ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

ကား ေရတိုင္ကီအဖံုး ( Pressure Cap )

ေရတိုင္ကီအဖံုး ( Pressure Cap )
🚐🚎🚐🚎🚐🚎🚐🚎💷📱🚐🚎

🚌 ကားေရတိုင္ကီမ်ား၏ ေရျဖည့္ေပါက္တြင္ pressure cap ေခၚ အေအးခံစနစ္၏ ဖိအားကို ျမႇင့္တင္ေပးရန္ အဖံုးတစ္ခု တပ္ဆင္ထားသည္။ Radiator cap ဟုလည္း ေခၚေလ့ရွိသည္။

☑  Pressure cap ကို ေရတိုင္ကီေပၚတြင္ လည္းေကာင္း၊ expansion tank ဟုေခၚေသာ ပလတ္စတစ္ ေရတိုင္ကီအေသးေလး ေပၚတြင္လည္းေကာင္း တပ္ဆင္ေလ့ရွိသည္။

⃣ ေရတိုင္ကီမ်ားတြင္
downflow radiator ႏွင့္
crossflow radiator ဟူ၍ အမ်ိဳးအစား ႏွစ္္မ်ိဳးရိွသည္။

☑ Downflow radiator မ်ားကို ၁၉၉၅ ေရွ႕ပိုင္းထုတ္ေသာ ယာဥ္မ်ားတြင္ အေတြ႕ရမ်ားသည္။ Downflow radiator မ်ားတြင္ coolant သည္ ေရတိုင္ကီ၏ အေပၚမွဝင္ၿပီး အေပၚမွေအာက္သို႔ စီးဆင္းကာ ေရတိုင္ကီ၏ ေအာက္ဘက္မွျပန္ထြက္သည္။

☑  Crossflow radiator တြင္ coolant သည္ ေရတိုင္ကီ၏ ေဘးတစ္ဖက္မွဝင္ၿပီး အျခားတစ္ဖက္သို႔ ကန္႔လန္႔ျဖတ္စီးဆင္းသည္။ ေခတ္ေပၚယာဥ္မ်ားတြင္ crossflow radiator အသံုးမ်ားသည္။ Crossflow radiator မ်ားတြင္ expansion tank ပါဝင္ေလ့ရိွၿပီး pressure cap ကို ၎ tank ေပၚ၌ တပ္ဆင္ေလ့ရိွသည္။

⃣ အေအးခံစနစ္တြင္ ဖိအားတစ္ေပါင္ (1psi) တိုးလာတိုင္း အရည္ဆူမွတ္ ၁.၆ ဒီဂရီ စင္တီဂရိတ္ခန္႔ ျမင့္တက္ လာေလ့ရွိသည္။
• ႐ိုး႐ိုးေရသည္ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္ အေျခအေန၌ ၁ဝဝ ဒီဂရီစင္တီဂရိတ္တြင္ ေရဆူၿပီး၊
• antifreeze ၅ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ ေရ ၅ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ေရာထားေသာ coolant သည္ ၁ဝ၃ ဒီဂရီ စင္တီဂရိတ္တြင္ အရည္ဆူသည္။
အင္ဂ်င္ ထုတ္လုပ္သူမ်ားသည္ အေအးခံစနစ္၏ ဖိအားကို ၁၃ ေပါင္မွ ၁၈ ေပါင္ (13 >18 psi) အထိ ျမႇင့္တင္ထား ေလ့ရွိသည္။ ၎ဖိအားရရွိေစရန္ pressure cap ကို အေအးခံစနစ္တြင္ တပ္ဆင္ အသံုးျပဳထားၿပီး ဖိအားတန္ဖိုးကို pressure cap ၏ အေပၚတြင္ ဖတ္႐ႈႏိုင္သည္။
psi သို႔မဟုတ္ bar သို႔မဟုတ္ kPa တန္ဖိုးျဖင့္ ေဖၚျပေလ့ ရွိသည္။
(1 bar = 14.5 psi, 1 bar = 100 kPa, 1 kPa = 0.145 psi)

🚀Antifreeze ၅ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ ေရ ၅ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ေရာထားေသာ coolant သံုးထားေသာ အေအးခံစနစ္တြင္ ဖိအား ၁၅ ေပါင္ (15 psi) ရွိေသာ pressure cap ကိုသံုးထားပါက ၎ coolant ၏ အရည္ဆူမွတ္သည္ ၁၂၈ ဒီဂရီ စင္တီဂရိတ္ခန္႔ထိ ျမင့္တက္လာေစမည္။ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္ အျမင့္ထက္ ေပ ၁ဝဝဝ ျမင့္တက္သြားတိုင္း အရည္ဆူမွတ္သည္ ဝ.၅ ဒီဂရီခန္႔ နိမ့္က်သြားေလ့ ရွိသည္ကိုလည္း သတိျပဳပါ။

