ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

လွ်ပ္​စစ္​နဲ႔ပတ္​သတ္​တဲ့ ​အ​ေမး၊အ​ေျဖ​ေလး​ေတြပါ။ အပိုင္​း (၁)

မဂၤလာပါခင္​ဗ်ာ။

လွ်ပ္​စစ္​နဲ႔ပတ္​သတ္​တဲ့ ​အ​ေမး၊အ​ေျဖ​ေလး​ေတြပါ။
အပိုင္​း (၁)

1,Circuit Breaker တစ္ခု၏ အတြင္းတည္ေဆာက္ပုံ ( Internal Structural ) ကိုေျပာျပပါ။
(1) Terminal ( Alternator Isolating Plug ) ရွိမယ္ ။
(2) Fix Contact  ( Double Moving Contact ) ေတြရွိမယ္ ။
(3) Arc Contacts
(4) Splitter Plate ( Arc Chute )
(5) Roller ရွိမယ္
(6) Spring ေတြပါရွိတယ္။
  
2, Motor Earth မိရင္ ဘယ္လို Action ယူမလဲ ?
(1) Essential Load ေတြျဖစ္ခ့ဲရင္ C/E ကိုအေၾကာင္းၾကားမယ္။
(2) Running Motor ျဖစ္ေနခ့ဲရင္ STAND-BY Motor ကို ေျပာင္းမယ္။
(3) ရပ္လိုက္တ့ဲ Motor ကို Breaker ခ်ကာ Lock လုပ္မည္။  “ Men on work ” ဆိုတ့ဲစာခ်ိတ္မည္။
(4) Motor သို႔အဝင္ Connection မ်ာားကို မွတ္သားျပီးျဖဳတ္ကာTape ကပ္ထားမယ္။
(5) Motor ကို Cleaning လုပ္ကာ ၊ အေျခာက္ခံမယ္ ။ ( Drying လုပ္)
(6) Mega Test လုပ္၍  I.R တန္ဖိုးက်ေနခ့ဲလ်င္ RE-VARNISHING လုပ္မယ္။ ( Min; 1MΩ ေတာ့ရွိရမယ္ )

3, Motor Earth မိရင္ ဘယ္လို လကၡဏာေတြျပမလဲ ?
(1) Test Switch ကိုႏွိပ္ၾကည့္ျပီး Earth Indication Lamp ကိုၾကည့္ျပီးသိနိုင္တယ္။
(2) Motor က Over Heat ျဖစ္ေနမယ္။
(3) ဆူညံသံေတြထြက္ေနမယ္။
(4) ၾကာရင္ ေညွာ္န႔ံပါထြက္လာမယ္။
(5)  ေနာက္ဆုံး Burn Out ျဖစ္သြားနိုင္တယ္။
(6) Ampere ေတြလဲ တက္ေနမယ္ ။
(7) Low Insulation Alarm ပါျမည္မယ္ ။

4, Motor တစ္လုံးကို I.R Test လုပ္ျပပါ။
(1) Breaker ခ်ကာ Lock လုပ္မည္။ Men on work စာခ်ိတ္မယ္။
(2) Motor သို႔အဝင္ Connection မ်ားကို မွတ္သားျပီး ျဖဳတ္ကာ Tape ကပ္ထားမည္။
(3) Mega Meter ၏ Selector Switch ကို ( 500 V ) Range သို႔ ေျပာင္းမည္။
(4) Mega Meter ၏ Click ပါေသာ Probe တံျဖင့္ Motor Body တြင္ Earth ခ်မယ္။
(5) ထို႔ေနာက္ က်န္တ့ဲ Probe ျဖင့္ Phase တစ္ခ်င္းစီကိုေထာက္ကာ Insulation ကိုတိုင္းမယ္။ ( Record လုပ္မယ္ )
(6) တဖန္ Phase To Phase Insulation တိုင္းျပီး Record လုပ္မယ္။

