ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

ေလာင္စာေခၽြတာႏိုင္မည့္ ေမာင္းႏွင္မႈအေလ့အထ

ယာဥ္ေမာင္းမ်ား ေလာင္စာေခၽြတာႏိုင္မည့္ ေမာင္းႏွင္မႈအေလ့အထ
=====================================
@

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ကားပိတ္ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းေတြကို ျပန္လည္စိစစ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ကားအစီးေရ မ်ားလာျခင္း၊ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းကို မလိုက္နာျခင္း၊ လမ္းေဘးေစ်းသည္မ်ားမွ ကားလမ္းကို ေနရာယူအပိုင္စီးျခင္းနဲ႔ လမ္း မမ်ား ပ်က္စီးေနျခင္းဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။

ဒီအေၾကာင္းအရာေတြထဲမွာ ယာဥ္ေမာင္းသူအမ်ား စု ထိန္းႏိုင္တာက ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းတစ္ခုေလာက္ပဲ ရွိၿပီး က်န္တဲ့အခ်က္ေတြကိုေတာ့ သက္ဆိုင္ရာဌာန ေတြကေန ေျဖရွင္းေပးမွပဲ ရပါလိမ့္မယ္။

လက္ရွိအေျခအေနမွာ ဒီျပႆ      နာ  ရွင္းဖို႔ ႀကိဳးစားေနဆဲျဖစ္တာေၾကာင့္ ကားပိုင္ရွင္ေလာင္းေတြ (သို႔) ကားလဲလွယ္စီးနင္းလိုသူေတြအေနနဲ႔ ကားဝယ္တဲ့အခါ ပိတ္ၾကပ္လြန္းတဲ့ လမ္းေတြေၾကာင့္ ဆီစားႏႈန္းကိုပါ ထည့္သြင္းစဥ္းစားဖို႔ လိုလာတယ္။ ေနာက္ပိုင္းထြက္ကားေတြက ဆီစားႏႈန္းနည္းၿပီး စြမ္းေဆာင္ရည္မဆိုး ဘူးဆိုေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေမာင္းႏွင္တဲ့ အေလ့အထကေနလည္း ဆီစားသက္သာေအာင္ ထပ္မံေခၽြတာလို႔ ရပါေသး တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆီစားေခၽြတာႏိုင္ေစမယ့္ နည္းလမ္းေတြကို ထပ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဝ မွ်ေပးလိုက္ရပါတယ္။   ေလာင္စာဆီအတြက္ ေငြကုန္ေၾကးက်သက္သာေစၿပီး ခရီးေဝးေဝးႏွင္ႏိုင္ေစမယ့္ နည္းလမ္းေတြကို ေလ့လာၾကည့္လိုက္ရေအာင္…

တာယာေလေပါင္
**************
္ၿမိဳ႕ထဲ ဟိုဟိုဒီဒီေလွ်ာက္သြားတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဟိုင္းေဝးခရီးရွည္သြားတာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကားတာယာ အတြင္းမွာရွိတဲ့ ေလ ေပါင္ကို သင့္ေလ်ာ္မႈရွိေအာင္ ခ်ိန္ၫွိေပးထားဖို႔ လိုပါတယ္၊ ေလေပါင္ခ်ိန္ဖို႔အတြက္ ေလထိုးဆိုင္ေတြက ကူညီေပးႏိုင္ၿပီး လိုအပ္ရင္ ေလေပါင္ျပန္ျဖည့္တာမ်ဳိးေတြ လုပ္ေပးပါလိမ့္မယ္။ ေလေပါင္မွန္ကန္တဲ့ကားက ၿမိဳ႕တြင္းလမ္းေတြမွာ စြမ္း ေဆာင္ရည္ပိုေကာင္း (ထိန္းသိမ္းေမာင္းႏွင္ရပိုေကာင္း) သလို ေလာင္စာဆီအသံုးျပဳမႈကိုလည္း 3% အထိ ေခၽြတာေပးႏိုင္ တယ္။ တာယာေလေပါင္ကို ခ်ိန္ဆရာမွာ ကုယ္စီးေနတဲ့ကားအမ်ဳိးအစားအလိုက္ ထုတ္လုပ္သူရဲ႕ လမ္းၫႊန္ခ်က္ေတြကို လိုက္နာႏုိင္ရင္ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။

တာယာေတြနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး ေနာက္ထပ္ေျပာစရာအခ်က္တစ္ခုက မူရင္းေအာ္ရီဂ်င္နယ္တာယာေတြ ပန္းပါးၿပီး သံုးစားမရျဖစ္တဲ့အခါ (လိမ့္အားခုခံမႈကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္တဲ့) Low rolling resistance တာယာေတြနဲ႔ လဲလွယ္တပ္ဆင္ေပး ပါ – သိသာထူးျခားတဲ့ အေျပာင္းအလဲကို ေတြ႕ရမွာ မဟုတ္ေပမယ့္ ေရရွည္အတြက္ ပိုေကာင္းပါတယ္။

အင္ဂ်င္
******
ေခတ္ေပၚကားေတြမွာ ေလာင္စာဆီနည္းနည္းသံုးၿပီး ရုန္းအားမ်ာမ်ားထုတ္ေပးႏိုင္ေစဖို႔အတြက္ အင္ဂ်င္ကို Tuning လုပ္လို႔ရပါတယ္။ အင္ဂ်င္ Tuning ကို ဆားဗစ္စင္တာေတြမွာ ျပဳလုပ္ႏုိင္ၿပီး အင္ဂ်င္အတြက္ အဓိကစြမ္းအင္ ေထာက္ပံ့ေပးတဲ့ လမ္းေၾကာင္းအစိတ္အပိုင္းေတြကိုလည္း အခ်ိန္ပိုင္းအလိုက္ စစ္ေဆးေပးသင့္ပါတယ္။
ဥပမာ – ေလစစ္ ထဲမွာ အမႈန္ေတြ၊ အညစ္အေၾကးေတြနဲ႔ ပိတ္ေနတဲ့အခါ အင္ဂ်င္ဆီအတြက္ လိုအပ္တဲ့ ေအာက္ဆီဂ်င္ပမာဏကို ေကာင္း ေကာင္းေထာက္ပံ့ေပးႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီအတြက္ သံုးလတစ္ႀကိမ္ေလာက္ ေလစစ္ကို စစ္ၾကည့္သင့္ၿပီး ကိုးလတစ္ခါ အသစ္လဲလွယ္ေပးသင့္ပါတယ္။ ေလစစ္၊ ဆီစစ္ပိတ္ဆို႔မႈေတြက အေသးအမႊားလို႔ ထင္ရေပမယ့္ အင္ဂ်င္စြမ္းေဆာင္ရည္ ကို ဆိုးက်ဳိးျပဳၿပီး ဆီစားႏႈန္းမ်ားေစတယ္ဆိုတာ သတိျပဳဖို႔လိုတယ္။

အင္ဂ်င္နဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး ဆီစားႏႈန္းေခၽြတာႏိုင္တဲ့ ေနာက္ထပ္နည္းလမ္းတစ္ခုက Idle (ကားကို မေရြ႕ေစဘဲ အင္ ဂ်င္ႏိႈးထားတဲ့) အခ်ိန္ကို နည္းပါးေစတာျဖစ္ၿပီး အခ်ိန္ၾကာၾကာကားပိတ္မယ္လို႔ ယူဆရရင္ ကားစက္သတ္ထားျခင္းနဲ႔ ဆီ ေခၽြတာႏိုင္ပါတယ္။ ေခတ္သစ္ကားေတြမွာ Idle ခ်ိန္ေတြေရာက္တဲ့အခါ အင္ဂ်င္ကို အလိုအေလ်ာက္ပိတ္ေပးႏုိင္တဲ့ Automatic Start-stop စနစ္ေတြ ပါဝင္လာၿပီး ဆီစားႏႈန္းကို ပိုမိုေလ်ာ့က်ေစပါတယ္။

