ဓါတ္ဆီ အဂ်ၤင္တစ္လံုး၏ ဆီေပးအနည္းအမ်ားကို
ထိန္းခ်ဳပ္ေသာ...
ဆင္ဆာမ်ားနွင့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားမွာ...
႕
ဆင္ဆာမ်ားနွင့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားမွာ...
႕
ကားတစ္စီးကို ေသာ့ဖြင့္ျပီးလွ်င္
ECU(Engine Control Unit) မွ...
အဂ်ၤင္ဆင္ဆာမ်ားနွင့္ပတ္သက္ေသာ...
အခ်က္အလက္မ်ားကို လက္ခံရယူရန္
အခ်က္အလက္မ်ားကို လက္ခံရယူရန္
(၃/၅) စကၠန္႔ခန္႔ေစာင့္ျပီးမွ...
စက္နိဳးသင့္ပါသည္...
စက္နိဳးသင့္ပါသည္...
ဒါမွသာ
အဂ်ၤင္အပူခ်ိန္-----
ေလအပူခ်ိန္------
ေရအပူခ်ိန္စသည္တို႔ကို တြက္ခ်က္ျပီး
စက္စနိဳးခ်ိန္တြင္ ဆီမည္မွ်ေပးရမည္ကို
မွန္ကန္စြာ တြက္ခ်က္နိဳင္မည္ျဖစ္ပါသည္...
(၁)(ECU) အဂ်ၤင္ကြန္းထရိုးယူနစ္မွ
STA(in) စတတ္တာမီးၾကိဳးမီးဝင္ခ်ိန္တြင္...
# 10,20,30,40 (out) စေသာ
# 10,20,30,40 (out) စေသာ
Injector ေနာ္ဇယ္မီးၾကိဳးမ်ားကို...
ပံုမွန္ထက္
ပံုမွန္ထက္
ဆီေပးနွဳန္းကို အဂ်ၤင္အပူခ်ိန္ကိုလိုက္ကာ
၃/၄ ဆ ပိုေပးပါသည္...
ပံုမွန္စလိုး(Idle Speed) တြင္ (2.0 ms) ၂.၀ မီလီစကၠန္႔ ဆီဖြင့္ေပးခ်ိန္တြင္...
အဂ်ၤင္စနိဳးခ်ိန္ ECU ေဘာက္သို႔ STA သို႔မီးဝင္ခ်ိန္တြင္ (8.0 ms)...
၈.၀ မီလီစကၠန္႔အထိ ဆီပိုဖြင့္ေပးပါသည္ ဒါမွသာ အဂ်ၤင္စနိဳးခ်ိန္တြင္...
အနိဳးရလြယ္ကူေစမည္ျဖစ္ပါသည္...
စက္နိဳးျပီး ISC(Idle Speed Control Valve) မွ အဂ်ၤင္စလိုး(Idle Speed)သို႔...
ေလွ်ာ့ခ်ေပးခ်ိန္တြင္ ဆီကို ေရအပူခ်ိန္ ေလအပူခ်ိန္ကို မူတည္ျပီး ေျဖးေျဖးခ်င္းေလွ်ာ့ခ်ေပးပါသည္...
ယခင္ EFI ကားမ်ားတြငစက္စနိဳးခ်ိန္တြင္ Cold Start Injector မွ...
ဆီပိုဖြင့္ေပးေသာအလုပ္ကိုလုပ္ကာ...
ယခုေမာ္ဒယ္ျမင့္ကားမ်ားတြင္ေတာ့...
အထက္မွာ ေရးသားခ႔ဲသလို စက္စနိဳးခ်ိန္ဆီပိုေပးျခင္းအား...
အဂ်ၤင္ကြန္ထရိုးယူနစ္မွ ထိန္းခ်ဳပ္ကာ ဆီေပးအနည္းအမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ေပးပါသည္...
(၂)ေရအပူခ်ိန္ဆင္ဆာ
(Water Temperature Sensor)
ေရအပူခ်ိန္ဆင္ဆာသည္ အဂ်ၤင္စက္စနိဳးျပီးခ်ိန္တြင္...
အဂ်ၤင္အပတ္ေရ RPM အား ISC Valve အား စလိုး(Idle Speed)ရေစရန္...
ေရအပူခ်ိန္ပို႔ေပးသက႔ဲသို႔ ဆီေပးအနည္းအမ်ားကိုလည္း ေရအပူခ်ိန္အနည္းအမ်ားအလိုက္ထိန္းခ်ဳပ္ပါသည္...
ေရအပူခ်ိန္ဆင္ဆာသို႔ E2 ကြန္ထရိုးေဘာက္မွ အနဳတ္မီးၾကိဳးထုတ္ေပးကာ...
ေရအပူခ်ိန္ဆင္ဆာမွ ကြန္ထရိုးေဘာက္သို႔
THW မီးၾကိဳးျဖင့္ေရအပူခ်ိန္ကို...