📌 အရည္ဆူမွတ္ ျမင့္လာျခင္းေၾကာင့္ အင္ဂ်င္တစ္လံုး၏ လည္ပတ္ရန္ အေကာင္းဆံုး အပူခ်ိန္ (optimum operating temperature) ျဖစ္ေသာ ၉ဝ-၉၃ ဒီဂရီ စင္တီဂရိတ္ ျကားတြင္ coolant ဆူပြက္ လာမည္ကို ပူစရာမလိုဘဲ လည္ပတ္ႏိုင္မည္။ Coolant ၏ အရည္ဆူမွတ္ ျမင့္လာျခင္းေၾကာင့္ အင္ဂ်င္မွအပူကို ပို၍စုပ္ယူသယ္ေဆာင္ ႏိုင္လာေစၿပီး ေရတိုင္ကီအတြင္း ျဖတ္သန္းခ်ိန္တြင္ ျပင္ပေလျဖင့္ အေအးခံရာ၌ အပူကူးေျပာင္းမႈ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေစႏိုင္သည္။ အေၾကာင္းမွာ အပူကူးေျပာင္းျခင္း နိယာမအရ coolant ႏွင့္ ျပင္ပေလ၏ အပူခ်ိန္ ကြာျခားခ်က္ မ်ားေလေလ အပူကူးေျပာင္းမႈႏႈန္း ေကာင္းေလေလ ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

🚙 အေအးခံစနစ္၏ ဖိအားကိုျမႇင့္တင္လိုက္ျခင္းျဖင့္ ေရလည္အံု (water pump) ၏ efficiency ကိုလည္း ပို၍ ျမင့္တက္ လာေစသည္။ အေအးခံစနစ္ကို ဖိအား ေပးမထားပါက ေရလည္အံု၏ efficiency အျပည့္မရဘဲ ေရလည္အံု အဝင္ေနရာ၌ အလြယ္တကူ အရည္ဆူႏိုင္ၿပီး cavitation ျဖစ္ေစႏိုင္သည္။

☑  Cavitation ဆိုသည္မွာ coolant အရည္ဆူပါက ေလပူေပါင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚလာၿပီး ၎ေလပူေပါင္းမ်ား အေအးခံစနစ္အတြင္း စီးဆင္းသြားရာမွ အေအးခံစနစ္ အတြင္း၌ ေပါက္ကြဲျခင္းကို cavitation ဟုေခၚသည္။

🚀 Cavitation ေၾကာင့္ ေရလည္အံုမ်ား၊ စလင္ဒါလိုင္နာမ်ား၌ ေက်ာက္ေပါက္မာကဲ့သို႔ အေပါက္ငယ္ေလးမ်ားျဖစ္ေပၚ ေစၿပီး အခ်ိန္ၾကာ လာေသာအခါ စလင္ဒါလိုင္နာမ်ား ေပါက္၍ မီးေလာင္ခန္းအတြင္းသို႔ အေအးခံရည္မ်ား ေပါက္ဝင္လာသည္ အထိ ျဖစ္ႏိုင္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အေအးခံစနစ္တြင္ သင့္ေတာ္ မွန္ကန္ေသာ pressure cap ကို ေရြးခ်ယ္၍ မွန္ကန္စြာ တပ္ဆင္အသံုးျပဳ သင့္သည္။

📅 Pressure cap တြင္
• pressure valve,
• pressure spring,
• vacuum valve ႏွင့္
• sealing rings မ်ား စသည္တို႔ ပါဝင္သည္။

📅 Pressure valve ကို ၎၏ ေနာက္ဘက္ရွိ pressure spring ျဖင့္ ဖိထားျခင္းျဖင့္ ေရတိုင္ကီကို လံုေအာင္ပိတ္ထား သည္။ အေအးခံစနစ္၏ ဖိအားသည္ pressure spring ၏ဖိအားကို ေက်ာ္လြန္လာပါက pressure valve ပြင့္ၿပီး coolant တခ်ိဳ႕သည္ ေရတိုင္ကီ၏ ေရျပန္ပိုက္ မွတစ္ဆင့္ expansion tank ေခၚ recovery tank ဟုေခၚေသာ ပလတ္စတစ္ ေရတိုင္ကီ အေသးေလးဆီသို႔ စီးဆင္းသြား ေစျခင္းျဖင့္ အေအးခံစနစ္၏ ျမင့္တက္လာေသာ ဖိအားကို ေလ်ာ့က်ေစသည္။

📌 အေအးခံစနစ္၏ ဖိအားသည္ pressure spring ၏ဖိအားထက္ နည္းသြားပါက စပရင္၏ တြန္းအားေႀကာင့္ pressure valve ျပန္လည္ ပိတ္သြားၿပီး အေအးခံစနစ္၏ လိုအပ္ေသာ ဖိအားကို ထိန္းသိမ္း ေစသည္။

📅 Pressure valve ၏ အလယ္တည့္တည့္တြင္ vacuum valve ကို တပ္ဆင္ထားသည္။ အေအးခံစနစ္ျပန္လည္ ေအးသြားၿပီး အေအးခံစနစ္၏ ဖိအားသည္ ျပင္ပေလထု၏ ဖိအားထက္ နည္းသြားပါက vacuum valve ပြင့္၍ expansion tank မွ coolant မ်ား ေရတိုင္ကီ ထဲသို႔ျပန္လည္ စီးဆင္း ဝင္ေရာက္ ေစသည္။
🚘🚘🚘🚘🚘

Credit... ၀ိုင္ေကတီ (စက္မႈ)

No comments:

lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html