ကားေအာက္ပိုင္း Suspension အစိတ္အပိုင္း ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္မ်ားကို ရွာေဖြစစ္ေဆးျခင္း
ကားေအာက္ပိုင္း Suspension အစိတ္အပိုင္းမ်ားသည္ ကားေရြ႔လ်ား သြားလာေနစဥ္ လမ္းအေဆာင့္ဒဏ္ မ်ားေၾကာင့္ ပြန္းစားပ်က္စီးမႈမ်ားရွိ သည္။ ပြန္းစားမႈအေျခအေနမ်ား ဆိုး ရြားလာလွ်င္ ေအာက္ပိုင္းေခ်ာင္ၿပီး အႏၲရာယ္ပင္ ျဖစ္လာႏုိင္သည္။
ေအာက္ပုိင္းစားၿပီး ေခ်ာင္လြန္းလွ်င္ ေနာက္ဆက္တြဲ ထိခိုက္မႈမ်ားျဖစ္ေသာ
• စတီယာရင္ ထိန္းခ်ဳပ္၍မေကာင္း ျခင္း၊
• ကားစီး၍ မေကာင္းျခင္း၊
• တာယာပြန္းစားမႈ မမွန္ကန္ျခင္း၊
• ဘရိတ္ဖမ္း၍ မေကာင္းျခင္း၊
• ကား ေမာင္းေနစဥ္ တစ္ဘက္သို႔ ဆြဲခ်သြား ျခင္းႏွင့္ ဘီးအလုိင္းမင့္မ်ား မွန္ကန္မႈ မရွိေတာ့ျခင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚလာမည္။
ယာဥ္ပုိင္ရွင္ အမ်ားစုသည္ ကားတစ္စီး၏ ဖြဲ႔စည္းအလုပ္လုပ္ပံုကုိ နားမလည္ၾက၍ ကားေအာက္ပုိင္း ထိန္းသိမ္းျခင္းကုိ ေနာက္က်မွအခ်ိန္ လြန္မွ လာေရာက္ လုပ္ကိုင္ၾကသည္။ ကားေအာက္ပုိင္း စစ္ေဆးျခင္းကုိ ဂ႐ု စိုက္သင့္ေၾကာင္း ေမ့ေလ်ာ့ေနေလ့ရွိ သည္။
> ေအာက္ပိုင္း ေခ်ာင္ေနေသာ္ လည္း ကားေမာင္း၍ရေနေသး၍ ေမွး ေမာင္းေနၾကသည္။
ကားေအာက္ပိုင္း အစိတ္အပိုင္း မ်ားတြင္ တိုက္ေရာ့၊ ေဘာလ္ဂြၽိဳင္း မ်ားေခ်ာင္ေနလွ်င္ ဂ႐ုစိုက္သင့္သည္။ စတီယာရင္ တုိက္ေရာ့ ျပဳတ္ထြက္၍ ႀကီးမားေသာ ယာဥ္တိုက္မႈႀကံဳရမွ ေနာင္တမရသင့္ပါ။
® ေဘာလ္ဂြၽိဳင္း ျပဳတ္ထြက္၍ လမ္းေပၚတြင္ ကားယား ႀကီးျဖစ္ေနေသာ ကံဆိုးမုိးေမွာင္အေျခ အေနမွ ေရွာင္ရွားႏုိင္ပါမည္။
® ေဘာလ္ဂြၽိဳင္း ျပဳတ္ထြက္၍ လမ္းေပၚတြင္ ကားယား ႀကီးျဖစ္ေနေသာ ကံဆိုးမုိးေမွာင္အေျခ အေနမွ ေရွာင္ရွားႏုိင္ပါမည္။
ကားေအာက္ပုိင္း အစိတ္အပိုင္း မ်ားတြင္
• စပရိန္ေလးထုပ္ႏွင့္ ေတာ ရွင္းဘားမ်ား၊
• ရာဘာပြတ္မ်ား၊
• ေဘာလ္ ဂြၽိဳင္းမ်ား၊
• ေရွာ့ဘားမ်ား၊
