Common Rail Diesel Injector Coding
အေျကာင္းႏွင့္Pilot Learning ျပဳလုပ္ျခင္း
emissions ကိုေလ်ာ့နည္းေစရန္
Rough idleမျဖစ္ေစရန္ knockingသံမထြက္ဖို ့အတြက္compensation codeေတြကို ECU သို ့သတင္းအခ်က္ေပးပို ့ရန္အတြက္ injector အသီးသီးမွာcoding numberေတြကိုရိုက္ႏွိပ္ထားပါတယ္
Rough idleမျဖစ္ေစရန္ knockingသံမထြက္ဖို ့အတြက္compensation codeေတြကို ECU သို ့သတင္းအခ်က္ေပးပို ့ရန္အတြက္ injector အသီးသီးမွာcoding numberေတြကိုရိုက္ႏွိပ္ထားပါတယ္
PPK
ECU လဲတာဘဲျဖစ္ျဖစ္ injector လဲတာဘဲျဖစ္ျဖစ္ အသစ္လဲတဲ ့Injector ႏွင္ ့ECU ျပန္လည္အခ်ိတ္အဆက္မိေစရန္အတြက္ compensation injector code ေတြကို scan တစ္ခုခုကိုအသံုးျပဳျပီးcoding ျပန္ရိုက္ထည့္ေပးရပါတယ္။
New injector လဲျပီး coding ျပန္မထည့္ဘဲစက္ႏိုးျကည့္
Engineသည္ rough idleျဖစ္ေနမယ္ knockingသံထြက္ေနမယ္ ။
Injdctor codeေတြကိုရိုက္ထည့္တဲ့အခါ မွားယြင္းေနရင္
programming procedure ဟာ Scan မွာ failျဖစ္ေနလိမ့္မယ္ ။
Pilot Injectionဆိုတာကေတာ့ Common rail diesel
engineေတြမွာ Engine noise ႏွင္ ့exhaust ဓာတ္ေငြ ့ကို ့ေလ်ာ့ခ်ဖို ့အတြက္ main injection မတ္ုင္မွီ combustion chamber ထဲသို ့ဆီပမာဏအနည္းငယ္ကို ျကိဳဖ်န္းေပးျခင္းျဖစ္ပါတယ္ ။ အဲ့ဒိလို pilot injectionလုပ္ေပးျခင္းျဖင့္အျပည့္အဝေလာင္ကြ်မ္းျပီး Exhaut ဓာတ္ေငြ ့ထြက္မႈကိုေလ်ာ့နည္းေစပါတယ္
Pilot injection timingကေတာ့ အင္ဂ်င္ speed
coolant temperature ambient temperature ႏွင္ ့ေနာက္ဆံုး ဆီးဖ်န္းေပးတဲ ့ပမာဏ စသည္ ့့အားလံုးေပၚမူတည္ျပီးတြက္ခ်က္ျပီးမွ pilot injectionျဖစ္ေစပါတယ္
တစ္ခ်ိဳ ့engineေတြဆို codingရိုက္ထည့္ေပးရံုႏွင့္မလံုေလာက္ပါဘူးလိုအပ္ရင္ scanနဲ ့pilot injection learningျပဳလုပ္ေပးရပါတယ္
engineေတြမွာ Engine noise ႏွင္ ့exhaust ဓာတ္ေငြ ့ကို ့ေလ်ာ့ခ်ဖို ့အတြက္ main injection မတ္ုင္မွီ combustion chamber ထဲသို ့ဆီပမာဏအနည္းငယ္ကို ျကိဳဖ်န္းေပးျခင္းျဖစ္ပါတယ္ ။ အဲ့ဒိလို pilot injectionလုပ္ေပးျခင္းျဖင့္အျပည့္အဝေလာင္ကြ်မ္းျပီး Exhaut ဓာတ္ေငြ ့ထြက္မႈကိုေလ်ာ့နည္းေစပါတယ္
Pilot injection timingကေတာ့ အင္ဂ်င္ speed
coolant temperature ambient temperature ႏွင္ ့ေနာက္ဆံုး ဆီးဖ်န္းေပးတဲ ့ပမာဏ စသည္ ့့အားလံုးေပၚမူတည္ျပီးတြက္ခ်က္ျပီးမွ pilot injectionျဖစ္ေစပါတယ္