ဆီတိုင္ကီ
**********
ဓာတ္ဆီျဖစ္ေစ၊ ဒီဇယ္ျဖစ္ေစ ဆီတိုင္ကီထဲမွာ ထည့္ထားတဲ့ ေလာင္စာဆီဟာ ေမာ္ေတာ္ကားထုတ္လုပ္သူေတြ အႀကံျပဳေပးထားတဲ့ ကြာလတီျဖစ္ေနဖို႔လိုပါတယ္။ ဆီတိုင္ကီထဲက ဆီအနည္းအမ်ားဟာ ဆီဟားႏႈန္းအေပၚ ထိထိေရာက္ ေရာက္ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈမရွိဘူးဆိုေပမယ့္ ဗဟုသုတေနနဲ႔ မွ်ေဝရရင္ တိုင္ကီထဲမွာ ဆီအျပည့္ရွိတဲ့အခါ ဆီရဲ႕အေလး ခ်ိန္ေၾကာင့္ ဆီးစားႏႈန္းအေပၚ မသိသာတဲ့ ဆိုးက်ဳိးသက္ေရာက္ႏုိင္သလို ဆီအရမ္းနည္းေနတဲ့အခါ (ေလးပံုတစ္ပံုထက္ နည္းေနတဲ့အခါ) ဆီပန္႔မွာ ဖိအားမ်ားေစပါတယ္။ အေကာင္းဆံုးက တိုင္ကီအျပည့္လည္းမဟုတ္၊ တိုင္ကီရဲ႕ ေလးပံုတစ္ပံု အေနအထား ျဖည့္တင္းထားသင့္တယ္လို႔ ပညာရွင္တို႔က ကတ္သီးကတ္ဖဲ့ အႀကံျပဳထားတယ္။
ဆီေပးေဝမႈစနစ္ (Fuel-injection System) ကို အေကာင္းဆံုးအေနအထားမွာ ရွိေနေစဖို႔ ေအာက္ဆီဂ်င္ အာရံု ခံကိရိယာ (Oxygen Sensor) (သို႔) အလားတူစနစ္ကို စစ္ေဆးၾကည့္သင့္ပါတယ္။ ပံုမွန္မဟုတ္ဘဲ ခ်ဳိ႕ယြင္းေနတဲ့ ဆီေပး ေဝမႈစနစ္က ဆီစာႏႈန္းကို 20% ေလာက္ ပိုမ်ားသြားေစရံုသာမက ျပန္ျပင္တဲ့အခါ ေငြကုန္ေၾကးက် မ်ားေစပါလိမ့္မယ္။

ဘရိတ္
******
စာဖတ္သူစီးေနတဲ့ကားဟာ ဟိုက္ဘရစ္ (သို႔) ပလပ္ထိုးအားသြင္းရတဲ့ လွ်ပ္စစ္ကားဆိုရင္ မလိုအပ္ဘဲ ဘရိတ္ ခဏခဏမအုပ္တာ ပိုေကာင္းပါတယ္။ အေၾကာင္းက ဒီကားေတြမွာ Regenerative Braking Technology ဆိုတဲ့ နည္းပ ညာပါဝင္ၿပီး ဒီနည္းပညာက လီဗာကေန ေျခေထာက္ကို ခြာလိုက္တဲ့အခါ ဘီးေတြမွာ လက္ရွိရွိေနတဲ့ အဟုန္ကို လွ်ပ္စစ္ အားအျဖစ္ ဖန္တီးၿပီး ဘက္ထရီေတြဆီ ျပန္ပို႔ေပးပါတယ္။ တစ္ခုရွိတာက Regenerative Braking စနစ္ရဲ႕ အက်ဳိးျပဳမႈကို ရေစဖို႔ ဘရိတ္မအုပ္တာမ်ဳိး မလုပ္သင့္ဘဲ လိုအပ္ရင္ ဘရိတ္ကို သံုးရမွာပါ။

ေမာင္းႏွင္သင့္တဲ့ အျမန္ႏႈန္းနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ေျပာရရင္ အျမင့္ဆံုးဂီယာမွာ အနိမ့္ဆံုးရႏိုင္တဲ့ အျမန္ႏႈန္းမ်ဳိးနဲ႔ ေမာင္းႏွင္ပါ – အင္ဂ်င္ရဲ႕ လည္ပတ္ႏႈန္း (RPM) ကို သိသိသာသာ ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္တာေၾကာင့္ ယာဥ္ကို ဆီစားပိုသက္သာေစ ပါတယ္။ အျမန္ႏႈန္းအတြက္ မိုင္ကုန္တင္ေမာင္းတဲ့အခါ ကၽြန္ေတာ္တို႔သိထားၿပီးတဲ့အတိုင္း အင္ဂ်င္ကို ဝန္ပိုေစတာေၾကာင့္ ဆီစားႏႈန္း ပိုမ်ားသြားပါလိမ့္မယ္။

ေနာက္ထပ္ သတိျပဳရမယ့္ အခ်က္တစ္ခုက ယာဥ္ေၾကာပိတ္ၿပီး ခပ္ေႏွးေႏွးသြားေနရတဲ့အခါ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ေရွ႕ကား အတိုင္း ထပ္ၾကပ္မကြာ လိုက္မေမာင္းသင့္ပါဘူး၊ ဒီလို ေနာက္ကကပ္ေမာင္းတာကို Tail gating လို႔ေခၚၿပီး Tail gating လုပ္တာေၾကာင့္လည္း အင္ဂ်င္ကို ဝန္ပိုေစတတ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိၿပီးတဲ့အတိုင္း သံုးစကၠန္႔စာအကြာအေဝးကေန ခြာလိုက္ပါ – အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရးအတြက္ အေထာက္အကူျဖစ္ေစသလို ဆီစားႏႈန္းကိုလည္း ေခၽြတာႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။