5, Motor တစ္လုံးကို Continuity Test လုပ္ျပပါ။
(1) Multimeter တြင္ Selector Switch ကို (Ω) Range မွာျပန္ခ်ိန္ထားမယ္။
(2) Breaker ခ်ကာ Lock လုပ္မယ္။ Men on work စာခ်ိတ္မယ္။
(3) Motor တြင္ Connection မ်ားမွတ္သားျပီး ျဖဳတ္ကာ Tape ကပ္ထားရမည္။
(4) Meter ၏ Probes မ်ားျဖင့္ Motor ၏ Phase တစ္ခုခ်င္းစီ တိုင္းမယ္။ အဝင္အထြက္ တန္ဖိုးမ်ားကို တိုင္းတာကာ
Record လုပ္မယ္။
* Phase တစ္ခုရဲ႕ Continuity Resistance က အျခားတန္ဖိုးမ်ားထက္ သိသာစြာ နည္းေနလ်င္ ထို Phase တြင္ Short CKT ျဖစ္ေနနိုင္သည္။    သိသာစြာမ်ားေနလ်င္ Connection Loose က့ဲသို႔ေသာ Open CKT ျဖစ္ေနနိုင္သည္။ *

6, Motor တစ္လုံးကို Turn Short Test လုပ္ျပပါ ။
(1) Multimeter တြင္ Selector Switch ကို ohm range မွာထားမယ္။
(2) Meter ရဲ႕ Probe ႏွစ္ခုကို Phase မ်ားတြင္ေထာက္၍ တိုင္းမည္။ ( Ω Range နည္းနည္းျဖင့္ တိုင္းရမည္ )
(3) ရရွိလာေသာ Resistance တန္ဖိုးတူလ်င္ Turn Short မရွိပါ။
(4) ရရွိလာေသာ Resistance တန္ဖိုးမတူလ်င္ Turn Short ရွိပါသည္။
(5) Motor Winding မ်ား Test လုပ္သည့္ အခါတိုင္းမွာ Power မရွိရပါ။ Totally Power Dead ျဖစ္ေနရပါမည္။
အထူးသျဖင့္ G/E ရဲ႕ Alternator အပိုင္းန႔ဲ Motor ၾကီးေတြမွာဆို ပိုသတိထားရပါမယ္။ Heater Coil ေတြပါတတ္လို႔ပါ။

7, On Board ေပၚမွာ switch board ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳး ရွိလဲ ?
(1) Main Switch Board ( Alternator ရဲ႕ Switch Board ကိုေျပာတာ )
(2) Emergency Switchboard  ( Emergency G/E ရဲ႕ ွSwitch- Board ကိုေျပာတာ )
(3) Section Board ( 440, 220, 110 V , Panel  Board ေတြကိုေျပာတာ )
(4) Distribution Board ( Motor Starter Panel Board ေတြနဲ႔ Lighting Board ေတြကိုေျပာတာ၊
          Feeder Panel လို႔လဲေခၚတယ္  )

8, G/E ၏ Safety Devices မ်ားကို ေျပာျပပါ။
(1) Overspeed Trip
(2) L.O Low Pressure Alarm and Trip
(3) L.O High Temperature Alarm
(4) F.O Low Pressure Alarm
(5) F.O Leakage Alarm
(6) Jacket High Temperature Alarm
(7) Pyrometer
(8) Pressure Gauge
(9) Dip Stick
(10) Crankcase Relief Valve
(11) Test Cocks

9, G/E Black Out ျဖစ္ရေသာ အေၾကာင္းမ်ားကို ေျပာျပပါ။
(1) Overspeed Trip
(2) Overload Trip
(3) L.O Low pressure Trip
(4) Jacket High Temperature Trip
(5) Low and High Frequency Trip
(6) Over Current Relay Trip
(7) Reverse Power Relay Trip
(8) Over Voltage Trip
(9) Under Voltage Trip

10, G/E Black Out ျဖစ္ရင္ ဘယ္လို Action ယူမလဲ ?
(1) M/E Fuel Control Lever ကို Stop Position သို႔ေရႊ႕မည္။
(2) Telegraph တြင္လည္း Stop Position သို႔ေျပာင္းမည္။
(3) Emercy: G/E သည္ Black Out ျဖစ္ျပီး 1Min ၾကာျပီးေသာအခါ Auto ထလည္ရမည္။
(4) Emercy; Air Compressor ကိုေမာင္းျပီး၊ Emercy; Air Bottle ကိုေလျဖည့္မည္။
(5) Emercy; Air Bottle မွေလျဖင့္ G/E ေနာက္တစ္လုံးကို ႏိႈးကာ Load တင္မည္။ Black Out
ျဖစ္သြားေသာ G/E ကို Fault ရွာကာ ျပင္မည္။

