ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

ကားေတြရဲ႕ အေရးၾကီး အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုျဖစ္တဲ့ Brake Booster

ကားေတြရဲ႕ အေရးၾကီး အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုျဖစ္တဲ့ Brake Booster ဟာ ပ်က္ခဲေပမယ့္ ပ်က္ရင္လည္း အေတာ့္ကို အႏၱရာယ္မ်ားျပီး စရိတ္စက ၾကီးမားတဲ့ ပစၥည္းတစ္ခုပါ။ ဒီပစၥည္းကို ေသခ်ာစြာ စမ္းသပ္စစ္ေဆးျပီးမွသာ ပ်က္ မပ်က္ အတည္ျပဳသင့္ပါတယ္။

Brake Booster ဆိုတာ ယာဥ္ေမာင္းေတြ ဘရိတ္နင္းရအဆင္ေျပေအာင္ အားသိပ္စိုက္စရာမလိုပဲ ျငိမ့္ျငိမ့္ေလး နင္းလို႕ရေအာင္ ထည့္ေပးထားတဲ့ ပစၥည္းပါ။ ကားတုိင္းမွာ ပါ၀င္တယ္။ ျပီးေတာ့ ABS စနစ္နဲ႕ တြဲထားတယ္။ System Diagram အရဆို Brake Booster ဟာ ဘရိတ္ေျခနင္းနဲ႕ Master Cylinder ၾကားမွာ တည္ရွိတာျဖစ္ျပီး အင္ဂ်င္ထဲက ထြက္လာတဲ့ Vacuum ကိုအသုံးျပဳကာ အလုပ္လုပ္ပါတယ္။ Brake Booster မေကာင္းေတာ့ရင္ ျဖစ္တတ္တဲ့ ျပႆနာေလးေတြရွိပါတယ္။

၁။ Brake Booster မေကာင္းေတာ့ရင္ အမ်ားဆုံး ၾကံဳရတဲ့ ျပႆနာက ဘရိတ္ေျခနင္းမာလာတာပါ။ အရင္လို ဘရိတ္ေျခနင္း နင္းလို႕ မေကာင္းေတာ့ပဲ မာေတာင့္ေတာင့္ၾကီးျဖစ္လာတာပါ။ တေျဖးေျဖးနဲ႕ ေျခနင္းမာလာတာမ်ိဳးရွိသလို ရုတ္တရက္ၾကီး ဘရိတ္နင္းလို႕ မေကာင္းေတာ့တာမ်ိဳးလည္း ၾကံဳတတ္ပါတယ္။ ခ်က္ခ်င္းမျပဳျပင္ရင္ အႏၲရာယ္အလြန္မ်ားပါတယ္

၂။ ဘရိတ္မာလာတဲ့အျပင္ ဘရိတ္မမိတာမ်ိဳးလည္း ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ပုံမွန္နင္းေနက်ေနရာမွာ ဘရိတ္မမိေတာ့ပဲ ဘရိတ္ေျခနင္းကို ပိုနင္းရတာမ်ိဳးၾကံဳတတ္ပါတယ္။ “မာေလွ်ာ” ဆိုတဲ့ ဗန္းစကားက ဘရိတ္က နင္းရခက္လာျပီး နင္းလိုက္ရင္လည္း ေတာ္ရုံမမိေတာ့တာမ်ိဳးပါ။ တခ်ိဳ႕ျပႆနာေတြက ဘရိတ္ေျခနင္းတံကို Adjust လုပ္ရုံနဲ႕ ေျပလည္သြားတတ္ေပမယ့္ ေသခ်ာစစ္ေဆးဖို႕ေတာ့ လိုအပ္ပါတယ္။

၃။ ထူးျခားတဲ့ ျပႆနာကေတာ့ ဘရိတ္နင္းလိုက္တိုင္း အင္ဂ်င္စက္ေသသြားျခင္းပါ။ Brake Booster မေကာင္းေတာ့ရင္ အင္ဂ်င္ထဲက Vacuum ကိုပိုယူပါတယ္။ ဒီအခါမွာ အင္ဂ်င္က လိုအပ္တဲ့ ေလပမာဏမရေတာ့ပဲ ေလငတ္ျပီး စက္ေသသြားတတ္ပါတယ္။ မျပဳျပင္ရင္ အင္ဂ်င္ကိုပါ ထိခိုက္လာမွာပါ။