တိုင္းတာပို႔ေပးျပီး အဂ်ၤင္စနိဳးခ်ိန္ သာမိုစတတ္(Thermostart)မဖြင့္ခင္...
သတ္မွတ္အပူခ်ိန္မျပည့္ခင္အထိ ဆီကို ပံုမွန္ထက္ပိုဖြင့္ေပးရန္နွင့္...
သတ္မွတ္အပူခ်ိန္ေရာက္ပါက ဆီကို ပံုမွန္အတိုင္းေပးရန္အလုပ္လုပ္ေပးပါသည္...
တိုင္းတာပို႔ေပးျပီး အဂ်ၤင္စနိဳးခ်ိန္ သာမိုစတတ္(Thermostart)မဖြင့္ခင္...
သတ္မွတ္အပူခ်ိန္မျပည့္ခင္အထိ ဆီကို ပံုမွန္ထက္ပိုဖြင့္ေပးရန္နွင့္...
သတ္မွတ္အပူခ်ိန္ေရာက္ပါက ဆီကို ပံုမွန္အတိုင္းေပးရန္အလုပ္လုပ္ေပးပါသည္...
ေရအပူခ်ိန္ဆင္ဆာသည္ ပံုမွန္ရိွသင့္သည္ထက္ ပိုနည္းေနပါက...
Fuel Rich Mixture ျဖစ္ေစျပီး...
ပံုမွန္ရိွသင့္သည္ထက္ပိုမ်ားပါက Fuel Lean Mixture ကိုျဖစ္ေစျပီး...
ကားလည္းပံုမွန္ေအာက္အဆြဲက်ကာ အဂ်ၤင္မမွန္သျဖင့္ ဆီပိုစားပါသည္...
(၃)Mass Air Flow Sensor
and Manifold Absolute Pressure Sensor
MAF နွင့္ MAP အာရံုခံဆင္ဆာတို႔သည္ Engine Manifold Intake ထဲသို႔ဝင္လာေသာ ေလထုအနည္းအမ်ား ပမာဏ ကိုတိုင္းတာေပးျပီး...
ဆီအနည္းအမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ေပးပါသည္...
MAF နွင့္ MAP Sensor မ်ားတြင္
မီးၾကိဳး သံုးၾကိဳးပါရိွျပီး...
တစ္ၾကိဳးမွာ E2 ,B+ တို႔သည္
တစ္ၾကိဳးမွာ E2 ,B+ တို႔သည္
ECU ကြန္ထရိုးယူနစ္မွ...
အထက္ပါဆင္ဆာမ်ားသို႔ မီးပို႔ေပးကာ
အထက္ပါဆင္ဆာမ်ားသို႔ မီးပို႔ေပးကာ
MAF ဆင္ဆာမွ...
VG(in) မီးၾကိဳးျဖင့္ ကြန္ထရိုးေဘာက္သို႔ ေလအဝင္အနည္းအမ်ားကို...
VG(in) မီးၾကိဳးျဖင့္ ကြန္ထရိုးေဘာက္သို႔ ေလအဝင္အနည္းအမ်ားကို...
Signal အခ်က္ျပေပးပို႔ကာ ဆီအနည္းအမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ေပးပါသည္...
System too lean နွင့္
System too rich Error Code မ်ားျပသရာတြင္...
MAF, MAP Sensor မ်ားနွင့္လည္း
MAF, MAP Sensor မ်ားနွင့္လည္း
သက္ဆိုင္တတ္ၾကပါသည္...
MAF Sensor ပံုမွန္အလုပ္မလုပ္ျခင္း၊
ဖုန္မွဳန္႔မ်ားကပ္ျငိေနပါက...
ကားအဆြဲက်ကာ ေမာင္းရသည္မွာ မသြက္ေတာ့ပါ...
ကားအဆြဲက်ကာ ေမာင္းရသည္မွာ မသြက္ေတာ့ပါ...
(၄)Intake Air Temperature(IAT) Sensor
ေလအပူခ်ိန္အာရံုခံဆင္ဆာ
ေလအပူခ်ိန္အာရံုခံဆင္ဆာသည္
Manifold Intake ထဲသို႔ဝင္လာေသာ...
ေလအပူခ်ိန္အားတိုင္းတာကာေလအပူခ်ိန္အနည္းအမ်ားအလိုက္...
ဆီေပးအနည္းအမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ေပးပါသည္...
ေလအပူခ်ိန္အားတိုင္းတာကာေလအပူခ်ိန္အနည္းအမ်ားအလိုက္...
ဆီေပးအနည္းအမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ေပးပါသည္...
IAT Sensor သို႔ E2G မီးၾကိဳးတစ္ၾကိဳးဝင္ကာ...
အဂ်ၤင္ကြန္ထရိုးယူနစ္ေဘာက္သို႔ THA မီးၾကိဳးျဖင့္ ေလအပူခ်ိန္အားတိုင္းတာကာ...
Signal အခ်က္ေပးပို႔ျပီး ေလအပူခ်ိန္မ်ားပါက ဆီေလွ်ာ့ေပးျခင္းနွင့္...
