ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

ကားအဲကြန္း အခန္း(၆) Evaporator ေခၚ အေအးကြိဳင္အေၾကာင္း

ညီေလးတို႔အတြက္ ကားအဲကြန္း အခန္း(၆)

#Chapter(6)
#Evaporator ေခၚ အေအးကြိဳင္အေၾကာင္း

Expansion valve ကေနျဖတ္သန္းၿပီးေရာက္လာတဲ့ ဖိအားနိမ့္အပူခ်ိန္နိမ့္(<40'F)ထက္နိမ္တဲ့
အဲကြန္းဂက္စ္အရည္အေျခအေန(Low pressure and low temperature liquid) ဟာ Evporator ေခၚအေအးကြိဳင္ထဲကို ေရာက္႐ွိလာပါတယ္။
အဲဒီအခါ Evporator ထဲက ေအးေနတဲ့
အဲကြန္း ဂက္စ္အရည္ဟာ
ကားေသးဆိုDashboard ထဲမွာရွိတဲ့၊
ကားႀကီးဆိုရင္ အမိုးထဲမွာထားေလ့႐ွိတဲ့ Evaporator Blower ကေနအခန္းထဲက စုပ္ယူလို႔ Evporator ကြိဳင္ကိုျဖတ္သြားတဲ့ ေလထဲက အပူကို စုပ္ယူၿပီး ဆူပြက္လို႔ အရည္ကေနအေငြ႔အျဖစ္ေျပာင္းသြားပါတယ္။အပူကိုစုပ္လိုက္ေပမယ့္
စုပ္လိုက္တဲ့အပူကို အရည္အေျခအေနကေန အေငြ႔အျဖစ္ေျပာင္းရာမွာသံုးလိုက္ရလို႔(Latent heat of Vapourization)ေၾကာင့္
အပူခ်ိန္အေနနဲ႔ကေတာ့ Expansion valve ကဝင္လာတုန္းကနဂိုအေျခထက္အေျပာင္းအလဲသိပ္မ႐ွိပါဘူး။ဒါေပမယ့္အခန္းထဲကအပူကေတာ့ အေငြ႔အေျခအေနနဲ႔အတူ စုပ္ယူၿပီးပါလာပါတယ္။အဲဒါေၾကာင့္
အခန္းထဲကေန Blower ကစုပ္ယူၿပီး အေအးကြိဳင္ကိုျဖတ္လိုက္တဲ့အခါ ပါလာတဲ့အပူေတြကို
အေအးကြိဳင္ထဲက အဲကြန္းဂက္စ္ ကစုပ္လိုက္လို႔
အေအးကြိဳင္ကိုျဖတ္သန္းၿပီးတဲ့အခါ ေအးျမတဲ့
ေလအျဖစ္ အခန္းထဲကို ေရာက္႐ွိသြားတာပါ။
အဲဒါကိုပဲ ေလးေအးေပးတယ္၊ ေလေအးေပးစက္ဆိုၿပီးေျပာၾကတာပါ။

အဓိကမွတ္ရမွာကေတာ့ အေအးကြိဳင္လို႔ေခၚတဲ့
Evaporator ထဲမွာ Blower ေမာ္တာတခုရယ္၊
Expansion valve ကလာမယ့္ ဖိအားနိမ့္
အဲကြန္းဂက္စ္ အရည္ ျဖတ္သန္းမယ့္
အလူမီနီယမ္ကြိဳင္ရယ္ ပါဝင္ၿပီး အခန္းထဲကေလကို
Blower ကစုပ္ယူၿပီး အေအးကြိဳင္ကိုျဖတ္မယ္
ေလထဲကအပူကို ကြိဳင္ထဲက ဂက္စ္အရည္ကစုပ္ၿပီး
အေငြ႔ျဖစ္သြားတယ္ဆိုတာမွတ္ထားဖို႔ပါပဲ။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ အခန္းထဲက လာတဲ့ပူတဲ့ေလနဲ႔
အေအးကြိဳင္တို႔ထိေတြတဲ့အခါ အခန္းထဲကေလနဲ႔အတူပါလာတဲ့ ေရခိုးေရေငြ့ေတြဟာ
ေရအျဖစ္ေျပာင္းသြားၿပီး အေအးကြိဳင္ရဲ႕
အပူျဖန္႔ ဆူးေတာင္(Fin)ေတြကတဆင့္ ေရက်လာပါတယ္။ ဒါကိုေခြၽးက်တယ္ ၊ Dew က်တယ္လို႔ေခၚၾကပါတယ္။ အိမ္သံုးအဲကြန္းေတြမွာဆိုရင္ေတာ့
ေအာက္ခံေရခံခြက္ (Drain pan) ထဲကိုေရာက္ၿပီး
အျပင္ေရ ေရက်ေပါက္ (Drain pipe)ကတဆင့္ထုတ္ပစ္ရပါတယ္။ကားအဲကြန္းေတြမွာ လည္းထုတ္ပစ္ရပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ကားအဲကြန္းေတြ အဲကြန္းဖြင့္ေမာင္းရင္ ေအာက္မွာေရအိုင္ေနတာေတြ႔ရမွာပါ။