၄။ ABS မီးလင္းလာရင္ ဒါဟာ ဘရိတ္စနစ္တစ္ခုလုံးမွာ ျပႆနာရွိေနတယ္လို႕ ေျပာျခင္းပါ။ ျပႆနာအမ်ားစုကေတာ့ ABS Speed Sensor ေတြလဲလိုက္ရင္ ေကာင္းသြားတတ္ပါတယ္။ ABS Brake Booster မွာ ျပႆနာရွိရင္ တခါတေလ ဒိုင္ခြက္ထဲက Speedometer ရပ္သြားတတ္တယ္။ ျမားတံေလးက သုညမွာပဲ ကပ္ေနတာမ်ိဳးေပါ့…

ဘရိတ္စနစ္ကို စစ္ေဆးတဲ့အခါ ပထမဆုံး DTC ကုဒ္ေတြကို ေလ့လာဖို႕လိုတယ္။ တခါတေလ ကုဒ္ေတြထဲမွာကို ဘာပ်က္တယ္ဆိုတာ တန္းေရးထားတယ္။ ဥပမာ - Speed Sensor Malfunction ဆိုတာမ်ိဳးေပါ့။ ေနာက္တစ္ဆင့္ကေတာ့ Data List ေတြ ၾကည့္ဖို႕ပါ။ ကားေမာင္းစမ္းရင္း Chassis Data List ထဲမွာ စစ္ၾကည့္လို႕ရတယ္။

Brake Booster ပ်က္ရင္ ေပၚလာတဲ့ ကုဒ္ေတြထဲမွာ C 1252 ကုဒ္အေၾကာင္းေလး ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒီကုဒ္နဲ႕ ၾကံဳရင္ ပထမဆုံး အင္ဂ်င္ကို စက္သတ္ျပီး ဘရိတ္ကို အၾကိမ္ ၂၀ ေလာက္နင္းပါ (သတိ၊ တခ်ိဳ႕ကားေတြအတြက္ သိပ္အဆင္ေျပတတ္လို႕ Repair Manual မွာ ျပန္ၾကည့္သင့္ပါတယ္)။ ျပီးရင္ IG On ျပီး ဘရိတ္ေမာ္တာ အလုပ္လုပ္သလား စစ္ေဆးပါ။ ဆက္တိုက္ခ်ည္း အလုပ္လုပ္ေနမယ္၊ လုံး၀ မရပ္ေတာ့ဘူးဆိုရင္ Brake Booster အုံၾကီးတစ္ခုလုံး လဲဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။

တကယ္လို႕ ေမာ္တာ လုံး၀ အလုပ္မလုပ္ဘူးဆိုရင္ေတာ့..
ပထမဆုံး ဘရိတ္အုံမွာ တပ္ထားတဲ့ Screw ၂ ခုရွိတယ္။ အဲ့ ၂ ခုကို သတ္မွတ္ထားတဲ့ Torque ပမာဏ အတိုင္း ျပန္က်ပ္ပါ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ 2.9 Nm ေလာက္ရွိတယ္။ Torque Wrench သုံးဖို႕ေတာ့လိုပါတယ္။ သတ္မွတ္ထားတဲ့ Torque အားအတုိင္းရွိျပီဆိုရင္ ၾကိဳးေတြကို စစ္ရပါမယ္။ ပထမဆုံး ဘရိတ္အုံမွာတပ္ထားတဲ့ အနီ နဲ႕ အနက္ၾကိဳးကို Resistance စစ္ေဆးပါ။ 2 Ohm ရွိရပါမယ္။ မရွိရင္ ဘရိတ္အုံပ်က္ေနတာပါ။ လဲလိုက္ေတာ့… တကယ္လို႕ 2 Ohm ရွိတယ္ဆိုရင္ Scan Tool ရဲ႕ Data List က Accumulator Sensor တန္ဖိုးကို စစ္ပါ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ 3 Volt နဲ႕ 5 Volt ၾကား ရွိေနတတ္တယ္။ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အတိုင္း ရွိမေနဘူးဆိုရင္ Master Cylinder Solenoid ဆိုတာရွိတယ္၊ အဲ့ဒါလဲရမယ္။ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ပမာဏ အတိုင္းေတာ့ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကားေမာင္းစမ္းလည္း ဒီပမာဏက မေျပာင္းလဲဘူးဆိုရင္ Accumulator Sensor ကို လဲေပးရမယ္။

အခုလိုမိုးရာသီမွာ ဘရိတ္ဟာ ယာဥ္ေမာင္းအတြက္ေရာ ယာဥ္စီးနင္းသူေတြအတြက္ပါ သိပ္ကို အေရးၾကီးတဲ့ ပစၥည္းျဖစ္လို႕ အထူးဂရုစိုက္ ျပဳျပင္ဖို႕ လိုအပ္လွပါတယ္။

Writer by
MV-TECH
Ensuring the best

No comments:

lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html