11, A.V.R ဆိုတာ ဘာလဲ?
     Load ေျပာင္းလဲမႈေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲသြားေသာ Alternator ၏ Out-Put Voltage ကို မူလ
     Voltage Limit အတြင္းသို႔ ျပန္ရေအာင္ Auto ထိန္းေပးထားေသာ ကိရိယာျဖစ္သည္။

12, A.V.R ကို ဘယ္ေနရာမွာ ထားလဲ ?
  Main Switcboard (သို႔)
    -     Alternator Connection Box တြင္ တပ္ထားသည္။

13, A.V.R အလုပ္လုပ္ပုံကို ေျပာျပပါ။
 Alternator ၏ Output Voltage ကို Voltage Sensing Unit ျဖင့္ Sense လုပ္သည္။ ထို Unit မွ
Actual Signal တစ္ခုထုတ္ေပးကာ Comparator သို႔ပို႔ေပးသည္။
 ထို Actual Signal ကို Comparator အတြင္းရွိ Setting Value တစ္ခုျဖင့္ Compare လုပ္သည္။
အကယ္၍ ကိုက္ညီမႈမရွိခ့ဲလ်င္ Error Signal တစ္ခုထုတ္ေပးကာ Amplifier သို႔ပို႔ေပးသည္။
 ထို Signal ကို Amplifier မွ Amplify လုပ္ကာ Control Unit သို႔ပို႔ေပးသည္။
 Control Unit မွ Correct D.C Excitation Current တစ္ခုထုတ္ေပးကာ Alternator ၏ Field Coil သို႔
ပို႔ေပးကာ မူလ Voltage Limit အတြင္းသို႔ ျပန္ေရာက္ရွိေစသည္။
 15% Voltage Drop ကို 1.5 Seconds အတြင္း ျပန္တင္ေပးႏိုင္သည္။

14, A.V.R တြင္ ပါဝင္ေသာ components ေတြက ဘာေတြလဲ?
(1) Transformerctor
(2) Rectifier
(3) Diode
(4) Zener Diode
(5) Transistor
(6) Resistor Capacitor Inductor
(7) Thyrister

15, Emergency G/E ကို Test Run လုပ္ျပပါ။
 Starting မလုပ္မီ Selector Switch ကို Local Position သို႔ေျပာင္းထားရမည္။
 Starting မလုပ္မီ Breaker Switch ကို OFF Position တြင္ ရွိမရွိ စစ္ေဆးမည္။
( အကယ္၍ Engine Room Switchboard Breaker ႏွင့္ Emergency Switchboard Breaker ၾကားရွိ
Interlock မေကာင္းခ့ဲလ်င္ Reverse Current ဝင္ကာ Motorizing ျဖစ္ႏိုင္သည္။
 Start လုပ္မည္။ Frequency, Voltage ႏွင့္ Ampere တို႔ ပုံမွန္ရွိ မရွိ စစ္ေဆးမည္။

16, Under Voltage Relay ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိလဲ ၊ ဘာေတြလဲ ?
      Under Voltage Relay ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္။
(1) Electromagnetic U/V Relay
(2) Electronic U/V Relay တို႔ျဖစ္သည္။
Around 50% Voltage Dip ျဖစ္ေပၚသည္ႏွင့္ Breaker ကို Trip လုပ္ေပးသည္။

17, Fuse အေၾကာင္းကိုေျပာျပပါ။ ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိလဲ ? ဘာေတြလဲ ?
 Circuit ႏွင့္ Series ဆက္ထားျပီး High Current ျဖတ္စီးမႈေၾကာင့္ Circuit ပ်က္စီးျခင္းကို ကာကြယ္ရန္
တပ္ဆင္ထားသည္။
 Short CKT ၊ Overload စသည္တို႔ ျဖစ္ေပၚသည့္အခါ Fuse Metal ကို အရည္ေပ်ာ္ေစျခင္းျဖင့္
CKT ကို Break လုပ္ေပးသည္။
 High Current ကို ျဖတ္ေတာက္ေပးျပီးသည့္ေနာက္တြင္ Fuse သည္ Permanently Damage ျဖစ္သြားသည္။
 Fault ရွာကာ ျပင္ဆင္ျပီးမွ Fuse အသစ္လဲရမည္။ Fuse လဲေသာအခါ Terminal တြင္ Voltage မရွိေစရ။
 Three Phase System တြင္ Fuse တစ္ေခ်ာင္းျပတ္သည္ႏွင့္ က်န္ Fuse ႏွစ္လုံး အပါအဝင္
Fuse သုံးလုံးစလုံးလဲရမည္။
 Fuse ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္။ ၄င္းတို႔မွာ -
 (1) Rewireable Fuse
 (2) Cartridge Fuse