• စတီယာ ရင္အဆက္မ်ား၊
• Strut မ်ား၊
• ခ်ဳပ္တန္း မ်ား၊
• ဘက္တာဖလိုင္းမ်ား၊
• ဒူးဆစ္ မ်ား၊
• ေဘာလ္မ်ား ပါ၀င္သည္။
• စပရိန္ေလးထုပ္ႏွင့္ ေတာ ရွင္းဘားမ်ား၊
• ရာဘာပြတ္မ်ား၊
• ေဘာလ္ ဂြၽိဳင္းမ်ား၊
• ေရွာ့ဘားမ်ား၊
• စတီယာ ရင္အဆက္မ်ား၊
• Strut မ်ား၊
• ခ်ဳပ္တန္း မ်ား၊
• ဘက္တာဖလိုင္းမ်ား၊
• ဒူးဆစ္ မ်ား၊
• ေဘာလ္မ်ား ပါ၀င္သည္။
ေအာက္ပုိင္းခြၽတ္ယြင္းခ်က္မ်ားကို သိရွိႏုိင္ေသာ ေရွ႔ေျပးလကၡဏာမ်ား မွာ
ကားစီးရသည္မွာ ညင္သာမႈ မရွိဘဲ ၾကမ္းတမ္းခုန္ေပါက္ေနျခင္း (ေရွာ့ဘားႏွင့္ Strut မ်ား မေကာင္းပါ က လမ္းအေဆာင့္ဒဏ္မ်ားကုိ တိုက္ ႐ိုက္ခံစားရသည္။)
ကားလမ္းအခ်ဳိးအေကြ႔မ်ား တြင္ တစ္ဖက္သို႔ဆြဲသြားျခင္း၊ ကား ေကြ႔၍မေကာင္းျခင္း။
ကားလမ္းအခ်ဳိးအေကြ႔မ်ား တြင္ တစ္ဖက္သို႔ဆြဲသြားျခင္း၊ ကား ေကြ႔၍မေကာင္းျခင္း။
ကားဘရိတ္နင္း၍ ရပ္တန္႔ လွ်င္ ေအာက္ပိုင္းမွ အသံမ်ားျမည္ေန ျခင္း၊ လမ္းၾကမ္းမ်ားတြင္ ေမာင္းပါ က အသံထြက္ျခင္း။
စတီယာရင္တိုက္ေရာ့ခါျခင္း၊ ေဘာလ္ဂြၽိဳင္းခါျခင္း၊ တုန္ခါျခင္းမ်ား သည္ စတီယာရင္ကြင္းမွ တစ္ဆင့္ ယာဥ္ေမာင္း လက္ကုိင္ထားေသာ ေနရာတြင္ သိသာစြာခံစားရျခင္း
တာယာပန္းသားမ်ား ခုတ္ စားေနျခင္း၊ တာယာပြန္းစားမႈမညီ မညာျဖစ္ေနျခင္း
ကားေအာက္ပုိင္း ေရွာ့ဘား ႏွင့္ Strut မ်ားတြင္ ဆီမ်ားယုိစိမ့္ ေနျခင္း
ေရွ႔ေျပး လကၡဏာမ်ားထဲမွ တစ္စံုတစ္ခု ျဖစ္ေနလွ်င္ ေအာက္ပုိင္း Suspension မေကာင္းသည္မွာ ေသခ်ာသည္။ ေအာက္ပုိင္းတြင္ အစိတ္အပိုင္း မ်ားစြာရွိသည္။ မည္ သည့္အစိတ္အပိုင္းမ်ား ခြၽတ္ယြင္း အားနည္းေနသည္ကုိ အေသးစိတ္ ထပ္မံစစ္ေဆးရပါမည္။
၁။ တာယာမ်ားကုိ စစ္ေဆးျခင္း
တာယာပန္းသားမ်ား မူမမွန္ ပြန္းစားျခင္းသည္ ေအာက္ပုိင္း မေကာင္းျခင္း၏ လကၡဏာျပျဖစ္ သည္။ အထူးသျဖင့္
>> ေရွ႔ဘီးတာယာ ပန္းသားမ်ား တစ္ျခမ္းစားျခင္း၊
