဒယ္မ်ိဳးေတြမွာ ဘီးေတြကို စြမ္းအင္ ေထာက္ပံ့ႏုိင္မႈ ပိုေကာင္း လာပါတယ္။
ကိုယ္ထည္ပိုင္းကို အေလးခ်ိန္ အခ်ိဳးက်ေအာင္ အေသးစိပ္ ဖန္တီးထားမယ္ ဆိုရင္ ေရွ႕ဘက္ အင္ဂ်င္ထိုင္စနစ္ထက္ စြမ္းေဆာင္ရည္ေကာင္းကို ျပသႏိုင္ ပါတယ္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တိုက္ခိုက္မႈ ျဖစ္စဥ္ေတြရဲ႕ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ၀န္းက်င္ က ေရွ႕ဘက္ကေန တိုက္မိတာေတြ ျဖစ္တာေၾကာင့္ မေတာ္တဆမႈေတြ မွာအင္ဂ်င္ကို တိုက္ရိုက္ ထိခိုက္ေစမႈ ရာခုိင္ႏႈန္းကုိ နည္းေစပါတယ္။
ေနာက္ဆံုး တစ္ခ်က္ကေတာ့ ကားသက္တမ္းၾကာလာခ်ိန္ေတြမွာ ႀကံဳေတြရမယ့္ မီးခိုး၊ အေညွာ္၊ အပူခ်ိန္ စတာေတြကို ေရွာင္ရွားႏုိင္ မွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အင္ဂ်င္အလယ္ထိုင္စနစ္
-----------------------------
ကားအစီးေရ တစ္ေထာင္မွာ တစ္စီးမရွိတဲ့ အင္ဂ်င္အထိုင္ပံုစံပါ။
Supercar လို႔ ေခၚတဲ့ အဆင့္ျမင့္ စြမ္းေဆာင္ရည္ျမင့္ ေမာ္ဒယ္ေတြမွာသာ သံုးတာ ျဖစ္ပါတယ္။ Lamborghini, Ferrari နဲ႔ Bugatti လို ေမာ္ဒယ္ေတြ မွာ ေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။ ထုတ္လုပ္မႈ အပိုင္းမွာ အင္ဂ်င္စနစ္အေနနဲ႔ ကားရဲ႕ ကိုယ္ထည္ေအာက္ဘက္ထဲမွာ ေရာက္ေနလုိ႔ အဆင့္ျမင့္ အထူးတလည္ ဖန္တီး တပ္ဆင္မွ ျဖစ္ႏုိင္တဲ့ အေနအထားပါ။ ဒါေၾကာင့္ ပံုမွန္ အိမ္စီး ေမာ္ ဒယ္ေတြမွာ ဒီလို အင္ဂ်င္အထိုင္စနစ္ကို မေတြ႔ရတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီစနစ္ရဲ႕ အားသာခ်က္ကေတာ့
ေလးဘီးယက္စနစ္ေတြမွာ အင္ဂ်င္ကေန ထြက္ရွိလာတဲ့ စြမ္းအားကို ဘီးေလးခုစလံုးကို အညီအမွ် တၿပိဳင္နက္ ေပးပို႔ႏုိင္တာေၾကာင့္ ျမန္ႏႈန္း
ျမင့္ ေမာင္းႏွင္ႏုိ္င္ေစပါတယ္။
အင္ဂ်င္အလယ္ထိုင္စနစ္က ေနာက္ဘက္၀န္ကုိလည္း မမ်ားေစသလို ေရွ႕ ဘက္၀န္ကုိလည္း မေလးေစပဲ ဟန္ခ်က္ညီတာေၾကာင့္ ေျမဆြဲအားကို အေကာင္းဆံုး ခ်ိန္ညွိေပးနိုင္တာေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။
cd:JPM
No comments:
Post a Comment