18, Over Load Relay ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိလဲ ၊ ဘာေတြလဲ ?
      Overload Relay (3) မ်ိဳးရွိသည္။
(1) Magnetic Overload Relay ( Dash Pot )
(2) Terminal Overload Relay
(3) Electronic Overload Relay
သတ္မွတ္ Load ၏ 150% ေက်ာ္ေသာအခါ Trip လုပ္ေပးသည္။

19, Short ckt relay ဆိုတာဘာလဲ ?
 Coil ႏွစ္ခုပူးျပီး Alternator ပ်က္စီးျခင္းကို ကာကြယ္ရန္ တပ္ဆင္ထားသည္။

20, Circuit Breaker ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳး ရွိသလဲ? ဘာေတြလဲ ၊ Amp ေတြကဘယ္ေလာက္ေတြလဲ ?
 Circuit အတြင္း Termanal Over Load ႏွင့္ Short Circuit က့ဲသို႔ေသာ Fault မ်ားျဖစ္ေပၚေသာအခါ
Breaker ရွိ Main Contact ကို Open လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ Circuit အတြင္းရွိ Components မ်ား ပ်က္စီးမႈ
မရွိေအာင္ ကာကြယ္ေပးသည္။ Trip ျဖစ္ျပီးေနာက္ Fault ကို ျပဳျပင္ျပီး Breaker Reset လုပ္ကာျပန္လည္
အသုံးျပဳႏိုင္ပါသည္။

          Breaker (3) မ်ိဳးမွာ - (1) Miniature Circuit Breaker ( 5A ~ 100A )
                                      (2) Moulded Case Circuit Breaker ( 30A ~ 1500A )
                                      (3) Air Circuit Breaker (600A ~ 6000A )

21, Reverse power relay ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိသလဲ၊ ဘာေတြလဲ ? တပ္ဆင္ရျခင္း ရည္ရြယ္ခ်က္ကဘာလဲ ?
      Reverse Power Relay  (၂) ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္။
(1) Induction – Disc Instrument Type R/P Relay
(2) Electronic R/P Relay
    ၄င္းတို႔ကို Prime Mover ပ်က္စီး၍ Alternator တြင္ Motorizing မျဖစ္ေစရန္ တပ္ဆင္ထားသည္။
    A.C.B  ကို Trip လုပ္ေပးသည္။

22, Earth Lamp တပ္ဆင္ထားရျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုေျပျပပါ။
     System အတြင္း Earth Fault ျဖစ္ေနပါက Visual Signal ေပးႏိုင္ရန္ ျဖစ္သည္။

23, No Load Trip ဆိုတာဘာလဲ ?
 G/E တစ္လုံးအား Manually Disconnect လုပ္ေသာအခါ Load ကုိ Nearly Zero အထိေလ်ာ့ခ်
ျပီးမွွသာ A.C.B ကို Open လုပ္ေပးရပါသည္။
 ထိုအခ်ိန္တြင္ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ Reverse Current ျပန္ဝင္ကာ Alternator Motorizing
မျဖစ္ေစရန္ Load Zero ေရာက္သည္ႏွင့္ Trip လုပ္ေပးႏိုင္ရန္ တပ္ဆင္ထားသည္။

24, Switch Board တြင္ အႏၱရာယ္မျဖစ္ေစရန္ ဘယ္လိုကာကြယ္မလဲ ?
  Insulation Rubber (or) Plactic Mat ကို Switch Board ေရွ႕တြင္ ထားရမည္။
 Switch Board ရွိ Metral Plates မ်ားကို Earth ခ်ထားရမည္။
 Operator သည္ Switch မ်ားကို ကိုင္တြယ္ရာတြင္ ေဘးကင္းေစရန္ Electrician Hand Gloves မ်ားကို
အဆင္သင့္ထားရွိမည္။

25, Emergency Switchboard တပ္ဆင္ထားေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ ?
 Main Power Failure ျဖစ္သြားေသာအခါ Emecy; G/E မွထုတ္ေပးမည့္ Power မ်ားကို
Distribute လုပ္ႏိုင္ရန္
 Electric Shore Connection ယူေသာအခါ Emecy; Switchboard မွတစ္ဆင့္ Main Switchboard
သို႔ Power မ်ားကို Back Feeds ေပးရန္
 440 volts ႏွင့္ 220 volts ဟူ၍ Section (၂) ခုပါရိွသည္။