တစ္ခ်ိဳ ့engineေတြဆို codingရိုက္ထည့္ေပးရံုႏွင့္မလံုေလာက္ပါဘူးလိုအပ္ရင္ scanနဲ ့pilot injection learningျပဳလုပ္ေပးရပါတယ္
c
G - scan ကိုအသံုးျပဳျပီး Scanရဲ ့actuation testထဲမွာ
pilot injection ကို testingလုပ္ႏိုင္ပါတယ္ ။
pilot injection ကို testingလုပ္ႏိုင္ပါတယ္ ။
Injector Compensation တန္ဖိုးေတြကိုလည္းData Analysisမွာ checkingလုပ္လို ့ရပါတယ္ closed loop systemမွာ output Compensation တန္ဖိုးကိုလည္း scanမွာဖတ္လို ့ရပါတယ္ အနီးကပ္ဆံုး compensation တန္ဖိုးကေတာ့ zeroျဖစ္ပါတယ္ ။
injectorေတြဟာ ကားတစ္စီးရဲ ့သူ ့သတ္မွွတ္ခ်က္ထက္
normal compensation တန္ဖိုး ( + or - ) ထက္ပိုမ်ားေနလ်ွင္ injectorေတြကို serviceလုပ္ဖို ့ဒါမွမဟုတ္ replacementလုပ္ဖို ့လိုအပ္ေနပါျပီ။
injectorေတြဟာ ကားတစ္စီးရဲ ့သူ ့သတ္မွွတ္ခ်က္ထက္
normal compensation တန္ဖိုး ( + or - ) ထက္ပိုမ်ားေနလ်ွင္ injectorေတြကို serviceလုပ္ဖို ့ဒါမွမဟုတ္ replacementလုပ္ဖို ့လိုအပ္ေနပါျပီ။
Toyota 1KD Hilux/Prado ႏွင့္ Mitsubishi 4M41 Triton/Pajeroကားေတြဆို injector ႏွင္ ့ ECU ကိုအခ်ိတ္အဆက္မိရန္ codingလုပ္ေပးျပီး pilot injection relarn ျပဳ လုပ္ေပးဖို ့လိုအပ္ပါတယ္
Procedureအရ DTC codeေတြကို အရင္ clearလုပ္ပါ removeလုပ္ပါ
ဥပမာToyota 1KD-FTV Hilux, မွာ pliot learning ျပဳလုပ္ရင္ gscan ရဲ ့special functionထဲက
Pilot Quantity Learning function ကိုေရြးပါ gearကို neutralမွာထားပါ Engineကိုႏိႈးမယ္
function test ကိုစတင္ဖို ့ Start buttonကိုႏွိပ္Glow Plug မီးလင္းလာရင္ engineဟာ enabled Learning Modeလို ့ညႊန္ျပျခင္းျဖစ္ပါတယ္
ႏွစ္စကၠန္ ့အတြင္း engine rpmကို 3000rpmအထိ ျမွင့္တင္လိုက္ပါ ေနာက္ျပီးrpm ကို idle အေနအထားကိုျပန္ထားလိုက္ပါ အဲ့ဒိလို ႏွစ္ျကိမ္သံုးျကိမ္ျပဳလုပ္ေပးလိုက္ပါ ။
Procedureအရ DTC codeေတြကို အရင္ clearလုပ္ပါ removeလုပ္ပါ
ဥပမာToyota 1KD-FTV Hilux, မွာ pliot learning ျပဳလုပ္ရင္ gscan ရဲ ့special functionထဲက
Pilot Quantity Learning function ကိုေရြးပါ gearကို neutralမွာထားပါ Engineကိုႏိႈးမယ္
function test ကိုစတင္ဖို ့ Start buttonကိုႏွိပ္Glow Plug မီးလင္းလာရင္ engineဟာ enabled Learning Modeလို ့ညႊန္ျပျခင္းျဖစ္ပါတယ္
ႏွစ္စကၠန္ ့အတြင္း engine rpmကို 3000rpmအထိ ျမွင့္တင္လိုက္ပါ ေနာက္ျပီးrpm ကို idle အေနအထားကိုျပန္ထားလိုက္ပါ အဲ့ဒိလို ႏွစ္ျကိမ္သံုးျကိမ္ျပဳလုပ္ေပးလိုက္ပါ ။
Credit..
PPK
PPK
H
c