>> တာယာပုခံုးပန္းသားမ်ား ခုတ္စားေန ျခင္းမ်ားသည္ အလုိင္းမင့္မွားေနေသာ ျပႆနာျဖစ္သည္။
• တိုက္ေရာ့တန္း ထိပ္ဖ်ားမွ ေဂၚလီသီး (Ball Joint) မ်ားစားျခင္း၊
• strut အထုိင္ေဘာလ္ ဂြၽိဳင္းစားျခင္း၊
• ကမ္ဘာေအာက္ေန ျခင္း၊
• Control Arm မ်ားမွ ရာဘာ ဘြတ္ခ်္မ်ားစား၍ေခ်ာင္ေနျခင္း စေသာ ခြၽတ္ယြင္းခ်က္မ်ားသည္ ကားေရွ႔ဘီး တာယာမ်ား၏ အလုိင္းမန္႔ မွားေစ ေသာ အေၾကာင္းတရားမ်ားျဖစ္သည္။
® ထုိ အားနည္းခ်က္မ်ားကို အစားထုိး ျပဳျပင္မွသာ အလုိင္းမန္႔မွန္ၿပီး တာယာ ပြန္းစားမႈ သက္သာမည္။
၂။ စတီယာရင္စစ္ေဆးျခင္း
ကားေပၚတြင္ Full Load တင္ ၍
>> စတီယာရင္အလြတ္ကစားျခင္း၊
>> တိုက္ေရာ့အဖ်ား ေဂၚလီသီးမ်ား ကစားျခင္းမ်ားကုိ စစ္ေဆးႏုိင္သလို Rack & Pinion Steering Gear အမ်ဳိးအစားသည္ စစ္ေဆးရခက္ခဲ သည္။ ကြၽမ္းက်င္ေသာကား၀ပ္ေရွာ့ပ္ တြင္ျပသ၍စစ္ေဆးပါ။
• Reciproca-ting Ball Steering အမ်ဳိးအစားတြင္ Idler Arm ႏွင့္ Pitman Arms မ်ား အလြတ္ကစားမႈရွိ \ မရွိ စစ္ေဆးၾကည့္ ပါ။ စတီယာရင္စနစ္တြင္သံုးေသာ တိုက္ေရာ့အဖ်ား ေဂၚလီသီးႏွင့္ ေဘာလ္ဂြၽိဳင္းမ်ားကုိ ျပန္ျပင္၍ မသံုး ပါႏွင့္။
* အသစ္ျဖင့္သာ အစားထုိးလဲ လွယ္တပ္ဆင္ပါ။
>> စတီယာရင္အလြတ္ကစားျခင္း၊
>> တိုက္ေရာ့အဖ်ား ေဂၚလီသီးမ်ား ကစားျခင္းမ်ားကုိ စစ္ေဆးႏုိင္သလို Rack & Pinion Steering Gear အမ်ဳိးအစားသည္ စစ္ေဆးရခက္ခဲ သည္။ ကြၽမ္းက်င္ေသာကား၀ပ္ေရွာ့ပ္ တြင္ျပသ၍စစ္ေဆးပါ။
• Reciproca-ting Ball Steering အမ်ဳိးအစားတြင္ Idler Arm ႏွင့္ Pitman Arms မ်ား အလြတ္ကစားမႈရွိ \ မရွိ စစ္ေဆးၾကည့္ ပါ။ စတီယာရင္စနစ္တြင္သံုးေသာ တိုက္ေရာ့အဖ်ား ေဂၚလီသီးႏွင့္ ေဘာလ္ဂြၽိဳင္းမ်ားကုိ ျပန္ျပင္၍ မသံုး ပါႏွင့္။
* အသစ္ျဖင့္သာ အစားထုိးလဲ လွယ္တပ္ဆင္ပါ။
ပါ၀ါ စတီယာရင္စနစ္တြင္ ပါ၀ါပန္႔၊ ဆီပိုက္လိုင္းႏွင့္ ပါ၀ါဂန္း မ်ား ဆီယိုစိမ့္မႈရွိ / မရွိစစ္ေဆးပါ။