26, Emergency Switchboard မွာ Safety Devices ေတြက ဘာေတြလဲ ?
(1) Breaker                                                          
(2) Fuses            
(3) Meter ( Ammeter , Voltmeter , KW Meter )
(4) Indicator
(5) Space Heater
(6) Interlock    

27, Essential Load ေတြက ဘာေတြလဲ ?
 Personal Safety အတြက္လိုအပ္ေသာ Load မ်ား၊ Safe Navigation အတြက္လိုအပ္ေသာ
လိုအပ္ေသာ Load မ်ားႏွင့္ Main Engine Propulish အတြက္လိုအပ္ေသာ Load မ်ားျဖစ္သည္။
( Emey; Lighting, Navigation Lighting, General Alarm, Fire Detecting System and Alarm
  Emecy; Steering Power, M/E Control System ႏွင့္ Watertight Door တို႔ပါဝင္သည္။)

28, Non-Essential Load ေတြက ဘာေတြလဲ ?
 Power Cut Off လုပ္လိုက္ေသာအခါ M/E Propulsion ႏွင့္ Save Navigation တုိ႔အေပၚ
သက္ေရာက္ျခင္းမရွိေသာ Load မ်ားျဖစ္သည္။
( Air Cond; System, Accomo; Fan, Amplifier, Entertainment ႏွင့္ Cargo Hold Fan
တို႔ပါဝင္သည္။ )

29, Earth Fault ရွာျပပါ။
 Switchboard & Test Switch ကိုႏွိပ္ေသာအခါ Earth Lamp (3) လုံးတြင္ တစ္လုံးမွိန္ျပီး က်န္ႏွစလုံး
လင္းေနလ်င္ ထိုမွိန္သြားေသာ မီးလုံးႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ Group တြင္ Earth Fault ရွိေနသည္။
 Circuit Breaker တစ္ခုခ်င္းစီျဖဳတ္ကာ Test Switchboard ကို ႏွိပ္ၾကည့္မည္။ Earth Lamp (3) လုံး ပုံမွန္
ျပန္လင္းေနေသာအခါ Fault ျဖစ္ေသာေနရာကို ေတြ႕မည္။
(Breaker ျဖဳတ္မည့္ Motor သည္ Running Motor ျဖစ္ခ့ဲလ်င္ Stand-By Motor ေျပာင္းေမာင္းျပီးမွ 
  Breaker ကိုျဖဳတ္မည္။

30, Shore Supply Connection Box မွာ ဘာေတြပါသလဲ ?
(1) Voltmeter
(2) Phase Sequence Indicator
(3) Interlock ( G/E မ်ား Connect လုပ္ထားစဥ္ Shore Supply ယူ၍မရေစရန္ )
(4) Fuse
(5) Circuit Breaker
(6) Indicator Lamp

31, Shore Supply Connection Box ကို ဘယ္မွာ ထားလဲ ?
 Accommodation သို႔ဝင္ေပါက္အနီးအနား (သို႔) Emergency G/E Room ထဲတြင္ထားရွိသည္။

32, G/E တြင္ over speed trip ေကာင္းမေကာင္း စမ္းျပပါ။
 Over speed Trip စမ္းမည့္ G/E ကို NO Load ျဖင့္ေမာင္းထားရမည္။
 Governor Adjusting Screw ကို တျဖည္းျဖည္းတင္သြင္းရမည္။
 Tachometer ကိုၾကည့္ျပီး 15% of Normal Speed တြင္ G/E ရပ္၊ မရပ္ စစ္ေဆးရမည္။
 Trip ျဖစ္ျပီး G/E ရပ္သြားလ်င္ Over speed ေကာင္းမြန္စြာ အလုပ္လုပ္သည္။

33, Synchroscope ဆိုတာ ဘာလဲ?
 Running G/E ႏွင့္ Incoming G/E တို႔၏ Electrical Supply (2) ခုျဖစ္သည့္ Voltage, Frequency ႏွင့္
Phase Angle တို႔သည္ Synchronize (သို႔) Parallel လုပ္၍ ရႏိုင္၊ မရႏိုင္ကို ေဖာ္ျပေပးေသာ
Instrument ျဖစ္သည္။  
(  Synchroscope  သည္ Continuously Rotate မလုပ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ Load Sharing လုပ္ျပီးသည္ၽႏွင့္
   OFF လုပ္ထားရမည္။ )