ဒီေနရာမွာတခုမွတ္ထားသင့္တာက အဲကြန္းေတြရဲ႕
အေအးကြိဳင္က ေရမက်ရင္ အဲကြန္းမေအးဘူးလို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်ႏိုင္ပါတယ္။

#ျပည္တြင္ဝင္ေရာက္ေနတဲ့ကားအဲကြန္းအမ်ားစုမွာသံုးတဲ့ Evaporator အမ်ိဳးအစားေတြကေတာ့

#Serpentine Evaporator
#Plate & Fin laminated Evaporator ဆိုၿပီး
ႏွစ္မ်ဳိ ုးအမ်ားဆံုးေတြ႔ရပါတယ္။

#Serpentine Evaporator အမ်ိဳးအစားကေတာ့
႐ိုး႐ွင္းပါတယ္။ အလဴမီနိယမ္ပိုက္ကိုေခြထားၿပီး
အေပၚမွာ ဆူးေတာင္(Fin) သို့္မဟုတ္ အလူမီနီယမ္အေခ်ာင္းေလးနဲ႔ထိမ္းထားအပူကိူျဖန္႔ထားၿပီး ကြိဳင္အေခြမပ်က္ေအာင္ထိန္းထားတဲ့ပံုစံပါ။

#Plate & Fin Laminated. အမ်ိဳးအစားကေတာ့
အဲကြန္းဂက္စ္ျဖတ္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို ပိုက္ပံုစံထက္
အျပားပံုစံလမ္းေၾကာင္း လုပ္ထားၿပီး အပူကို ဆူးေတာင္ေတြကေရာ၊ ပိုက္အျပားကိုယ္တိုင္ကပါ
ျဖန္႔ၿပီး စုပ္ယူေပးတဲ့ ပံုစံပါ။
ဒီအမ်ိဳးအစားကေတာ့ Blower ကစုပ္ယူလိုက္တဲ့
အခန္းထဲကေလမွာပါလာတဲ့ အပူကိုစုပ္တဲ့
မ်က္ႏွာျပင္ ဧရိယာပိုက်ယ္ပါတယ္။အဲကြန္းဂက္စ္
R-134a သံုး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားမွာအမ်ားဆံုးသံုးပါတယ္။
ကားေလးအဲကြန္းမွာေတာ့ ဒီအပိုင္းက Dashboard
ထဲမွာတပ္ဆင္ထားတာမလို႔ ျဖဳတ္ရတာ အရမ္းခက္ခဲတဲ့အစိတ္အပိုင္းတခုပါပဲ။ကားအဲကြန္းေလာကမွာေတာ့ ကားမ်ိဳးစံုရဲ႕ Evaporator ကိုျဖဳတ္တပ္ကြၽမ္းက်င္ရင္၊ ကားအဲကြန္းရဲ႕ လ်ွပ္စစ္စနစ္ကြၽမ္းရင္
ကားအဲကြန္းကြၽမ္းတယ္လို႔ေတာင္ဆိုေလ့႐ွိပါတယ္။

Credit to ကိုနႏၵမိုး

No comments:

lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html