ပါ၀ါစတီယာရင္ စစ္ေဆးလွ်င္ ကား စက္ႏိႈးထားပါ။
ကားေပၚတြင္ Full Load တင္၍စစ္ရပါမည္။
လူစီးကား ငယ္မ်ား၊ လူအျပည့္ထုိင္၍ စတီယာ ရင္ကုိ စစ္ေဆးပါ။
ပါ၀ါစတီယာရင္ စစ္ေဆးလွ်င္ ကား စက္ႏိႈးထားပါ။
ကားေပၚတြင္ Full Load တင္၍စစ္ရပါမည္။
လူစီးကား ငယ္မ်ား၊ လူအျပည့္ထုိင္၍ စတီယာ ရင္ကုိ စစ္ေဆးပါ။
ပါ၀ါပန္႔တြင္သံုးေသာ ပါ၀ါဆီ သည္ ၾကာလာလွ်င္ အေရာင္ရင့္ၿပီး ညစ္ပတ္လာမည္။ ပါ၀ါဆီညံ့လွ်င္ ပါ၀ါပန္႔ပ်က္စီးမႈ ျမန္မည္။
• ပါ၀ါဆီ မေကာင္းပါက ဆီသစ္ လဲေပးပါ။ ကြၽမ္းက်င္ေသာ ပါ၀ါပန္႔ ျပင္ဆုိင္တြင္ ျပသပါ။
• ပါ၀ါဆီ မေကာင္းပါက ဆီသစ္ လဲေပးပါ။ ကြၽမ္းက်င္ေသာ ပါ၀ါပန္႔ ျပင္ဆုိင္တြင္ ျပသပါ။
၃။ Hub Ball Bearing မ်ားစစ္ေဆးျခင္း
ေရွ႔ဘီး Hub ေဘာလ္မ်ားစား ၿပီး အလြတ္ကစားမႈ မ်ားေနလွ်င္ တာယာအလုိင္းမန္႔ မမွန္ႏိုင္ပါ။
ေရွ႔ ဘီးတာယာမ်ား ေကြ႔၍မေကာင္းပါ။
တစ္ဖက္သို႔ ဆြဲေနတတ္သည္။
Hub ေဘာလ္မ်ားစစ္ေဆးပါ။
အမဲဆီ အေျခအေနပါစစ္ေဆးပါ။
® ခရီးမုိင္ (၃၀၀၀၀) ေက်ာ္ ေမာင္းၿပီးတိုင္း Hub ေဘာလ္မ်ားစစ္ေဆး၍အမဲဆီအသစ္ လဲေပးပါ။
ေရွ႔ ဘီးတာယာမ်ား ေကြ႔၍မေကာင္းပါ။
တစ္ဖက္သို႔ ဆြဲေနတတ္သည္။
Hub ေဘာလ္မ်ားစစ္ေဆးပါ။
အမဲဆီ အေျခအေနပါစစ္ေဆးပါ။
® ခရီးမုိင္ (၃၀၀၀၀) ေက်ာ္ ေမာင္းၿပီးတိုင္း Hub ေဘာလ္မ်ားစစ္ေဆး၍အမဲဆီအသစ္ လဲေပးပါ။
၄။ Ball Joints မ်ားစစ္ေဆးျခင္း
Ball Joints မ်ားသည္ ကား ေအာက္ပုိင္းပစၥည္းမ်ားတြင္ အဓိက က်ေသာ အစိတ္အပိုင္းျဖစ္သည္။ လမ္းအေဆာင့္ဒဏ္မ်ားကုိ တိုက္႐ိုက္ ခံစားၿပီး ကားအေလးခ်ိန္ကုိလည္း ထမ္းေဆာင္ထားရသည္။
>> လႈပ္ရွားမႈ မ်ားသျဖင့္ ၾကာလာလွ်င္ Ball Joints ေဂၚလီသီးမ်ား၊ အခံခြက္မ်ားေခ်ာင္ လာမည္။ Ball Joints မ်ားေခ်ာင္လြန္း လွ်င္ ေဂၚလီသီးျပဳတ္ထြက္သြားတတ္ သည္။ လူခႏၶာကုိယ္အ႐ိုးတည္ ေဆာက္ပံုတြင္လည္း Ball Joints မ်ား ရွိသည္။ ျပင္းထန္ေသာ ထိခိုက္ ဒဏ္ရာရလွ်င္ သဘာ၀အ႐ိုးေနရာတြင္ စတီးအ႐ိုးကုိ အစားထုိး၍ ခြဲစိတ္ကုသ ရသည္။