34, Synchronizing Method ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳး ရွိလဲ ၊ ဘာေတြလဲ?
 အဓိက Method မွာ Synchroscope ကို အသုံးကာ Synchronize လုပ ္ျခင္းျဖစ္သည္။
 အျခား Back-Up Method မ်ားမွာ Synchrolamp ကို အသုံးျပဳျပီး Synchronize လုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။
(a) One Dark Two Bright Method ( Rotating Lamp Method / Sequence Method ) Three Lamp
(b) All Dark Method ( Two Lamp )
(c) All Bright Method ( Two Lamp)   စသည့္ တစ္နည္းနည္းျဖင့္ ေဖၚျပေပးသည္။

35, Synchroscope သုံးျပီး G/E ႏွစ္လုံးကို Parallel ( Load Sharing ) လုပ္ျပပါ။
 Switchboard တြင္ Reset လုပ္ရန္ရွိသည္တို႔ကို Reset လုပ္မည္။
 Incoming G/E ကို ၁၀ မိနစ္မွ် NO Load ျဖင့္ေမာင္းထားရမည္။
 ထို႔ေနာက္ Selector Switch ကို Incoming G/E ဘက္သို႔ေျပာင္းမည္။
 Synchroscope ကို ON မည္။
 Clock-Wise (Fast) ဘက္သို႔ အျမန္လည္ေနျခင္းသည္ Incoming G/E ၏ Voltage and Freq;
မ်ားေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ( ေလ်ာ့ေပးရမည္)
 Counter Clock-wise (slow) ဘက္သို႔ လည္ေနျခင္းသည္ Incoming G/E ၏ Voltage and Freq;
နည္းေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ (တင္ေပးရမည္)
 Incoming G/E ၏ Freq; ကို Bus Bar ရွိ Freq; အထက္သို႔ အနည္းငယ္ပိုတင္ထားေပးရမည္။
 Pointer သည္ Clock-wise (Fast) ဘက္သို႔ 1 rev/5sec ျဖင့္လည္ေနျပီး Pointer ( 11 O’ clock )
သို႔ေရာက္ေသာအခါ A.C.B ကို Close လုပ္မည္။
 Synchroscope ၏ Selector Switch ကို OFF လုပ္မည္။

36, Synchroscope ပ်က္ရင္ G/E ႏွစ္လုံးကိုဘယ္လို Parallel လုပ္မလဲ ?
  Synchronizing Lamp ကို အသုံးျပဳ၍ Parallel လုပ္မည္။
  Trip မ်ား ျပဳတ္ေနလ်င္ Reset လုပ္မည္။
(1) Selector Switch ကို Incoming G/E ဘက္သို႔ေျပာင္းမည္။ ထိုအခိ်န္တြင္ Lamp မ်ားသည္
Clock-wise (or) Antilock-wise Direction အတိုင္း လင္းလိုက္ မွိတ္လိုက္ျဖစ္ေနမည္။
(2) Incoming G/E and Running G/E တို႔၏ Voltage and Freq;  တို႔ကို စစ္မည္။
(3) Prime Mover မွ Speed Adjust ကို အသုံးျပဳျပီး Clock-wise Direction အတိုင္း Lamps
မ်ားတျဖည္းျဖည္း လင္းလိုက္ မွိတ္လိုက္ ျဖစ္ေအာင္ခ်ိန္မည္။
(4) Top Lamp (key Lamp) မိွတ္ျပီး၊ Bottom Lamps (2) လုံး Equal Bright ျဖစ္ေသာအခါ A.C.B ကို
Close လုပ္မည္။

37, Synchroscope ႏွင့္ Synchrolamp ပ်က္ေနေသာအခါ G/E ႏွစ္လုံးကို ဘယ္လို ခ်ိတ္မလဲ ?
  Volt meter (500V) ကို အသုံးျပဳျပီး Parallel လုပ္မည္။
(1) Incoming G/E မွ Circuit Breaker ကို Voltmeter ၏ Probes မ်ားျဖင့္ခြလ်က္ Same Phase ကို
Connection လုပ္မည္ Voltmeter ရွိ Pointer သည္ Zero ~ Maxium သြားလိုက္ Max; ~ Zero
သြားလိုက္ ျဖစ္ေနမည္။
     