ေလအပူခ်ိန္နည္းသြားပါက ဆီပိုေပးျခင္းတို႔ကို ျပဳလုပ္ထိန္းခ်ဳပ္ေပးပါသည္...
IAT Sensor သည္ MAF ဆင္ဆာမ်ားတြင္တြဲလွ်က္လာတတ္ပါသည္...
IAT Sensor သည္ပံုမွန္ထက္မ်ားေနပါက ဆီေလွ်ာ့ေပးကာ...
ပံုမွန္ထက္နည္းေနပါက ဆီပိုေပးကာ ကားဆီေပးမမွန္ျဖစ္ကာ...
ကားအဆြဲအရုန္း က်တတ္ပါသည္...
(၅)Oxygen Sensor ေအာက္စီဂ်င္ဆင္ဆာ
ေအာက္စီဂ်င္ဆင္ဆာတြင္ A/F Lambda Sensor နွင့္ Heater Sensor ဟူ၍
၂ မ်ိဳးရိွကာ ၂ မ်ိဳးစလံုးသည္ Heater Ground , Heater Power, Sensor Ground,
မီးၾကိဳးမ်ားျဖင့္ မီးေပးကာ O2 Signal မီးၾကိဳးျဖင့္ Exhaust Manifold အထဲ၌ေအာက္စီဂ်င္ပါဝင္မွဳအတိုင္းအတာအလိုက္ Volt ဗို႔အားအနည္းအမ်ား
အား အဂ်ၤင္ကြန္ထရိုးယူနစ္ေဘာက္သို႔ပို႔ေပးကာ ဆီအနည္းအမ်ားကို...
ထိန္းခ်ဳပ္ေပးပါသည္..
.ေအာက္စီ၈်င္ဆင္ဆာ သတင္းေပးပို႔မွဳ အခ်က္လက္မမွန္ပါကလည္း ဆီအနည္းအမ်ားမမွန္ျဖစ္ကာ...
ကားဆြဲအားက်တတ္ပါသည္...
ကားဆြဲအားက်တတ္ပါသည္...
(၆) Accelerator Pedal Position Sensor
and Therottle Position Sensor
APP ဆင္ဆာနွင့္ TPS ဆင္ဆာတို႔သည္လည္း NE Signal မီးၾကိဳးနွင့္အတူ...
အဂ်ၤင္အပတ္ေရ အတိုးအေလွ်ာ့လုပ္ရာတြင္ ဆီအနည္းအမ်ားကို...
အဂ်ၤင္ကြန္ထရိုးယူနစ္ေဘာက္သို႔ အခ်က္ေပးပို႔ကာ ဆီအနည္းအမ်ားကိုထိန္းခ်ဳပ္ေပးပါသည္...
ဓါတ္ဆီအဂ်ၤင္တစ္လံုး၏ ေလ ဆီ ေရာစပ္အခ်ိဳးမွာ...
၁၄.၇ း ၁ ျဖစ္ေသာ္လည္း...
အဂ်ၤင္အပူခ်ိန္ ျပင္ပေလအပူခ်ိန္ကိုလိုက္ကာ စက္စနိဳးခ်ိန္မွ...
ခရီးတစ္ခုေမာင္းျပီး စက္သတ္ခ်ိန္အထိ ၉ း ၁ မွ ၂၁ း ၁ ထိဆင္ဆာမ်ားမွေပးပို႔ေသာအခ်က္အလက္ကို လိုက္ကာ ကြဲျပားတတ္ပါသည္...
၁၄.၇ း ၁ ျဖစ္ေသာ္လည္း...
အဂ်ၤင္အပူခ်ိန္ ျပင္ပေလအပူခ်ိန္ကိုလိုက္ကာ စက္စနိဳးခ်ိန္မွ...
ခရီးတစ္ခုေမာင္းျပီး စက္သတ္ခ်ိန္အထိ ၉ း ၁ မွ ၂၁ း ၁ ထိဆင္ဆာမ်ားမွေပးပို႔ေသာအခ်က္အလက္ကို လိုက္ကာ ကြဲျပားတတ္ပါသည္...
ဒါေၾကာင့္ ဝါသနာရွင္မ်ား ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ား...
တတ္နိဳင္သမွ် ဗဟုသုတရေစရန္ ေရးသားလိုက္ရပါတယ္ခင္ဗ်ာ...
မိတ္ေဆြမ်ားနွစ္သစ္မွာ ကိုယ္၏က်န္းမာျခင္း...
စိတ္၏ ခ်မ္းသာျခင္းမ်ားနွင့္ျပည့္စံုနိဳင္ၾကပါေစ...
စိတ္၏ ခ်မ္းသာျခင္းမ်ားနွင့္ျပည့္စံုနိဳင္ၾကပါေစ...
Ctedit
ကိုတိုး(အြန္လိုင္းကားဝပ္ေရွာ႔)
ကိုတိုး(အြန္လိုင္းကားဝပ္ေရွာ႔)
Goog luck