>> လႈပ္ရွားမႈ မ်ားသျဖင့္ ၾကာလာလွ်င္ Ball Joints ေဂၚလီသီးမ်ား၊ အခံခြက္မ်ားေခ်ာင္ လာမည္။ Ball Joints မ်ားေခ်ာင္လြန္း လွ်င္ ေဂၚလီသီးျပဳတ္ထြက္သြားတတ္ သည္။ လူခႏၶာကုိယ္အ႐ိုးတည္ ေဆာက္ပံုတြင္လည္း Ball Joints မ်ား ရွိသည္။ ျပင္းထန္ေသာ ထိခိုက္ ဒဏ္ရာရလွ်င္ သဘာ၀အ႐ိုးေနရာတြင္ စတီးအ႐ိုးကုိ အစားထုိး၍ ခြဲစိတ္ကုသ ရသည္။
ကားေအာက္ပုိင္း Suspension စနစ္တြင္ Ball Joints မ်ားကုိ လိုအပ္ သလိုအသံုးျပဳထားသည္။ ကားအမ်ဳိး အစားအလိုက္ ေအာက္ပုိင္းဖြဲ႔စည္းပံု ဒီဇုိင္းပံုစံ အမ်ဳိးမ်ဳိးကြဲျပားပါသည္။
• Toyota ႏွင့္ Nissan မတူသလို
• Honda ႏွင့္ Mazda လည္းမတူႏုိင္ပါ။ သူ႔ကုိယ္ပုိင္ဒီဇုိင္းႏွင့္သူရွိၾကပါသည္။ Ball Joint Spare Part ကုိလည္း သူ႔အမ်ဳိးအစားႏွင့္သူ အစားထုိးလဲ လွယ္ရပါသည္။ အခ်ဳိ႔ Ball Joint မ်ားသည္ အမဲဆီထုိးရန္ အေပါက္ပါ ၿပီး အခ်ဳိ႔မွာလံုး၀မပါပါ။ တစ္ခါသံုး ျဖစ္ပါသည္။
* ယေန႔တုိင္ ကားေအာက္ ပိုင္းျပင္ေပးေသာ ၀ပ္ေရွာ့ပ္မ်ားသည္ Ball Joint အေဟာင္းကို ျပန္လည္ ျပဳျပင္ေပး၍သံုးေနၾကပါသည္။ စား ေနေသာ ေဂၚလီသီးကို သံဂေဟျပန္ ေဆာ္၍ သံသားတင္သည္။ ေအးသြား လွ်င္ တြင္ခံုတြင္စက္ခုတ္စား (Mach-inning) ၿပီး ျပန္လည္၍ တပ္ဆင္ေပး သည္။ မူလေအာ္ရီဂ်င္နယ္ ပစၥည္း ေဘာလ္ေလာက္မေကာင္းပါ။
* Safety လည္းမျဖစ္ပါ။ အေကာင္းဆံုးမွာ ေအာ္ရီဂ်င္နယ္ေဘာလ္ဂြၽိဳင္းကုိ အစားထုိးလဲေပးျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။
၅။ ခ်ဳပ္တန္းႏွင့္ရာဘာဘြတ္ ရွင္းမ်ား
ကားေအာက္ပုိင္း Suspension တြင္
• (Control Arms) ခ်ဳပ္တန္းမ်ား၊
• ေဘးတိုက္ အထိန္းတန္း (Lateral Links) မ်ား
• Sway Bars တန္းမ်ား ျဖင့္ ကားတစ္စီးလံုးကို တည္ၿငိမ္စြာ လႈပ္ရွားႏုိင္ရန္ ထိန္းခ်ဳပ္ထားသည္။ ခ်ဳပ္တန္းမ်ားအားလံုး ဆက္သြယ္ရာ တြင္ ရာဘာဘြတ္ခ်္မ်ားခံၿပီး Bolt & Nuts မ်ားျဖင့္ ဖမ္းတြယ္ထားသည္။