38, G/E ၏ Jacket High Temp; Alarm စမ္းျပပါ။
     ေမာင္းေနစဥ္ - Thermostat (or) Thermister ၏ setting ကို ပုံမွန္ေအာက္ေလ်ာ့ခ်ိန္မည္။
                        Alarm လာလ်င္ေကာင္းး၏။
     ရပ္ထားစဥ္ -   Sensor ကိုျဖဳတ္၍ Hot Water ထဲတြင္ႏွစ္ထားမည္။ Alarm လာလ်င္ ေကာင္း၏။
 
39, Surveyor လာေသာအခါ G/E မွာ ဘယ္ Alarm ေတြ စမ္းတတ္လဲ ?
(1) Overs-peed Trip
(2) L.O Low Pressure Trip
(3) Jacket High Temperature Alarm
(4) Overload Trip
(5) Reverse Power Trip

40, Earth Fault Lamp ဆိုတာဘာလဲ ? တပ္ဆင္ထားရတ့ဲ ရည္ရြယ္ခ်က္က ဘာလဲ ?
  Power Distribution System တြင္ Earth Fault ရွိ မရွိ ေဖာ္ျပေပးေသာ Set Of Lamp ျဖစ္သည္။
  System အတြင္း Fault ျဖစ္ေနပါက Visual Signal ေပးႏိုင္ရန္ ျဖစ္သည္။

41, Circuit Faults ကဘာေတြလဲ ? ရွင္းျပပါ။
(1) Open Circuit Fault
 Conductor ျပတ္ေတာက္သြားျခင္းေၾကာင့္ Current ဆက္လက္စီးဆင္းႏိုင္မႈ မရွိေတာ့ျခင္းေၾကာင့္
ျဖစ္ေပၚလာသည္။
(2) Earth Fault
 Insulation ေပါက္ျပဲသြားျခင္းေၾကာင့္ Conductor ႏွင့္ Ship’s Hull (သို႔) Earthed Metal
ထိစပ္သြားျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာသည္။
(3) Short – Circuit Fault
 မတူညီေသာေနရာႏွစ္ခုမွ Insulation ေပါက္ျပဲကာ ယင္းေနရာမ်ားမွ Conductor မ်ား တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ထိစပ္ေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာသည္။

42, Alternator ကို Maintenance လုပ္ျပပါ။
 သက္တိုင္ရာ G/E ၏ Prime Mover ကို ရပ္ရရမည္။
 Starting System ႏွင့္ Breaker ကို Lock လုပ္ရမည္။
 Totally Dead ျဖစ္ေစရန္ Space Heater ကို OFF ထားရမည္။
 Switch Board တြင္ “ Men On Work ” စာခ်ိတ္ရမည္။
 Terminal Connection မ်ား၊ Insulation မ်ား၏ Tightness ကို စစ္ေဆးမည္။
 Bearing Oil Level ႏွင့္ Condition ကို စစ္ေဆးမည္။
 Cooling Air Intake Filter ႏွင့္ Exhaust Fan Opening တို႔ကို Clean လုပ္မည္။
 Stator and Rotor Winding မ်ားကို Rubber Hose တပ္ထားေသာ Vaccume Cleaner ျဖင့္
Clean လုပ္မည္။
 အကယ္၍ Winding မ်ားတြင္ Oil Deposit  မ်ားကပ္ေနပါက Drain Pluge ကို ဖြင့္ကာ Electro Cleaner
( Special Degreasant Liquid ) ျဖင့္ေဆးမည္။
 Rotor ႏွင့္ Stator ၾကားရွိ Air Gap ကို Feeler Gauge ျဖင့္ ( Top – Bottom , Port - Starboard )
၄ ေနရာတိုင္းမည္။ ( Usually – 0.5mm  -  1mm )
 Alternator ကို Lamp ျဖင့္ အပူေပးသည္။ ( Temperature 43°C ထက္မပိုရပါ။)

43, Fuses Setting မ်ားကိုေျပာျပပါ။
 10% Overload တြင္ ေကာင္းေကာင္း အလုပ္လုပ္ႏိုင္သည္။
 50% Overload ျဖစ္ျပီး 4 Minutes ၾကာေသာအခါ ျပတ္သြားမည္။
 100% Overload ျဖစ္ျပီး 45 Seconds ၾကာေသာအခါ ျပတ္သြားမည္။
 200% Overload ျဖစ္ျပီး 9 Seconds ၾကာေသာအခါ ျပတ္သြားမည္။   
 300% Overload ျဖစ္သည္ႏွင့္ ခ်က္ျခင္းျပတ္သြားမည္။