အျခားမွတ္သားဖြယ္မ်ား
********************
ေနာက္ထပ္မွတ္သားစရာက အင္ဂ်င္ဝိုင္လဲတဲ့ အခါမ်ဳိးမွာ အင္ဂ်င္တြင္း အညစ္အေၾကးေတြကို သန္႔ရွင္းေပးႏိုင္ၿပီး အင္ဂ်င္ဝိုင္ရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္ကို ပိုမိုေကာင္းမြန္ေစတဲ့ Synthetic Oil Additive ေတြ ထပ္ထည့္ေပးႏုိင္ပါတယ္။ ဒီအရာ ေတြက အင္ဂ်င္ရဲ႕သက္တမ္းကို ပိုမိုၾကာရွည္ေစတဲ့အျပင္ ေလာင္စာဆီအသံုးျပဳမႈကို 15% အထိ ေခၽြတာႏုိင္ေစတယ္။ ၿမိဳ႕ ထဲမွာ ခဏတစ္ျဖဳတ္သာ သြားရတဲ့ ခရီးတိုမ်ဳိးေတြအတြက္ အဲယားကြန္းကို တရားလြန္မသံုးသင့္ပါဘူး – ကားအဲယားကြန္း ကလည္း ဆီစားႏႈန္းမ်ားေစတဲ့အေၾကာင္းရင္းေတြထဲမွာ တစ္ခုအပါအဝင္ျဖစ္ပါတယ္။

ဟိုင္းေဝးေမာင္းမယ့္လူေတြအတြက္ ကားမွာ Cruise Control ပါတယ္ဆိုရင္ ဒီစနစ္ကို ဖြင့္သံုးပါ – ကားရဲ႕ အျမန္ ႏႈန္းကို တည္ၿငိမ္ေစရံုသာမက ဆီစားႏႈန္းကိုလည္း သက္သာေစပါလိမ့္မယ္။ ခၽြင္းခ်က္တစ္ခုအေနနဲ႔ေျပာရရင္ မိုးသည္း ထန္စြာရြာေနတာမ်ဳိး ရာသီဥတုဆိုးဝါးေနရင္ေတာ့ ကားရဲ႕ Sensor ေတြဟာ ပံုမွန္အလုပ္မလုပ္တာမ်ဳိး ျဖစ္တတ္ၿပီး အဲဒီလို အခ်ိန္ေတြမွာ Cruise Control ထက္ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးၿပီး ေမာင္းႏွင္သင့္ပါတယ္။

ေနာက္ဆံုးေျပာခ်င္တဲ့တစ္ခုက ဟိုက္ဘရစ္မဟုတ္တဲ့ ဆီကား (သို႔) လွ်ပ္စစ္ကားေတြမွာ ဝန္ပိုတင္မိတဲ့အခါ ဆီ စားႏႈန္းပိုမ်ားတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မလိုအပ္တဲ့ ပစၥည္းအေလးႀကီးေတြကို ကားေပၚမွာမထားဘဲ လိုအပ္တဲ့အရာေတြနဲ႔ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးအရာေတြကိုပဲ ကားနဲ႔အတူ သယ္သြားသင့္တယ္။ ကားရဲ႕အေလးခ်ိန္ကို အတိုင္းထက္အလြန္ ေလွ်ာ့ခ်ခ်င္ တယ္ဆိုရင္ လုပ္ငန္းသံုး ဗန္ကားလိုမ်ဳိးေတြမွာ ေနာက္ထိုင္ခံုေတြ ျဖဳတ္ထုတ္တာမ်ဳိးနဲ႔ SUV ေတြမွာ ကားေခါင္မိုးေပၚက မလိုဘဲပိုေနတဲ့ ဝက္ၿခံေတြ ဖယ္ထုတ္တာမ်ဳိး လုပ္ႏုိင္ပါတယ္။

ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ နည္းလမ္းေတြအျပင္ ကားတစ္စီးရဲ႕ ဆီစားႏႈန္းကို ေခၽြတာေပးႏုိင္တဲ့ တျခားအခ်က္ေတြလည္း ရွိပါ ေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့အခ်က္ေတြေလာက္ကို အေလ့အက်င့္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ထားရင္ ေရရွည္မွာ ေလာင္စာဆီအတြက္ ေငြကုန္ေၾကးက် သက္သာသြားမယ္ဆိုတာ အေသအခ်ာပါပဲ။

CD:::: ::::@ကုိ ဂ်က္

No comments:

lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html