>> ရာဘာဘြတ္ခ်္မ်ားသည္ ၾကာလာလွ်င္ ကြဲအတ္ပြန္းစားၿပီး ေခ်ာင္လာတတ္ သည္။ ရာဘာဘြတ္ခ်္မ်ား ေခ်ာင္လွ်င္ အလြတ္ကစားမႈမ်ား၍ ကားကုိယ္ ထည္ လူးလိမ့္သည္။
• ပြန္းစားသြား ေသာ ရာဘာဘြတ္ခ်္မ်ားကို အစားထုိး လဲလွယ္ေပးရသည္။
• ဘြတ္ခ်္မ်ား ေခ်ာင္ / မေခ်ာင္စစ္ေဆးႏုိင္သည္။
• ကားႀကီးတာယာသားမ်ားကုိ ျပန္လွီး ထည့္ေသာ ရာဘာဘြတ္မ်ားမွာ ေအာ္ရီဂ်င္နယ္ ဘြတ္ခ်္ေလာက္ မေကာင္းပါ။ ၾကာၾကာမခံပါ။
® မူလ ေအာ္ရီဂ်င္နယ္ ဘြတ္ခ်္မ်ားကိုသာ အစားထုိး လဲသင့္သည္။
• (Control Arms) ခ်ဳပ္တန္းမ်ား၊
• ေဘးတိုက္ အထိန္းတန္း (Lateral Links) မ်ား
• Sway Bars တန္းမ်ား ျဖင့္ ကားတစ္စီးလံုးကို တည္ၿငိမ္စြာ လႈပ္ရွားႏုိင္ရန္ ထိန္းခ်ဳပ္ထားသည္။ ခ်ဳပ္တန္းမ်ားအားလံုး ဆက္သြယ္ရာ တြင္ ရာဘာဘြတ္ခ်္မ်ားခံၿပီး Bolt & Nuts မ်ားျဖင့္ ဖမ္းတြယ္ထားသည္။
>> ရာဘာဘြတ္ခ်္မ်ားသည္ ၾကာလာလွ်င္ ကြဲအတ္ပြန္းစားၿပီး ေခ်ာင္လာတတ္ သည္။ ရာဘာဘြတ္ခ်္မ်ား ေခ်ာင္လွ်င္ အလြတ္ကစားမႈမ်ား၍ ကားကုိယ္ ထည္ လူးလိမ့္သည္။
• ပြန္းစားသြား ေသာ ရာဘာဘြတ္ခ်္မ်ားကို အစားထုိး လဲလွယ္ေပးရသည္။
• ဘြတ္ခ်္မ်ား ေခ်ာင္ / မေခ်ာင္စစ္ေဆးႏုိင္သည္။
• ကားႀကီးတာယာသားမ်ားကုိ ျပန္လွီး ထည့္ေသာ ရာဘာဘြတ္မ်ားမွာ ေအာ္ရီဂ်င္နယ္ ဘြတ္ခ်္ေလာက္ မေကာင္းပါ။ ၾကာၾကာမခံပါ။
® မူလ ေအာ္ရီဂ်င္နယ္ ဘြတ္ခ်္မ်ားကိုသာ အစားထုိး လဲသင့္သည္။
၆။ ေရွာ့ဘားႏွင့္ ွStruts မ်ား စစ္ေဆးျခင္း
ကားကုိယ္ထည္ တစ္ခုလံုး၏ အေပၚေအာက္လႈပ္ရွားမႈမ်ားႏွင့္ လမ္း အေဆာင့္ဒဏ္မ်ားကုိ ေလ်ာ့ပါးသက္ သာေစေသာအရာမွာ ေရွာ့ဘားမ်ား ျဖစ္သည္။ ေရွာ့ဘားမေကာင္းလွ်င္ ကားစီး၍ မေကာင္းပါ။ လမ္းၾကမ္းမ်ား တြင္ ပုိ၍သိသာပါသည္။ ကားေရြ႕လ်ား ေနသေရြ႔ေရွာ့ဘားမ်ား အၿမဲတမ္း အ လုပ္ရသည္။ ၾကာလွ်င္ပ်က္စီးသည္။