44, Generator မ်ား  Parallel လုပ္နိုင္ရန္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ေျပာျပပါ။
 Incoming G/E ႏွင့္ Main Bus Bar ႏွစ္ခု၏ Voltage တူညီရမည္။
 Incoming G/E ႏွင့္ Main Bus Bar ႏွစ္ခု၏ Freq; တူညီရမည္။
 Incoming G/E ႏွင့္ Main Bus Bar ကို Synchronize လုပ္ထားရမည္။

45, Alternator တစ္လုံး Motorizing ျဖစ္ေပၚလာမည့္ လကၡဏာမ်ားကို ေျပာျပပါ။
(1) ထို Alternator သည္ ပူေနမည္။
(2) Load က်ေနမည္။
(3) ထို Alternator ႏွင့္ တြဲထားေသာ Prime Mover ၏ R.P.M တက္ေနမည္။

46, Alternator တစ္လုံးကို Megga Test လုပ္ျပပါ။
(1) Terminal Box မွ Neutral Point ကိုျဖဳတ္မည္။ A.V.R  ကို Isolate လုပ္မည္။
(2) Rotor to Earth , Stator to Earth , Phase to Earth , Phase to Phase စသည္တို႔ကို
Megga Readingလုပ္ကာ Record ယူမည္။
       Δ ( Megga Reading တန္ဖိုးသည္ Reasonable Value ျဖစ္ေသာအခါ Winding Insulation မွ Abrasion
            မ်ားကို Repair လုပ္ရန္ Winding မ်ားကို High Quality Air Drying Varnish ျဖင့္ မွဴတ္ကာ အေျခာက္ခံမည္။ )

47, Alternator အတြက္ Safety Devices ေတြက ဘာေတြလဲ ?
(1) Preferential  Trip
(2) Over Current Trip
(3) Under Voltage Trip
(4) Reverse Power Trip တို႔ျဖစ္သည္။

48, Emergency G/E မွ Power မ်ားသည္ မည္သည့္ေနရာသို႔ သြားသနည္း။
(1) Emergency Fire Pump
(2) Emergency Air Compressor
(3) Emergency Steering Gear
(4) Emergency Lighting
(5) Navigation System
(6) Fire Detecting and Alarm System
(7) Sprinkler System
(8) General Alarm
(9) Battery Charging
(10)  Communication System
(11)  Watertight Door

49, Emergency G/E ၏ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ေျပာျပပါ။ (p-171) vol.1
(1) Main ႏွင့္ Auxiliary Machinery Space မ်ား၏ အျပင္ဘက္တြင္ ထားရွိရမည္။
(2) Emecy; G/E အနီးတြင္ Own Distribution Switchboard ထားရွိရမည္။
(3) Automatically Starting လုပ္ႏိုင္ရမည္။ ( By Air or By Battery )
(4) Main Power Failure ျဖစ္သည္ႏွင့္ 45 sec အတြင္းလည္ပတ္ႏိုင္ရမည္။
(5) Battery သည္ 30 Minutes အတြင္း Repeated Start (3) ၾကိမ္ႏွင့္အထက္ကို Start လုပ္နိုင္ရမည္။
(6) အသုံးျပဳမည့္ဆီ၏ Flash Point သည္ 43°C ေအာက္ မနည္းေစရပါ။
(7) 0°C ရွိေသာ Cold Condition တြင္ အလြယ္တကူ Starting လုပ္ႏိုင္ရမည္။
(8) Cold Weather တြင္ ေရမခဲေစရန္ Jacket Water System တြင္ Anti-Freezing Agent ကုိ
Treated လုပ္ထားရမည္ျဖစ္ျပီး Heating Arrangement မ်ားကိုလည္း တပ္ဆင္ထားရမည္။

50. Shore Supply Connection Box ဘယ္ေနရာမွာရွိလဲ ?
 Accommodation သို႔ ဝင္ေပါက္အနီးနား (သို႔) Emercy; G/E Room ထဲတြင္ထားရွိသည္။
Credit
​ေမတၱာျဖင္​့
T.Y.M.M

No comments:

lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html