ေရွာ့ဘားေကာင္း / မေကာင္းကုိ အလြယ္တကူ စစ္ေဆးႏုိင္သည္။ ဆလြန္းကား၊ လူစီးကားငယ္မ်ားတြင္ ေရွ႔ဘီးအထုိင္ ေရွာ့ဘားမ်ားကုိ "Bounce Test"လုပ္၍စစ္ေဆးႏုိင္ သည္။ ကားေခါင္းစက္ဖံုးကုိ လက္ႏွစ္ ဖက္ေထာက္၍ အားစိုက္ၿပီးဖိခ်ပါ။ ကားေခါင္းပုိင္းကုိ အေပၚ /ေအာက္ ကစားခုိင္းပါ။
• ေရွာ့ဘားမေကာင္း လွ်င္ အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ခုန္ေနမည္။
• ေရွာ့ဘားထိန္းပါက (၂) ခ်က္၊ (၃) ခ်က္အတြင္းျပန္ၿငိမ္သြားမည္။ အသံ ျမည္ေနေသာ၊ ဆီယုိေနေသာ ေရွာ့ဘား မ်ားသည္ မေကာင္းသည္က မ်ားပါ သည္။ ေရွ႔ဘီးအထုိင္ Mac Pherson Strut အမ်ဳိးအစားသံုးေသာ Suspension တြင္ ေရွာ့ဘားသည္ ွ Strut Body ထဲ၌ျမႇဳပ္ထားသည္။
® အထူးကြၽမ္းက်င္ ေသာ ၀ပ္ေရွာ့ပ္တြင္သာျပသ၍ ေရွာ့ဘား လဲလွယ္သင့္သည္။
• ေရွာ့ဘားမေကာင္း လွ်င္ အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ခုန္ေနမည္။
• ေရွာ့ဘားထိန္းပါက (၂) ခ်က္၊ (၃) ခ်က္အတြင္းျပန္ၿငိမ္သြားမည္။ အသံ ျမည္ေနေသာ၊ ဆီယုိေနေသာ ေရွာ့ဘား မ်ားသည္ မေကာင္းသည္က မ်ားပါ သည္။ ေရွ႔ဘီးအထုိင္ Mac Pherson Strut အမ်ဳိးအစားသံုးေသာ Suspension တြင္ ေရွာ့ဘားသည္ ွ Strut Body ထဲ၌ျမႇဳပ္ထားသည္။
® အထူးကြၽမ္းက်င္ ေသာ ၀ပ္ေရွာ့ပ္တြင္သာျပသ၍ ေရွာ့ဘား လဲလွယ္သင့္သည္။
ကားေအာက္ပိုင္း Suspension အစိတ္အပိုင္းမ်ားသည္ ေရြ႔လ်ားေန ေသာ ကားတစ္စီးအတြက္ အေရးႀကီး ေသာ Safety ျဖစ္ပါသည္။
• ေအာက္ ပိုင္းမေကာင္းလွ်င္ အႏၲရာယ္ျဖစ္ႏိုင္ ပါသည္။
• အခ်ိန္မွန္မွန္စစ္ေဆးထိန္း သိမ္းျပဳျပင္လွ်င္ လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရေသာ ကားတစ္စီးျဖစ္ေနပါမည္။
• ေအာက္ ပိုင္းမေကာင္းလွ်င္ အႏၲရာယ္ျဖစ္ႏိုင္ ပါသည္။
• အခ်ိန္မွန္မွန္စစ္ေဆးထိန္း သိမ္းျပဳျပင္လွ်င္ လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရေသာ ကားတစ္စီးျဖစ္ေနပါမည္။
#ကားခ်စ္သူ
Credit》》
awjmyanmar